Ιδιωτικοποίηση ΟΛΠ: Ομολογία αποτυχίας από Δρίτσα και αλλαγή στάσης από ΝΔ

Ιδιωτικοποίηση ΟΛΠ: Ομολογία αποτυχίας από Δρίτσα και αλλαγή στάσης από ΝΔ
Επεξεργασία και εξέταση του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής "Για την κύρωση της από 24 Ιουνίου 2016 τροποποίησης και κωδικοποίησης σε ενιαίο κείμενο της από 13ης Φεβρουαρίου 2002 Σύμβασης Παραχώρησης μεταξύ Ελληνικού Δημοσίου και της Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς ΑΕ και άλλες διατάξεις", στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής την Τετάρτη 29 Ιουνίου 2016. (EUROKINISSI/ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ) Eurokinissi

Ο υπουργός Ναυτιλίας Θ. Δρίτσας παραδέχτηκε ότι η κυβέρνηση δεν πέτυχε και ότι η σύμβαση παραχώρησης κινείται στον καμβά της ΝΔ η οποία όμως δεν υπερψήφισε διατυπώνοντας επιφυλάξεις. «Ναι» από ΠΑΣΟΚ και Ποτάμι

Πλήρης αλλαγή ρόλων μεταξύ ΣΥΡΙΖΑ και ΝΔ στο θέμα της παραχώρησης του 67% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΠ στην COSCO διαπιστώθηκε στη Βουλή καθώς η μεν κυβέρνηση υπερασπίστηκε την ιδιωτικοποίηση παραδεχόμενη ότι απέτυχε να στηρίξει τους δημόσιους λιμένες ενώ αντίθετα η αξιωματική αντιπολίτευση κράτησε αποστάσεις προβάλλοντας ενστάσεις για τη ρύθμιση που προβλέπει τη μετάταξη των εργαζομένων στο Δημόσιο.

Την «συνθηκολόγηση» του ΣΥΡΙΖΑ στο θέμα των ιδιωτικοποίησης του ΟΛΠ παραδέχτηκε από το βήμα της Βουλής ο ίδιος ο υπουργός Ναυτιλίας, Θοδωρής Δρίτσας, κατά την κατεπείγουσα συζήτηση της σύμβασης παραχώρησης. «Αυτού του είδους η ιδιωτικοποίηση δεν ήταν στον προγραμματικό λόγο του ΣΥΡΙΖΑ. «Αυτό που ζητούσαμε πάντα ήταν η παραγωγική ανάπτυξη της χώρας να στηριχτεί σε δημόσιο σχεδιασμό και όχι να αφεθεί στους κανόνες της αγοράς. Αυτό, όμως, δεν επετεύχθη» παραδέχτηκε ο κ. Δρίτσας και απέδωσε την αλλαγή στάση του ΣΥΡΙΖΑ στα γεγονότα εκρηκτικών διαστάσεων του περασμένου καλοκαιριού που επανακαθόρισαν τα πολιτικά ζητήματα. Κατήγγειλε, μάλιστα, τη «συμμαχία» των δεξιών δυνάμεων στην Ελλάδα και στην Ευρώπη λέγοντας: «μας στέρησαν αυτό που οραματιζόμασταν και οραματιζόμαστε: να αλλάξουμε τα πράγματα». Υπογράμμισε, όμως, ότι η κυβέρνηση συνεχίζει να δίνει μάχες που η ΝΔ δεν έδωσε ποτέ. «Δίνουμε καθημερινά μάχες, με ρεαλισμό, με υποχωρήσεις και με αντεπιθέσεις όταν πρέπει» είπε.

Ο κ. Δρίτσας παραδέχτηκε μεν ότι η σύμβαση παραχώρησης «κινείται στον καμβά» των πρώην υπουργών της ΝΔ Μ. Βαρβιτσιώτη και Γκ. Χαρδούβελη αλλά υποστήριξε ότι υπάρχουν και αρκετές βελτιώσεις. «Η σύμβαση που έρχεται στη Βουλή έχει πολύ μεγάλες διαφορές σε σχέση με αυτό που είχε ετοιμάσει η ΝΔ» είπε. Ειδικότερα αναφέρθηκε: α) στην ακτογραμμή των λιπασμάτων, β) στο ότι δεν αναλαμβάνει το Δημόσιο αλλά ο παραχωρησιούχος το κόστος του κώδικα ISPS για την ασφάλεια του λιμανιού, γ) στο ότι το Λιμενικό Σώμα θα εξακολουθεί να χρησιμοποιεί προβλήτες του λιμανιού του Πειραιά που είχαν εξαιρεθεί αρχικά με αποτέλεσμα να έπρεπε να πληρώνει ενοίκιο, δ) σε ακίνητα εκτός λιμενικής ζώνης που παραχωρούνταν αρχικά στον παραχωρησιούχο, ε) αύξηση του ποσοστού παραγωγικού πλαφόν για την Προβλήτα 1 και στ) στην κατοχύρωση του ισχύοντα κανονισμού εργασίας και στις μετατάξεις που αποτελούσαν αίτημα των εργαζομένων.

ΝΔ: Επιβαρύνετε τον Έλληνα φορολογούμενο με μετατάξεις

Στον αντίποδα η ΝΔ επιφυλάχθηκε για την ψήφο της. Ειδικότερα η εισηγήτρια της ΝΔ, Όλγα Κεφαλογιάννη, καταλόγισε διγλωσσία στον ΣΥΡΙΖΑ και θύμισε τις αντιδράσεις του Αλέξη Τσίπρα στην ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ από την κυβέρνηση της ΝΔ. Καταλόγισε, επίσης στην κυβέρνηση ότι με την «υποτιθέμενη αντίστασή» του προκάλεσε τεράστιες καθυστερήσεις. Διατύπωσε μάλιστα ενστάσεις για το άρθρο που δίνει τη δυνατότητα μετάταξης στο Δημόσιο των εργαζομένων λέγοντας ότι θα όφειλε να αναλάβει ο ιδιώτης επενδυτής την υποχρέωση απορρόφησης των εργαζομένων. «Γιατί επιβαρύνεται και πάλι τον έλληνα φορολογούμενο για μετατάξεις;» διερωτήθηκε απευθυνόμενη στην κυβέρνηση.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα