Καραγιάννης: Αρχές Νοεμβρίου ο διαγωνισμός για τον προαστιακό Δυτικής Αττικής

Καραγιάννης: Αρχές Νοεμβρίου ο διαγωνισμός για τον προαστιακό Δυτικής Αττικής
Eurokinissi

Τον επόμενη μήνα θα είναι στον "αέρα"  ο διαγωνισμός για τον Προαστιακό της Δυτικής Αττικής, όπως είπε ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Γιώργος Καραγιάννης.

Το χρονοδιάγραμμα για τις κεντρικότερες παρεμβάσεις που εξελίσσονται στη χώρα έδωσε ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις υποδομές,Γιώργος Καραγιάννης, μιλώντας στο Olympia Forum III.

Προανήγγειλε ότι «στις αρχές Νοεμβρίου θα είναι στον ‘’αέρα’’ ο διαγωνισμός για τον Προαστιακό Δυτικής Αττικής. Πρόκειται για την επέκταση προς την Ελευσίνα, τον Ασπρόπυργο, τα Μέγαρα και τις γύρω περιοχές με 7 νέους σταθμούς και προϋπολογισμό 130 εκατομμυρίων ευρώ». Υπενθύμισε ότι «ήδη βρίσκονται σε εξέλιξη οι διαγωνισμοί για τις επεκτάσεις του Προαστιακού σε Ραφήνα και Λαύριο και αναμένουμε να έχουν προσωρινό ανάδοχο το α’ τρίμηνο του 2023».

Προς τα Δυτικά της Αθήνας θα είναι και το επόμενο έργο Μετρό που θα προκηρυχθεί, καθώς, σύμφωνα με τον Υφυπουργό Υποδομών «έως τέλος του έτους θα ξεκινήσει ο διαγωνισμός για την επέκταση της Γραμμής 2 προς Ίλιον».

Ταυτόχρονα, όπως ανέφερε ο κ. Καραγιάννης αυτή τη στιγμή «έχουν στηθεί και δουλεύουν τα εργοτάξια για τη Γραμμή 4 του Μετρό, ενώ μελετάμε τις επεκτάσεις του Μέσου δυτικά προς το Μενίδι και στα νότια προς τη Γλυφάδα και το Κέντρο Πολιτισμού Σταύρος Νιάρχος».

Τα οδικά έργα της Αττικής

Στη συνέχεια, ο Υφυπουργός Υποδομών ανέδειξε τον σχεδιασμό για τα οδικά έργα που προγραμματίζονται στην Αττική γνωστοποιώντας οτι «το επόμενο διάστημα θα υπογραφεί η σύμβαση για την επέκταση της Λεωφόρου Κύμης και θα στηθούν εργοτάξια».

Παράλληλα, «προχωρά ο σχεδιασμός για τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού, για τη Δυτική Περιφερειακή Υμηττού που θα τη συνδέει με Βουλιαγμένη και τη μετατροπή της Λ. Βουλιαγμένης σε ελευθέρας ροής καθώς και την επέκταση προς Ραφήνα και Λαύριο» όπως ανέφερε ο κ. Καραγιάννης.

Έως αρχές του 2023 τα εργοτάξια για το Thessaloniki FlyOver

Ιδιαίτερη αναφορά έκανε ο Υφυπουργός Υποδομών στα έργα της Θεσσαλονίκης, «που τόσο πολύ χρειαζόταν η πόλη και πλέον υλοποιούνται» όπως σχολίασε.

«Το προσεχές διάστημα, έως τις αρχές του 2023 ξεκινάει ένα εμβληματικό έργο, το Thessaloniki Flyover το πρώτο οδικό ΣΔΙΤ στη χώρα, που θα αναβαθμίσει σημαντικά τις συνθήκες κυκλοφορίας στη πόλη καθώς θα διπλασιάσει τον όγκο αυτοκινήτων που θα μπορούν να μετακινούνται στην Ανατολική Περιφερειακή Οδό» σημείωσε.

Σε ό,τι αφορά το Μετρό ο κ. Καραγιάννης διαβεβαίωσε ότι «πλέον έχουμε έναν καθαρό ορίζοντα, στα τέλη του 2023 θα έχει ολοκληρωθεί το Μετρό της Θεσσαλονίκης».

Το σχέδιο συμπληρώνουν η οδική σύνδεση του λιμανιού που ήδη κατασκευάζεται και η σιδηροδρομική σύνδεση, ο διαγωνισμός για την οποία εξελίσσεται και το έργο αυτό, όπως και ο Προαστιακός Δυτικής Θεσσαλονίκης θα έχουν προσωρινό ανάδοχο στο α’ τρίμηνο του 2023.

Μεγάλοι αυτοκινητόδρομοι στην Ελλάδα

Σε ό,τι αφορά τα έργα που εκκρεμούν εδώ και χρόνια για την ολοκλήρωση του δικτύου των αυτοκινητοδρόμων στη χώρα ο κ. Καραγιάννης τόνισε ότι «τα πράγματα είναι πολύ ξεκάθαρα».

«Το Πάτρα – Πύργος επέστρεψε στη Παραχώρηση μετά τα μνημειώδη που είχαν γίνει επί της προηγούμενης κυβέρνησης και πλέον, στα τέλη του 2024 θα παραδοθεί στην κυκλοφορία το τμήμα Κάτω Αχαγιά – Πύργος, ενώ το τμήμα Πάτρα – Κάτω Αχαγιά θα παραδοθεί ένα εξάμηνο μετά, άρα και όλος ο αυτοκινητόδρομος» σημείωσε.

Σύμφωνα με τον Υφυπουργό Υποδομών, «τα έργα ‘’τρέχουν’’ και στον Ε65, καθώς ξεκινήσαμε το Βόρειο Τμήμα, παραδώσαμε το τμήμα Ξυνιάδα – Τρίκαλα σε κυκλοφορία και στο α’ τετράμηνο του 2023 θα παραδώσουμε και το τμήμα έως την παράκαμψη της Καλαμπάκας στο Βόρειο Τμήμα, ενώ στο Νότιο τμήμα έχουν παραδοθεί ήδη 14 χιλιόμετρα και μέχρι τέλος 2023 ευελπιστούμε ότι θα ολοκληρωθεί».

Σχετικά με τον ΒΟΑΚ, ο κ. Καραγιάννης υπενθύμισε ότι «ήδη για το ανατολικό τμήμα ξεκινούν τα έργα κατασκευής το επόμενο διάστημα και για το κομμάτι του ΣΔΙΤ έχουμε προσωρινό ανάδοχο, ενώ για το μεγάλο έργο της Παραχώρησης, Χανιά – Ηράκλειο, μέσα στον Νοέμβριο θα μπούμε στη β’ φάση διαγωνισμού».

Ολιστική προσέγγιση όλων των σιδηροδρομικών έργων

Συνεχίζοντας, ο Υφυπουργός Υποδομών εξήρε τον ρόλο του σιδηροδρόμου τόσο στις εμπορευματικές όσο και στις επιβατικές μεταφορές επισημαίνοντας ότι «δυστυχώς, είχαμε μείνει πίσω για πάρα πολλούς λόγους. Πλέον, κάναμε μία ολιστική προσέγγιση και στη χώρα μας εξελίσσεται ένα πρόγραμμα έργων 4,5 δισεκατομμυρίων ευρώ».

Όπως έκανε γνωστό το σύνολο των σιδηροδρομικών έργων που αλλάζουν το χάρτη των μετακινήσεων στη χώρα, όπως το Θεσσαλονίκη – Τοξότες και το Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο, θα έχουν αναδόχους στις αρχές του επόμενου έτους.

Εξάλλου, ο κ. Καραγιάννης αναφέρθηκε στα έργα οδικής ασφάλειας που ξεκινούν σε όλη τη χώρα ύψους περίπου 700 εκατομμυρίων ευρώ.

Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα