Μητσοτάκης καλεί Τσίπρα να απαντήσει στον Ιερώνυμο

Μητσοτάκης καλεί Τσίπρα να απαντήσει στον Ιερώνυμο

Ο πρόεδρος της ΝΔ διάβασε την επιστολή του Αρχιεπισκόπου για το μάθημα των θρησκευτικών. Κατηγόρησε τον πρωθυπουργό ότι επιχερεί να διχάσει και στην παιδεία. Αντιπαρέβαλλε την αριστεία ως στάση ζωής με "ιδεολογικές αγκυλώσεις της δεκαετίας του '80"

Για διχαστική στάση και στην Παιδεία, με βάση “ξεπερασμένες ιδεολογικές αγκυλώσεις της δεκαετίας του ’80”, κατηγόρησε τον πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα ο πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας Κυριάκος Μητσοτάκης κατά την προ ημερησίας για την Παιδεία, καλώντας τον παράλληλα να απαντήσει στην επιστολή του Αρχιεπισκόπου Αθηνών και Πάσης Ελλάδος Ιερώνυμου για το μάθημα των θρησκευτικών, αποσπάσματα της οποίας ανέγνωσε από βήματος της Βουλής.

“Κανείς δεν έχει αντίρρηση για την ανάγκη εξέλιξης του μαθήματος των θρησκευτικών, ούτε η Εκκλησία. Αλλά αυτό πρέπει να γίνει κατόπιν διαλόγου, γιατί η Ορθοδοξία είναι κομμάτι της ταυτότητας μας”, είπε ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης.

Επιτέθηκε άλλωστε προσωπικά στον υπουργό Παιδείας Νίκο Φίλη, τον οποίο κατηγόρησε ότι επιτίθεται βάναυσα στην Εκκλησία, ότι ισοπεδώνει την αριστεία και ότι στέλνει μήνυμα ωχαδερφισμού στους φοιτητές με τις ρυθμίσεις για τους αιώνιους φοιτητές, σχολιάζοντας μάλιστα ειρωνικά ότι: “Φαίνεται πως ο κ.Φίλης ως αιώνιος φοιτητής αποφάσισε να πάρει το πτυχίο του”.

Κατηγόρησε επίσης την κυβέρνηση ότι με την απόφαση για εξέταση σε τέσσερα μαθήματα στο γυμνάσιο, το μετατρέπει σε σχολείο αυτόματος προαγωγής και δήλωσε: “Κανείς δε θέλει ένα σχολείο εξεταστικό κέντρο, αλλά είναι λάθος να στέλνουμε μήνυμα ήσσονος προσπάθειας”.

Έκανε ειδική μνεία στη θητεία της Μαριέττας Γιαννάκου στο υπουργείο Παιδείας, προανήγγειλε ότι η ΝΔ ως κυβέρνηση θα αποκαταστήσει το νόμο Διαμαντοπούλου, ενώ απέφυγε να αναλώσει το χρόνος της ομιλίας του απαντώντας στον κ.Τσίπρα για το θέμα των αδειών, μην παραλείποντας ωστόσο να πει στον πρωθυπουργό: “Δεν έρχεστε σε αυτή την αίθουσα ως κατήγορος, απολογούμενος είστε”.

Ο πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας επέμεινε στον όρο της αριστείας, την οποία χαρακτήρισε στάση ζωής και αντιπαρέβαλλε με τις “ιδεολογικές αγκυλώσεις της δεκαετίας του ’80”, τις οποίες κατηγόρησε την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ ότι εφαρμόζει και στην Παιδεία.

Υποστήριξε αντίθετα ότι η παιδεία πρέπει να είναι πεδίο εθνικής συνεννόησης και με αφορμή την πρόσφατη επέτειο της δολοφονίας του Παύλου Μπακογιάννη σχολίασε: “Μας θύμισε πόσο αναγκαίο είναι να κάνουμε στην άκρη τις πολιτικές διαφορές μας και να υπηρετούμε το κοινό καλό. Αλλά τότε στην ηγεσία της αριστεράς ήταν ο Φλωράκης και ο Κύρκος, σήμερα είναι ο Τσίπρας και ο Παππάς. Τότε και η αριστερά είχε αξιόπιστη ηγεσία με πολιτικό βάρος. Εξαιρώντας το ΚΚΕ σήμερα η αριστερά έχει μία ηγεσία χωρίς αξίες”.

Σύμφωνα με τον κ.Μητσοτάκη και η παιδεία έχει μετατραπεί σε εργαλείο για να εξυπηρετηθούν οι στόχοι Τσίπρα. Σκοπός του πρωθυπουργού είναι να διχάσει και στην παιδεία, εκτίμησε ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης, κάνοντας λόγο για “μία κυβέρνηση που εκτονώνει στην παιδεία όλα της τα ιδεολογικά απωθημένα” και έναν πρωθυπουργό που “παίζει το ίδιο γρατζουνισμένο βινύλιο της δεκαετίας του ’80, τα ίδια παρωχημένα συνθήματα που ξεπέρασε η Ιστορία”.

Σε αυτό αντιπαρέβαλλε τους βασικούς άξονες του δικού του σχεδίου για την εκπαίδευση, που θα παρουσιαστεί λεπτομερώς το επόμενο διάστημα.

Ο πρόεδρος της ΝΔ συμφώνησε ότι η δημόσια παιδεία είναι βασικός μηχανισμός κοινωνικής κινητικότητας και εξέφρασε την άποψη ότι οι έννοιες “ευκαιρία”, “προσπάθεια”, “αριστεία” πρέπει να βρίσκονται στον πυρήνα της εκπαιδευτικής πολιτικής, αλλά τις αγνοεί η κυβέρνηση γιατί θεωρεί ότι έχουν ταξικό πρόσημο.

Κατήγγειλε άλλωστε την κυβέρνηση ότι ακύρωσε ουσιαστικά τα πρότυπα, πειραματικά σχολεία, αναρωτήθηκε: “Πόσο αριστερό είναι τελικά να στερείτε από ένα άξιο παιδί τη δυνατότητα να πάει σε ένα καλό δημόσιο σχολείο;” και υποσχέθηκε να τα επαναφέρει.

Κατηγόρησε επίσης την κυβέρνηση ότι επαναφέρει τον κομματισμό και το συνδικαλισμό στην επιλογή των ανώτατων στελεχών της εκπαίδευσης και πως αφού ισοπέδωσε τα πρότυπα πειραματικά σχολεία, έρχεται τώρα να ισοπεδώσει και τα ιδιωτικά, στερώντας τους τη δυνατότητα να εφαρμόζουν διευρυμένο πρόγραμμα και να απολύουν ελεύθερα εκπαιδευτικούς. “Το θεωρείτε λογικό σε ένα ιδιωτικό σχολείο η διεύθυνση να μην έχει τη δυνατότητα να αντικαταστήσει έναν εκπαιδευτικό που δεν αποδίδει;” ρώτησε τον πρωθυπουργό.

Ο κ.Μητσοτάκης δήλωσε επίσης ότι πρέπει να τιμάται η προσφορά του εκπαιδευτικού στο δημόσιο σχολείο, αλλά ταυτόχρονα να αξιολογείται και η δουλειά του, ότι δάσκαλο και καθηγητές πρέπει να έχουν τη δυνατότητα επιλογής βιβλίων από μία εγκεκριμένη λίστα, πως η επιχειρηματικότητα πρέπει να διδάσκεται στα σχολεία και τα επαγγελματικά λύκεια να συνεργάζονται με επιχειρήσεις του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα.

Επανέλαβε την άποψη υπέρ αλλαγής του άρθρου 16 του Συντάγματος για ίδρυση μη κρατικών ΑΕΙ, υπενθυμίζοντας ότι ακόμη και το Σύνταγμα του 1864 επέτρεπε ιδιωτικά εκπαιδευτήρια.

Προανήγγειλε ρυθμίσεις αποκατάστασης των διατάξεων του νόμου Διαμαντοπούλου που κατήργησε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, όπως η λειτουργία των συμβουλίων των ΑΕΙ, δήλωσε για τους αιώνιους φοιτητές ότι το δικαίωμα στη δωρεάν παιδεία πρέπει να συνοδεύεται από την υποχρεωση ολοκληρωσης των σπουδών σε εύλογο χρόνο και πως την αξία ενός μεταπτυχιακού θα την κρίνει η αγορά, όχι η κυβέρνηση.

(Φωτογραφία: Sooc.gr)

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα