Ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα: Φοροαπαλλαγές και οικολογικό μπόνους

Παρουσίαση του προγράμματος για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα
Παρουσίαση του προγράμματος για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα EUROKINISSI

Το σχέδιο της κυβέρνηση για τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα. "Επιδοτούμε με 100 εκατ. ευρώ για 18 μήνες την αγορά αυτοκινήτων νέου τύπου" δήλωσε ο πρωθυπουργός.

Με ένα φιλόδοξο σχέδιο για τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση των οχημάτων προχωρά η κυβέρνηση. O πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης παρουσίασε ένα πακέτο κινήτρων με στόχο ένα στα τρία οχήματα το 2030 να είναι ηλεκτρικό. "Μακάρι η επιθυμία των πολιτών να μας οδηγήσει σε πιο φιλόδοξους στόχους" είπε χαρακτηριστικά.

Παρουσίαση του προγράμματος για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα
Παρουσίαση του προγράμματος για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα EUROKINISSI


Ο πρωθυπουργός εξήγγειλε σημαντικά κίνητρα για την αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων, την επιδότηση για αγορά ηλεκτρικών ποδηλάτων και επαναφορτιζόμενων δικύκλων καθώς και φοροαπαλλαγές για εταιρείες που χρησιμοποιούν οχήματα αυτής της τεχνολογίας.

Ο πρωθυπουργός τόνισε πως το εθνικό σχέδιο ηλεκτροκίνησης είναι ένα σημαντικό βήμα για ένα πιο ελπιδοφόρο και καθαρό μέλλον,  υπογραμμίζοντας πως το σχέδιο αφορά το κράτος, τις περιφέρειες, τους δήμους, την αγορά, την κοινωνία των πολιτών.

Ποια είναι τα κίνητρα

Τα οικονομικά κίνητρα είναι σημαντική. Επιδοτείται με 100 εκατ. ευρώ για περίοδο 18 μηνών η αγορά αυτοκινήτων νέου τύπου. Έτσι θα καλυφθεί το 25% του κόστους για περίπου 14.000 νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και το όφελος ανά μονάδα αν συνδυαστεί με το οικολογικό μπόνους και τις φοροαπαλλαγές θα πλησιάζει τα 10.000 ευρώ και έτσι θα τα κάνει πιο προσιτά στα μέσα εισοδήματα.

Το πρόγραμμα "Ηλεκτρικά" θα επιδοτεί κατά 15% την αγορά ή μίσθωση ηλεκτρικών αυτοκινήτων αλλά και ελαφρών φορτηγών και θα επιδοτεί επίσης κατά 25% την αγορά ηλεκτρικών ταξί. Τα οχήματα αυτά θα μπορούν να κινούνται στο δακτύλιο και για διάστημα 2 ετών θα απαλλάσσονται από τέλη στάθμευσης, ενώ οι δαπάνες για φόρτιση θα εκπίπτουν από τη φορολογία.

Για τις εταιρείες που θα χρησιμοποιήσουν ηλεκτροκίνητα οχήματα, θα εκπίπτει από τα εταιρικά έξοδα το 50% και το 70% στα νησιά για αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου και 40% για αγορά ηλεκτρικών ποδηλάτων.

Ο δεύτερος άξονας του σχεδίου ρυθμίζει την αγορά των υπηρεσιών φόρτισης και οργανώνει τις υποδομές υποστήριξης. Το ρεύμα κίνησης θα παρέχουν φορείς εκμετάλλευσης υποδομής φόρτισης οχημάτων. Αυτοί θα είναι οι διάδοχοι των σημερινών βενζινάδικων. Οι πάροχοι θα συνεργάζονται με τους φορείς εκμετάλλευσης. Το συντονιστικό κέντρο θα έχει την ευθύνη για τη διαλειτουργικότητα.

Ο τρίτος άξονας περιλαμβάνει κίνητρα για την εγκατάσταση καινούργιων παραγωγικών μονάδων στις περιοχές απολιγνητοποίησης σε περιοχές όπως η Δυτική Μακεδονία και η Αρκαδία που σήμερα συγκεντρώνουν το σύνολο των λιγνιτικών μονάδων της χώρας.

Ο κ. Μητσοτάκης χωρίς να προβεί σε αποκαλύψεις εξήγγειλε ότι ένα νησί θα γίνει πρότυπο ηλεκτροκίνησης καθώς όλα τα εν λειτουργία οχήματα θα είναι ηλεκτρικά.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ: Μητσοτάκης
SHARE: