Να το πάρει το Ποτάμι; Η "πρώτη φορά" μπορεί να μην πάει και τόσο καλά

Να το πάρει το Ποτάμι; Η "πρώτη φορά" μπορεί να μην πάει και τόσο καλά

Το σίκουελ της απαγορευμένης "Πρώτης Φοράς" του Σταύρου Θεοδωράκη. Τι λένε στο NEWS 247 οι πρωταγωνιστές του αμφιλεγόμενου προεκλογικού σποτ

Θύελλα αντιδράσεων έχουν προκαλέσει τα προεκλογικά σποτ της παράταξης «Το Ποτάμι» που κυκλοφόρησαν στο διαδίκτυο, μία ανάσα πριν τις επικείμενες ευρωεκλογές. «Χυδαίο και προσβλητικό» έσπευσαν να το χαρακτηρίσουν ΠΑΣΟΚ, ΣΥΡΙΖΑ και ΔΗΜΑΡ, δύο από τους υποψήφιους του ευρωψηφοδελτίου του νεοσύστατου κόμματος έκαναν λόγο για σεξιστικό υπονοούμενο που προσβάλλει το γυναικείο φύλο, ενώ ο ίδιος ο Σταύρος Θεοδωράκης ξεκαθάρισε ότι δεν θα αποσυρθεί το σποτ, χαρακτηρίζοντας όσους αντιδρούν ως «υπερσυντηρητικούς αριστερούς».

Τα εν λόγω βίντεο έχουν τον τίτλο «Η Πρώτη Φορά». Στη φράση αυτή αναφέρονται πολύ συχνά σε όλη τη διάρκεια του βίντεο οι πρωταγωνίστριες, κάνοντας τον τηλεθεατή να πιστέψει ότι οι ίδιες περιγράφουν την πρώτη ερωτική τους εμπειρία. Στο τέλος των ολιγόλεπτων βίντεο βέβαια, αποκαλύπτεται ότι οι γυναίκες αιτιολογούν την «Πρώτη Φορά» που ψήφισαν «Το Ποτάμι» και έτσι καταρρίπτονται οι όποιες σεξιστικές υπόνοιες. 

Το NEWS 247 ήρθε σε επικοινωνία με εκπροσώπους Τύπου της παράταξης του Σταύρου Θεοδωράκη, τον σκηνοθέτη Πάνο Κοκκινόπουλο που έβαλε την προσωπική του πινελιά στα προεκλογικά σποτ, όσο και με την 22χρονη πρωταγωνίστρια Μαρίλια Χαριδήμου από την Κύπρο, προκειμένου να αντιληφθούμε ποια η θέση των πραγματικών πρωταγωνιστών της προσπάθειας που προκάλεσε ερωτηματικά και κρίθηκε «αμφιλεγόμενη».

Koκκινόπουλος: Στην Αμερική ξεσηκώθηκαν οι Συντηρητικοί, στην Ελλάδα οι Αριστεροί

«Λύσαμε όλα μας τα προβλήματα και σταθήκαμε στην “πρώτη φορά” του Θεοδωράκη», αναφέρει από την πλευρά του ο καταξιωμένος σκηνοθέτης Πάνος Κοκκινόπουλος και ξεκαθάρισε ότι η ιδέα ανήκει σε μέλη της παράταξης. «Με πλησίασαν, μου πρότειναν να την σκηνοθετήσω και φυσικά, δέχτηκα, καθότι την βρήκα παραπάνω από εξαιρετική».

Ο ίδιος πιστεύει πως οι βασικές αιτίες της πολιτικής «εξέγερσης» κατά των βίντεο, οφείλονται κατεξοχήν στην ελλιπή μας παιδεία, αλλά και τα μειωμένα αντανακλαστικά μας απέναντι σε εναλλακτικά ερεθίσματα. «Αυτός είναι κατά τη γνώμη μου ο λόγος που αδυνατούμε να αποδεχτούμε το διαφορετικό, το ανατρεπτικό».

Δεν παραλείπει μάλιστα να εκφράσει τη διαφωνία του απέναντι σε όσους μιλούν για χυδαιότητα, σεξισμό και προσβολή του γυναικείου φύλου, καθώς πιστεύει πως τα πραγματικά κίνητρα του ξεσηκωμού είναι καθαρά πολιτικά και όχι σεξιστικά. «Όταν “Το Ποτάμι” ανεβαίνει σε εκλογικά ποσοστά, είναι λογικό να βλέπεις παντού εχθρούς. Κάτι έπρεπε να βρούμε να πούμε και αυτή τη φορά».

Να σημειωθεί ότι οι πολιτικές διαφημίσεις του Ποταμιού «πατούν» στη φιλοσοφία της καμπάνιας του Μπαράκ Ομπάμα του 2012, στις οποίες μάλιστα πρωταγωνιστούσε η ηθοποιός Λίνα Ντάναμ (δημιουργός της σειράς «Girls» του καναλιού HBO). Τα αμερικανικά σποτ έφεραν τον τίτλο «Lena Dunham: Your First Time» και διαθέτουν παρόμοιες ατάκες με εκείνα του «Ποταμιού».

«Να φανταστείς ότι όταν προβλήθηκαν αυτά τα βίντεο στην Αμερική, ξεσηκώθηκαν οι Συντηρητικοί. Στην Ελλάδα ξεσηκώθηκαν οι Αριστεροί. Είναι φοβερό αυτό που μας συμβαίνει. Είμαστε παγκόσμια πρωτοτυπία σαν λαός», σχολιάζει ο κος Κοκκινόπουλος.

Από την πλευρά της η εκπρόσωπος Τύπου του κόμματος, Λίνα Παπαδάκη ξεκαθαρίζει ότι πρόκειται για βίντεο που στόχο έχουν να ευαισθητοποιήσουν τον κόσμο, ώστε να μην απέχει από τις κάλπες της Κυριακής, ενώ σημείωσε πως σε καμία περίπτωση δεν πρόκειται για την επίσημη προεκλογική εκστρατεία του «Ποταμιού», αλλά για μία πρωτοβουλία της ομάδας των social media.

«Έπονται και άλλα σποτάκια. Οπότε, νομίζω ότι είναι καλό να κρίνει κάποιος την προσπάθεια, όταν αυτή θα ολοκληρωθεί». Όσο για τις φήμες που διέρρευσαν ότι «Το Ποτάμι» απέσυρε τα βίντεο, η ίδια διαψεύδει κατηγορηματικά, λέγοντας: «Απλά τα βίντεο μπήκαν στην τέταρτη σελίδα του σάιτ μας. Δεν υπήρχε περίπτωση, να τα κατεβάσουμε ή να τα αποσύρουμε».

Ποια είναι η πραγματική Μαρίλια της πολύκροτης "Πρώτης Φοράς"

Και για του λόγου το αληθές, ήδη σήμερα Παρασκευή κυκλοφόρησε και το τρίτο στη σειρά βίντεο, βασισμένο στο ίδιο concept, με τη διαφορά ότι πρωταγωνιστής είναι ένας άνδρας και όχι γυναίκα, δίνοντας μία σαφή απάντηση στα σχόλια περί σεξιστικής διαφήμισης.

Στο βίντεο πρωταγωνιστεί ο 20χρονος Αλέξης Σιβρικόζης, που σύμφωνα με πληροφορίες είναι φοιτητής ναυπηγικής στα ΤΕΙ Αθήνας. Το σποτ γυρίστηκε σε σπίτι στο Κολωνάκι.

Αντίθετα το σπίτι, στο οποίο πρωταγωνιστεί η  Μαρίλια Χαριδήμου βρίσκεται στα Εξάρχεια. Οι δύο νεαροί δεν γνωρίζονται μεταξύ τους και η 22χρονη ηθοποιός δηλώνει στο NEWS 247 πως ουδεμία σχέση έχει ακόμα και με το ίδιο το κόμμα, ούτε πίστευε ποτέ ότι θα ξεσηκώνονταν κοινωνικός «ντόρος» γύρω από το όνομά της. «Ο Πάνος Κοκκινόπουλος ήταν δάσκαλός μου στη σχολή θεάτρου του Γιώργου Θεοδοσιάδη. Οπότε γνωριζόμασταν. Με πήρε τηλέφωνο να μου προτείνει την συνεργασία και απλά δέχτηκα. Αυτό είναι όλο».

Η Μαρίλια του «πολυσυζητημένου σποτ» κατάγεται από την Λεμεσό της Κύπρου, ολοκλήρωσε επιτυχώς το πρώτο της πτυχίο στο τμήμα Θεατρικών Σπουδών του ΕΚΠΑ, έχει συμμετάσχει σε αρκετές παραστάσεις και βίντεο κλιπ, όπως σε αυτό του μουσικού συγκροτήματος «9 Στιγμές», ενώ είναι βοηθός σκηνοθέτη στην παράσταση «Μαύρη Ζάχαρη» που ανέβηκε αρχές Μαΐου στο Βυρσοδεψείο. 

Και μπορεί ο κόσμος να την θυμάται – προς το παρόν – με τη φράση: «Δεν το έχω κάνει ποτέ. Ξέρω πως η πρώτη φορά είναι πολύ σημαντική. Δεν πρέπει να είναι με τον οποιονδήποτε», εκείνη όμως ευελπιστεί να αποτυπωθεί στον κοινό νου, λόγω του υποκριτικού και φωνητικού της ταλέντου. Την ερχόμενη Τετάρτη μάλιστα, η ίδια μαζί με τον Δημήτρη Αρβανίτη ανεβαίνουν στη σκηνή του Θερινού Bυρσοδεψείου για ένα μοναδικό live.

SHARE: