Παυλόπουλος: Μεταρρυθμίσεις στο Δημόσιο για δραστική μείωση του κόστους λειτουργίας

Παυλόπουλος: Μεταρρυθμίσεις στο Δημόσιο για δραστική μείωση του κόστους λειτουργίας
Πρ. Παυλόπουλος Eurokinissi

Η «μεταφορά τεχνογνωσίας» από τον ιδιωτικό στο δημόσιο τομέα, μπορεί να συμβάλλει θετικά στην επίτευξη του στόχου της ανάπτυξης μέσα στο πλαίσιο της τρέχουσας κρίσιμης οικονομικής συγκυρίας.

Στις δυνατότητες παραγωγικής αλληλεπίδρασης και «μεταφοράς τεχνογνωσίας» του ιδιωτικού τομέα στο δημόσιο, με στόχο την αποτελεσματικότερη και αποδοτικότερη λειτουργία του δεύτερου, αναφέρθηκε ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας κ. Προκόπης Παυλόπουλος κατά τον χαιρετισμό του στην εκδήλωση της εταιρείας ανωτάτων στελεχών επιχειρήσεων με θέμα «ασκώντας διοίκηση στο δημόσιο και στις επιχειρήσεις: Κοινά προβλήματα αναζητούν λύσεις».

Ο κ. Παυλόπουλος επικέντρωσε τον χαιρετισμό του, στο πως μπορεί η ως άνω «μεταφορά τεχνογνωσίας» από τον ιδιωτικό στο δημόσιο τομέα, να συμβάλλει θετικά στην επίτευξη του στόχου της ανάπτυξης μέσα στο πλαίσιο της τρέχουσας κρίσιμης οικονομικής συγκυρίας και υπογράμμισε τις αναγκαίες μεταρρυθμίσεις στον δημόσιο τομέα και ειδικότερα στη δημόσια διοίκηση προς αυτή την κατεύθυνση.

Στο πλαίσιο αυτό, παρατήρησε ότι οι μεταρρυθμίσεις στη δημόσια διοίκηση, εφόσον βεβαίως συντελούνται με τον κατάλληλο σχεδιασμό και προγραμματισμό, μπορούν να οδηγήσουν σε δραστική μείωση του κόστους λειτουργίας της κρατικής μηχανής, δίχως μάλιστα να θίγεται η αποτελεσματική και αποδοτική λειτουργία της.

Παράλληλα, σημείωσε ότι οι μεταρρυθμίσεις στη δημόσια διοίκηση συνιστούν το πιο πρόσφορο θεσμικό και πολιτικό μέσο καταπολέμησης της γραφειοκρατίας, αλλά και της διαφθοράς, που επιβαρύνουν διαχρονικά την ελληνική δημόσια διοίκηση. Μάλιστα, τόνισε ότι το δημοσιονομικό κόστος της διαφθοράς στη χώρα μας, είναι εξαιρετικά υψηλό, ενώ, παραλλήλως, λειτουργεί ανασταλτικά, και δη με πολύ μεγάλο συντελεστή, στην όλη διαδικασία ανάπτυξης, αφού πλήττει καίρια, στον ίδιο τον πυρήνα της, την κάθε μορφής αναπτυξιακή προοπτική της οικονομίας.

Αναφερόμενος στον διάλογο και στην ανταλλαγή απόψεων και εμπειριών μεταξύ ανώτατων στελεχών του δημόσιου και του ιδιωτικού τομέα, επισήμανε ότι καθιστά ευχερέστερο το σχεδιασμό και την ολοκλήρωση των μεταρρυθμίσεων στο δημόσιο τομέα, καθώς η παρουσίαση ιδεών και δοκιμασμένων βέλτιστων πρακτικών, κυρίως του ιδιωτικού τομέα, ανοίγει ελκυστικούς ορίζοντες δράσης των επιτελικών στελεχών της Δημόσιας Διοίκησης για αντίστοιχες εφαρμογές ή προσαρμογές που αναβαθμίζουν τη λειτουργία της δημόσιας διοίκησης και βελτιώνουν την ποιότητα των παρεχόμενων από αυτήν υπηρεσιών σε πολίτες και επιχειρήσεις, καθώς και την αποτελεσματικότητά της.

Εξίσου, σημαντικό και εξαιρετικά επίκαιρο χαρακτήρισε και το θέμα της εφαρμογής των αρχών και κανόνων της καλής νομοθέτησης, σημειώνοντας ότι η βελτίωση της νομοθετικής παραγωγής, θα βελτιώσει την ποιότητα των κανονιστικών ρυθμίσεων, θα καταστήσει σαφές και κατανοητό το περιεχόμενό τους και θα προλάβει επικαλύψεις ή αντιφάσεις αποτρέποντας παρενέργειες που δεν έχουν γίνει αντιληπτές.

Ακολούθως, αναφέρθηκε και στη συμβολή της ψηφιακής τεχνολογίας στη δημόσια διοίκηση, τονίζοντας ότι «δεν προσφέρει μόνο τα μέσα για την αντιμετώπιση πρωτίστως της γραφειοκρατίας στην εξυπηρέτηση του πολίτη, αλλά παρέχει και τεράστιο εύρος εφαρμογών σε ποικίλους τομείς της δημόσιας διοίκησης επιταχύνοντας θεαματικά τους χρόνους δράσης και λειτουργίας της».

Τέλος, επισήμανε ότι «οι μέθοδοι του ιδιωτικού τομέα μπορούν να «μπολιάσουν» το δημόσιο τομέα μόνο στο μέτρο που δεν έρχονται σε αντίθεση με τους κανόνες -οι κυριότεροι εκ των οποίων θεσμοθετούνται από το σύνταγμα- του κράτους δικαίου και της αρχής της νομιμότητας». Και κατέληξε υπενθυμίζοντας ότι «τα στελέχη του ιδιωτικού τομέα μπορούν -τουλάχιστον κατά κανόνα- να δρουν ελευθέρως, εφόσον δεν παραβιάζουν τους κανόνες, τους οποίους καθιερώνει το ιδιωτικό δίκαιο ως προς τη ρύθμιση των μεταξύ ιδιωτών, φυσικών ή νομικών προσώπων, σχέσεων. Όλως αντιθέτως, τα όργανα της δημόσιας διοίκησης, κατά το πνεύμα του κράτους δικαίου και της εξ αυτού απορρέουσας αρχής της νομιμότητας, μπορούν να ενεργούν, είτε κατά διακριτή ευχέρεια είτε κατά δέσμια αρμοδιότητα, μόνον εντός του κανονιστικού πλαισίου, το οποίο διαγράφουν οι κανόνες δικαίου που καθορίζουν την αντίστοιχη αρμοδιότητα των διοικητικών οργάνων».

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα