Σε ρόλο πυροσβέστη με τους ταξιτζήδες ο Καραμανλής εξαιτίας της Uber

Σε ρόλο πυροσβέστη με τους ταξιτζήδες ο Καραμανλής εξαιτίας της Uber
Επεξεργασία και εξέταση στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων "Εναρμόνιση της νομοθεσίας με την Οδηγία 2012/34/ΕΕ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 21ης Νοεμβρίου 2012 για τη δημιουργία ενιαίου ευρωπαϊκού σιδηροδρομικού χώρου (ΕΕ L343/32 της 14.12.2012) και άλλες διατάξεις" την Πέμπτη 21 Ιουλίου 2016. (EUROKINISSI/ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ) Eurokinissi

Ο τομεάρχης Υποδομών της ΝΔ συαντήθηκε με τον Πρόεδρο και το Δ.Σ. της ΠΟΕΙΑΤΑ, στους οποίους όμως εξήγησε ποιο είναι το νομικό ζήτημα όσον αφορά στη λειτουργία των ταξί

Λεπτές ισορροπίες ανέλαβε να κρατήσει ο τομεάρχης Υποδομών της Νέας Δημοκρατίας, βουλευτής Σερρών, Κώστας Καραμανλής, ο οποίος συναντήθηκε με την Πανελλήνια Ομοσπονδία Επαγγελματιών Ιδιοκτητών Αυτοκινητιστών Ταξί και Αγοραίων, στον απόηχο των αντιδράσεων, που είχαν προκαλέσει οι δηλώσεις του αναπληρωτή εκπροσώπου της αξιωματικής αντιπολίτευσης Κωνσταντίνου Κυρανάκη για την Uber.

Υπενθυμίζεται ότι ο κ.Κυρανάκης είχε δηλώσει:  “Τι μπορούν να κάνουν νέα παιδιά που είναι άνεργα, να δουλέψουν και να βγάλουν λίγα χρήματα παραπάνω; Να πάρουν το ΙΧ τους και να το κάνουν UBER. Δεν μπορούν να το κάνουν σήμερα γιατί δεν υπάρχει νομοθετικό πλαίσιο. Με πολύ απλό τρόπο, μία κυβέρνηση, χωρίς να χρειαστεί τρόικα, χωρίς να χρειαστεί μνημόνια, μπορεί να φτιάξει ένα νομοθετικό πλαίσιο όπου να λέει ότι: κάθε πολίτης που θέλει να δραστηριοποιηθεί επαγγελματικά σε αυτό τον τομέα μπορεί με μία απλή άδεια η οποία δεν κοστίζει τίποτα να κάνει αυτή την δουλειά”.

Στη δήλωση αυτή είχε αντιδράσει ο πρόεδρος του ΣΑΤΑ Θύμιος Λυμπερόπουλος, ο οποίος υποστήριξε μεταξύ άλλων πως: “Η εμμονή των στελεχών της ΝΔ προς τους οδηγούς ταξί να πάνε τα οχήματα τους στην ηλεκτρονική εφαρμογή UBER δημιουργεί ερωτήματα. Στην ΝΔ είναι αφελείς ή τα άρπαξαν” και στη συνέχεια οργάνωσε συγκέντρωση των ταξιτζήδων έξω από τα γραφεία του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης.

Ο κ.Καραμανλής ως αρμόδιος τομεάρχης, ανέλαβε να κατευνάσει τα πνεύματα με τη συνάντηση του με τον Πρόεδρο και το Δ.Σ. της ΠΟΕΙΑΤΑ, στους οποίους όμως εξήγησε ποιο είναι το νομικό ζήτημα.

“Εμείς δεν είμαστε ούτε υπέρ ούτε κατά κάποιων συνδικαλιστών. Τους σεβόμαστε όλους, αλλά στηρίζουμε πάντα το δίκαιο”, ξεκαθάρισε καταρχήν ο τομεάρχης Υποδομών της ΝΔ. Σημείωσε ότι: “Το νομικό πλαίσιο για τον χώρο των ταξί, που θεσμοθετήθηκε από την προηγούμενη κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας και ισχύει αυτήν τη στιγμή, είναι απολύτως σαφές ως προς το τι επιτρέπεται και τι απαγορεύεται.”

Υπενθύμισε ειδικότερα ότι σύμφωνα με το ισχύον νομικό πλαίσιο, η μεταφορά επιβατών με κόμιστρο επιτρέπεται μόνο από Επιβατηγά Δημόσιας Χρήσης αυτοκίνητα (Ταξί και Ειδικής Μίσθωσης), καθώς και από Λεωφορεία Δημόσιας Χρήσης. Οποιαδήποτε μίσθωση Επιβατηγών Ιδιωτικής Χρήσης αυτοκινήτων με οδηγό επιτρέπεται με ελάχιστη σύμβαση έξι ωρών.

Το πρόβλημα, επομένως, δεν είναι ο νόμος που ισχύει, αλλά ότι αυτός ο νόμος δεν εφαρμόζεται, κατέληξε ο κ.Καραμανλής και τόνισε: “Το βέβαιο είναι ότι εμείς, ως ΝΔ, θεσπίσαμε ένα σύγχρονο νομικό πλαίσιο, που καλύπτει ολοκληρωμένα το θέμα – και σ’ αυτό εμμένουμε”.

Σύμφωνα με πληροφορίες οι εκπρόσωποι των οδηγών ταξί λένε ότι το υπουργείο Υποδομών τους υποσχέθηκε τροπολογία που θα απαγορεύσει την ιντερνετική εφαρμογή της Uber, όμως ο τομεάρχης Υποδομών τους επισήμανε ότι κάτι τέτοιο θα προσέκρουε σε νομικά προβλήματα και επέμεινε στο ότι το πραγματικό ζήτημα είναι η τήρηση του νόμου.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα