Στρατηγικό Σχέδιο Οδικής Ασφάλειας: Τα 8 βήματα για μείωση των τροχαίων ατυχημάτων

Στρατηγικό Σχέδιο Οδικής Ασφάλειας: Τα 8 βήματα για μείωση των τροχαίων ατυχημάτων
Κώστας Αχ. Καραμανλής DIMITRIS PERISTERIS

Ως "εθνικό στόχο" της κυβέρνησης, χαρακτήρισε τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων στα οδικά δίκτυα της περιφέρειας ο Κώστας Αχ. Καραμανλής. Οι οκτώ θεμελιώδεις πυλώνες για την επίτευξή του.

Η μείωση των τροχαίων ατυχημάτων αποτελεί εθνικό στόχο, τόνισε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής, μιλώντας στο 8ο Συνέδριο Οδικής Ασφάλειας.

Ο κ. Καραμανλής αναφέρθηκε στο νέο Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Οδικής Ασφάλειας για την περίοδο 2021-2030. Μία ολοκληρωμένη πολιτική, που εδράζεται στο τετράπτυχο:

  • Ασφαλείς δρόμοι
  • Υπεύθυνοι οδηγοί
  • Κυκλοφοριακή παιδεία
  • Δίκαιοι κανόνες για όλους.

Επισήμανε ότι στο πλαίσιο αυτό τίθενται συγκεκριμένοι ποσοτικοί στόχοι: Αφενός για τη μείωση των θανατηφόρων τροχαίων κατά 50% έως το 2030. Και αφετέρου, για τη βελτίωση όλων των επιδόσεων οδικής ασφάλειας.

Δηλαδή για βελτίωση σε δείκτες όπως είναι:

  • Η υπέρβαση ταχύτητας,
  • Η μη χρήση κράνους και ζώνης,
  • Η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ,
  • Η χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση,
  • Ή το τόσο κρίσιμο ζήτημα της αντιμετώπισης μετά το ατύχημα.

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών υπενθύμισε ότι οι βασικές δράσεις προτεραιότητας του νέου Εθνικού Στρατηγικού Σχεδίου βασίζονται σε οκτώ θεμελιώδεις πυλώνες:

  • Ολοκληρωμένος Νόμος Οδικής Ασφάλειας, με επικαιροποιημένο ΚΟΚ
  • Αποτελεσματικό Σύστημα Διαχείρισης Παραβάσεων
  • Πιο συστηματική Επιτήρηση της Οδικής Ασφάλειας
  • Συνεκτικό Πρόγραμμα Βελτιώσεων στο Υπεραστικό Δίκτυο
  • Ολοκληρωμένο Πρόγραμμα Επεμβάσεων στις Πόλεις
  • Το Εθνικό Παρατηρητήριο Οδικής Ασφάλειας, που έχει ήδη συγκροτηθεί από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών σε συνεργασία με το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο
  • Συστηματική Δεκαετή Επικοινωνιακή Πολιτική ευαισθητοποίησης του κοινού
  • Και σύσταση ενός καινοτόμου για τα ελληνικά δεδομένα Εθνικού Ταμείου Οδικής Ασφάλειας, το οποίο θα συλλέγει τα χρηματικά ποσά από τα πρόστιμα του ΚΟΚ και θα τα κατανέμει στους Δήμους για την υλοποίηση δράσεων Οδικής Ασφάλειας.
Κατά την ομιλία του Κώστα Αχ. Καραμανλή στο 8ο Συνέδριο Οδικής Ασφάλειας DIMITRIS PERISTERIS

“Πιο σύγχρονοι δρόμοι, σημαίνει ασφαλέστεροι δρόμοι”

Ο κ. Καραμανλής τόνισε: «Δίνουμε ιδιαίτερη βαρύτητα στην αναβάθμιση της ασφάλειας του οδικού δικτύου. Γιατί πιο σύγχρονοι δρόμοι, σημαίνει ασφαλέστεροι δρόμοι και λιγότερα οδικά ατυχήματα».

Αναφέρθηκε στο ειδικό πρόγραμμα για σημειακές παρεμβάσεις οδικής ασφάλειας, σε όλες τις περιφέρειες της χώρας, που ανέρχεται στα 675 εκατ. ευρώ. Συγκεκριμένα, οι παρεμβάσεις αφορούν σε 7.000 επικίνδυνα σημεία κατά μήκος του εθνικού και επαρχιακού οδικού δικτύου.

Παράλληλα, τόνισε ο κ. Καραμανλής, προχωρά και η ολοκλήρωση των μεγάλων αυτοκινητοδρόμων, που για χρόνια ήταν μπλοκαρισμένοι.

«Στην Κρήτη, ο ΒΟΑΚ που αποτελούσε αίτημα δεκαετιών έχει πάρει πλέον μπρος και επιτέλους μέσα στο έτος θα δούμε και μπουλντόζες.

Στο Πάτρα – Πύργος ήδη έχουν ξεκινήσει τα εργοτάξια ώστε να κατασκευαστεί επιτέλους ένας νέος, σύγχρονος οδικός άξονας.

Ταυτόχρονα προχωράμε και με παρεμβάσεις οδικής ασφάλειας στον υφιστάμενο δρόμο, ύψους 30 εκατ. ευρώ, μέχρι να ολοκληρωθεί το μεγάλο έργο», υπενθύμισε.

Αναφέρθηκε επίσης στα σύγχρονα οδικά έργα σε κάθε περιφέρεια της Ελλάδας, από τον Ε65 στην Κεντρική Ελλάδα και τη Δυτική Μακεδονία ως το Άκτιο-Αμβρακία στην Αιτωλοακαρνανία. Από το Μπράλος- Άμφισσα στη Φωκίδα και τη Φθιώτιδα, ως την Παράκαμψη Χαλκίδας και Ψαχνών στην Εύβοια. Και από την Περιφερειακή της Αλεξανδρούπολης στον Έβρο, ως το Θέρμη- Γαλάτιστα στη Θεσσαλονίκη και τη Χαλκιδική.

Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα