Μιλήσαμε με τον άνθρωπο που έβαλε χρώμα στο ‘Η δε γυνή να φοβήται τον άνδρα’

Μιλήσαμε με τον άνθρωπο που έβαλε χρώμα στο ‘Η δε γυνή να φοβήται τον άνδρα’

Το NEWS 247 επικοινώνησε με τον ιδιοκτήτη της αμερικανικής εταιρείας που ανέλαβε να δώσει χρώμα στην κλασική ελληνική ταινία 'Η δε γυνή να φοβήται τον άνδρα', 50 χρόνια μετά την κυκλοφορία της στους κινηματογράφους

“Η ζέστη, τα λόγια του παπά” έκαναν την Ελενίτσα (Μάρω Κοντού) να υψώσει φωνή έπειτα από δέκα χρόνια συμβίωσης και τον Αντωνάκη (Γιώργο Κωνσταντίνου) να πάρει το “καπελάκι του και να φύγει” την ίδια κιόλας μέρα του γάμου. Η κλασική ταινία “Η δε γυνή να φοβήται τον άνδρα” τα είχε όλα. Μια άριστα σκηνοθετημένη αποτύπωση της κοινωνίας που δεν συγχωρούσε το “διαφορετικό”, ενός κόσμου που έλεγε καλημέρα σε κάποιον με βάση το… κοινωνικό του στάτους – το οποίο άλλαζε άρδην μόνο και μόνο με έναν γάμο στην εκκλησία – αλλά και μιας θέσης της γυναίκας σε μια ανδροκρατούμενη εποχή. Διέθετε εξαιρετικές ερμηνείες από πρωταγωνιστές, αλλά και δεύτερους ρόλους και μοναδικές εικόνες της Αθήνας του ’60. Ήρθε η ώρα να αποκτήσει και χρώμα σε κάθε της καρέ…

Το αριστούργημα του Γιώργου Τζαβέλλα επιστρέφει στη μεγάλη οθόνη με αφορμή την επέτειο των 50 χρόνων παρουσίας στον κινηματογράφο της Καραγιάννης-Καρατζόπουλος και έχει χρώμα, χάρη στην ειδική επεξεργασία την οποία ανέλαβε έμπειρη αμερικανική εταιρία. Το NEWS 247 συνομίλησε με τον ιδιοκτήτη της West Wing Studios, Vivek R. Rao, καθώς και με τον αντιπρόσωπό της στην Ελλάδα, Γιάννη Νανάκη, προκειμένου να μάθει περισσότερα για τον τρόπο που πήρε έγχρωμη ζωή η ελληνική ταινία.

Δείτε το τρέιλερ της ταινίας με χρώμα:

Ο γιος του σκηνοθέτη, Θάνος Τζαβέλλας, με αφορμή και την επέτειο των 100 χρόνων από τη γέννηση του πατέρα του, εντόπισε παλιότερη δουλειά της West Wing Studios. Κάπως έτσι επικοινώνησε με την Καραγιάννης Καρατζόπουλος, υποστηρίζοντας πως γνωρίζει τον τρόπο που θα μπορούσε η κλασική ταινία του πατέρα του, να αποκτήσει χρώμα. Άλλωστε, όπως πληροφορούμαστε, ο ίδιος ο σκηνοθέτης σκόπευε αρχικά να κινηματογραφήσει το φιλμ με χρώμα, κάτι που τελικά δεν συνέβη ποτέ. Στη συνέχεια, όπως μας αναφέρει ο αντιπρόσωπος της αμερικανικής εταιρίας στην Ελλάδα Γιάννης Νανάκης, η Καραγιάννης & Καρατζόπουλος απευθύνθηκε σε εκείνους και προχώρησαν με την επεξεργασία του φιλμ.

Πώς μπήκε χρώμα στο ασπρόμαυρο

Ο κύριος Ράο, ιδιοκτήτης της εταιρίας που ειδικεύεται στον χρωματισμό ασπρόμαυρων φιλμ, εξήγησε στο NEWS 247, τον τρόπο που μπορεί να συμβεί με τέτοια πιστότητα και ευκρίνεια κάτι τέτοιο. “Αν το φιλμ είναι σε καλή κατάσταση και αυτό που μας έστειλαν από την Ελλάδα ήταν σε άριστη κατάσταση, τότε μπορούμε εξετάζοντας προσεκτικά τις αποχρώσεις του μαύρου και του άσπρου να καταλήξουμε με ακρίβεια 99% για την απόχρωση που έχει ένα ρούχο ή κάποιος τοίχος” μας αναφέρει, προσπαθώντας να μας δώσει όσο πιο απλά γίνεται τον τρόπο πίσω από μια σύνθετη και χρονοβόρα διαδικασία.

 

Ο χρωματισμός της ελληνικής ταινίας ξεκίνησε την άνοιξη του 2015 και ολοκληρώθηκε το περασμένο φθινόπωρο. “Αρχικά ζητήσαμε από την Ελλάδα να μας στείλουν ένα απόσπασμα 30” δευτερολέπτων, το οποίο σκάναραν και μας απέστειλαν σε HD (υψηλή ευκρίνεια) μορφή” μας εξηγεί ο ινδικής καταγωγής Αμερικανός επιχειρηματίας. “Το αποτέλεσμα τους ενθουσίασε κι έτσι συμφωνήσαμε να προχωρήσουμε στην επεξεργασία της ταινίας”.

Δείτε ένα απολαυστικό βίντεο από το website της εταιρίας που δείχνει το πριν και το μετά σε μια σκηνή μόλις 30” δευτερολέπτων από την ταινία:

Τα ελληνικά ευτράπελα και το ρωμαίικο ταμπεραμέντο

Ο κ. Ραο μας εξηγεί πως αρχικά δεν είχε σκοπό να ασχοληθεί με την ελληνική ταινία. Η εταιρία του δραστηριοποιείται τα τελευταία 15 χρόνια σε όλο τον κόσμο, με επίκεντρο το Hollywood και ο φόρτος δουλειάς είναι μεγάλος. Όταν όμως επικοινώνησε με την Ελλάδα και είδε το μεράκι των υπευθύνων, άλλαξε γνώμη. Επιπλέον, ο Αμερικανός επιχειρηματίας δήλωσε εντυπωσιασμένος από την ποιότητα της ταινίας, την οποία και ανυπομονεί να δει στον κινηματογράφο κατά την ειδική προβολή τον προσεχή Μάιο στην Αθήνα.

“Με εντυπωσίασε ο πρωταγωνιστής, στη σκηνή που περπατούσε στο κέντρο της Αθήνας. Στην Ινδία υπάρχουν δεκάδες ασπρόμαυρες ταινίες από το αποκαλούμενο Bollywood, που όμως δεν αξίζει τον κόπο να τους δώσεις χρώμα” αναφέρει, υποστηρίζοντας πως αν δεν υπάρχει η καλή σκηνοθεσία, το καλό σενάριο και η υποκριτική, το χρώμα δεν πρόκειται να προσφέρει κάτι. “Η Ελλάδα έχει πολλές δυνατές ταινίες που αξίζει να ασχοληθεί κανείς για να αποκτήσουν χρώμα και έτσι να μην ξεχαστούν από τη νέα γενιά” μας αναφέρει.

 

Η συνεργασία Ελλάδας και Αμερικής δεν έγινε απρόσκοπτα, αφού συνέπεσε με το κλείσιμο των τραπεζών και τα Capital Control. Η ελληνική κινηματογραφική εταιρία δεν μπορούσε για μεγάλο χρονικό διάστημα να πληρώσει την αμερικανική, αφού οι περιορισμοί δεν επέτρεπαν την εκροή καταθέσεων. “Οι υπεύθυνοι της εταιρίας δεν μπορούσαν να μεταφέρουν τα χρήματα της αμοιβής μας λόγω των capital controls. Παρ’ όλα αυτά, εμείς ολοκληρώσαμε και παραδώσαμε την ταινία, γιατί αυτές οι συνεργασίες πρέπει να στηρίζονται στην εμπιστοσύνη” λέει ο Ράο.

Το παλιό, ασπρόμαυρο Hollywood που παίρνει χρώμα

Η West Wing Studios έχει αναλάβει πολλά παρόμοια project μεταφέροντας κλασικές παραγωγές της τηλεόρασης και του κινηματογράφου, όπως το I Love Lucy, The Andy Griffith Show, The Dick Van Dyke Show, The Three Stooges, Marilyn Monroe, John Wayne, Superman κ.α. στην εποχή των χρωμάτων. “Τα προγράμματα αυτά αποτελούν ένα θησαυρό για την αμερικανική ιστορία της τηλεόρασης και του κινηματογράφου. Μετά την επεξεργασία προβλήθηκαν εκ νέου στην prime time ζώνη (αναφέρεται στο I Love Lucy που είναι και πιο πρόσφατη δουλειά του) και σημείωσαν εξαιρετικές επιδόσεις, καταλαμβάνοντας την πρώτη θέση στην ώρα προβολής τους”.

Η εταιρία έχει αναλάβει με αξιώσεις να δώσει χρώμα και σε ιστορικά φιλμ και βίντεο από τον Β’ ΠΠ τα οποία έχουν χρησιμοποιηθεί σε ιστορικά ντοκιμαντέρ εταιριών παραγωγής από την Αμερική, την Αγγλία, την Ιρλανδία, την Αυστραλία και τη Ρωσία. Δείτε παρακάτω ένα εντυπωσιακό δείγμα της δουλειάς τους. 

Έρχονται κι άλλες κλασικές ταινίες;

Θα μπορούσαμε μετά τον κύριο και την κυρία Κοκοβίκου να ανακαλύψουμε τα χρώματα πίσω από το σπίτι του Στρίγγλου, Λάμπρου Κωνσταντάρα, που έγινε αρνάκι από τη Μάρω Κοντού; Ή ακόμη να δούμε το χρώμα του μπακάλικου στο οποίο έδινε ρεσιτάλ ο Κώστας Χατζηχρήστος, ως Μπακαλόγατος, στην ταινίας “Της Κακομοίρας”; Οι υπεύθυνοι της West Wing δείχνουν αισιόδοξοι. “Η προβολή αυτή είναι ένα τεστ που θα δείξει αν θα ακολουθήσουν και άλλες. Η Καραγιάννης Καρατζόπουλος έχει ακόμη 15 τίτλους τους οποίους ενδιαφέρεται να επεξεργαστούμε, αν όλα πάνε καλά” σημειώνει ο κ. Ράο.

 

Η πρώτη επιλογή είναι υποδειγματική. Εξάλλου, το “Η Δεν Γυνή Να Φοβήται Τον Άνδρα” είχε σημειώσει μεγάλη εισπρακτική επιτυχία το 1965, κόβοντας 297.273 εισιτήρια, ενώ διακρίθηκε τότε και με το βραβείο σκηνοθεσίας στο Φεστιβάλ του Σικάγο. Η ταινία θα παρουσιαστεί για πρώτη φορά την Τρίτη 1η Μαρτίου στa Village στο Μαρούσι, όπου η Καραγιάννης Καρατζόπουλος θα γιορτάσει τα πενήντα χρόνια λειτουργίας της και  τα 100 χρόνια από τη γέννηση του μεγάλου δημιουργού Γιώργου Τζαβέλλα, παρουσιάζοντας έγχρωμη “σα να γυρίστηκε χθες”. Η επιστροφή της στους κινηματογράφους από την ΣΠΕΝΤΖΟΣ ΦΙΛΜ θα γίνει στις 10 Μαρτίου.

Ο κ. Νανάκης, αντιπρόσωπος της εταιρίας στην Ελλάδα έχει επικοινωνήσει με όλες τις μεγάλες κινηματογραφικές εταιρίες που διατηρούν τους τίτλους και τα δικαιώματα των αγαπημένων ελληνικών ταινιών. “Δεν μπορώ να σας πως ότι θα γίνει η επεξεργασία στην τάδε ή τη δείνα ταινία” μας λέει, σημειώνοντας όμως πως υπάρχει ενδιαφέρον. Άλλωστε, μια τέτοια επεξεργασία κοστίζει. Η έγχρωμη απεικόνιση στοιχίζει εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ, ενώ μπορεί να φτάσει τις 200 ή και 300 χιλιάδες ευρώ ανάλογα με τη διάρκεια του φιλμ.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα