Καραμπέτη: Ο Νεοέλληνας μοιάζει να έχει χάσει την ελπίδα του

Καραμπέτη: Ο Νεοέλληνας μοιάζει να έχει χάσει την ελπίδα του
Με τους Πέρσες του Αισχύλου από τον ΘΟΚ ξεκίνησε το φεστιβάλ Άργους-Μυκηνών 2018. Eurokinissi

Λίγο πριν ανεβεί στη σκηνή του Ηρωδείου η δημοφιλής ηθοποιός μιλάει στο News24/7 για την Κύπρο, την Ελλάδα μετά τα χρόνια του μνημονίου και τους αρχαίους Τραγωδούς.

Μια συγκλονιστική ερμηνεία-άθλο καταθέτει ως τραγική βασίλισσα των Περσών ‘Ατοσσα η Καρυοφυλλιά Καραμπέτη, στη σπουδαία επιδαυρική παράσταση της αισχύλειας αρχαίας τραγωδίας, με τη υπογραφή του ‘Αρη Μπινιάρη, που λόγω ζήτησης επαναλαμβάνεται και φέτος (απόψε στο Ηρώδειο).

Λίγο προτού ανεβεί στη σκηνή του Ηρωδείου η άρτι αφιχθείσα από την Κύπρο πρωταγωνίστρια (οι «Πέρσες» είναι παραγωγή του Θεατρικού Οργανισμού Κύπρου), μίλησε στο NEWS 247 για τον οργουελισμό του facebook , από το οποίο απέχει συνειδητά, και τη σύγχρονη Μήδεια στην Κύπρο, που προσπάθησε να κατανοήσει.

Το μεγαλείο του έλληνα ποιητή, του Αισχύλου, ο οποίος μιλά στους «Πέρσες» του από την πλευρά του ηττημένου εχθρού, είναι ποιότητα που σήμερα διασώζεται;

Φαντάζομαι ότι τα πράγματα είναι μοιρασμένα. Σίγουρα ένα τόσο μεγάλο πνεύμα σαν του Αισχύλου είναι και σπάνιο. Το θέμα είναι ότι ο μεγάλος ποιητής δεν αντιμετωπίζει απλά με σεβασμό την ήττα του εχθρού, την ώρα που τα γεγονότα είναι νωπά ακόμα. Θέλει να προειδοποιήσει τους συμπολίτες του και για τα ολέθρια αποτελέσματα της ύβρεως.

Ξαναβρεθήκατε για τις πρόβες στην Κύπρο αυτή την περίοδο.Το νησί έχει αναρρώσει από την πρόσφατη οικονομική δοκιμασία; Επίσης, έχει καταφέρει να ξεφύγει απ’ το τρενάκι του νεοπλουτισμού και του lifestyle;

Αυτά δύσκολα ανατρέπονται. Οι άνθρωποι πάντως των κατώτερων και μεσαίων τάξεων που είχαν δουλέψει μια ζωή -έχω ακούσει και προσωπικές μαρτυρίες-, για να περάσουν με ένα απόθεμα που εξασφάλισαν τα γεροντάτα ή να σπουδάσουν τα παιδιά τους, καταστράφηκαν. Το πράγμα είναι απάνθρωπο!

Κανένα σύστημα δεν μπορεί να συγχωρήσει αυτό το πράγμα. Από την άλλη, προσθέτει, στην Κύπρο βλέπεις πολύ ισχυρό το ξένο στοιχείο και δη το ρωσικό που έχει κατακλύσει πόλεις. Δυστυχώς, αλλοιώνεται ο χαρακτήρας του λαού από ξένα και ετερόκλητα στοιχεία. Στο νησί συναντάς όμως και περιπτώσεις δύσκολες και συγκινητικές, όπως μια οικογένεια απάτριδων Κούρδων, που ζούσαν στην Συρία χωρίς πολιτικά δικαιώματα, οι οποίοι από το 2006 στην Κύπρο προσπαθούν με απεργία πείνας και δίψας να πάρουν την κυπριακή υπηκοότητα. Δεν έχει λυθεί ακόμα και το Κυπριακό…».

Τους απασχολεί του Κύπριους πολίτες το Κυπριακό;

Πολύ. Έχουν μνήμες, Αλλά αυτή τη στιγμή έχουν χάσεις τις ελπίδες τους. Μια μέρα πήγα στα Κατεχόμενα. Πονάει η καρδιά σου βλέποντας πώς έχουν δομηθεί, χωρίς κανένα σεβασμό στο περιβάλλον οι ξενοδοχειακές μονάδες. Στην Αμμόχωστο πάνω στις πλαζ με τις ξαπλώστρες πέφτει η σκιά των πληγωμένων κτηρίων με τα ξερασμένα σίδερα, είναι πραγματικά να τρελαίνεσαι.

Βλέπετε φως στο τέλος του τούνελ; Θα διευθετηθεί το Κυπριακό;

Θέλω να ελπίζω ότι θα έρθει το φως. Θα ήθελα να το δω αλλά δεν ξέρω αν θα το δω.

Η επαφή σας με τα μεγάλα θεατρικά κείμενα, η συναλλαγή σας στο θέατρο σάς έκανε καλύτερο άνθρωπο;

Ναι. Θέλω να το πιστεύω. Προσπαθώ να έχω κατανόηση στα ανθρώπινα. Όσο ήμουνα για τις νέες πρόβες στην Κύπρο υπήρξε ένα απίστευτο συμβάν παιδοκτονίας από μια σύγχρονη Μήδεια στα Κατεχόμενα. Είναι αδιανόητο,ασυγχώρητο, το έσχατο σημείο φρίκης. ‘Εχοντας προσωπικά όμως περάσει για 2 χρόνια ερμηνεύοντα τη Μήδεια και μάλιστα σε 3 διαφορετικές εκδοχές της, η σκέψη μου δεν ήταν να καταδικάσω τη γυναίκα, αλλά η γυναικα τι έζησε, τι σκέφτηκε; Δεν ήταν να ρίξω μόνο το ανάθεμα!

Κατανοείτε περισσότερο την ανθρώπινη ψυχή;

Πιστεύω, ναι, είναι ένα από τα δώρα του θεάτρου. Απ’ την άλλη,με έχει κουράσει το ότι τόσα χρόνια δουλεύω τόσο σκληρά και ζω την αγωνία ότι αν δεν δουλέψω δεν θα έχω να ζήσω.Μεγαλώνοντας αναγκάζομαι να εργάζομαι περισσότερο από άλλοτε για την επιβίωση.

Το νεοέλληνα σε ποια κατάσταση τον βλέπετε μετά από 8 χρόνια κρίσης και μνημονίων;

Μοιάζει να έχει χάσει την ελπίδα του. Ένα μεγάλο ποσοστό που ψήφισε την νέα Αριστερά, ίσως δεν είδε τα αποτελέσματα που περίμενε.

Εσείς έχετε χάσει την ελπίδα σας;

Εγώ είμαι ανθρωπος που θέλω να είμαι αισιόδοξος.

Θέλετε. Είστε, όμως;

Όχι πάντα. Είμαι επιφυλακτική και κριτική. Δεν παύω όμως να ελπίζω σε ένα καλύτερο κόσμο.

Σε μια παλαιότερη κουβέντα μας υποστηρίζατε πως δεν υπάρχει άνθρωπος που δεν θα ήθελε να γινόταν μία κοινωνική επανάσταση.

Να διορθώσω τον εαυτό μου; Σίγουρα υπάρχουν πάρα πολλοί άνθρωποι που δεν θέλουν να γίνει επανάσταση. Μιλούσα για τους ανθρώπους εκείνους που υφίστανται στις ζωές τους τα αποτελέσματα των αποφάσεων των ισχυρών.

Γιατί δεν είσαστε στο facebook;

Γιατί αυτή τη στιγμή γίνεται πολύ μεγάλη κουβέντα πώς θα φύγει κανείς από το facebook. Το στίγμα έχει μείνει εκεί. Αυτή τη στιγμή όταν αποκαλύπτονται σκάνδαλα σαν αυτό του Cambridge Analytics κι έχει δημιουργηθεί μια οργουελική πια πραγματικότητα γιατί να είσαι μέσα στο facebook;.

Πληροφορίες για την παράσταση:

*Οι Πέρσες του ΘΟΚ παρουσιάζονται σε σκηνοθεσία – μουσική Δραματουργία: Άρη Μπινιάρη. Παίζουν:
Καρυοφυλλιά Καραμπέτη, Χάρης Χαραλάμπους, Νίκος Ψαρράς, Αντώνης Μυριαγκός. Χορός:
Ηλίας Ανδρέου, Πέτρος Γιωρκάτζης, Γιώργος Ευαγόρου, Γιώργος Ονησιφόρου, Μάριος Κωνσταντίνου, Παναγιώτης Λάρκου, Δαυίδ Μαλτέζε, Γιάννης Μίνως, Άρης Μπινιάρης, Ονησίφορος Ονησιφόρου, Στέφανος Πίττας, Κωνσταντίνος Σεβδαλής.

  • 1 Ιουλίου 2018: Ωδείο Ηρώδου Αττικού
  • Παρασκευή 6 Ιουλίου 2018: Ρωμαϊκό Ωδείο Πάτρας
  • Τρίτη 10 Ιουλίου 2018: Κηποθέατρο Ν. Καζαντζάκης Ηράκλειο Κρήτης
  • Παρασκευή 13 Ιουλίου 2018: Θέατρο Ανατολικής Τάφρου, Χανιά
  • Δευτέρα 16 Ιουλίου 2018: Θέατρο Ερωφίλη – Φορτέτζα, Ρέθυμνο
  • Σάββατο 21 Ιουλίου 2018: Αρχαίο Θέατρο Φιλίππων
  • Τετάρτη 25 Ιουλίου 2018: Βεάκειο Θέατρο, Πειραιάς
  • Σάββατο 28 Ιουλίου 2018: Ανοιχτό Θέατρο Άνδρου

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα