Μήπως ο κόσμος χρωστάει μία “συγγνώμη” στη Γιόκο Όνο;

Μήπως ο κόσμος χρωστάει μία “συγγνώμη” στη Γιόκο Όνο;
Ο Τζον Λένον και η Γιόκο Όνο στις Κάννες το 1971 AP Photos

Το νέο ντοκιμαντέρ για τους Beatles διαλύει έναν από τους πιο διαδεδομένους μύθους, σχετικά με τη διάλυση του συγκροτήματος.

Η αλήθεια είναι ότι έχουν γραφτεί τόσα βιβλία για τους Beatles και έχουν γίνει τόσα ντοκιμαντέρ, που μπορεί να υπέθετε κανείς ότι δεν υπάρχει τίποτα καινούργιο να αποκαλυφθεί γι’ αυτούς, και να μην μπορούσε να του πει κανείς το αντίθετο. Κι όμως… Το “The Beatles: Get Back”, το ντοκιμαντέρ του Πήτερ Τζάκσον που κυκλοφόρησε στο Disney+, ήρθε για να αμφισβητήσει μια πεισματικά επίμονη φήμη.

Το ντοκιμαντέρ χρησιμοποιεί το ίδιο αφηγηματικό στυλ που χρησιμοποιήθηκε και στο σπουδαίο ντοκιμαντέρ του Τζάκσον για τον 1ο Παγκόσμιο Πόλεμο, το “They Shall Not Grow Old”, επιτρέποντας σε μεγάλο βαθμό στο υλικό να μιλήσει από μόνο του, λέγοντας μια ιστορία μέσω του μοντάζ.

Το υλικό που για πρώτη φορά έρχεται στο φως δίνει μια καλή εικόνα της δυναμικής του συγκροτήματος και πολλοί θεατές ήδη έχουν καταλάβει, ότι έχουν κάνει ένα μεγάλο λάθος όσον αφορά την Γιόκο Όνο.

Η Όνο θεωρείται εδώ και δεκαετίες ως η γυναίκα που διέλυσε τους Beatles. Αυτή η εντελώς λανθασμένη άποψη υποστηρίζεται από τους πάντες σχεδόν, θαυμαστές και μη, είναι πια μία στέρεα αλήθεια στο σύμπαν της ποπ κουλτούρας.

Γι’ αυτόν τον λόγο, οι θεατές έμειναν έκπληκτοι όταν είδαν πόσο ήσυχη ήταν η παρουσία της Γιόκο κατά τη διάρκεια των ηχογραφήσεων που εμφανίζονται στο “Get Back”. Απ’ τη μία βλέπεις τους τέσσερις μύθους να τζαμάρουν και απ’ την άλλη εκείνη να διαβάζει εφημερίδα, να πλέκει ή να στρίβει “τσιγάρα”.

Τζον Λένον και Γιόκο Όνο μετά τη σύλληψή τους για κατοχή μαριχουάνας AP Photos


Ο Τζάκσον μάλιστα την υπερασπίστηκε σε μια πρόσφατη συνέντευξη του στο ιστορικό “60 Minutes”, λέγοντας ότι τα πλάνα στα οποία είχε πρόσβαση δεν έδειχναν ποτέ την Γιόκο Όνο να επιβάλλει τις απόψεις της στους Beatles. Και μιλάμε για τον Τζάκσον, ο οποίος έχοντας κυριολεκτικά χτενίσει εκατοντάδες ώρες πλάνων για να δημιουργήσει το “Get Back”, έχει δει πολλά περισσότερα πλάνα σχεδόν από όλους.

Το ντοκιμαντέρ αμφισβητεί επίσης τον δήθεν “κανόνα” που ήθελε να σπάει με την παρουσία της η Γιόκο Όνο, τον κανόνα που έλεγε ότι οι ηχογραφήσεις των Beatles γίνονταν “χωρίς ξένους” ανάμεσά τους. Το βίντεο δείχνει την κοπέλα που είχε ο Πολ ΜακΚάρτνεϊ εκείνη την εποχή, καθώς και μερικούς από τους φίλους του Χάρισον, να κάθονται στο στούντιο και να παρακολουθούν.

Πολλοί θεατές περιγράφουν το ντοκιμαντέρ ως εκπληκτικά συγκινητικό, το οποίο δείχνει την εικόνα τεσσάρων φίλων που σιγά σιγά -και αναπόφευκτα- απομακρύνονται ο ένας απ’ τον άλλον, καθώς ασφυκτιούν από το βάρος της επιτυχίας τους.

Μετά τη διάλυσή τους, οι Beatles έπαιζαν μαζί σχεδόν για μια δεκαετία και δεν προκαλεί έκπληξη το γεγονός ότι χρειάστηκε να ανοίξουν τα φτερά τους και χτίσουν τη δική τους ταυτότητα έξω από το συγκρότημα. Πιο συγκεκριμένα ο ΜακΚάρτνεϊ φαίνεται στο ντοκιμαντέρ ως μια ασυγκράτητη δύναμη δημιουργίας, που κάνει την σύνθεση τεράστιων τραγουδιών να φαίνεται απελπιστικά εύκολη.

Σίγουρα υπάρχουν πολλοί παράγοντες που οδήγησαν στη διάλυση της μπάντας, και η Γιοκο Όνο θα μπορούσε να είναι ένας από αυτούς, αλλά όλο αυτό το φταίξιμο που έχει πέσει στις πλάτες της τόσα χρόνια, είναι βαθιά άδικο. Απλώς οι φανς τότε έψαχναν έναν αποδιοπομπαίο τράγο και τον βρήκαν στο πρόσωπό της, κάτι πολύ βολικό και εύκολο, αν σκεφτούμε τον μισογυνισμό και τις προκαταλήψεις για τις γυναίκες εκείνα τα χρόνια.

Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα