Ρόμπερτ Ουίλιαμς: Μάθημα σολφέζ στη μουσική σκηνή της Eurovision το 1977

Ρόμπερτ Ουίλιαμς: Μάθημα σολφέζ στη μουσική σκηνή της Eurovision το 1977
Ρόμπερτ Ουίλιαμς: Μάθημα σολφέζ στην μουσική σκηνή της Eurovision το 1977 printscreen @youtube

Ο Ρόμπερτ Ουίλιαμς το 1977 είχε μοιραστεί τη σκηνή της Eurovision με την Μπέσσυ Αργυράκη, τον Πασχάλη Αρβανιτίδη και την Μαριάννα Τόλη ερμηνεύοντας το "Μάθημα Σολφέζ", ένα τραγούδι που έμελλε να γράψει ιστορία.

Φτωχότερος ο καλλιτεχνικός κόσμος μετά την απώλεια του Ρόμπερτ Ουίλιαμς που έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 73 ετών.

Ο καλλιτέχνης αντιμετώπιζε σοβαρά προβλήματα υγείας τους τελευταίους μήνες, αφήνοντας την τελευταία του πνοή το πρωί της Κυριακής 21 Αυγούστου.

Την είδηση του θανάτου του τραγουδιστή έκανε γνωστή η Μπέσσυ Αργυράκη, η οποία έγραψε στο Instagram: “Αντίο αγαπημένε μου, μελωδέ της καρδιάς μου, Άγγελε επί της γης…Τώρα θα τραγουδάς από κει ψηλά κι εμείς θα σε ακούμε για πάντα..”.

Ο Ρόμπερτ Ουίλιαμς και η Μπέσσυ Αργυράκη αποτελούσαν άλλωστε ένα εμβληματικό δίδυμο ιδιαίτερα μετά την κοινή τους εμφάνιση το 1977 στη σκηνή της Eurovision, όπου στο πλάι των Πασχάλη Αρβανιτίδη και Μαριάννα Τόλη ερμήνευσαν το τραγούδι “Μάθημα Σολφέζ”.

Στο “Μάθημα Σολφέζ” τη μουσική είχε γράψει ο Γιώργος Χατζηνάσιος και τους στίχους η Σέβη Τηλιακού. Το τραγούδι ερμηνεύτηκε δέκατο κατά σειρά εμφάνισης εκείνη τη βραδιά (μετά τους Λίνσεϊ ντε Πωλ & Μάικ Μόραν του Ηνωμένου Βασιλείου με το “Rock Bottom” και πριν τους Ilanit του Ισραήλ με το “Ahava Hi Shir Lishnayim”).

Στο τέλος της ψηφοφορίας έλαβε 92 πόντους, τερματίζοντας στην 5η θέση στον αγώνα ανάμεσα σε 18 χώρες. Αυτή θα ήταν η καλύτερη εμφάνιση της Ελλάδας στον Διαγωνισμό μέχρι το 1992, όταν η Κλεοπάτρα τερμάτισε επίσης 5η με το “Όλου του Κόσμου η Ελπίδα”.

Νικήτρια εκείνη τη χρονιά αναδείχθηκε η Γαλλία με την Μαρί Μιριάμ και τη σύνθεση “L’ oiseau et l’ enfant” (Το Πουλί και το Παιδί).

Το “Μάθημα Σολφέζ” είχε, προηγουμένως, λάβει εξαιρετικές κριτικές και τα media της εποχής είχαν “τρελαθεί”, ενώ υπήρχε αρκετά μεγάλη διαφήμιση. Ήταν η πρώτη φορά που η χώρα πήγαινε στη Eurovision με αξιώσεις, καθώς τα αφιερώματα στα περιοδικά διαδέχονταν το ένα το άλλο και τα θετικά σχόλια που ακούγονταν από παντού, ήταν κάτι παραπάνω από ενθαρρυντικά.

Η αποστολή της Ελλάδας αντιμετωπιζόταν ως φαβορί, ωστόσο, κυκλοφορούν διάφορες ιστορίες συνωμοσίας με ίντριγκες και συμφέροντα, τα οποία οδήγησαν σε σαμποτάζ της συμμετοχής.

Φήμες μιλούν για αντιπροσωπεία της EBU που ήρθε στη χώρα για να δει αν μπορούμε να διοργανώσουμε τον Διαγωνισμό την επόμενη χρονιά, αλλά και για “πείραγμα” στον ήχο την ώρα της ελληνικής συμμετοχής. Απογοήτευση υπήρξε και για τη βαθμολογία της ελληνικής επιτροπής, που έδωσε το 12άρι στο Μονακό, ρίχνοντας τη χώρα μας σε χαμηλότερες θέσεις.

Το σίγουρο είναι πως το “Μάθημα Σολφέζ” των Πασχάλη, Μαριάννας, Ρόμπερτ και Μπέσσυς έμεινε στην ιστορία. Μάλιστα, η “χρυσή τετράδα” βρέθηκε ξανά στα MAD του 2014 και τραγούδησε, σαν να μην πέρασε μια μέρα, τη μεγάλη επιτυχία της, παρέα με το συγκρότημα “Μέλισσες”.

Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα