Θέατρο Πορεία 2022-2023 με 6 παραστάσεις και στήριξη σε νέους συγγραφείς

Θέατρο Πορεία 2022-2023 με 6 παραστάσεις και στήριξη σε νέους συγγραφείς
Κουκλόσπιτο Mariza Kapsabeli

O Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Θεάτρου Πορεία, Δημήτρης Τάρλοου, παρουσίασε όλα όσα θα δούμε στο θεατρικό πρόγραμμα 2022-2023.

Μετά από μία δεύτερη εξόχως επιτυχημένη καλοκαιρινή περιοδεία του “Προμηθέα Δεσμώτη”, ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Θεάτρου Πορεία, Δημήτρης Τάρλοου παρουσίασε την Πέμπτη 15 Σεπτεμβρίου το πρόγραμμα της περιόδου 2022-2023. Ένα πρόγραμμα σφικτό, δεμένο και εξαιρετικά αξιόλογο το οποίο περιλαμβάνει 6 θεατρικές παραστάσεις, καθώς και τις πάντα καινοτόμες πρωτοβουλίες του θεάτρου – ανάμεσα στις οποίες η Σχολή Πυροδότησης Θεατρικής Γραφής.

Το θέατρο Πορεία συμπληρώνει 62 χρόνια αδιάλειπτης παρουσίας στα καλλιτεχνικά πράγματα της πόλης και αυτό είναι σπάνιο για αυτή τη χώρα. Είναι χρήσιμο οι χώροι να γίνονται τοπόσημα να συνδέονται με την ιστορία της πόλης ή μιας περιοχής” είπε ο Δημήτρης Τάρλοου και προχώρησε σε έναν σύντομο απολογισμό της προηγούμενης χρονιάς (με 7 συνολικά παραστάσεις) που παρά τα υγειονομικά μέτρα σημείωσε σημαντική επιτυχία.

Ανάμεσα στις παραστάσεις της ερχόμενης θεατρικής περιόδου ξεχωρίσαμε την πολλά υποσχόμενη μεταφορά της νουβέλας του Τόμας Μαν “Θάνατος στη Βενετία” σε διασκευή Στρατή Πασχάλη και σκηνοθεσία Γιώργου Παπαγεωργίου, καθώς και το “Garamond 12” της Μαρίας Δριμή, που προέκυψε από τη Σχολή Πυροδότησης του θεάτρου Πορεία. Μάλιστα ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα ήταν η προτροπή του Βαγγέλη Χατζηγιαννίδη, ενός εκ των δασκάλων της Σχολής, να δώσουμε χώρο και στήριξη στους νέους συγγραφείς θεατρικών κειμένων.

Νέο ελληνικό θέατρο χωρίς νεοελληνικό θεατρικό έργο δεν υπάρχει. Είμαστε υπέρ των καινούργιων κειμένων. Μόνο στη σχολή έχουν γραφτεί 150 κείμενα και υπάρχουν και πολλά άλλα παιδιά που γράφουν καταπληκτικά. Παιδιά που ασφυκτιούν και ψάχνουν ζωτικό χώρο να εκφραστούν με κάθε τρόπο. Πρέπει να ενισχυθεί το μέλλον του νέου θεάτρου και τα κρατικά λεφτά που πέφτουν στο θέατρο να συνδεθούν με την παραγωγή νέων θεατρικών έργων”.

Ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Θεάτρου Πορεία μοιράστηκε το μικρόφωνο με “συνοδοιπόρους” του στην υλοποίηση του προγράμματος 2022-2023, οι οποίοι μίλησαν για κάθε μία από τις παραστάσεις ξεχωριστά.

Μ. Ντοστογιέφσκι –“Το όνειρο ενός γελοίου”

Tο όνειρο ενός γελοίου Christos Simeonidis

Το αριστούργημα του Φ.Μ. Ντοστογιέφσκι “Το όνειρο ενός γελοίου”, σε μετάφραση, διασκευή και σκηνοθεσία του Γιώργου Κουτλή, μετά την άκρως επιτυχημένη παρουσίασή του από το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Κρήτης, έρχεται στο θέατρο Πορεία.

Ο Γιώργος Κουτλής, σκηνοθέτης της παράστασης ανέφερε: “Ήταν μία ανάγκη δικιά μου να ασχοληθώ με ένα τέτοιο έργο που ξεκινάει με έναν άνθρωπο που έχει μέσα του τέτοια ματαίωση και τέτοιο κυνισμό και οδηγείται σε μία φωτεινή περιοχή και μία τρομερή αγάπη για τη ζωή. Ήθελα να ασχοληθώ με κάτι που θα μου δώσει φως απέναντι σε αυτό το μαύρο που μας περικυκλώνει […] Είναι ένα έργο που το φτιάξαμε την άνοιξη στην Κρήτη και ελπίζω και πιστεύω ότι κουβαλάει και τα δύο”.

Λίγα λόγια για την παράσταση

Ο σημαντικότερος σκηνοθέτης της νέας γενιάς Γιώργος Κουτλής σε συνεργασία με τον σπουδαίο jazz συνθέτη Αλέξανδρο Δράκο Κτιστάκη και την πρωτότυπη μουσική του σύνθεση, δημιουργούν το ιδανικό πλαίσιο για την συγκλονιστική ερμηνεία του Νικόλα Χανακούλα. Ένα εκρηκτικό σόλο σε συνομιλία με video art προβολές και μια ζωντανή χορωδία επί σκηνής.

Ο Φ.Μ. Ντοστογιέφσκι έγραψε Το όνειρο ενός γελοίου –μια φανταστική ιστορία– το 1877, τέσσερα χρόνια πριν από τον θάνατό του. Το μικρό αυτό διήγημα, συμπυκνώνει τη φιλοσοφία του μεγάλου Ρώσου κλασικού για ολόκληρη τη ζωή.

Ο ήρωας του έργου ετοιμάζεται να βάλει τέλος στη ζωή του. Τη μοιραία στιγμή βυθίζεται αναπάντεχα σε έναν βαθύ ύπνο. Στο όνειρό του, ταξιδεύει σε έναν άλλο πλανήτη παραδεισένιο, όπου οι άνθρωποι ζουν σε μια ιδανική κοινωνία, ελεύθεροι και ευτυχισμένοι, προσφέροντας αγάπη και χαρά. Όσα συμβαίνουν εκεί στον άλλο πλανήτη, μέσα στο όνειρό του, αλλάζουν τελείως τον τρόπο που ο ήρωας αντιλαμβάνεται τη ζωή και τον εαυτό του.

Το έργο, πέρα από ένα φανταστικό ταξίδι σε ένα ουτοπικό σύμπαν, από μια μετάβαση από το σκοτάδι στο φως, αποτελεί πάνω απ’ όλα μια ωδή στην ανθρώπινη ζωή, που συνέθεσε ένας από τους διεισδυτικότερους συγγραφείς στην ιστορία της λογοτεχνίας.

Συντελεστές:

  • Μετάφραση-Διασκευή-Σκηνοθεσία: Γιώργος Κουτλής
  • Συνεργασία στη διασκευή: Βασίλης Μαγουλιώτης
  • Σκηνικά – Κοστούμια: Άρτεμις Φλέσσα
  • Μουσική Σύνθεση: Αλέξανδρος Δράκος Κτιστάκης
  • Video art – φωτογραφίες: Χρήστος Συμεωνίδης
  • Φωτισμοί: Σάκης Μπιρμπίλης
  • Βοηθός σκηνογράφου – ενδυματολόγου: Αγγελική Βασιλοπούλου Καμπίτση
  • Ερμηνεύει ο Νικόλας Χανακούλας
  • Ακούγεται ηχογραφημένη η χορωδία Voice Box υπό τη διεύθυνση της Μαργαρίτας Παπαδημητρίου

Info: Από 19 Οκτωβρίου έως 30 Οκτωβρίου 2022 / Ημέρες & ώρες παραστάσεων: Τετάρτη έως Κυριακή στις 21:00, Διάρκεια: 60 λεπτά, χωρίς διάλειμμα. / Παραγωγή Apparat Athen σε συμπαραγωγή με το Θέατρο Πορεία και το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Κρήτης.

Ευαγγελία Γατσωτή – ΝΥΧΙΑΝΓΚ

Nυχιάνγκ PATROKLOS SKAFIDAS

Μετά τη μεγάλη επιτυχία που σημείωσε τη σεζόν που μας πέρασε και τις εξαιρετικές κριτικές που έλαβε, επανέρχεται για 10 μόνο παραστάσεις η “σκοτεινή” κωμωδία Νυχιάνγκ. Το έργο που έγραψε η 20χρονη Ευαγγελία Γατσωτή στο πλαίσιο της Σχολής Πυροδότησης Θεατρικής Γραφής του θεάτρου Πορεία, παρουσιάζεται σε σκηνοθεσία Δημήτρη Τάρλοου. Τους δύο ρόλους του έργου ενσαρκώνουν οι Αλεξία Καλτσίκη και Θάλεια Σταματέλου, σε ένα δίδυμο που προκάλεσε αίσθηση και χειροκροτήθηκε με ενθουσιασμό από κοινό και κριτικούς.

Για την παράσταση μίλησε η Αλεξία Καλτσίκη αναφέροντας: “Η τελευταία ανάμνηση που είχα από αυτή την παράσταση ήταν στις φυλακές Κορυδαλλού. Ήταν μία πολύ συγκινητική εμπειρία όταν παίξαμε για τις γυναίκες που βρίσκονται στις φυλακές και κουβαλάω πάρα πολύ έντονα αυτή την ανάμνηση”, ενώ συμπλήρωσε: “Είναι πολύ σημαντική η πρωτοβουλία που έχει πάρει το θέατρο Πορεία εμπράκτως να στηρίξει τη σύγχρονη ελληνική γραφή και χαίρομαι που είχε επιτυχία πέρυσι και που θα έχει μία συνέχεια”.

Λίγα λόγια για την παράσταση

Η Αργυρώ είναι αισθητικός και προσφέρει τις υπηρεσίες της κατ’ οίκον. Η Κάλλια χρειάζεται μανικιούρ και της κλείνει ραντεβού στο διαμέρισμά της. Η Αργυρώ καταφτάνει με τα σύνεργά της και η διαδικασία ξεκινάει. Την ιεροτελεστία του μανικιούρ διαρρηγνύει ο επίμονος ήχος κλήσης του κινητού της Κάλλιας. Η Αργυρώ θέλει επίμονα να μάθει ποιος είναι στην άλλη άκρη της γραμμής και γιατί προκαλεί τέτοια αναστάτωση στην Κάλλια. Ένα ιδιόχειρο γράμμα που θα βρεθεί στην εξώπορτα θα ανατρέψει τις εξηγήσεις, πυροδοτώντας εξομολογήσεις και συνταρακτικές αποκαλύψεις.

Συντελεστές:

  • Σκηνοθεσία: Δημήτρης Τάρλοου
  • Σκηνικά: Θάλεια Μέλισσα
  • Κοστούμια: Αλέξανδρος Γαρνάβος
  • Μουσική: Κατερίνα Πολέμη
  • Κίνηση: Κορίνα Κόκκαλη
  • Φωτισμοί: Αλέκος Αναστασίου
  • Βοηθός σκηνοθέτη: Δήμητρα Κουτσοκώστα
  • Βοηθός σκηνογράφου: Ίρις Σκολίδη
  • Βοηθός ενδυματολόγου: Αλεξάνδρα – Αναστασία Φτούλη
  • Διανομή – Αργυρώ: Αλεξία Καλτσίκη, Κάλλια: Θάλεια Σταματέλου.

Info: Από 5 έως 16 Οκτωβρίου για 10 μόνο παραστάσεις, Ημέρες & ώρες παραστάσεων: Τετάρτη έως Κυριακή στις 21:00 / Διάρκεια: 80 λεπτά, χωρίς διάλειμμα.

Χένρικ Ίψεν- ΤΟ ΚΟΥΚΛΟΣΠΙΤΟ

Το Κουκλόσπιτο Mariza Kapsabeli

Μετά την Αγριόπαπια, ένα ακόμη έργο του Ίψεν, ένα ακόμη αριστούργημα δραματικής τέχνης αλλά και υπαρξιακής ανάγνωσης του κόσμου, το “Κουκλόσπιτο” έρχεται ως κεντρική παραγωγή στο θέατρο Πορεία, σε σκηνοθεσία του καλλιτεχνικού διευθυντή του, Δημήτρη Τάρλοου.

Ο σκηνοθέτης εξήγησε για το έργο: “Μιλάει για το θέμα του γάμου, για τη φθορά μέσα στο γάμο, για τη σχέση μας με τα παιδιά μας, για την απομόνωση μπροστά στα παιδιά, που στη δική μας παράσταση δεν εμφανίζονται ποτέ επί σκηνής – τα ακούμε αλλά δεν τα βλέπουμε σαν φυσική παρουσία”.

Η Λένα Παπαληγούρα, που παίζει τον ρόλο της Νόρα Χέλμερ παίρνοντας τον λόγο ανέφερε: “Το έργο μιλάει πάρα πολύ μέσα στο ‘σήμερα’ και αγγίζει με ένα πολύ συγκινητικό τρόπο τις σχέσεις των δύο φύλων. Μιλάει για πρόσωπα που επειδή δεν έχουν ακριβώς συγκροτημένο εαυτό ζουν προβάλλοντας τις επιθυμίες των άλλων. Γίνονται αυτό που θέλει ο άλλος. Αυτό είναι ένα πυρηνικό θέμα για εμένα, ένα θέμα που με απασχολεί πάρα πολύ προσωπικά.” Η εξαιρετική μουσική της παράστασης είναι πρωτότυπη, γράφτηκε για το έργο από την Κρυσταλλία, και θα παίζεται ζωντανά.

Λίγα λόγια για την παράσταση

Ο μεγάλος Νορβηγός συγγραφέα έγραψε το “Κουκλόσπιτο” το 1879, ένα έργο που με τολμηρό τρόπο πραγματεύεται –ανάμεσα σε άλλα– την τραγική υποκρισία που μπορεί να διαποτίζει έναν γάμο, τα κίβδηλα ιδεώδη, τις συνέπειες της επιπολαιότητας (ακόμη και της αθώας), τα ζωτικά μας ψεύδη, την Αλήθεια που, όπως έχει πει ο Όσκαρ Ουάιλντ, «είναι σπάνια καθαρή και ποτέ απλή»…

Hygge είναι η έννοια που έχει περάσει προσφάτως κυρίως μέσω της χίπστερ αισθητικής από το σκανδιναβικό στο διεθνές λεξιλόγιο για να περιγράψει ό,τι συνιστά τη γλυκιά θαλπωρή του σπιτιού, το αίσθημα ασφάλειας που αντλούμε από την αγκαλιά ενός αγαπημένου προσώπου, ένα όμορφο περιβάλλον χωρίς προβλήματα και άγχη. Σε ένα τέτοιο σπιτικό έστησε ο συγγραφέας το σκηνικό, μέσα στο οποίο θα καταρρεύσει ο γάμος της Νόρας και του Χέλμερ, όταν η αποκάλυψη ενός ψέματος θα άρει κάθε βεβαιότητα, θα φανερώσει την παντελή έλλειψη επικοινωνίας μεταξύ τους και τις πραγματικές διαστάσεις της σχέσης τους, οδηγώντας τους στο τέλος της αθωότητας.

Ποινικά κολάσιμες πράξεις, ωμοί εκβιασμοί, φόβοι, αγωνίες, αυτοκτονικές σκέψεις, εναλλάσσονται με την αγάπη, την ελπίδα, το φλερτ, τη χαρά, τα ιδεώδη της τέλειας οικογένειας, της κοινωνικής ανόδου και της οικονομικής ευμάρειας – όλα αυτά μέχρι την τελική αναμέτρηση με την Αλήθεια, η οποία θα σαρώσει τα πάντα χωρίς οίκτο για κανέναν από τους δύο πρωταγωνιστές. Είναι αυτή η Αλήθεια που θα οδηγήσει τη Νόρα στην επείγουσα διατύπωση του αμλετικού αιτήματος για την αναζήτηση του Εγώ. Είναι αυτή η Αλήθεια που δυσκολεύεται να μεταδοθεί – πολύ περισσότερο σήμερα, στα χρόνια της ακραίας διασύνδεσης…

Το έργο που διαχρονικά θεωρείται ένα φεμινιστικό μανιφέστο είναι πολλά περισσότερα από αυτό, αφού οι ήρωες που ο Ίψεν έπλασε περίπου ενάμιση αιώνα πριν, μοιάζουν να μην έχουν χάσει ούτε σταγόνα από τη ζωντάνια και τον επαναστατικό τους οίστρο, ενώ τα πάθη τους συνεχίζουν να συνταράζουν τους σημερινούς θεατές, μιας και σε αυτά αναγνωρίζουμε κάτι από τον εαυτό μας.

Συντελεστές:

  • Μετάφραση- Απόδοση – Σκηνοθεσία: Δημήτρης Τάρλοου
  • Συνεργάτις δραματουργός: Έρι Κύργια
  • Σκηνικά: Θάλεια Μέλισσα
  • Κοστούμια: Αλέξανδρος Γαρνάβος & Τζίνα Ηλιοπούλου
  • Μουσική: Κρυσταλία Θεοδώρου (CORNIZA)
  • Κίνηση: Εύη Οικονόμου
  • Φωτισμοί: Αλέκος Αναστασίου
  • Βοηθός σκηνοθέτη: Δήμητρα Κουτσοκώστα
  • Βοηθός σκηνογράφου: Νάντια Κασσάρα
  • Διερμηνέας Νοηματικής: Μυρτώ Γκανούρη
  • Φωτογραφίες: Μαρίζα Καψαμπέλη
  • Trailer: Θωμάς Ζήκος

Διανομή – Νόρα Χέλμερ: Λένα Παπαληγούρα, Τόρβαλντ Χέλμερ: Γιώργος Χριστοδούλου, Κρόγκσταντ: Θανάσης Δόβρης, Ράνγκ – γιατρός: Κώστας Βασαρδάνης, Λίντε: Βίκυ Κατσίκα, Νταντά – Ελένη: Όλγα Δαλέκου.

Info: Από 9 Νοεμβρίου 2022 / Ημέρες & ώρες παραστάσεων: Τετάρτη & Κυριακή 19:00, Πέμπτη & Παρασκευή 20:30, Σάββατο 18:00 & 21:00 / Διάρκεια: 120 λεπτά, χωρίς διάλειμμα.

“Δόξα Κοινή” (Από την οδό Φιλελλήνων)

Δόξα Κοινή Patroklos Skafidas

Η Δόξα Κοινή, σε σύνθεση κειμένου Στρατή Πασχάλη και σκηνοθεσία Δημήτρη Τάρλου – η παράσταση που διέκοψε βίαια τη διαδρομή της λόγω του ξεσπάσματος της πανδημίας – επιστρέφει στο θέατρο Πορεία. Στις ελάχιστες παραστάσεις που πρόλαβε να δώσει το 2020, κατάφερε να συγκεντρώσει ενθουσιώδεις κριτικές και συγκινητικά σχόλια από το κοινό. Ένα εξαιρετικό και εν μέρει ανανεωμένο ensemble ηθοποιών και μουσικών, συνομιλεί με τον λόγο των μεγάλων ποιητών μας, που θέτουν στο κέντρο του έργου τους τον έρωτα σε όλες του τις μορφές.

Ο Στρατής Πασχάλης ανέφερε για το έργο: “Όταν ξεκίνησε η Δόξα Κοινή είχαμε πει με τον Δημήτρη να κάνουμε μία παράσταση για τον έρωτα σε μία αντί ερωτική περίοδο οικονομικής κρίσης, η οποία έφερε μία αγριότητα στις σχέσεις των ανθρώπων και ένα δύσκολο κοινωνικό κλίμα. Πού να ξέραμε τι επρόκειτο να ακολουθήσει. Ότι η απομάκρυνση θα γινόταν ακόμα χειρότερη και η αποστείρωση και αδυναμία επικοινωνίας ακόμα πιο βαθιά. Είμαι χαρούμενος που ο Δημήτρης αποφάσισε να την επαναλάβει”.

Λίγα λόγια για την παράσταση

Ο Δημήτρης Τάρλοου εμπνέεται από το ποίημα του Ανδρέα Εμπειρίκου Εις την Οδό των Φιλελλήνων και προτείνει μια παράσταση, στην οποία η ποίηση μετατρέπεται σε δράση, ο θάνατος σε ηδονή και το σκοτάδι διαλύεται κάτω από το υπέρλαμπρο ελληνικό φως.

Ο Στρατής Πασχάλης, που υπογράφει τη σύνθεση του κειμένου, ενώνει με μοναδικό τρόπο την ποίηση με το θέατρο. Εις την Οδό των Φιλελλήνων γεννιέται ξαφνικά μια αντιφατική εικόνα: Ιούλιος, μεσημέρι στο κέντρο της Αθήνας και την κίνηση του δρόμου διακόπτει μια επικήδεια πομπή. Οι επιβάτες ενός αστικού λεωφορείου, που περιμένουν την πομπή να περάσει, νιώθουν τις αισθήσεις τους να λιώνουν από τον συνωστισμό της σάρκας και τον ανελέητο καύσωνα. Ο ποιητής ταυτίζοντας τις δύο εικόνες, συνειδητοποιεί τη σχέση έρωτα και θανάτου. Αίφνης η ζωή αποκτά άλλο νόημα, αφού ο έρωτας –σε όλες τις εκφάνσεις του– συμβαίνει διαρκώς στα παρασκήνια της καθημερινότητας…

Το κείμενο της παράστασης αποτελείται από διαφορετικά ποιήματα, που καλύπτουν το σύνολο της λυρικής μας παράδοσης από τη Σαπφώ μέχρι τον Σολωμό, από τον Καβάφη μέχρι τον Ελύτη. Διαφορετικές μεταξύ τους ποιητικές διάλεκτοι, καθημερινές εικόνες, πανάρχαιες τελετουργίες, το γλωσσικό και το πολιτιστικό παρελθόν μας συναιρούνται για να υμνήσουν τον έρωτα, την απόλυτη αξία του ελληνικού πνεύματος, που καθιστά τα πάντα κ ο ι ν ά. Όπως και τη Δόξα. Κοινή.

Συντελεστές:

  • Σύνθεση κειμένου: Στρατής Πασχάλης
  • Σκηνοθεσία: Δημήτρης Τάρλοου
  • Σκηνικά: Εύα Μανιδάκη
  • Κοστούμια: Αλέξανδρος Γαρνάβος, Τζίνα Ηλιοπούλου
  • Μουσική: Λήδα Μανιατάκου
  • Φωτισμοί: Αλέκος Αναστασίου
  • Επιμέλεια κίνησης: Κορίνα Κόκκαλη
  • Βοηθός σκηνοθέτη: Δήμητρα Κουτσοκώστα
  • Βοηθός σκηνογράφου: Φιλάνθη Μπουγάτσου
  • Φωτογραφίες – Trailer: Πάτροκλος Σκαφίδας

Παίζουν (με αλφαβητική σειρά) οι: Μάιρα Γραβάνη, Θανάσης Δόβρης, Βίκυ Κατσίκα, Αυγουστίνος Κούμουλος, Λήδα Μανιατάκου, Διονύσης Πιφέας, Αρετή Τίλη, Σίσσυ Τουμάση, Ορέστης Χαλκιάς.

Info: Από 9 Ιανουαρίου 2023, Ημέρες & ώρες παραστάσεων: Από 9/1/2023 έως 14/2/2023: Δευτέρα & Τρίτη 20:30, Διάρκεια: 60 λεπτά, χωρίς διάλειμμα.

Τόμας Μαν – ΘΑΝΑΤΟΣ ΣΤΗ ΒΕΝΕΤΙΑ

Θάνατος στη Βενετία Panos Giannakopoulos

Ένα πάρα πολύ ενδιαφέρον και δύσκολο εγχείρημα είναι η παράσταση “Θάνατος στη Βενετία” βασισμένη στην ομώνυμη νουβέλα του Τόμας Μαν σε διασκευή Στρατή Πασχάλη και σκηνοθεσία Γιώργου Παπαγεωργίου.

Ο Γιώργος Παπαγεωργίου ανέφερε: “Μάλλον είμαι από τους ελάχιστους που πρώτα διάβασα το βιβλίο και μετα είδα την ταινία του Βισκόντι. Ήμουν ένα καλοκαίρι σε διακοπές. Διάβασα τη νουβέλα του Τόμας Μαν, την ερωτεύτηκα, και άρχισα να σκέφτομαι την ιδέα του να γίνει αυτό εμβληματικό έργο παράσταση, μιλάμε για ένα αριστούργημα. Ο Στρατής Πασχάλης έδωσε μερικές πληροφορίες για την πραγματική ιστορία πίσω από τη νουβέλα και πρόσθεσε: “Είναι μία παράσταση που μιλάει για τον έρωτα και την ομορφιά”.

Λίγα λόγια για την παράσταση

Στη Βενετία, το έτος 19…, ο Άσενμπαχ, επιτυχημένος συγγραφέας που διανύει την έκτη δεκαετία της ζωής του, έλκεται από έναν νεαρό που παραθερίζει στο ίδιο ξενοδοχείο μ’ εκείνον. Από την πρώτη στιγμή που τον βλέπει του αφιερώνει σχεδόν ιδεοληπτικά τις σκέψεις και τις κινήσεις του, εκμεταλλευόμενος τις φήμες για τον θανατηφόρο λοιμό που μεταδίδεται σε κείνη την ερωτική πόλη της Ιταλίας… «Γιατί στο πάθος, όπως και στο έγκλημα, δεν ταιριάζει η τάξη της καθημερινότητας, και κάθε χαλάρωση του κοινωνικού ιστού, κάθε αναταραχή και κάθε μάστιγα στον κόσμο τού είναι ευπρόσδεκτη, διότι απροσδιόριστα μπορεί να ελπίζει πως μια τέτοια κατάσταση είναι προς όφελός του».

Κι όμως, δεν πρόκειται για έναν έρωτα σαρκικό, αλλά για μια φιλοσοφική, σχεδόν πλατωνική αναζήτηση του Κάλλους. Στο τέλος αυτής της μοιραίας συνάντησης ο θάνατος έρχεται για να εκ-πληρώσει ιδανικά έναν έρωτα που βιώθηκε σαν θρησκευτική εμπειρία και για να ανανεώσει την πίστη ότι «η ομορφιά θα νικήσει!»

Ο Τόμας Μαν έγραψε τη γεμάτη πάθος νουβέλα του το 1912, έναν χρόνο μετά τις δικές του διακοπές στη Βενετία, και συμπεριέλαβε σε αυτή πολλές από τις εμπειρίες και τις σκέψεις του. Με επιρροές από τον Πλάτωνα, τον Γκαίτε, τον Φρόιντ και τον Νίτσε, το μυθιστόρημα ενέπνευσε στον Λουκίνο Βισκόντι την ομώνυμη εμβληματική ταινία του, Θάνατος στη Βενετία.

Η αριστουργηματική νουβέλα έρχεται στο θέατρο Πορεία σε διασκευή του ποιητή Στρατή Πασχάλη και με την υπογραφή του Γιώργου Παπαγεωργίου, ενός σκηνοθέτη που έχει ξεχωρίσει για την ενασχόλησή του με τη δραματοποίηση σημαντικών πεζογραφημάτων, τη χειροποίητη σκηνική δραματουργία και τη χρήση της ζωντανής μουσικής και δραματουργίας. Εξελίσσοντας αυτή τη φόρμα, θα επιχειρήσει να δημιουργήσει ένα αισθαντικό ηχητικό περιβάλλον επί σκηνής, το οποίο θα μυήσει τον θεατή στο μυσταγωγικό ταξίδι του Άζενμπαχ και θα τον καταβυθίσει στα μύχια πάθη του.

Συντελεστές:

  • Διασκευή: Στρατής Πασχάλης
  • Σκηνοθεσία: Γιώργος Παπαγεωργίου
  • Σκηνικά – Κοστούμια: Πάρις Μέξης
  • Μουσική: Άγγελος Τριανταφύλλου
  • Κίνηση: Σεσίλ Μικρούτσικου
  • Φωτισμοί: Αλέκος Αναστασίου
  • Επιστημονικός Σύμβουλος: Αντώνης Γαλέος
  • Βοηθός σκηνοθέτη: Έφη Χριστοδουλοπούλου
  • Βίντεο παράστασης – Trailer: Γιώργος Ζώης
  • Φωτογραφίες: Πάνος Γιαννακόπουλος
  • Διανομή: Νίκος Χατζόπουλος, Γιάννης Λεάκος, Ορέστης Χαλκιάς, Γρηγορία Μεθενίτη.

Info: Από 28 Φεβρουαρίου 2023, Ημέρες & ώρες παραστάσεων: Από 28/02/2023 έως 09/04/2023: Κυριακή, Δευτέρα, Τρίτη στις 21:00, Τετάρτη στις 18:00, Διάρκεια: 90 λεπτά, χωρίς διάλειμμα.

Μαρία Δριμή – GARAMOND 12

Garamond 12 Stelios Papardelas

Μετά το “Νυχιάνγκ” και το “Labor” που αγκαλιάστηκαν θερμά από το κοινό, ένα ακόμη νέο έργο, το “Garamond 12” της Μαρίας Δριμή, ένα ακόμη δείγμα της σύγχρονης ελληνικής δραματουργίας, θα παρουσιαστεί στη σκηνή του θεάτρου Πορεία.

Όπως με την Έμιλυ Λουΐζου για το Labor, έτσι και τώρα το θέατρο Πορεία απευθύνθηκε σε έναν νέο σκηνοθέτη που δραστηριοποιείται στο εξωτερικό. Πρόκειται για τον Κωνσταντίνο Βασιλακόπουλο, απόφοιτο σκηνοθεσίας της πρωτοποριακής Ακαδημίας Θεάτρου και Χορού του Άμστερνταμ, που έκανε τη μαθητεία του πλάι στον Ivo Van Hove και έχει δώσει ήδη δείγματα της εξαιρετικά ενδιαφέρουσας δουλειάς του στην Ολλανδία, ενώ το Garamond 12 θα είναι η πρώτη του σκηνοθεσία στην Ελλάδα.

Για το έργο μίλησε ο ίδιος ο Κωνσταντίνος Βασιλακόπουλος, ενώ ο Δημήτρης Τάρλοου ανέφερε εμφατικά. “Είναι ένα μέρος της αποστολής μας να βρίσκουμε νέους καλλιτέχνες οι οποίοι σπουδάζουν στο εξωτερικό διακρίνονται στον τομέα τους και επιστρέφουν στην Ελλάδα για να καταθέσουν τη δουλειά τους”.

Λίγα λόγια για την παράσταση

Το Garamond 12 της Μαρίας Δριμή, που πήρε τον τίτλο του από μια… γραμματοσειρά, προέκυψε από τη Σχολή Πυροδότησης Θεατρικής Γραφής του θεάτρου Πορεία και πραγματεύεται τα θέματα της ταυτότητας, του απογαλακτισμού και της δειλίας να αντιμετωπίσουμε αυτόν και άρα τη ζωή, της αποδοχής του εαυτού, της άρνησης παραδοχής της πραγματικότητας, των ζωτικών προτύπων, της ύπαρξης και της έκθεσης του καλλιτέχνη, της αδυναμίας να ακολουθήσουμε έναν «ενδεδειγμένο» τρόπο ζωής, της φιλίας, της ερωτικής επιθυμίας…

Ο Μαρκ, που ζει με την υπερπροστατευτική μητέρα του, είναι ένας άκρως εσωστρεφής ταλαντούχος νέος συγγραφέας, χαραγμένος από την ιδιαίτερη σχέση με τον θείο του. Κάθε του μυθιστόρημα δημιουργεί αίσθηση στους κριτικούς και βρίσκει πολύ μεγάλη απήχηση στο κοινό. Παρά το ταλέντο του αδυνατεί να παίξει το παιχνίδι της έκθεσης του καλλιτέχνη με όρους μάρκετινγκ. Όταν η πίεση από τον εκδότη του, τα ΜΜΕ και το κοινό γίνεται αφόρητη, προσλαμβάνει τον Τζέικ, ένα εξωστρεφές alter ego του, για να παρουσιάζεται ως Μαρκ στο κοινό.

Μέσα από τη σχέση αυτή, ο Μαρκ στην πραγματικότητα, σαν να έπλαθε έναν ήρωα μυθιστορήματος, μετατρέπει τον Τζέικ στον εξιδανικευμένο εαυτό του ή ίσως σε ένα ιδανικό αντικείμενο πόθου. Οι περιπλοκές που προκύπτουν, οι αποκαλύψεις που ενσκήπτουν σαν κατάρα και η σύγκρουση με τον εαυτό οδηγούν στη μόνη λύση, σε ένα τέλος τραγικό όσο και λυτρωτικό. Καταλύτης των εξελίξεων ο θείος, το πρόσωπο-κλειδί του έργου τελικά…

Συντελεστές:

  • Σκηνοθεσία: Κωνσταντίνος Βασιλακόπουλος
  • Σκηνικά: Geurt Holdijk
  • Μουσική σύνθεση – Σκηνική πάλη: Μανώλης Κασιμάκης
  • Φωτισμοί: Jasper Nijholt u0009
  • Video – φωτογραφίες – trailer: Στέλιος Παπαρδέλας

Διανομή – Μπεθ: Μαρία Ζορμπά, Μαρκ: Αλέξανδρος Μαυρόπουλος, Τζέικ: Χάρης Τζωρτζάκης, Κάρεν: Σίλια Μπισιώτη.

Info: Από 24 Απριλίου 2023, Ημέρες & ώρες παραστάσεων: Από 24/04/2023 έως 30/05/2023: Κυριακή, Δευτέρα & Τρίτη 21:00, Διάρκεια: 90 λεπτά, χωρίς διάλειμμα.

———–

Θέατρο Πορεία – poreiatheatre.com / Τρικόρφων 3-5 & 3ης Σεπτεμβρίου 69, Πλατεία Βικτωρίας, τηλ ταμείου 210 8210991, 210 8210082. Προπώληση: www.poreiatheatre.com, www.viva.gr, 11876, WIND, Public, MediaMarkt, βιβλιοπωλεία Ευριπίδης, Viva Spot Τεχνόπολη, YOLENI’S.

Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα