Το ΣτΕ δικαιώνει τους Έλληνες θεατρολόγους

Διάσκεψη της διευρυμένης Ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικρατείας, που καλείται να αποφασίσει για τη συνταγματικότητα ή μη του νομοθετικού πλαισίου αναφορικά με τον διαγωνισμό των τηλεοπτικών αδειών, μετά τη διακοπή της πρώτης διάσκεψης, την Τετάρτη 12 Οκτωβρίου 2016.
(EUROKINISSI/ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ)
Διάσκεψη της διευρυμένης Ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικρατείας, που καλείται να αποφασίσει για τη συνταγματικότητα ή μη του νομοθετικού πλαισίου αναφορικά με τον διαγωνισμό των τηλεοπτικών αδειών, μετά τη διακοπή της πρώτης διάσκεψης, την Τετάρτη 12 Οκτωβρίου 2016. (EUROKINISSI/ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ) EUROKINISSI

Τι δήλωσε στο Ραδιόφωνο 24/7 και στην εκπομπή "Πεζοί στον Αέρα" η θεατρολόγος και έφορος δημοσίων σχέσεων του Συλλόγου Θεατρολόγων Μαράια Γαλιατσάτου

Για τις αποφάσεις του ΣτΕ που δικαιώνουν την ομαδική προσφυγή 100 Θεατρολόγων κατά υπουργικής απόφασης που σχετίζεται με το μάθημα της Θεατρικής Αγωγής, μίλησε στην εκπομπή " Πεζοί στον Αέρα" στο Ραδιόφωνο 24/7 η θεατρολόγος και έφορος δημοσίων σχέσεων του Συλλόγου Θεατρολόγων Μαράια Γαλιατσάτου.       

Πιο συγκεκριμένα, με την Υπουργική Απόφαση για τον ενιαίο τύπο ολοήμερου δημοτικού σχολείου που εφαρμόστηκε πριν από έναν χρόνο, επί υπουργίας Νίκου Φίλη, καταργήθηκε εντελώς και «δίχως κανένα επιστημονικό και παιδαγωγικό κριτήριο» το μάθημα της Θεατρικής Αγωγής από τις τάξεις Ε' και ΣΤ'. Η διδασκαλία δε των μαθημάτων της Αισθητικής Αγωγής (Θεατρική Αγωγή, Εικαστικά, Μουσική), της Φυσικής Αγωγής, ακόμη και της Πληροφορικής (με πιστοποίηση Β’ επιπέδου), με την ίδια Απόφαση δύναται να ανατεθεί σε εκπαιδευτικούς που δεν ανήκουν στις αντίστοιχες ειδικότητες, συγκεκριμένα στους εκπαιδευτικούς του κλάδου ΠΕ 70 (δασκάλους).

Ως συνέπεια της Απόφασης, υπήρξαν εκπαιδευτικοί των παραπάνω ειδικοτήτων που έμειναν άνεργοι, κάποιοι άλλοι βρέθηκαν πολύ μακριά από τους τόπους συμφερόντων τους, ενώ άλλοι τοποθετήθηκαν σε 4, 5 ή και 6 σχολεία!

 «Ο ενιαίος τύπος δημοτικού σχολείου  μόνον ενιαίος δεν είναι», όπως χαρακτηριστικά σημειώνει σε ανακοίνωσή του ο Σύλλογος Θεατρολόγων: “Σε άλλα σχολεία τα παιδιά διδάσκονται τα μαθήματα της Αισθητικής Αγωγής (Θεατρική Αγωγή, Εικαστικά, Μουσική), της Φυσικής Αγωγής, της ΤΠΕ από τους αντίστοιχους εκπαιδευτικούς, ενώ σε άλλα από εκπαιδευτικούς οι οποίοι δεν ανήκουν στις συγκεκριμένες ειδικότητες και σε κάποια άλλα καθόλου. Είναι απορίας άξιο, εάν με την δημιουργία σχολείων τριών διαφορετικών ταχυτήτων, γίνονται σεβαστά τα δικαιώματα των παιδιών στην ολόπλευρη, ποιοτική μόρφωση και την ισότιμη πρόσβασή τους σε αυτήν». 

Για τους παραπάνω λόγους, οι θεατρολόγοι και οι εκπαιδευτικοί των παραπάνω ειδικοτήτων τον Σεπτέμβριο του 2016 προσέφυγαν στο ΣτΕ για την ακύρωση της  υπουργικής απόφασης.

«Αυτό που αναμένεται αυτήν τη στιγμή» ανέφερε στο Ραδιόφωνο 24/7 η κα. Γαλατσιάτου, «είναι  να καθαρογραφούν οι αποφάσεις (υπ’ αριθμ. 1858, 1859 και 1860/2017) του Συμβουλίου της Επικρατείας που έκριναν ότι τα μαθήματα ειδικοτήτων (Θεατρική  Αγωγή, Εικαστικά, Μουσική και Γυμναστική  κ.ά.) επιβάλλεται με βάση τον νόμο και το Σύνταγμα να ανατίθενται ως κανόνας μόνο σε εκπαιδευτικούς αντιστοίχων ειδικοτήτων.

Μόνο κατ’ εξαίρεση και εκτάκτως, μπορεί το εκάστοτε ειδικό μάθημα να γίνει ανάθεση σε δασκάλους. Κι αυτό  με δυο προϋποθέσεις. Εφόσον δεν υπάρχει στη σχολική μονάδα διαθέσιμος ειδικός εκπαιδευτικός,  και εφόσον διαπιστώνεται κατά περίπτωση ότι κάθε συγκεκριμένος δάσκαλος έχει επαρκή γνώση, όχι αυθαίρετα και επιπόλαια, αλλά αποδεδειγμένα με βάση τις ακαδημαϊκές του σπουδές. Δεν μπορεί κάποιος που έκανε ένα σεμινάριο θεάτρου ή κάποιος που λέει πως τέλειωσε ένα ωδείο να  μπορεί να διδάξει το μάθημα της θεατρικής Αγωγής ή της μουσικής, αντίστοιχα».

«Θεωρούμε εκ των ουκ άνευ», κατέληξε η κα. Γαλιατσάτου, «ότι το υπουργείο θα εκδώσει κατά χρηστή Διοίκηση εγκαίρως συναφή εφαρμοστική εγκύκλιο για την πλήρη εκτέλεση του γράμματος και πνεύματος της απόφασης του ΣτΕ. Θα υπάρξουν πολλές παρερμηνείες, ενώ τα πράγματα είναι σαφή».

SHARE: