Η "Ευτυχία" σάρωσε στα βραβεία Ίρις του ελληνικού σινεμά

Η ‘Ευτυχία’ σάρωσε στα βραβεία Ίρις του ελληνικού σινεμά

Η εμπορική επιτυχία της χρονιάς κέρδισε 8 βραβεία μεταξύ των οποίων Καλύτερης Ταινίας της χρονιάς. Όλα τα αποτελέσματα και οι εκπλήξεις μιας τελετής εκτάκτου ανάγκης μέσω zoom!

Ήταν μια εξαιρετική χρονιά για το ελληνικό σινεμά, με ταινία διαφορετικών ειδών να ξεχωρίζουν και να αγκαλιάζονται, τόσο από το φεστιβαλικό κύκλωμα όσο όμως και από το κοινό. Που σε διαφορετικά φυσικά μεγέθη, αγκάλιασε δουλειές από τον mainstream γίγαντα της “Ευτυχίας” μέχρι τα μικρότερου κυκλώματος διανομής “Απόστρατος” και “Winona”, με φιλόδοξα φιλμ σαν το “Θαύμα της Θάλασσας των Σαργασσών” να διαγράφουν διεθνή φεστιβαλική τροχιά και ξεχωριστά έργα από ντοκιμαντέρ μέχρι μικρού μήκους φιλμ να παίζονται και αναγνωρίζονται διεθνώς.

Σε μια τέτοια χρόνια πολλών διαφορετικών και αξιόλογων φωνών, ήταν τελικά κάπως αναμενόμενη και ομολογουμένως όχι και άδικη, η ανάδειξη της “Ευτυχίας” του Άγγελου Φραντζή σε ταινία της χρονιάς με 8 βραβεία από 13 υποψηφιότητες. Η τελετή εκτάκτου ανάγκης των 11ων βραβείων Ίρις πραγματοποιήθηκε στο ψηφιακό κανάλι του Ιδρύματος Ωνάση στο YouTube όπου οι παρουσιαστές Έλλη Τρίγγου και Χρήστος Λούλης ανακοίνωναν τους νικητές με τη βοήθεια των βίντεο των υποψηφίων, μέσω σπιτικής ζωντανής σύνδεσης.

Σύμφωνα με το Oneman, ήταν μια διασκεδαστικά lo-fi τελετή οργανωμένη από την Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου, πολύ πιο ευχάριστη από μια απλή ανακοίνωση που πιθανώς να ήταν η μόνη βιώσιμη εναλλακτική εκδοχή δεδομένων των συνθηκών. Ξεκινώντας από τα τεχνικά βραβεία η “Ευτυχία” έπιασε από νωρίς σερί επικρατήσεων, κερδίζοντας 4 σερί βραβεία σε ένα σημείο κάνοντάς μας αναρωτιόμαστε αν θα κατάφερνε άλλη ταινία να κερδίσει οπουδήποτε. Τελικά πολλές ταινίες διακρίθηκαν με κάποιο βραβείο.

Το Σενάριο (η μόνη κατηγορία που δεν προτάθηκε η “Ευτυχία”) δόθηκε όπως περιμέναμε στον Ζαχαρία Μαυροειδή για τον στιβαρό “Απόστρατο”, ενώ το επαρχιακό νουάρ “Το Θαύμα της Θάλασσας των Σαργασσών” που είχε 12 υποψηφιότητες, έφυγε τελικά με δύο πολύ μεγάλες νίκες: Στον Α’ Γυναικείο Ρόλο κέρδισε απολύτως δίκαια η σπουδαία Αγγελική Παπούλια (η μόνη ερμηνευτική κατηγορία που δεν κέρδισε η “Ευτυχία”) ενώ ο Σύλλας Τζουμέρκας έκανε την έκπληξη κερδίζοντας το βραβείο Σκηνοθεσίας, μια επιβράβευση του τρόπου με τον οποίο έπλεξε στυλιστικές επιρροές σε ένα φιλόδοξο σύνολο.

Ενδιαφέρουσα σημείωση: Πέρσι ο Άγγελος Φραντζής κέρδισε το βραβείο σκηνοθεσίας (για το “Ακίνητο Ποτάμι”) ενώ έχασε το Καλύτερης Ταινίας (που πήγε στον “Οίκτο”) ενώ φέτος η “Ευτυχία” του κέρδισε το Καλύτερης Ταινίας αλλά έχασε το σκηνοθεσίας (που πήγε στον Σύλλα Τζουμέρκα).

Στις άλλες κατηγορίες επικράτησαν αρκετά από τα φαβορί: Το ευρηματικό “Όταν ο Βάγκνερ Συνάντησε τις Ντομάτες” κέρδισε το Καλύτερο Ντοκιμαντέρ και το επίσης ιδιοσυγκρασιακό “Ο Χειροπαλαιστής” κέρδισε το Μικρού Μήκους Ντοκιμαντέρ. Είναι και τα δύο απολύτως ιδιαίτερες δουλειές που πλέκουν λαογραφικά και κοινωνικά στοιχεία με μια απολύτως προσωπική ματιά που προσφέρει άλλοτε συγκίνηση άλλοτε χιούμορ.

Η μεγάλη έκπληξη έγινε στην κατηγορία Μικρού Μήκους (μια κατηγορία, φέτος, απολύτως γεμάτη με εξαιρετικές δουλειές) όπου η Κωνσταντίνα Κοτζαμάνη κέρδισε το βραβείο για το ονειρικό “Electric Swan” της απέναντι μεταξύ άλλων στο “Η Απόσταση Ανάμεσα στον Ουρανό κι Εμάς” του Βασίλη Κεκάτου που πήρε τον Χρυσό Φοίνικα στις Κάννες.

Η “Winona” του The Boy τιμήθηκε επίσης με 2 βραβεία (Μοντάζ και Μουσικής), το “Cosmic Candy” είδε τη Ρηνιώ Δραγασάκη να τιμάται με εκείνο για την καλύτερη Πρωτοεμφανιζόμενη Σκηνοθέτη, το “Ζίζοτεκ” κέρδισε την Καλύτερη Φωτογραφία την «υπερ-Χριστίνα Μουμούρη» (όπως ανακοίνωσε η εμφανώς ενθουσιασμένη Έλλη Τρίγγου!) ενώ το όμορφο “Heatwave” πήρε το βραβείο Μικρού Μήκους Animation.

Αναλυτικά οι νικητές σε όλες τις κατηγορίες:

Καλύτερη Ταινία: Ευτυχία

Ντοκιμαντέρ: Όταν ο Βάγκνερ Συνάντησε τις Ντομάτες

Σκηνοθεσία: Σύλλας Τζουμέρκας (Το Θαύμα της Θάλασσας των Σαργασσών)

Α’ Γυναικείος: Αγγελική Παπούλια (Το Θαύμα της Θάλασσας των Σαργασσών)

Α’ Ανδρικός: Πυγμαλίων Δαδακαρίδης (Ευτυχία)

Β’ Γυναικείος: Κάτια Γκουλιώνη (Ευτυχία)

Β’ Ανδρικός: Θάνος Τοκάκης (Ευτυχία)

Σενάριο: Απόστρατος Ζαχαρίας Μαυροειδής (Απόστρατος)

Πρωτοεμφανιζόμενη Σκηνοθέτης: Ρηνιώ Δραγασάκη (Cosmic Candy)

Μικρού Μήκους: Electric Swan

Μικρού Μήκους Ντοκιμαντέρ: Ο Χειροπαλαιστής

Μικρού Μήκους Animation: Heatwave

Πρωτότυπη Μουσική: Winona (Δεσποινίς Τρίχρωμη, The Boy)

Μοντάζ: Winona

Φωτογραφία: Ζίζοτεκ

Ενδυματολογία: Ευτυχία

Σκηνογραφία: Ευτυχία

Ήχος: Ευτυχία

Μακιγιάζ: Ευτυχία

Ειδικά Εφέ: Cosmic Candy

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ: κινηματογράφος, youtube, Κάννες 2020
SHARE:

24Media Network