Ο ισπανικός "Έκπτωτος" και σπουδαίες επανεκδόσεις Φελίνι και Μπερτολούτσι στις αίθουσες

Ο ισπανικός "Έκπτωτος" και σπουδαίες επανεκδόσεις Φελίνι και Μπερτολούτσι στις αίθουσες

Ο Θοδωρής Δημητρόπουλος βλέπει και σχολιάζει τις ταινίες της εβδομάδας κάθε Πέμπτη. Σήμερα, οι ταινίες που ξεχωρίζουν είναι "Ο Έκπτωτος" του Ροδρίγκο Σορογκογιέν αλλά και τα κλασικά έργα των Φελίνι και Μπερτολούτσι.

Παρουσιάζουμε τις ταινίες της εβδομάδας κάθε Πέμπτη. Σήμερα ένα ισπανικό πολιτικό θρίλερ ξεχωρίζει ανάμεσα στις επανεκδόσεις.

Οι πρεμιέρες της εβδομάδας:

Ο Έκπτωτος

(“El Reino”, Ροδρίγκο Σορογκογιέν, 2ω12λ)

Οταν ένα πολιτικά ελπιδοφόρο στέλεχος της κυβέρνησης εμπλέκεται σε σκάνδαλο διαφθοράς που απειλεί να τελειώσει πρόωρα την καριέρα του, θα κάνει ό,τι περνά από το χέρι του για να σώσει το όνομά του και το μέλλον του. Ισπανικό πολιτικό θρίλερ απόλυτης επικαιρότητας, εν μέρει ξεσηκωμένο από τους τίτλους των πρωτοσέλιδων (υπάρχουν χροιές της υπόθεσης Ραχόι στην πλοκή), κι εν μέρει εμπνευσμένο από την παράδοση του πολιτικού θρίλερ διαπλοκής. Τα ισπανόφωνα αγωνιώδη φιλμ έχουν αναπτύξει το κοινό τους και στη χώρα μας κι ετούτο είναι από τις πιο ξεχωριστές περιπτώσεις αυτού του καλοκαιριού.

Χαλαρώστε Κύριε Αλέν!

(“Un Homme Presse”, Ερβέ Μιμράν, 1ω40λ)

 

Σκληρά εργαζόμενο κορυφαίο στέλεχος αυτοβιομηχανίας παθαίνει εγκεφαλικό που επηρεάζει τον τρόπο που μιλά αλλά και τον τρόπο που βλέπει τη ζωή γενικότερα. Εμπνευσμένο από την αληθινή ιστορία πρώην στελέχους της Airbus και της Peugot, δίνει στον Φαμπρίς Λουκινί μεστό ρόλο σε μια μάλλον αναμενόμενο δραματουργικά αφήγηση εκ Γαλλίας.

Χελς Κίτσεν: Οι Βασίλισσες του Εγκλήματος

(“The Kitchen”, Αντρέα Μπερλόφ, 1ω42λ)

 

Όταν οι νεοϋρκέζοι μαφιόζοι που κάνουν κουμάντο στο Χελς Κίτσεν συλλαμβάνονται, οι σύζυγοί τους συνεχίζουν το έργο τους. Ένα λαμπρό καστ από τις Μελίσα ΜακΚάρθι, Τίφανι Χάντις και Ελίζαμπεθ Μος πρωταγωνιστεί σε αυτή την ‘70s ανάλαφρη περιπέτεια που πλασάρεται σαν πιο “θερινό σινεμά” εκδοχή του θαυμάσιο του “Widows” που είδαμε νωρίτερα μες στη σεζόν.

Έρωτας αλά Ιταλικά

(“Little Italy”, Ντάνιελ Πίτρι, 1ω42λ)

 

Η Έμα Ρόμπερτς κι ο Χέιντεν “νεαρός Νταρθ Βέιντερ” Κρίστενσεν παίζουν παιδικούς φίλους που σμίγουν ξανά ύστερα από χρόνια, έτοιμοι να εξομολογηθούν ο ένας στην άλλη τα αληθινά τους συναισθήματα. Για να μπορέσουν να έρθουν όμως κοντά θα πρέπει να δώσουν τέλος στη βεντέτα των οικογενειών τους που περηφανεύονται αμφότερες πως τους ανήκει η καλύτερη πιτσαρία.

ΕΠΑΝΕΚΔΟΣΕΙΣ

Πριν την Επανάσταση

(“Prima Della Rivoluzione”, Μπερνάρντο Μπερτολούτσι, 1ω55λ)

 

Μόλις στα 22 του ο Μπερτολούτσι καταθέτει αυτοβιογραφικά στοιχεία και αλλά και καθαρή στιλιστική υπογραφή στη δεύτερη ταινία του, στην οποία ένας νεαρός άντρας συνάπτει δεσμό με την μεγαλύτερη, ανεξάρτητη θεία του. Χαρακτηριστικό σινεμά των ‘60s, ή μάλλον ένα στιβαρό, πρωτόλειο δείγμα του τι θα ακολουθούσε μετά τη Νουβέλ Βαγκ, σε ένα συναισθηματικά αιχμηρό και πολιτικά ευθύ φιλμ που συγκαταλέγεται ανάμεσα στα πιο σημαντικά του μεγάλου δημιουργού- τουλάχιστον όσο αφορά στον καθορισμό του στυλ και των θεματικών γραμμών του έργου του.

La Strada

(Φεντερίκο Φελίνι, 1ω48λ)

 

Άλλη μια βδομάδα, άλλος ένας Φελίνι. Το ξενόγλωσσο Όσκαρ του μεγάλου δημιουργού βρίσκει τη Τζουλιέτα Μασίνα σε έναν κλασικό ρόλο, ως Τζελσομίνα, μια γυναίκα που η μητέρα της πούλησε σε ένα περιπλανώμενο τσίρκο. Μέσα από τη ντελιριακά μελοδραματική της ιστορία ο Φελίνι σκιαγραφεί εντυπωσιακά και μετα-νεορεαλιστικά μια Ιταλία που δεν ξέρει πώς να ξαναχτιστεί πάνω στα γκρεμίσματα.

Η Συμμορία των Σικελών

(“Le Clan de Siciliens”, Ανρί Βερνέιγ, 2ω2λ)

Αλέν Ντελόν και Ζαν Γκαμπέν συμπρωταγωνιστούν σε αστυνομικό θρίλερ του ‘69, για δύο άντρες (ο ένας παράνομός, ο άλλος επιχειρηματίας) που συνεργάζονται για την κλοπή πολύτιμων λίθων.

SHARE: