Η επανάσταση των διοδίων

Η επανάσταση των διοδίων
ΛΑΜΙΑ - ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΚΑΤΟΙΚΩΝ ΚΑΙ ΤΟΠΙΚΩΝ ΦΟΡΕΩΝ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΑ ΔΙΟΔΙΑ Eurokinissi

Συγκεντρώσεις κατοίκων και φορέων σε σταθμούς διοδίων σε όλη τη χώρα το μεσημέρι της Κυριακής. Επέτρεψαν την ελεύθερη διέλευση των αυτοκινήτων. Αντίσταση στις τσουχτερές τιμές. Πώς απαντούν οι κοινοπραξίες. Σε αδιέξοδο η κυβέρνηση

Διαδοχικά άνοιγαν σήμερα Κυριακή, οι σταθμοί διοδίων από την Τρίπολη μέχρι τη Θεσσαλονίκη από τις 12 το μεσημέρι μέχρι τις 5 το απόγευμα, λόγω της πανελλαδικής κινητοποίησης κατά των τσουχτερών τιμών.

Με σύνθημα “Μας φοβούνται, δεν τους φοβόμαστε”, οι επιτροπές αγώνα σε όλη την Ελλάδα κάλεσαν τους οδηγούς να αντισταθούν στο χαράτσι των μεγαλοεργολάβων και δηλώνουν έτοιμες να αναμετρηθούν στα δικαστήρια για την νομιμότητα των διοδίων.

Οι οδηγοί περνούσαν τα διόδια με κορναρίσματα και σχηματίζοντας το σήμα της νίκης προς τα μέλη του κινήματος που είχαν σηκώσει τις μπάρες.

Ελεύθερα πέρασαν, χωρίς να πληρώνουν οι διερχόμενοι οδηγοί, από τους σταθμούς διοδίων του αυτοκινητοδρόμου ανατολικής Πελοποννήσου.

Από τις 3:10 πολίτες και κλιμάκια της συντονιστικής επιτροπής Πελοποννήσου κατά των διοδίων σήκωσαν τις μπάρες στους σταθμούς γέφυρα Μάναρη (ΑΣΕΑΣ), Νεστάνης και Σπαθοβουνίου.

Ο αντιπρόεδρος του Εργατικού Κέντρου Αρκαδίας Σαράντος Αλεξανδρής δήλωσε ότι θα παραμείνουν στις θέσεις τους μέχρι να νυχτώσει.

???? cô??V???(EUROKINISSI / ?????cý?U) Eurokinissi

Χωρίς να πληρώνουν διόδια διέρχονταν οι οδηγοί, από τη μια το μεσημέρι, από τον σταθμό των Μαλγάρων. Η κινητοποίηση στα διόδια των Μαλγάρων – στην οποία παραβρέθηκαν μεταξύ άλλων ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Τάσος Κουράκης και ο Σάββας Κωφίδης – κράτησε ως τις πέντε το απόγευμα.

Στη Θεσσαλία, από τις δώδεκα μέχρι τις τρεις άνοιξαν οι μπάρες στα διόδια Μοσχοχωρίου, ενώ από τις τρεις ως τις πέντε θα ήταν ανοιχτά τα διόδια Μακρυχωρίου.

Στις τρεις το μεσημέρι άνοιξαν τα διόδια στη Λεπτοκαρυά και παρέμειναν ανοιχτά έως τις πέντε το απόγευμα. Από τις τέσσερις το απόγευμα, ως τις έξι άνοιξαν τα νέα διόδια στον Πολύμυλο Κοζάνης.

Παρόμοιες κινητοποιήσεις κατοίκων, είχαμε σε σταθμούς σε όλη τη χώρα.

Μέτωπο σχηματίζουν οι κοινοπραξίες

Την ώρα που το κίνημα “Δεν Πληρώνω”, φουντώνει, οι πέντε κοινοπραξίες, που έχουν αναλάβει την κατασκευή των αυτοκινητοδρόμων, εξετάζουν τρόπους για να αντιμετωπίσουν τους οδηγούς που αρνούνται να πληρώσουν.

Ήδη η Αρχή Προστασίας Δεδομένων, έδωσε τη συγκατάθεσή της για να χρησιμοποιούνται τα στοιχεία των οδηγών που παρανομούν, όχι όμως και οι φωτογραφίες τους.

Μέχρι στιγµής µόνο µια κοινοπραξία, η Ολυµπία Οδός, έχει στραφεί δικαστικά εναντίον 25 οδηγών που δεν πλήρωναν διόδια.

Παράλληλα, οι εταιρείες ασκούν πιέσεις στην κυβέρνηση να αναλάβει δράση, απειλώντας με καταγγελία των συμβάσεων και αποχώρηση, καθώς βλέπουν τα έσοδά τους να μειώνονται, λόγω της μη καταβολής διοδίων.

Οι αποικιακές συμβάσεις που έχουν υπογραφεί στο παρελθόν, επιτρέπουν τις αυξήσεις στις τιμές, με την κυβέρνηση να προσπαθεί να διαπραγματευθεί την αναθεώρησή τους.

Σύμφωνα με πληροφορίες, οι κοινοπραξίες που κατασκευάζουν τους αυτοκινητοδρόμους ετοιμάζονται να στείλουν χιλιάδες κατασχετήρια, εναντίον οδηγών ή να βρουν άλλους τρόπους, σε συνεργασία με το Ελληνικό δημόσιο, να υπάρξουν συνέπειες.

Επίσης, εδώ και λίγο καιρό, οι τράπεζες που χρηματοδοτούν τις κατασκευάστριες κοινοπραξίες έχουν σταματήσει τη χρηματοδότησή τους, επικαλούμενες τις καθυστερήσεις στις απαλλοτριώσεις, τη μείωση της ροής των αυτοκινήτων, λόγω της οικονομικής κρίσης και τη μη πληρωμή διοδίων, καθώς και την αύξηση των επιτοκίων σε σχέση με την περίοδο που υπεγράφησαν οι συμβάσεις.

Ο υφυπουργός Υποδομών Γιάννης Μαγκριώτης, επιβεβαίωσε ότι η στάση των πολιτών, δημιουργεί πρόβλημα στην ολοκλήρωση των έργων, με τις κοινοπραξίες να ετοιμάζονται να αποχωρήσουν.

“Υπάρχει η απειλή να φύγουν. Επισήμως δεν μας έχουν θέσει το ζήτημα, αλλά το ακούμε δεξιά κι αριστερα”, τόνισε ο κ Μαγκριώτης.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα