Θα βλέπουμε "Κωνσταντίνου και Ελένης" μέχρι να σβήσει ο ήλιος
24 MEDIA CREATIVE TEAM/ ΑΝΤ1
21 ΧΡΟΝΙΑ ΣΤΟ REPEAT

Θα βλέπουμε "Κωνσταντίνου και Ελένης" μέχρι να σβήσει ο ήλιος

Μια βουτιά στις επαναλήψεις των τηλεοπτικών καναλιών.

Μπορεί η ελληνική τηλεόραση να βρίθει νέων προγραμμάτων, δεν ξεχνά όμως το βαρύ πυροβολικό της που δεν είναι άλλο από τις σειρές που έχει αγαπήσει το τηλεοπτικό κοινό. Πρόκειται για την εύκολη λύση που γεμίζει κενά κι έχει υψηλό ποσοστό επιτυχίας και επομένως χαμηλό ρίσκο αλλά και κόστος.

Μία βόλτα στα προγράμματα των καναλιών θα σε πείσει πως τα σήριαλ που βλέπουμε και ξαναβλέπουμε αποτελούν ακόμα και σήμερα στρατηγική επιλογή. Εσύ, τι έκανες όταν προβλήθηκε το πρώτο επεισόδιο Ντόλτσε Βίτα και το τελευταίο του Παρά 5;

Κωνσταντινου και Ελενης

(Ant1, 1998-2000)

Πώς θα γινόταν να μην ξεκινήσω από τον βασιλιά της επανάληψης. Από το σήριαλ που έχει αναθρέψει γενιές και έχει καταφέρει να περάσει το συλλογικό ασυνείδητο φράσεις που επαναλαμβάνουμε καθημερινά. Μπράβο είσαι η καλύτερη, μπράβο έκανες την τύχη σου, σιχαμένη κατακουζήνα. Ξεκίνησε να προβάλλεται το 1998 και ολοκληρώθηκε το 2000. Με Κώστα Σημίτη στο τιμόνι της χώρας ήδη από το 1996. Τουρνέ στα νησιά τα καλοκαίρια, τουρνέ στα μπουζούκια τον χειμώνα και μία ευημερία που έπνεε τα λοίσθια.

Το Κωνσταντίνου και Ελένης είναι μία από τις πιο επιτυχημένες σειρές στην ιστορία της ελληνικής τηλεόρασης που κατοχύρωσε τη θέση αυτή και χάρη στις αδιάκοπες επαναλήψεις της. Το εντυπωσιακότερο όλων είναι πως τα νούμερα τηλεθέασης που σημειώνει εδώ και 20 χρόνια. Ενδεικτικά να αναφέρω πως την Τετάρτη 7 Αυγούστου 2019 σημείωσε μέσο όρο 26,4%, ενώ κατά τη διάρκεια της προβολή των επεισοδίων του, κατέγραψε ακόμη και 31,6%.

Ντολτσε Βιτα

(Mega, 1995-1997)

Το Mega της νέας εποχής τιμά το παρελθόν του έχοντας εντάξει στο πρόγραμμά του τις επαναλήψεις κορυφαίων σειρών που διαθέτει στην ταινιοθήκη του. Εμβηματικοί γυναικείοι ρόλοι αυτοί της Χριστίνας, της Σάσας Παπαδήμα (πρώην Μπουκουβάλα), της Όλγας Μαρκάτου και της Ασπασίας Βαρδάτσικου. Κατά την προσωπική μου γνώμη η σειρά αυτή μπορεί να υπερηφανεύεται για κάποιες από τις πιο ξεκαρδιστικές ατάκες και σκηνές της ελληνικής μυθοπλασίας. Για την εποχή της μπροστά με το ειδύλλιο της χήρας Χριστίνας με τον γαμπρό της τον Αντώνη. Και για πείτε πώς περάσατε στην Αετόπετρα; Σε κρεβάτι κοιμόσασταν; Και τι τρώγατε;

Επιθυμίες

(Ant1, 1998-2000)

Οι Επιθυμίες ήταν μια ελληνική κοινωνική και δραματική τηλεοπτική σειρά, η οποία προβλήθηκε κατά τις περιόδους 1998-1999 και 1999-2000, από τον τηλεοπτικό σταθμό ΑΝΤ1. Το σενάριο έγραφε η Άννα Αδριανού, με συνεργασία στην πλοκή από τον Γιάννη Μπότση και σε σκηνοθεσία του Βασίλη Τσελεμέγκου. Οι κύριες πρωταγωνίστριες ήταν η Βάσια Παναγοπούλου, η Αλεξάνδρα Παλαιολόγου και η Χριστίνα Αλεξανιάν. Η υπόθεση της σειράς ήταν ο αγώνας αυτών των 3 γυναικών γύρω στα 30, όπου τις έδενε μια πολύ μεγάλη φιλία από μικρές, για κοινωνική αποδοχή, εργασιακή επιτυχία, αγάπη και έρωτα στη ζωή τους. Τότε μπορεί να μην είχες δει ούτε ένα επεισόδιο, τώρα όμως σε κάτι μεταμεσονύχτια βρικολακιάσματα οι Επιθυμίες ήταν εκεί για ΄σενα. Ένα girl power σήριαλ, μία ωδή στη γυναικεία φιλία. Για την ιστορία, ο ρόλος της Άννας Βούλγαρη δόθηκε στην Αλεξάνδρα Παλαιολόγου, η οποία όμως έπαιξε τον ρόλο της Έλενας, γιατί αποχώρησε από το καστ η Σοφία Αλιμπέρτη, που είχε αναλάβει τον ρόλο της Δάφνης, ο οποίος πήγε στη Βάσια Παναγοπούλου. Έτσι ήρθε στο καστ η Χριστίνα Αλεξανιάν, στον ρόλο της Άννας.

Σύνορα Αγάπης

(Αnt1, 1999-2000)

Τι θυμάσαι από το '99; Το κραχ του Χρηματιστηρίου με τα τριακόσια δισεκατομμύρια δραχμές που άλλαξαν χέρια, τον σεισμό της Πάρνηθας, τον Νίκο Κωνσταντόπουλο πρόεδρο στον Συνασπισμό και τον Δημήτρη Τσοβόλα στο ΔΗΚΚΙ, την ίδρυση των Φιλελεύθερων από τον Στέφανο Μάνο και τον Αποστόλη Γκλέτσο ως Νικηφόρο στρατιωτικό των ειδικών δυνάμεων που έχει σχέση με τη δημοσιογράφο Αθηνά (Αλεξάνδρα Παυλίδου) και του ρίχνουν από δίπλα το δόλωμα Όλγα (Ειρήνη Μπαλτά). Τι δεν πρέπει να ξεχνάς; Το τραγούδι των τίτλων αρχής ερμηνεύει ο Πέτρος Γαϊτάνος.

Και οι παντρεμένοι έχουν ψυχή

(Αnt1, 1997-2000)

Η σειρά Και οι παντρεμένοι έχουν ψυχή προβλήθηκε από τον Αnt1 για τρεις σεζόν, την περίοδο 1997-2000. Γράφτηκε από τον Λευτέρη Καπώνη και σκηνοθετήθηκε από τον Αντώνη Τέμπο. Στη σειρά πρωταγωνιστούν ο ''ακάλυπτος'' Αντώνης Καφετζόπουλος και ο ''τίγρης'' Γιώργος Παρτσαλάκης. Υπήρξε από τα δημοφιλέστερα τηλεοπτικά προγράμματα των σεζόν 1997-1998 και 1998-1999 και το δημοφιλέστερο τηλεοπτικό πρόγραμμα της σεζόν 1999-2000. Σε συνέντευξή του ο Αντώνης Καφετζόπουλος απαντώντας στην ερώτηση αν μετανιώνει για τις επαγγελματικές του αποτυχίες είχε δηλώσει: «Όχι, όταν θέλεις να κάνεις κάτι πάρα πολύ και μετά διαπιστώνεις ότι δεν ήταν μια επιλογή που θα οδηγούσε σε επιτυχία, είναι κάτι διδακτικό. Δεν μετανιώνω. Ούτε τις επιτυχίες τις προβλέπω. Λέω ότι θέλω να κάνω κάτι και τελικά αυτό μπορεί να γίνει μεγάλη επιτυχία. Έτσι έγινε με τη σειρά Και οι παντρεμένοι έχουν ψυχή, ήταν κάτι που θέλαμε να το κάνουμε γιατί μας διασκέδαζε. Όταν άρχισε να προβάλλεται η σειρά, δεν ήμασταν πρώτοι σε τηλεθέαση. Μετά γίναμε. Τη 2η και την 3η σεζόν ανταγωνιζόταν στα ίσα τα πιο πετυχημένα πράγματα. Μάλιστα, είχαν βάλει ένα επεισόδιο κόντρα με τον Λάκη Λαζόπουλο, που ήταν κυρίαρχος, και ήμασταν μπροστά».

Τηλεμπόρα

(Μega, 2004)

Δεύτερη συμμετοχή στη λίστα του Αποστόλη του Γκλέτσου με την Τηλεμπόρα και συμπρωταγωνίστριά του τη Θεοφανία Παπαθωμά η οποία έρχεται από δύο τεράστιες επιτυχίες το «Άγγιγμα Ψυχής» και τον «Μαύρο Ωκεανό» και τα δύο στον Ant1. Η σειρά παρουσίαζε τον αταίριαστο έρωτα μίας τηλεοπτικής παρουσιάστριας και ενός άνδρα που έχει αφιερωθεί στην οικολογία. Ένα ατύχημα θα τους φέρει σε μία πρώτη -όχι τόσο επιτυχημένη- επαφή. Το σενάριο υπέγραφε ο Λευτέρης Καπώνης (που την ίδια χρονιά υπέγραφε το σενάριο της επιτυχημένης σειράς Εραστής Δυτικών Προαστίων στο ίδιο κανάλι), ενώ τη σκηνοθεσία ο Βασίλης Θωμόπουλος (στην πρώτη επιτυχημένη συνεργασία του με το Mega για να ακολούθησαν σειρές όπως το Πενήντα Πενήντα, Ένας Μήνας και κάτι, Η Πολυκατοικία).

Είσαι το Ταίρι μου

(Μega, 2001-2002)

Το Είσαι το Ταίρι Μου προβλήθηκε τη σεζόν 2001-2002 από το Mega. Το σενάριο έγραψε ο Λευτέρης Παπαπέτρου ενώ τη σκηνοθεσία ανέλαβε ο Αντώνης Αγγελόπουλος. Το ομώνυμο τραγούδι των τίτλων της σειράς συνέθεσε ο Στέφανος Κορκολής, ενώ ο Πασχάλης έγραψε τους στίχους και το ερμήνευσε. Η σειρά έκανε πρεμιέρα την 1η Οκτωβρίου 2001 και ολοκληρώθηκε στις 25 Ιουνίου 2002, έπειτα από έναν κύκλο 30 επεισοδίων και σημειώνοντας πάρα πολύ υψηλά νούμερα τηλεθέασης. Ο Βασίλης Χαραλαμπόπουλος σε συνέντευξή του στο DoT είχε μιλήσει για την οντισιόν του Άρη Σερβετάλη που τελικά ενσάρκωσε τον Λάζαρο. «Το “Είσαι το ταίρι μου” ήταν μία μαγική δουλειά. Θυμάμαι που γινόταν οντισιόν για το ποιος θα κάνει τον συγκάτοικό μου. Κάποια στιγμή μπαίνει ο Άρης και κάνουμε μια σκηνή, όπου μόλις είπαμε “στοπ” κοιταζόμασταν με τον σκηνοθέτη και τον σεναριογράφο, ήταν φανερό ότι αυτός θα ήταν ο συγκάτοικος. Έλεγα στον Άρη πριν βγει στον αέρα, να είναι έτοιμος γι’ αυτό που θα ζήσει. Το σπίτι του Γρηγόρη ήταν σε έναν παράλληλο δρόμο με τη Λεωφόρο Αλεξάνδρας και καμία φορά όταν περνάω από εκεί θυμάμαι την περίοδο που πάρκαρα για να πάω στα γυρίσματα». Ο δημιουργός της σειράς, Λευτέρης Παπαπέτρου, μόλις είδε μπροστά του τη Σοφία Βογιατζάκη, ήταν βέβαιος πως εκείνη έπρεπε να ερμηνεύσει την Τούλα. Ο ίδιος, σε όλη τη διάρκεια των γυρισμάτων, είχε τονίσει τόσο στη Βίκυ Σταυροπούλου, όσο και στη Σοφία Βογιατζάκη, πως δεν έπρεπε να χάσουν ούτε ένα κιλό. Στη σκηνή της Άνδρου η Βίκυ Σταυροπούλου έφαγε 20 αυγά μέχρι να έχουν τη σκηνή. Το ιγκουάνα της σειράς χάθηκε σε ένα γύρισμα στο Πεδίον του Άρεως και έτσι για τα τελευταία επεισόδια η παραγωγή έπρεπε να αναζητήσει διαφορετικό ερπετό για το ρόλο του Μήτσου.

Σαββατογεννημένες

(Μega, 2003-2004)

Ο Γιώργος Καπουτζίδης άρχισε να γράφει τα δικά του σενάρια από τότε που ήταν φαντάρος. Τα μοιραζόταν με τους φίλους του μέχρι τη στιγμή που έγραψε τις Σαββατογεννημένες, το 2003. Ο Γιώργος Καπουτζίδης σύστησε στους τηλεθεατές μια νέα τηλεοπτική γλώσσα με έξυπνο χιούμορ και δυνατές ατάκες. Σε συνέντευξή του στο bovary είχε δηλώσει: «Τη χρονιά που έδωσα στο Mega τις «Σαββατογεννημένες», ήμουν ο μοναδικός πρωτοεμφανιζόμενος ανάμεσα στα 30-35 σίριαλ. Ηταν πιο κλειστό το κύκλωμα. Στις Σαββατογεννημένες έβαλα τον Σάββα να κερδίζει λαχείο, γιατί όταν πήγαινα πρώτη λυκείου, ο μπαμπάς μου κέρδισε τον πρώτο αριθμό του Εθνικού Λαχείου. Συμπτωματικά ήταν η γιορτή του πατέρα μου, του Αγίου Δημητρίου, κι ερχόταν κόσμος σπίτι για ευχές. Σε μια μικρή πόλη, μαθεύτηκε αμέσως». Ο ρόλος της Καίτης Τόγκα είχε προταθεί αρχικά στην Καίτη Κωνσταντίνου, η οποία όμως θεωρούσε πως είχε πολλές ομοιότητες με αυτές της Σωσώς Παπαδήμα από τα Εγκλήματα, κι έτσι τον απέρριψε. Το πρώτο επεισόδιο προβλήθηκε στις 22 Σεπτεμβρίου 2003 την ίδια στιγμή που σημειωνόταν άνοδος του πετρελαίου στα 31 δολάρια το βαρέλι. Στις 28 Ιουνίου 2004 είδαμε το τελευταίο επεισόδιο των Σαββατογεννημένων και στις 4 Ιουλίου 2004 η Ελλάδα αναδείχθηκε πρωταθλήτρια Ευρώπης στα γήπεδα της Πορτογαλίας. Στις 7 Μαρτίου της ίδιας χρονιάς διεξήχθησαν πρόωρες εκλογές με τη Νέα Δημοκρατία να σχηματίζει κυβέρνηση με 165 έδρες.

Στο Παρά 5

(Μega, 2005-2007)

Και κλείνω, όπως άρχισα, με τη σειρά φαινόμενο. Με τη σειρά που άδειαζε τους δρόμους προκειμένου όλοι να στηθούν μπροστά από τους δέκτες τους για να παρακολουθήσουν το ευφυές Στο Παρά 5. Η δεύτερη σεναριακή απόπειρα του Γιώργου Καπουτζίδη σε σκηνοθεσία Αντώνη Αγγελόπουλου που στέφθηκε με απόλυτη επιτυχία. 18 Ιουνίου 2007. Το 66% των Ελλήνων τηλεθεατών συντονίζεται στο Mega για να παρακολουθήσει το τελευταίο επεισόδιο της σειράς. Τα ποσοστά αυτά παραμένουν ακόμα και σήμερα άπιαστα. Για την έμπνευση του Παρά 5 ο Καπουτζίδης είχε δηλώσει στη lifo: «Πάντοτε έχω μια ιδέα, μια σπίθα ή μια απορία που έχω μέσα μου. Το Παρά 5 ξεκίνησε με το πώς μπορεί να αλλάξει η ζωή μας, πολλές φορές, μέσα σε ένα δευτερόλεπτο. Είναι κάτι που και εμένα με απασχολεί ως άνθρωπο, το πόσο ξαφνικά μπορούν να αλλάξουν κάποια πράγματα και εάν κάποια πράγματα είναι τυχαία ή λίγο γραφτό να γίνουν. Για παράδειγμα, οι ήρωες έγιναν οι μάρτυρες ενός εγκλήματος, βρέθηκαν σε ένα ασανσέρ που θα μπορούσαν να μην είχαν βρεθεί, θα μπορούσαν να μην είχαν πάει στο ξενοδοχείο, να είχαν κατεβεί με τα σκαλιά». Σύμφωνα με τον σεναριογράφο, οδηγός για τη δημιουργία των πέντε πρωταγωνιστών αποτέλεσαν οι διαφορετικές πιθανές αντιδράσεις στον φόβο. Ο καθένας ανάλογα με τον χαρακτήρα του αντιδρά ή δεν αντιδρά, διαφορετικά στις δύσκολες καταστάσεις. Ο αρχικός τίτλος της σειράς ήταν «Και Τώρα Τρέξτε», ωστόσο ο Αργύρης Αγγέλου βάφτισε τη σειρά με τον τίτλο που τη γνωρίσαμε όλοι μας.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ: Opinions, Τηλεόραση