Hi Profile: Το ωραίο στην Ελλάδα είναι πως ο “νέος” χορεύει το ίδιο τραγούδι με τον 70χρονο

Hi Profile: Το ωραίο στην Ελλάδα είναι πως ο “νέος” χορεύει το ίδιο τραγούδι με τον 70χρονο

Ο κορυφαίος παραγωγός της Progressive Trance Τάσος "Hi Profile" Αντωνίου μιλά στο News 24/7 για την πρόσφατη συνεργασία του με τον Μίκη Θεοδωράκη, για την αδυναμία του στο λαϊκό τραγούδι, τη "μόδα" του trap και τη νέα μουσική τάση που ξεχωρίζει.

Λίγα χρόνια πριν μας είχε αποκαλύψει ότι το “Hi Profile” είναι ένα καλλιτεχνικό όνομα που επέλεξε ακριβώς για την “αντίφασή του” δεδομένου ότι η οικογένεια και οι φίλοι τού έλεγαν ότι είναι αρκετά low profile στην προσωπική του ζωή. Κατάφερε όμως μέσα από τη μουσική του να το ενστερνιστεί: Το ταλέντο του και η επιτυχία που συνάντησε ο (κατά κόσμον) Τάσος Αντωνίου, τον κατατάσσουν σήμερα στους high profile DJ’s και τους σημαντικότερους εν ενεργεία παραγωγούς της Progressive Trance μουσικής σκηνής διεθνώς.

Αμέτρητα ταξίδια, live acts που γίνονται ανάρπαστα και καταμετρούν χιλιάδες θεατές (σ.σ.: στο Ρίο μπροστά από τα deck του χόρευαν 20.000 άνθρωποι) και συνεργασίες με θρύλους της ηλεκτρονικήε μουσικής όπως ο Tiesto και ο Armin Van Buuren είναι λίγες μόνο από τις “περγαμηνές” του. Αυτό που σίγουρα σε κερδίζει όμως αν έχεις την ευκαιρία να τον γνωρίσεις προσωπικά, είναι η γλυκύτητα και η ηρεμία που εκπέμπει σαν χαρακτήρας – δύο στοιχεία τα οποία δεν ξέρω αν “διαπερνούν” μέσα από τους ηλεκτρονικούς ήχους και τις νότες που εκπέμπει, σίγουρα όμως αποτελούν αληθινό κομμάτι της φύσης του και ενδεχομένως “μυστικό” της σχέσης του με τους άλλους.

Λίγο πριν το ξέσπασμα της πανδημίας του κορονοϊού, ο μουσικά ανήσυχος Τάσος Αντωνίου έκανε ένα ακόμη μουσικό επίτευγμα: Διασκεύασε τα “Δακρυσμένα Μάτια” του κορυφαίου Μίκη Θεοδωράκη, κρατώντας ατόφια τα βασικά του μελωδικά στοιχεία και προσθέτοντας μια ηλεκτρονική αιχμή. Ένα στοίχημα που πέτυχε, με τη διασκευή του να ταξιδεύει ήδη μέσω του διαδικτύου σε όλον τον πλανήτη και να αποσπά τις καλύτερες κριτικές: 

Το NEWS 24/7 συνομίλησε με τον Τάσο Αντωνίου για τη συνεργασία του αυτή με τον σπουδαίο Έλληνα μουσουργό, για την πορεία της ProGREECEve μουσικής σκηνής (όπως αποκαλλεί την ελληνική σκηνή της porgressive), την αδυναμία του στο λαϊκό τραγούδι, τη “μόδα” του trap, τη νέα τάση που ξεχωρίζει καθώς και για τη σχέση του με τον θόρυβο και την ησυχία:

Ποια η ιστορία της διασκευής αυτής, πώς προέκυψε;

«Η ιστορία ξεκινά το καλοκαίρι του 2019 όταν έλαβα ένα e-mail από την FM Records, η οποία μου έκανε την πρόταση -με τίμησε στην ουσία- να κάνω αυτήν τη συνεργασία με τον κ. Θεοδωράκη. Καθίσαμε στο τραπέζι, βάλαμε όλα τα πιθανά σενάρια κάτω κι επέλεξα το κομμάτι που αγαπώ, τα “Δακρυσμένα Μάτια”. Μπορώ να πω ότι ήταν ευλογία και για εμένα και για την οικογένειά μου αυτή η συνεργασία. Σίγουρα είναι κάτι ιδιαίτερο και κάτι που κι εγώ ο ίδιος δεν το περίμενα αλλά όπως δεν γινόταν να αρνηθώ. Θα το σκεφτόμουν στα γηρατειά μου και θα έλεγα “τι πρόταση απέρριψες!”. Ευτυχώς έγινε και θεωρώ ότι πέτυχε.»

Άρα η επιλογή του κομματιού έγινε περισσότερο επειδή το ξεχωρίζατε από μικρός ή και γιατί ήταν πιο εύκολο να πειραματιστείτε μουσικά μαζί του;

«Ο κατάλογος των τραγουδιών του κ. Θεοδωράκη είναι ατελείωτος: Έχει γράψει μουσική για όπερα, μουσική δωματίου, θεατρική μουσική, επομένως ήταν δύσκολο να γνωρίζω όλη τη δισκογραφία του. Από τα κομμάτια που ήξερα, αυτό ναι πάντα ήταν αγαπημένο και δική μου και όλης της οικογένειάς μου. Όντως έτυχε το συγκεκριμμένο κομμάτι έχει την “ευκολία” να έχει ένα ethnic στοιχείο (αυτή την απίστευτη μελωδία, που πήρα το take της) . Όπως θα γνωρίζετε στην ηλεκτρονική μουσική και κυρίως στην trance, το ethnic στοιχείο παίζει πάρα πολύ και θεωρώ ότι κατάφερα να παντρέψω αυτά τα δύο, με δυνατά beats και το αποτέλεσμα βγήκε άρτιο.»

Υπήρξε επικοινωνία από τη μεριά του κ. Θεοδωράκη, κάποιο σχόλιο;

«Αυτό που γνωρίζω κι έτυχε να είμαι παρών στο τηλεφώνημα είναι ότι η FM Records επικοινώνησε με την κόρη του κ. Θεοδωράκη και η ίδια είπε ότι έγινε μια πολύ καλή συνεργασία και είναι όλοι χαρούμενοι για αυτό.»

Χατζηδάκι θα διασκευάζατε;

«Όλο αυτό ήδη είναι πάνω από εμένα. Νομίζω ότι η συνεργασία με τον Μίκη Θεοδωράκη με κάλυψε για αρκετά χρόνια ακόμα.»

Υπάρχει μερίδα συντηρητικών θεατών που λέει “κάποια κομμάτια δεν τα αγγίζουμε”. Όπως Θεοδωράκη, όπως κλασική μουσική ή και όπερα. Τι απαντάτε;

«Όλα τα κομμάτια αγγίζονται και όλα τα κομμάτια αξίζουν αντίστοιχα σεβασμό.»

Μιλήστε μου λίγο για το μουσικό σας σπίτι, την progressive trance σήμερα. Πού βρίσκεται, πώς εξελίσσεται.

«Η ηλεκτρονική μουσική στον κόσμο τα τελευταία χρόνια έχει ανέβει επίπεδα. Αυτήν τη στιγμή, η progressive trance σκηνή πρωταγωνιστεί στον πλανήτη. Όλα τα main stages και όλα τα dance floors του πλανήτη φιλοξενούν progressive trance μουσική όπως είναι το Ultra Music Festival, Tomorrowland και πολλά άλλα φεστιβάλ. Θεωρώ ότι αυτήν τη στιγμή η ελληνική proGREECEve σκηνή, όπως αποκαλώ εγώ την ελληνική progressive trance σκηνή, δεν έχει να ζηλέψει σε τίποτα από τις μουσικές που ακούγονται έξω. Νομίζω ότι είμαστε σε πολύ καλό στάδιο και επίπεδο.»

Πώς ερμηνεύετε το γεγονός ότι η house και η techno είναι πλέον από τα πιο εμπορικά είδη στην Ελλάδα.

«Ήταν, είναι και μάλλον θα είναι η house και η techno πιο εμπορικές δεδομένου ότι είναι easy listening και πιο ευκολόπαικτες. Το αντιλαμβάνομαι, για την techno κυρίως την οποία σέβομαι, την ασπάζομαι και τη γουστάρω. Της house δεν είμαι τόσο fan αλλά θέλω να είμαι δίκαιος και θεωρώ λογική την επιτυχία της. Οι ρυθμοί τους δεν είναι τόσο γρήγοροι και οι ήχοι τους δεν είναι τόσο πολύπλοκοι, επομένως είναι λογικό να πρωταγωνιστούν στον ελλαδικό χώρο αλλά και στο παγκόσμιο στερέρωμα – η techno κυρίως, γιατί η house έχει περάσει σε ένα άλλο επίπεδο. Η techno πρωταγωνιστεί σχεδόν σε κάθε χώρα – μπορεί η trance να είναι σε ένα πολύ υψηλό level αλλά η techno (η οποία είναι επίσης ηλεκτρονική μουσική) είναι πολύ πιο πάνω.»

Στην Ελλάδα υπάρχει μια μουσική πολυφωνία. Οι “νέοι” ακούν από λαϊκά και έντεχνο μέχρι electropop ή techno.

«Στην Ελλάδα έχουμε αυτό το ωραίο που δεν υπάρχει σε άλλες χώρες, όπως έχω διαπιστώσει όλα αυτά τα χρόνια σε όλα τα ταξίδια που έχω κάνει: Εδώ ο “νέος”, ο 8χρονος, ο 10χρονος θα χορέψει με το ίδιο τραγούδι που χορεύει και ο 70χρονος, με το λαϊκό ή το νησιώτικο, το ρεμπέτικο, το ποντιακό, το κρητικό… Έχουμε αυτήν την κοινή κουλτούρα. Ο νέος Ολλανδός όμως στα 10 του χρόνια δεν θα ακούσει την ίδια μουσική με τον 50άρη ή τον 60άρη – 70άρη. Δεν έχουν τη δικιά τους folklore μουσική, ενώ στην Ελλάδα η εγχώρια μουσική, η ελληνική λαϊκή μουσική σε όλα τα είδη πρωταγωνιστεί. Και αυτοί που ακούν techno ή trans, ακούν λαϊκή μουσική. Κι εγώ ανήκω σε αυτούς – ακούω πολλά λαϊκά τραγούδια.»

Πού το αποδίδετε αυτό; Στην ελληνική οικογένεια, τη μουσική μας παράδοση;

«Είναι η πολιτιστική κληρονομιά μας. Το λαϊκό τραγούδι εκφράζει τον πόνο του λαού, αυτά που έχουμε περάσει και θεωρώ ότι μας εκφράζει πολύ περισσότερο από μια “απρόσωπη” μουσική δίχως λόγια, η οποία επαναλαμβάνεται. Δεν κράζω το “σπίτι” μου – σέβομαι το ελληνικό τραγούδι και μου αρέσει πολύ πιο πολύ από κάθε είδος ηλεκτρονικής μουσικής, με χαοτική διαφορά.»

Ένα από τα πιο δημοφιλή από τους νεότερους είδη είναι το trap. Η γνώμη σας για αυτό; To θεωρείτε είδος, υποείδος ή μόδα που θα κάνει τον κύκλο της;

«Είναι μια “εξέλιξη” της ραπ μουσικής. Ως μουσικός παραγωγός και άνθρωπος του στούντιο σέβομαι πάρα πολύ τα παιδιά που γράφουν trap μουσική: έχουν κάνει φοβερές παραγωγές κι έχουν βγάλει πολύ ωραίο ήχο. Τους θαυμάζω. Αν μπορούσα να καταλάβω και τι λένε τα παιδιά που τραγουδούν, θα μου άρεσε πολύ περισσότερο η trap. Σίγουρα όμως βλέπω την εξέλιξή της και θέλω να πω μπράβο στα παιδιά για αυτό που έχουν καταφέρει.»

Ποια νέα τάση διακρίνεται στη διεθνή μουσική σκηνή;

«Θεωρώ ότι η μουσική της Billie Eilish ήρθε για να μείνει. Αυτή η μουσική τάση του λίγο πιο σκοτεινού underground pop ας πούμε περνάει σήμερα πάρα πολύ. Έχει και στοιχεία trap νομίζω.. Μου αρέσει και θα μείνει για αρκετό διάστημα ακόμα.»

Τι κάνουν τον καιρό του κορονοϊού οι dj’s και οι μουσικοί παραγωγοί;

«Είναι από τα επαγγέλματα που “πάγωσαν” και τα οποία σίγουρα θα ενεργοποιηθούν τελευταία. Κι είναι λογικό: O τομέας της διασκέδασης θα ακολουθήσει αυτόν της ψυχαγωγίας. Είναι σημαντικό να ανοίξουν τα θέατρα. Εγώ ανήκω στον τομέα της διασκέδασης και είναι λογικό να “ανοίξω” τελευταίος. Από τη μία το απολαμβάνω γιατί τα ταξίδια όλα αυτά τα χρόνια ήταν πάρα πολλά, οπότε το να μείνω σπίτι, μακριά από αεροδρόμια ήταν μια ευκαρία να πατήσω ένα pause, να δω την οικογένειά μου και να χαρώ στιγμές μαζί τους. Από την άλλη είμαι σε μια αναμονή -δεν ξέρουμε και πού θα οδηγηθεί όλο αυτό- αλλά είμαι αισιόδοξος γιατί στη χώρα μας τουλάχιστον τα πράγματα πήγαν καλά.»

Το επίδομα το πήρατε;

«Όχι, δεν είμαι σε κλάδο που το δικαιούται.»

Συμμετείχατε στο κίνημα Support Art Workers;

«Θεωρώ ότι οι άνθρωποι που βγήκαν έξω και είπαν ότι είναι εδώ και δεν πρέπει να τους ξεχνάμε (γιατί αυτός ο τόπος παράγει πολιτισμό και τέχνη) είχαν δίκιο και καλά έκαναν και κινητοποιήθηκαν. Τους στήριξα μέσα από αναρτήσεις μου στα social media. Στην κινητοποίηση στο Σύνταγμα δεν πήγα.»

Οι διαδικτυακές συναυλίες που δόθηκαν κατά την καραντίνα πώς σας φάνηκε σαν πρωτοβουλία.

«Μου άρεσαν πολύ. Δεν θα ήθελα βέβαια να γίνονται για πάντα. Έκανα κι εγώ μία, είχε επιτυχία. Και τώρα σχεδιάζω μία δεύτερη, η οποία θα γίνει στο κλειστό γήπεδο μπάσκετ του Αγίου Θωμά στο Μαρούσι. Θα μαγνητοσκοπηθεί στις 15 Ιουνίου και θα διατεθεί on demand μέσω διαδικτύου.»

Τα επαγγγελματικά σας σχέδια για το μέλλον πέραν της συναυλίας αυτής;

«Πολλή μουσική και πολλά ταξίδια για το 2021 που προγραμματίζονται ήδη από τώρα. Μακροπρόθεσμα ο προγραμματισμός μου είναι σίγουρα να ζήσω με την οικογένειά μου σε ένα σπίτι μακριά από αεροδρόμια.»

Σας λείπει η σχέση με το κοινό; Πιστεύετε θα επανέλθουμε σύντομα στις αρένες των συναυλιών;

«Για να είμαι ειλικρινής απολαμβάνω τις στιγμές στο σπίτι. Μου έλειψαν πολύ τα τελευταία εννέα χρόνια, όπου ήμουν σχεδόν κάθε Σαββατοκύριακο με μια βαλίτσα. Έχω ένα μικρό αγοράκι δύο ετών και θέλω να το χαρώ. Όμως δεν μπορώ να πω ότι δεν μου έχει λείψει το κοινό, ίσα ίσα. Αγαπώ το επάγγελμά μου και τη σχέση με το κοινό. Είναι περίεργο να γράφεις μουσική, να βγάζεις ένα νέο κομμάτι κι ένα καινούργιο άλμπουμ και να μην ξέρεις αν αυτό περνάει στον κόσμο, αν το γουστάρει και πώς αντιδρά στο dance floor.

 

Ως προς τις συναυλίες δεν ξέρω αν θα επανέλθουμε γρήγορα στην προηγούμενη κατάσταση. Σίγουρα δεν θα είναι για αρκετό διάστημα οι συναυλίες όπως ήταν πριν. Από όσο γνωρίζω όλα τα μουσικά φεστιβάλ έχουν ακυρωθεί και όλα τα clubs έχουν δεσμευτεί για μείωση 50% στη χωρητικότητα.

Αλλά είναι επίσης σίγουρο ότι κάποια στιγμή θα επανέλθει η κανονικότητα. Είμαι αισιόδοξος ότι τα πράγματα θα είναι καλύτερα το 2021.»

Τέσσερις μουσικές προτάσεις για το κοινό;

«Μίκης Θεοδωράκης – Δακρυσμένα Μάτια, Yanni – Κάτω από την Ακρόπολη, Σταμάτης Σπανουδάκης – Τα πέτρινα χρόνια και Hi Profile (γέλια) όποιο κρίνει ότι θέλει να ακούσει.»

Τι σας ενοχλεί;

«Ο θόρυβος.»

Τι σας αρέσει;

«Η ησυχία.»

Περισσότερος Hi Profile στα παρακάτω links:

facebook.com/HiProfileGR

instagram.com/HiProfileGR

youtube.com/HiProfileGR

soundcloud.com/HiProfileGR

 

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα
Exit mobile version