"Οι άνθρωποί μας είναι η ψυχή της εταιρίας μας, είναι οι πρεσβευτές της αποστολής και του οράματός μας για άριστες υπηρεσίες φιλοξενίας"

"Οι άνθρωποί μας είναι η ψυχή της εταιρίας μας, είναι οι πρεσβευτές της αποστολής και του οράματός μας για άριστες υπηρεσίες φιλοξενίας"

Για περισσότερα από 50 χρόνια,η bluegr Hotels and Resorts αποτελεί σημείο αναφοράς για τη φιλοξενία παρέχοντας υψηλού επιπέδου υπηρεσίες στους επισκέπτες, ενώ παράλληλα φροντίζει για τις τοπικές κοινωνίες και αποτελεί πηγή έμπνευσης για τις μελλοντικές γενιές.

Η HR Manager της bluegr Hotel & Resorts, Βικτώρια Μιχαηλίδου, μας μίλησε για τη bluegr και τα νέα δεδομένα που έχει δημιουργήσει ο όμιλος στο χώρο του πολυτελούς ταξιδιού.


ADVERTISING

Για 50 χρόνια η bluegr Hotels and Resorts υπηρετεί την ελληνική φιλοξενία, μέσα από παγκόσμιας κλάσης ξενοδοχεία και θέρετρα. Ποιες είναι η βασικές της αρχές και πως εξελίχθηκε μέσα σε αυτά τα χρόνια;

Η δημιουργία και η εξέλιξη της bluegr Hotels&Resorts έχουν ως κοινό παρονομαστή αυτό που θα ονομάζαμε, το μοναδικό DNA που εσωκλείει όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά της ιστορίας μας, της κουλτούρας και των αρχών μας. Με την κουλτούρα για παράδειγμα εννοούμε πέρα από την εταιρική κουλτούρα, και πιο απλά πράγματα όπως τον τρόπο έκφρασης, λειτουργίας και δημιουργίας. Το DNA μας είναι ένα σύνολο αξιών λοιπόν που περιλαμβάνει το όραμά μας, τις αξίες και τα πιστεύω μας και λειτουργεί ως ένα σύστημα εννοιών που είναι κοινά κατανοητές και αγκαλιάζονται από όλους τους εργαζόμενους της οικογένειας της bluegr.

Ένα ακόμα στοιχείο του DNA μας είναι η σημασία που δίνουμε στην κληρονομιά μας και στον τρόπο με τον οποίο προσφέρουμε αξία στα ενδιαφερόμενα μέρη μας. Είναι για όλους μας η πυξίδα στον ορίζοντα της αποστολής και του οράματός μας.

Με τους ανθρώπους μας μοιραζόμαστε θα έλεγα λοιπόν, πέρα από το πάθος για την παροχή άριστων υπηρεσιών φιλοξενίας, και στοιχεία όπως η μεγαλοψυχία, το ήθος, η δικαιοσύνη, η υπευθυνότητα, η ακεραιότητα και η μετριοφροσύνη. Οι εταιρικές μας αξίες ταυτίζονται με τις προσωπικές μας αξίες. Δεν γίνεται να είμαστε άλλοι άνθρωποι εκτός και άλλοι εντός της bluegr. Με βάση αυτήν την ταύτιση επιλέγουμε τους ανθρώπους μας, τους συνεργάτες μας, ακόμη και τους προμηθευτές μας.

Σε μια προσπάθεια να διατηρήσουμε αυτή τη «μαγική συνταγή» της κουλτούρας δημιουργήσαμε πρόσφατα το θεσμό και το ρόλο των Πρεσβευτών Κουλτούρας/Culture Ambassadors οι οποίοι είναι εργαζόμενοι που λειτουργούν ως «πράκτορες» δέσμευσης οι οποίοι προωθούν τις αξίες μας, την υπευθυνότητα, την παρακίνηση, την ενότητα και τη συμμετοχικότητα των ομάδων και επικεντρώνονται στον εντοπισμό και την υλοποίηση δράσεων για ένα χαρούμενο εργασιακό περιβάλλον.

Ποια φιλοσοφία διακατέχει το εργασιακό περιβάλλον στα ξενοδοχεία σας; Ποιος είναι ο ουσιαστικός ρόλος των ανθρώπων που εργάζονται σε αυτά;

Ως συνέχεια της παραπάνω ερώτησης θα σας απαντήσω με το εξής: Το πλέγμα αξιών και αρχών μας είναι πραγματικό και ανθρώπινο. Οι άνθρωποί μας, ως εκ τούτου, είναι η ψυχή της εταιρείας μας, είναι οι πρεσβευτές της αποστολής και του οράματός μας για άριστες υπηρεσίες φιλοξενίας. Το μεράκι τους, το χαμόγελό τους και η μακρόχρονη αφοσίωσή τους είναι για εμάς η μεγαλύτερη επιβράβευση. Πρόσφατα, αποκτήσαμε την πιστοποίηση Great Place to Work, για το εξαιρετικό περιβάλλον και την υψηλή εργασιακή μας κουλτούρα. Η πιστοποίηση αυτή ήρθε να επιστεγάσει προσπάθειες πολλών ετών, αλλά και να επιβεβαιώσει πως μόνο όταν ανταποδίδεις την εμπιστοσύνη των ανθρώπων σου μπορείς να χτίσεις σπουδαία και ουσιαστική σχέση μαζί τους.

Καταφέρνετε να διατηρείτε μια πολυετή σχέση με τους εργαζόμενους στα ξενοδοχεία σας, με μεγάλο μέρος να εργάζεται μαζί σας πάνω από 10 χρόνια. Πως επιτυγχάνετε αυτή τη σχέση, ποια είναι τα κίνητρα που δίνετε στο προσωπικό σας;

Προσβλέπουμε πάντοτε σε μακροχρόνιες συνεργασίες με όλους τους συνεργάτες μας. Εκεί είναι η προστιθέμενη αξία. Επενδύουμε στους ανθρώπους μας, σε χρόνο και σε εκπαίδευση. Η αφοσίωση και η δέσμευσή τους πιστεύω ακράδαντα ότι βασίζεται στην εμπιστοσύνη, η οποία με τη σειρά της πηγάζει από τη διαφάνεια, από το γεγονός ότι οι αξίες μας γίνονται πράξη καθημερινά και ότι δεν είμαστε μια «απρόσωπη» εταιρεία, είμαστε όλοι μαζί ενωμένοι και προσηλωμένοι σε ένα κοινό στόχο. Επίσης, αξίζει να τονιστεί ότι προσφέρουμε ίσες ευκαιρίες εξέλιξης, συμμετοχής και πρωτοβουλίας. Καλλιεργούμε το αίσθημα ευθύνης και ομαδικότητας από κάθε θέση στα ξενοδοχεία μας.

Υπάρχουν καινοτομίες που εφαρμόζετε το τελευταίο διάστημα;

Οι καινοτομίες είναι αναπόσπαστο κομμάτι της λειτουργίας μας και κάθε τμήμα, αναλόγως με τις ανάγκες του, έχει την καινοτομία στις στρατηγικές του προτεραιότητες. Ενδεικτικά τη χρήση της τεχνολογίας, αλλά και πρωτοποριακές ιδέες στις διαδικασίες και τις δράσεις, καινοτομία στην εξυπηρέτηση των φιλοξενούμενών μας και στις άριστες υπηρεσίες και εμπειρίες φιλοξενίας που προσφέρουμε. Παράλληλα θεωρούμε εξίσου σημαντική τη διατήρηση της αυθεντικότητας και της παράδοσης μας.

Λειτουργούμε βάσει των αρχών της Επιχειρηματικής Αριστείας και εφαρμόζουμε το Μοντέλο Επιχειρηματικής Αριστείας EFQM από το 2016. Πρόσφατα πιστοποιηθήκαμε με το υψηλό επίπεδο Αριστείας EFQM Recognized for Excellence 5 Αστέρων με εξαιρετικά υψηλή βαθμολογία και αυτό γιατί έχουμε εφαρμόσει ένα δικό μας μηχανισμό αυτό-βελτίωσης σε όλο το φάσμα της λειτουργίας μας.

Με δεδομένο ότι δίνετε εργασιακές ευκαιρίες στη bluegr σε νέους ανθρώπους που δεν έχουν προϋπηρεσία στα ξενοδοχεία, πως γίνεται τόσο η επιλογή όσο και η εκπαίδευση τους ώστε να γίνουν επιτυχημένοι επαγγελματίες;

Το να δίνονται ευκαιρίες σε νέα παιδιά είναι ίσως η σημαντικότερη συμβολή μας- η συνεισφορά που μπορεί να προσφέρει ένας εργοδότης ή μια επιχείρηση σήμερα. Είναι κομμάτι τις αποστολής μας, είναι χρέος μας θα έλεγα. Το πρώτο που κοιτάμε είναι ο νέος άνθρωπος που έχουμε απέναντί μας να μοιράζεται τις αξίες μας και τα πιστεύω μας, να έχει όρεξη να δουλέψει, να μάθει, να εξελιχθεί. Η εμπειρία έρχεται σταδιακά, πάνω στη δουλειά. Παράλληλα, μέσα από ένα ολιστικό πλάνο εκπαίδευσης δίνουμε την ευκαιρία στους εργαζόμενους να διευρύνουν τους ορίζοντες τους και να εξελιχθούν μέσα από τη γνώση και τις καλές πρακτικές.

Ο ξενοδοχειακός κλάδος αποτελεί τομέα καριέρας την σημερινή εποχή; Πως μπορεί κάποιος εργαζόμενος να εξελιχθεί μέσα στα ξενοδοχεία σας;

Ο κλάδος του Τουρισμού είναι βασικός πυλώνας της εθνικής μας οικονομίας, και φυσικά μπορεί να αποτελέσει τομέα για μια σπουδαία καριέρα. Αυτό φαίνεται άλλωστε από τη μακροχρόνια συνεργασία μας με τους περισσότερους ανθρώπους μας και από την εξέλιξή τους μέσα στην εταιρεία. Ο θεσμός του Rising Star, που ξεκίνησε πρόσφατα, αναγνωρίζει νέους με όραμα που διαπρέπουν, ενώ μέσω προγραμμάτων πρακτικής άσκησης (Internship Programs) προσφέρουμε κάθε χρόνο ευκαιρίες σε φοιτητές που θέλουν να αποκτήσουν εμπειρία στο χώρο. Στη συνέχεια, προσπαθούμε να δίνουμε κίνητρα για εξέλιξη, και να επιβραβεύουμε την πρωτοβουλία και την προσπάθεια.

Πόσες ειδικότητες ανθρώπων απασχολείτε σήμερα και γιατί να έρθει κάποιος να εργαστεί για την bluegr;

Απασχολούμε όλες τις ειδικότητες του ξενοδοχειακού κλάδου αλλά και στελεχών πωλήσεων, marketing, επικοινωνίας και οικονομικής διοικητικής κατεύθυνσης. Πέρα από το εξαιρετικό και χαρούμενο εργασιακό περιβάλλον και τις συνθήκες εργασίας που προσφέρουμε, ίσως το μεγαλύτερό μας προτέρημα να είναι η ανθρωποκεντρική μας προσέγγιση. Πέρα από τα οικονομικά κίνητρα, αντιμετωπίζουμε κάθε έναν από τους ανθρώπους μας ως ξεχωριστή οντότητα, εμπιστευόμαστε την κρίση τους και σεβόμαστε την προσωπικότητά τους. Προσφέρουμε ίσες ευκαιρίες, ακούμε όλες τις ιδέες με ανοιχτές πόρτες και ουσιαστική επικοινωνία. Μόνο έτσι μπορούμε να λέμε πως πορευόμαστε προς την αριστεία.

Ποιο είναι το πλάνο επιβράβευσης που εφαρμόζετε για τους εργαζόμενους σας;

Επιβραβεύουμε την έκφραση των αξιών μας, την καλή απόδοση, το μεράκι, την πρωτοβουλία αλλά και το ομαδικό πνεύμα και καλό κλίμα και όσους το καλλιεργούν και το διατηρούν.

Οι θεσμοί που εφαρμόζουμε είναι μεταξύ άλλων Διαγωνισμοί Ιδεών, Υπάλληλος και Ομάδα του μήνα, επιμέρους βραβεία, αναγνωρίσεις και αναβαθμίσεις σύμφωνα με το σύστημα αξιολόγησης και απόδοσης που εφαρμόζουμε κάθε χρόνο σε όλο το προσωπικό μας.

Πρόσφατα πραγματοποιήσατε μια εβδομάδα εθελοντισμού στην bluegr. Περιγράψτε μας κάποιες από τις πιο όμορφες στιγμές με το προσωπικό σας.

Στο πλαίσιο της Στρατηγικής Κοινωνικής Ευθύνης – b-the Change! – «MAZI γινόμαστε η αλλαγή» ενθαρρύνουμε το προσωπικό μας να είναι ενεργοί πολίτες και να συμμετέχουν σε δράσεις αγάπης, αλληλεγγύης και προσφοράς αλλά και πολιτιστικής κληρονομιάς, με συνεργάτη πάντα το Ίδρυμα Γεωργίου & Αριστέας Μαμιδάκη. Η Εβδομάδα Εθελοντισμού είναι θεσμός και πραγματοποιήθηκε φέτος τον Οκτώβριο από την bluegr και το Ίδρυμα, σε συνεργασία με φορείς και οργανισμούς των οποίων το έργο στηρίζουμε. Με την We4All πραγματοποιήσαμε ενημερώσεις σε σχολεία και καθαρισμό δασικής έκτασης, με το Branding Heritage φέραμε νεαρούς μαθητές πιο κοντά στην πολιτιστική κληρονομιά της Κρήτης μιλώντας για την τέχνη της υφαντικής, με το Άλμα Ζωής τρέξαμε στον αγώνα ενάντια στον καρκίνο του μαστού και παρακολουθήσαμε εκπαίδευση για την πρόληψη και έντονη διάγνωση, και με την εθελοντική ομάδα We Dive We Clean συλλέξαμε τόνους σκουπίδια από τον βυθό στη μαρίνα Αγ. Νικολάου. Παράλληλα, πραγματοποιήσαμε δύο επιτυχημένες αιμοδοσίες φέτος, σε συνεργασία με το Νοσοκομείο Αγίου Νικολάου, και ήταν πραγματικά συγκινητική η προσέλευση των ανθρώπων μας, με τη βοήθεια των οποίων συλλέξαμε σχεδόν 70 φιάλες αίμα.

Όντας ένας παλιός και πρωτοπόρος ξενοδοχειακός όμιλος της χώρας, ποια συμβουλή θα δίνεται στα νέα παιδιά που θέλουν να ξεκινήσουν την καριέρα τους στον τομέα της φιλοξενίας;

Να έχουν το δικό τους όραμα και αγάπη για τη φιλοξενία. Όπου υπάρχει αγάπη γίνονται μαγικά πράγματα. Να στοχεύουν ψηλά, να έχουν όνειρα και να παλεύουν γι’ αυτά. Επίσης να έχουν υπομονή, επιμονή και θέληση καθώς “θέλω ίσον μπορώ”. Επιπλέον, ο σεβασμός και η ταπεινοφροσύνη είναι πολύ βασικές αρετές στις μέρες μας. Είναι πολύ σημαντικό τα νέα παιδιά που επιθυμούν να εξελιχθούν στον κλάδο της φιλοξενίας να έχουν όρεξη να διδαχθούν από τους εμπειρότερους και να γίνεται μια αρμονική ανταλλαγή ιδεών ανάμεσα στην νέα γενιά και τους «παλαίμαχους» στον κλάδο. Έτσι το πάντρεμα του παλιού και του καινούριου θα έχει επιτυχία με προσήλωση σε έναν κοινό στόχο.

Ποιο είναι το όραμα και τα σχέδια για το μέλλον της bluegr;

Να συνεχίσουμε να κάνουμε το όραμα μας πράξη καθημερινά, να δημιουργήσουμε και να ενδυναμώσουμε μια νέα γενιά ξενοδοχοϋπάλληλων που θα πάρουν τη σκυτάλη για ένα βιώσιμο μέλλον σε όλα τα επίπεδα: περιβαλλοντικό, κοινωνικό και οικονομικό. Και βέβαια, μαζί τους να πάμε το επίπεδο της φιλοξενίας των ξενοδοχείων της bluegr Hotels & Resorts ακόμα πιο ψηλά.

SHARE:

24Media Network