Οι κορυφαίες influencers του πλανήτη

Οι κορυφαίες influencers του πλανήτη

Εκατομμύρια είναι οι σελίδες στα social media με συμβουλές για τη μόδα, τη μαγειρική, τη γυμναστική, την ομορφιά. Η κορυφή κάθε λίστας έχει χώρο μόνο για μία. Διαβάστε τις ιστορίες των γυναικών που επηρεάζουν την καθημερινότητα του πλανήτη, μέσω των social media.

H λέξη “influencer” υπάρχει χρόνια στα λεξικά και ο ορισμός που υπάρχει στο λεξικό του Cambridge είναι “που επηρεάζει, που επιδρά, που ασκεί επιρροή, ως προς τον τρόπο που συμπεριφέρονται οι άνθρωποι”.

Με την εμφάνιση των social media, προέκυψε μια προσθήκη κατά την οποία “για τη νέα γενιά των δημοσιογράφων, bloggers και online influencers, υπηρεσίες όπως το Facebook, το Instagram, το YouTube και το Twitter τους βοηθούν να προσελκύουν την προσοχή στη δουλειά τους”. Όπου “δουλειά τους” με την είσοδο των σελίδων κοινωνικής δικτύωσης στη ζωή μας (και… την κυριαρχία τους, στον τρόπο που ενημερωνόμαστε, ντυνόμαστε, τρώμε κλπ), έχουν προκύψει νέες δραστηριότητες, οι οποίες αποφέρουν χρήματα σε όσους ορίζουν τις τάσεις. Πώς όμως, γίνεται αυτό; Ελάτε μαζί μας, αφού πρώτα σας πούμε ότι η 24Media, σε συνεργασία με την εταιρεία στρατηγικής επικοινωνίας, Συμεών Γ. Τσομώκος ΑΕ, διοργανώνει τη Δευτέρα 5/2, στη Στέγη Ιδρύματος Ωνάση, το Game Changer in Women of Influence .

 

Όλοι έχουμε σελίδες σε social media, κάποιοι όμως, έχουν καταφέρει να τις διαχειριστούν κατά τρόπο που να γίνουν προσοδοφόρες επιχειρήσεις, κυρίως προσφέροντας περιεχόμενο που έγινε viral. Όπως αύξαναν τους followers/φίλους σε δεκάδες χιλιάδες ή ακόμα και εκατομμύρια, κέρδισαν την προσοχή εταιριών που παράγουν σχετικά προϊόντα και ακολούθως κέρδισαν συμβόλαια με αυτές. Φαίνεται απλό. Δεν είναι. Ας δούμε τις κυρίαρχες προσωπικότητες, στον τομέα των influencers, παγκοσμίως, όπως προσπαθούμε να καταλάβουμε τι έκαναν και πέτυχαν να ζουν από τις σελίδες κοινωνικής δικτύωσης.

Το Forbes χρησιμοποιεί δυο εταιρίες για τις μετρήσεις των influencers: η επιτυχία τους εκτιμάται από την εταιρία ανάλυσης Traackr, που χρησιμοποιεί τα δεδομένα ιδιοκτησίας, ώστε να μετρήσει την εμβέλεια ή το μέγεθος κοινού, την απήχηση ή την τάση προς viral περιεχόμενο, μαζί και τη συνάφεια που έχει να κάνει με τον τομέα της εξειδίκευσης. Άλλη εταιρία (Captiv8) εκτιμά τα κέρδη ανά post, σύμφωνα με τον αριθμό των “ακολούθων” και παρέχει δημογραφική ενημέρωση για το κοινό κάθε influencer (με γεωγραφικά και ηλικιακά μέτρα). Επίσης, στη λίστα μπήκαν άνθρωποι που “έχτισαν” τη φήμη τους στο Internet -που δεν είχαν από πριν τεράστια online κοινά.

Chiara Ferragni poses as she arrives for the amfAR charity dinner during the fashion week in Milan, Italy, Thursday, Sept. 21, 2017. (AP Photo/Antonio Calanni) AP

 

Chiara Ferragni

Η 30χρονη, τη σήμερον ημέρα, Ιταλίδα από την Cremona -των 71.657 κατοίκων-, σπούδαζε νομική το 2009 και στον ελεύθερο χρόνο, ασχολείτο με τη μόδα. Είχε δει διάφορα fashion blogs και σκέφτηκε πως ήθελε κι εκείνη να γράφει τις ιδέες της. Τον Οκτώβριο του 2009 δημιούργησε το “The Blonde Salad”. “Το timing δεν θα μπορούσε να είναι καλύτερο, διότι τότε ο κόσμος άρχισε να μιλά για το φαινόμενο των fashion blogers και οι εταιρίες ήταν πια ενήμερες. Εξ ου και με προσέγγισαν από πολύ νωρίς” δήλωσε πέρυσι στο Forbes. Τον Μάρτιο του 2011, το New York την παρουσίασε ως “μια από τις μεγαλύτερες αποκαλύψεις της χρονιάς στο street style” και τον Δεκέμβριο του ίδιου χρόνου πήρε σχετικό βραβείο από την Teen Vogue. Είχε ήδη φτάσει το ένα εκατομμύριο μοναδικών επισκεπτών και τα 12 εκατομμύρια views, ανά μήνα.

Παράτησε τις σπουδές της και αφοσιώθηκε στα social media, μεταφέροντας το project της στο Instagram. Έγινε το πρόσωπο της Guess και συνεργάστηκε με τον Steve Madden, το 2013. Έκτοτε έχει δουλέψει με ουκ ολίγους άλλους οίκους και τα τελευταία χρόνια έχει τη δική της σειρά παπουτσιών, η οποία διατίθεται σε 350 καταστήματα παγκοσμίως (από το Μιλάνο έως τη Σανγκάι). Το 2014 τα κέρδη της έφτασαν στα 7 εκατ. ευρώ. Το 2015 έγινε μάθημα στο Harvard, για την επιρροή και την επιτυχία των fashion influencers. Οι φοιτητές εκτίμησαν πως τα ετήσια κέρδη της θα είναι τουλάχιστον 8 εκατ. ευρώ. Πλέον έχει 20 υπαλλήλους και 11.600.000 followers στο Instagram, ενώ θα τη βρείτε στο Νο1 της λίστας με τους Top Influencers του Forbes. Παρεμπιπτόντως, οι δέκα κορυφαίοι στην κατηγορία της μόδας έχουν μαζί 31.750.000 “ακολούθους” στα social media.

What’s up moms

Ένα πεδίο που αποδείχθηκε απρόσμενα επικερδές είναι αυτό των συμβουλών από μητέρες, για τη διαπαιδαγώγηση, ανατροφή, απασχόληση με βάση τον κανόνα “φτιάξτο μόνος σου” (κλπ, κλπ) των παιδιών. Το What’s up moms βρίσκεται στο Νο1 της κατηγορίας! Όλα άρχισαν με ποσταρίσματα videos στο YouΤube και πλέον οι Meg Resnikoff και Elle Walker είναι ιδιοκτήτριες media company. Οι γυναίκες ήταν συμφοιτήτριες στο Stanford. Οι δρόμοι τους χώρισαν μετά την αποφοίτηση (η μια είχε πτυχίο στα digital media και η άλλη στην επιχειρηματική στρατηγική). Κάπου στα 30 έγιναν μητέρες (την ίδια περίοδο) και όπως κάθε νέες μητέρες της ηλικίας τους και της εποχής μας, αναζητούσαν πληροφορίες στο Internet. “Θυμάμαι να ψάχνω πώς μπορώ να πάρω μαζί μου σε πτήση το μωρό μου και είχα σοκαριστεί από την έλλειψη πληροφοριών, τη στιγμή που βρήκα χιλιάδες videos… για το πώς να βάλω μάσκαρα” εξήγησε η Walker που μίλησε με την Resnikoff, η οποία επίσης είχε διακρίνει το κένό στην αγορά.

Το 2014 παρουσίασαν την έμπνευση τους, χρησιμοποιώντας την πλατφόρμα του YouTube, στην οποία έχουν 1.967.604 subscribers και 35 εκατομμύρια views κάθε μήνα. Στο πρώτο δίμηνο μέτρησαν 5 εκατομμύρια views και αυτό ήταν το όχημα τους για να κλείσουν συμφωνία με την εταιρία Kohler (παγκόσμια ηγέτης στις εταιρίες σχεδιασμού και κατασκευής υδραυλικών εγκαταστάσεων κουζίνας και μπάνιου). Τα υπόλοιπα είναι πια, ιστορία -όπως και τα επταψήφια συμβόλαια με εταιρίες όπως οι Target, Tide και Pampers. Σημείωση: στο ΤΟΡ10 του είδους (των 13.000.000 “ακολούθων” στα social media) υπάρχει και ένας άνδρας, ο Tom Riles.

Tabatha Bundesen and her cat, Grumpy Cat, whose real name is Tardar Sauce, prepare for an interview on Friday April 4, 2014 in New York. Bundesen says that Grumpy Cat's permanently grumpy-looking face is due to feline dwarfism. (AP Photo/Bebeto Matthews) AP

 

Grumpy Cat

Θα έχετε συλλάβει τον εαυτό σας, να γελάτε (ή να κλαίτε) με videos που έχουν πρωταγωνιστές ζωάκια. Θα ‘χετε διαπιστώσει πως είναι πολλοί οι “γονείς” κατοικιδίων που έχουν δημιουργήσει ξεχωριστές σελίδες στα social media, για τα ζωάκια τους. Η πρώτη τέτοιου είδους σελίδα (που πλέον λέγεται Pet sensation και έχει τη δική της κατηγορία στις λίστες με τους κορυφαίους influencers του Forbes) ανήκει στην Tabatha Bundesen. Λάθος. Ανήκει στην Tardar Sauce (σάλτσα ταρτάρ), ένα από τα τέσσερα ημίαιμα γατάκια που μάζεψε η Τabatha από τα σκπυπίδια, τον Απρίλιο του 2012. Η γατούλα αυτή είναι γνωστή τοις πάσι ως Grumpy Cat (βλ. γκρινιάρα), με το ύφος της να είναι συνέπεια προγναθισμού και μορφής νανισμού που έχει -όπως και η δυσαναλογία στο σώμα της. Από την πρώτη φωτογραφία που πόσταρε ο αδελφός της Tabatha, Bryan στο Reddit, η Grumpy Cat έκανε θραύση. Πολλοί υποστήριξαν πως είχε γίνει photoshop, γεγονός που ώθησε την Tabatha να φτάξει κανάλι στο YouTube.

 

Χιλιάδες χρήστες δημιούργησαν memes με πρωταγωνίστρια την Tardar Sauce, προς πάσα χρήση, κυρίως με κυνικές φράσεις. Τη σήμερον ημέρα, η γατούλα αυτή έχει μάνατζερ (την Tabatha που έχει πάρει άδεια άνευ αποδοχών από τη δουλειά της για να προλαβαίνει να τακτοποιεί τις υποχρεώσεις της Grumpy Cat -έχει φωτογράφιση μια φορά την εβδομάδα και διάφορες τηλεοπτικές εμφανίσεις) και διαχειριστεί των σελίδων στα social media (τον Bryan). Οι followers στο Instagram έχουν ξεπεράσει τα 2.4 εκατομμύρια, δικές της σειρές με προϊόντα για γάτες -και ανθρώπους-, ενώ από το Σεπτέμβριο του 2013 είναι το πρόσωπο της Friskies. Για την ακρίβεια είναι “official spokescat”, με την εταιρία να πληρώνει ώστε να ταξιδεύει ο πελάτης στην πρώτη θέση, να έχει δικό της δωμάτιο, σοφέρ, προσωπικό βοηθό και φυσικά πρόσβαση σε όσο φαγητό θέλει. Και επειδή μπορεί να έχετε (εύλογη) απορία, το ΤΟΡ10 της κατηγορίας pet sensation διαθέτει 22.775.640 followers στο Instagram, 42.285.094 likes στο Facebook, 2.563.964 followers στο Twitter και 578.190 subscribers στο YouTube. Συνολικά απευθύνεται σε 68.000.000 ανθρώπους.

Μόλις διαβάσατε για τους τρεις κορυφαίους influencers. Πάμε να δούμε και τους καλύτερους στις υπόλοιπες κατηγορίες με ανθρώπους που χρησιμοποίησαν τα social media, για να ζήσουν -και να μεγαλουργήσουν.

Διασκέδαση (οι δέκα κορυφαίοι έχουν 246.920.000 “ακολούθους” στα social media): H Lilly Singh ήταν στον τελευταίο χρόνο των σπουδών της στη ψυχολογία, όταν έμαθε διαπίστωσε πως το “YouTube star” μπορεί να γίνει καριέρα. Από μικρή χόρευε, τραγουδούσε, αλλά δεν είχε την αυτοπεποίθηση που χρειάζεται ένας performer. Ένα video της Jenna Marbles (έκανε stand up comedy από το δωμάτιο της -όπως την παρακολουθούσαν εκατομμύρια ζευγάρια μάτια) την έπεισε πως όλα μπορούν να γίνουν. Στο ντεμπούτο της είχε 70 views (μιλούσε για θρησκεία και ανθρωπιά). Κατάλαβε πως κάτι έχει γίνει λάθος. Παρακολούθησε… τον ανταγωνισμό, άρχισε να γράφει τι θα πει και μετά τον πρώτο χρόνο (2012), άνθρωποι του YouTube της ζήτησαν να συνεργαστούν. Το κανάλι της είναι το “IISuperwomanII” και έχει 13.189.586 subscribers. Τα σκετσάκια της διαθέτουν γέλιο, άποψη, τρέλα (ενίοτε και ακτιβισμό). Πέρυσι άφησε την πατρίδα της (Τορόντο) για το Λος Άντζελες, έγραψε βιβλίο και απέκτησε ομάδα εκπροσώπων, όπως κάθε άλλη σταρ του Hollywood.

Oμορφιά (οι δέκα κορυφαίοι έχουν 135.000.000 “ακολούθους” στα social media): Το όνομα Zoe Elizabeth Sugg μπορεί να μην σας λέει κάτι. Τη γνωρίζουν όμως, εκατομμύρια έφηβες σε όλον τον πλανήτη. Η 27χρονη Αγγλίδα έχει κανάλι στο YouTube, με 12.093.382 subscribers και συμβουλές για make-up και χτενίσματα. Στο Instagram έχει 114.000 followers και στο Twitter άλλους 61.000. Πώς όμως, ξεκίνησαν όλα; Μετά το σχολείο, ενώ σπούδαζε τέχνες, φωτογραφία και κλωστοϋφαντουργία, έκανε την πρακτική της σε εταιρία εσωτερικής διακόσμησης “αλλά δεν περνούσα καλά. Οπότε αποφάσισα να κάνω κάτι δημιουργικό και δημιούργησα ένα blog”. Αυτό έγινε το 2009 από το δωμάτιο του σπιτιού της. Tης έλεγαν τότε πως θα ήταν χρήσιμο να κάνει videos, αλλά ντρεπόταν. Μια φίλη τη βοήθησε να το ξεπεράσει, κάνοντας της παρέα. Εννέα χρόνια αργότερα, η αυτοδίδακτη makeup artist, πληρώνεται για να δοκιμάζει και να παρουσιάζει καλλυντικά και έχει ένα ακόμα κανάλι στο YouTube (ΜoreZoella) με την καθημερινότητα της και άλλους 5 εκατ. subscribers. Φυσικά, έχει γράψει βιβλίο (bestseller των New York Times), τη δική της σειρά με είδη ομορφιάς που έκανε ρεκόρ πωλήσεων και είναι πρεσβευτής μη κερδοσκοπικής οργάνωσης, που ασχολείται με τις κρίσεις άγχους -πρόβλημα που έχει αποκαλύψει πως την ταλαιπωρεί.

Fitness (οι δέκα κορυφαίοι έχουν 106.000.000 “ακολούθους” στα social media): Η Kayla Itsines είναι από την Αυστραλία. Μικρή έπαιζε μπάσκετ, αλλά ήταν κοντή και αδύνατη. Στα 15 γιατροί της είπαν πως ενδεχομένως να αποκτήσει πρόβλημα γονιμότητας, αν δεν υποβληθεί σε επέμβαση. Υπεβλήθη. Όπως ανάρρωνε, διάβασε online πως υπάρχει τρόπος να αποφευχθεί η στειρότητα: θα βοηθούσε πολύ να γυμναστεί και να είναι υγιής και δυνατή. Σύντομα διαπίστωσε πως οι ασκήσεις την έκαναν να νιώθει γενικά, καλύτερα. Τότε αποφάσισε να γίνει γυμνάστρια -και όχι αισθητικός. Στα 18 είχε και master και έπιασε δουλειά, για να δει ότι τα μαθήματα που γίνονταν με μηχανήματα, δεν είχαν τα επιθυμητά -για τους πελάτες- αποτέλεσματα. Και δη για τις περιοχές που θέλουν οι γυναίκες. Έβγαλε δικά της προγράμματα και όταν η 12χρονη εξαδέλφη της… της σύστησε το Instagram, είχε ολοκληρωθεί ο κύκλος. Στα 25, έχει 8.7 εκατ. followers μόνο εκεί και άλλους 17.816.238 στο Facebook. Ακολούθησαν τα ebooks, η δική της εταιρία (Bikini Body Training), videos με το πώς θα αποκτήσεις το σώμα που θες, συν διατροφικές συμβουλές, μαζί με το δικό της app (κορυφαίο στο είδος του σε iOS και Google Play). Μόνο από το τελευταίο “έβγαλε” πέρυσι 16 εκατ. ευρώ.

Φαγητό (οι δέκα κορυφαίοι έχουν 43.465.400 “ακολούθους” στα social media): Αν υπάρχει τρόπος να μετρηθούν τα blogs/sites/κανάλια/σελίδες στα social media με μαγειρική, δύσκολα θα είναι λιγότερα… κάποιων εκατομμυρίων. Η Rosanna Pansino είναι η πιο επιτυχημένη και σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του Forbes είναι μια εκ των πιο υψηλά αμειβομένων γυναικών, στο YouTube. Κερδίζει εκατομμύρια ευρώ, ετησίως, από διαφημίσεις και συνεργασίες που ‘χει κάνει για το εξόχως δημοφιλές κανάλι της, με τίτλο “Nerdy Nummies”. Μικρή ήθελε να γίνει ηθοποιός και με αυτό ασχολήθηκε κατ’ αρχάς, στο YouTube. Τη μαγειρική τη λάτρεψε ένεκα της γιαγιάς της και κάποια στιγμή είπε να συνδυάσει τις αγάπες της. Σκέφτηκε να φτιάχνει κέικ που να μοιάζουν σε χαρακτήρες από video games, βιβλία, κινηματογραφικές ταινίες, τηλεοπτικά shows και anime/manga. Σήμερα έχει 9.543.938 subscribers στο YouTube και 75 εκατ. views ανά μήνα/κατά μ.ο. Φυσικά έχει τη δική της σειρά με εργαλεία της… δουλειάς της.

Και ο άνδρας της παρέας

Travel (οι δέκα κορυφαίοι έχουν 17.417.000 “ακολούθους” στα social media): Ο Brian Kelly έπαιρνε ως παιδί, 10 δολάρια για να κλείνει τα ταξίδια του πατέρα του -υπεύθυνου υγείας με μηδενικές γνώσεις στους υπολογιστές. Ως ενήλικας γύρισε όλη την Αμερική, προ δεκαετίας και επισκεπτόταν κολέγια -ως υπάλληλος της Morgan Stanley που είχε ως στόχο να πείσει νέους μηχανικούς και computer scientists να μπουν στα οικονομικά και όχι… στο Google ή το Facebook. Ταξίδι με το ταξίδι μάζευε μίλια και συνήθως ταξίδευε πρώτη θέση, δίπλα στη Madonna. Άρχισε να μαζεύει όσους περισσότερους πόντους μπορούσε, από τη χρήση της πιστωτικής κάρτας, ώστε να απολαμβάνει τα οφέλη. Έκανε blog που σήμερα είναι site με 4 εκατομμύρια επισκέπτες κάθε μήνα, ενώ στα social έχει 2 εκατ. followers. Στα 34 είναι γνωστός ως The Point Guy και στο Νο1 των influencers, στην κατηγορία των ταξιδιών, αφεντικό 20 υπαλλήλων, συνεργάτης 50 freelance αρθρογράφων και ο go to guy για τις εταιρίες που θέλουν να διαφημίσουν πιστωτικές κάρτες/ταξίδια κλπ.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα