Συνεργεία αυτοκινήτων: Απεργία διαρκείας για το ψηφιακό πελατολόγιο της ΑΑΔΕ

Διαβάζεται σε 4'
Συνεργείο αυτοκινήτου
Συνεργείο αυτοκινήτου ISTOCK

Απεργία διαρκείας ξεκινούν τα συνεργεία αυτοκινήτων από 1η Ιουλίου. Αίτημα παράτασης για το ψηφιακό πελατολόγιο της ΑΑΔΕ από το ΕΒΕΑ.

Σε 24ωρες επαναλαμβανόμενες απεργίες προχωρούν οι ιδιοκτήτες συνεργείων αυτοκινήτων και μοτοσυκλετών σε όλη τη χώρα, από την 1η Ιουλίου, αντιδρώντας στην υποχρεωτική εφαρμογή του ψηφιακού πελατολογίου της ΑΑΔΕ.

Το νέο σύστημα επιβάλλει την ψηφιακή καταγραφή κάθε εισόδου οχήματος και τεχνικής εργασίας, ακόμα και για σύντομες ή επιτόπιες παρεμβάσεις, μέσω ειδικής πλατφόρμας που ενεργοποιείται την ίδια ημέρα. Η υποχρέωση αφορά το σύνολο των συνεργείων, ανεξαρτήτως μεγέθους ή δυνατοτήτων.

Οι επαγγελματίες προειδοποιούν για τεχνική και λειτουργική αδυναμία προσαρμογής, τονίζοντας ότι η πλειονότητα των μικρών και οικογενειακών συνεργείων στερείται υποδομών, προσωπικού και κατάρτισης στη χρήση τέτοιων ψηφιακών εργαλείων. Επιπλέον, καταγγέλλουν ότι δεν προβλέφθηκε καμία μεταβατική περίοδος εφαρμογής, ούτε στοιχειώδης καθοδήγηση από τις αρμόδιες αρχές.

Επιστολή του Προέδρου του ΕΒΕΑ για το Ψηφιακό Πελατολόγιο και τα Ψηφιακά Παραστατικά Διακίνησης

Αίτημα Παράτασης και Αποσαφηνίσεις από τον Πρόεδρο του ΕΒΕΑ, κ. Γιάννη Μπρατάκο

Ο Πρόεδρος του ΕΒΕΑ, κ. Γιάννης Μπρατάκος,εκφράζει τον έντονο προβληματισμό του σχετικά με την επικείμενη υποχρεωτική εφαρμογή του «Ψηφιακού Πελατολογίου» από την 1η Ιουλίου 2025, καθώς και τις συνεχιζόμενες ασάφειες που αφορούν τα Ψηφιακά Παραστατικά Διακίνησης. Σε επιστολή του προς τον Υπουργό Εθνικής Οικονομίας & Οικονομικών, κ. Κυριάκο Πιερρακάκη, και τον Διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, κ. Γιώργο Πιτσιλή, ο κ. Μπρατάκος ζητά εύλογη παράταση για την εφαρμογή του μέτρου και άμεσες διευκρινίσεις στα εκκρεμή ζητήματα.

Ο Πρόεδρος του ΕΒΕΑ στην επιστολή του επισημαίνει ότι η μετάβαση σε ένα πλήρως ψηφιακό κράτος αποτελεί πάγιο αίτημα του επιχειρηματικού κόσμου, αναγνωρίζοντας την πρόοδο που έχει επιτευχθεί μέσω του Gov.gr και των ψηφιακών υπηρεσιών του Taxisnet. Ωστόσο, τονίζει πως η επιτυχία τέτοιων μεταρρυθμίσεων εξαρτάται άμεσα από την τεχνική ωριμότητα των συστημάτων, την επαρκή ενημέρωση και εκπαίδευση των επιχειρήσεων, αλλά και την πλήρη συμμόρφωση με τις αρχές του Γενικού Κανονισμού για την Προστασία Δεδομένων (GDPR).

Ειδικότερα, για το «Ψηφιακό Πελατολόγιο», ο Πρόεδρος του ΕΒΕΑ επισημαίνει σοβαρά ζητήματα συμμόρφωσης με τον GDPR. Το μέτρο προβλέπει την καταγραφή και αποθήκευση προσωπικών δεδομένων πελατών, ακόμα και περιστασιακών, από διάφορες επιχειρήσεις (όπως συνεργεία, πλυντήρια και ενοικιάσεις οχημάτων), χωρίς να τεκμηριώνεται πάντα η ύπαρξη έννομου συμφέροντος. Αυτή η καθολική εφαρμογή εκθέτει τους επιχειρηματίες στον κίνδυνο παραβίασης του GDPR, λόγω της συλλογής υπερβολικών ή αχρείαστων δεδομένων, της αδυναμίας τεκμηρίωσης του έννομου σκοπού, και της έλλειψης εγγυήσεων για την ασφάλεια των δεδομένων, δεδομένης της μη επάρκειας τεχνικών εργαλείων και υποδομών.

Επιπλέον, ο κ. Μπρατάκος αναδεικνύει τεχνικά και επιχειρησιακά προβλήματα. Ειδικότερα, ο χρόνος προσαρμογής είναι ελλιπής, καθώς το πιλοτικό περιβάλλον ανακοινώθηκε καθυστερημένα και οι τεχνικές προδιαγραφές συνεχώς διαφοροποιούνται. Υπάρχουν ασυμβατότητες μεταξύ των ΦΕΚ και της τεχνικής τεκμηρίωσης, ενώ απουσιάζουν βασικές λειτουργίες. Επιπλέον, η ασυμβατότητα μεταξύ δοκιμαστικού και παραγωγικού περιβάλλοντος δημιουργεί αστάθεια, ενώ η ανεπάρκεια ενημέρωσης και εκπαίδευσης καθιστά ανέφικτη την έγκαιρη εφαρμογή.

Όσον αφορά τα Ψηφιακά Παραστατικά Διακίνησης, παραμένουν αναπάντητα κρίσιμα ερωτήματα, όπως η ακύρωση παραστατικών μέσω παρόχων ΥΠΑΗΕΣ, ο χειρισμός δωροεπιταγών και ο τρόπος χειρισμού πολλαπλών παραστατικών ανά είσοδο. Παρά τον έγκαιρο εντοπισμό αυτών των προβλημάτων, δεν έχουν δοθεί σαφείς οδηγίες, με αποτέλεσμα να έχει ήδη χαθεί σχεδόν το ήμισυ της δίμηνης παράτασης χωρίς δυνατότητα ουσιαστικής προετοιμασίας.

Για τους λόγους αυτούς, ο Πρόεδρος του ΕΒΕΑ ζητά τη χορήγηση εύλογης παράτασης της εφαρμογής του μέτρου, ώστε να ολοκληρωθούν οι απαραίτητες τεχνικές προσαρμογές και η εκπαίδευση, καθώς και την επίσημη και άμεση ανταπόκριση στα ανοιχτά ζητήματα που σχετίζονται με τα ψηφιακά παραστατικά διακίνησης. Ο κ. Μπρατάκος καταλήγει τονίζοντας ότι το ΕΒΕΑ έχει καταστήσει σαφή τη βούλησή του για συνεργασία με τους αρμόδιους φορείς, για συνεργασία με τους αρμόδιους φορείς της Πολιτείας, με στόχο την ουσιαστική ψηφιοποίηση των διοικητικών διαδικασιών που αφορούν την επιχειρηματική δραστηριότητα, καθώς πιστεύει ότι η επιτυχία κάθε μεταρρύθμισης προϋποθέτει ρεαλιστικό σχεδιασμό, διαφάνεια και ασφάλεια.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα