ΣτΕ: Αντισυνταγματική η παράλειψη των εκπαιδευτικών εικαστικών μαθημάτων από το Προσοντολόγιο
Διαβάζεται σε 2'
Οι εκπαιδευτικοί εικαστικών μαθημάτων δικαιώθηκαν από την Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας.
- 31 Οκτωβρίου 2025 16:23
Στη δικαίωση των εκπαιδευτικών εικαστικών μαθημάτων προχώρησε το Συμβούλιο της Επικρατείας σε σχηματισμό Ολομέλειας, η οποία έβαλε τέλος στην παράλειψή τους από το Προσοντολόγιο, εξαιτίας της οποίας έχασαν το δικαίωμα πρόσβασης τους στο Δημόσιο.
Συγκεκριμένα, με τις αποφάσεις 1941-1942/2025 της Ολομελείας του Συμβουλίου της Επικρατείας κρίθηκε ότι το γεγονός ότι στο Προσοντολόγιο (π.δ. 85/2022), με το οποίο καθορίζονται τα προσόντα διορισμού σε φορείς του Δημοσίου, παραλείφθηκε η πρόβλεψη ειδικής κατηγορίας για τους κατόχους τίτλων σπουδών των Ανώτερων Σχολών Καλλιτεχνικής Εκπαίδευσης, μεταξύ της κατηγορίας ΔΕ και ΤΕ ή ΠΕ, όσον αφορά το δικαίωμα πρόσβασης αυτών στο Δημόσιο, παραβιάζει τις διατάξεις των παραγράφων 1 και 7 του άρθρου 16 του Συντάγματος.
Ειδικότερα, με τις αποφάσεις αυτές κρίθηκε ότι ο νομοθέτης υποχρεούται, σύμφωνα με τις επιταγές της παρ. 7 του άρθρου 16 του Συντάγματος, να διακρίνει τους αποφοίτους των Ανώτερων Σχολών Καλλιτεχνικής Εκπαίδευσης από τους αποφοίτους σχολών δευτεροβάθμιας και μεταδευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, δεδομένου ότι με τον ν. 1158/1981 οι καλλιτεχνικές σχολές χαρακτηρίσθηκαν ρητώς ως «ανώτερες» και εντάχθηκαν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Περαιτέρω, συνεκτιμήθηκε η συνταγματική αποστολή του Κράτους για ανάπτυξη και προαγωγή της τέχνης.
Έτσι, σύμφωνα με το ΣτΕ, κρίθηκε, κατά πλειοψηφία, ότι «οι διατάξεις του π.δ. 85/2022, με τις οποίες εντάχθηκαν στην κατηγορία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης οι απόφοιτοι των ανώτερων καλλιτεχνικών σχολών τουλάχιστον τριετούς μεταλυκειακής φοίτησης, παραβιάζουν τις διατάξεις των παραγράφων 1 και 7 του άρθρου 16 του Συντάγματος, διότι η εξομοίωση των τίτλων σχολών τριτοβάθμιας εκπαίδευσης με τους τίτλους που χορηγούν φορείς δευτεροβάθμιας και μεταδευτεροβάθμιας εκπαίδευσης παραβιάζει την συνταγματική κατοχύρωση της εκπαίδευσης ανώτερης βαθμίδας».