Τα τροχαία, τα πρόστιμα και οι κάμερες – φαντάσματα

Διαβάζεται σε 3'
Τα τροχαία, τα πρόστιμα και οι κάμερες – φαντάσματα
ISTOCK

Αναλυτικά όσα ισχύουν για το σύστημα καμερών της Τροχαίας στην Αττική.

Σε… αστικό μύθο τείνει να εξελιχθεί η υπόθεση με τις κάμερες που θα βεβαιώνουν παραβάσεις, καθώς υπάρχουν πάρα πολλές ανενεργές κι άλλες που φέρονται να έχουν τοποθετηθεί, αλλά δεν υπάρχουν πουθενά.

Το τελευταίο διάστημα υπάρχουν αντικρουόμενες πληροφορίες για 41 νέες κάμερες σε 17 δήμους της Αττικής, με δυνατότητα καταγραφής παραβάσεων -όπως η μη χρήση ζώνης, η οδήγηση χωρίς κράνος ή με κινητό τηλέφωνο στο χέρι. Ωστόσο, η πραγματικότητα είναι διαφορετική.

Ξεκινώντας, αξίζει να αναφέρουμε πως είναι άλλο πράγμα οι κάμερες διαχείρισης κυκλοφορίας (παρακολούθηση ροής, όχι βεβαίωση παραβάσεων) και άλλο οι νέες κάμερες καταγραφής παραβίασης που περιγράφονται σε διακήρυξη της Περιφέρειας.

Οι κατηγορίες καμερών

Στους δρόμους, αυτή τη στιγμή, υπάρχουν τρία είδη καμερών και είναι τα εξής:

  1. Κάμερες διαχείρισης κυκλοφορίας. Βρίσκονται σε κεντρικούς άξονες, μεταδίδουν εικόνα στο Κέντρο Διαχείρισης/ΘΕΠΕΚ για εποπτεία ροής και συμβάντων. Δεν βεβαιώνουν παραβάσεις.
  2. Κάμερες λεωφορειολωρίδων (ΟΑΣΑ/ΟΣΥ). Επιτηρούν την κίνηση στις λεωφορειολωρίδες. Η διαδικασία δεν είναι πλήρως αυτοματοποιημένη. Υλικό διαβιβάζεται στην Τροχαία, με μη αυτοματοποιημένη αποστολή κλήσεων.
  3. Κάμερες παραβίασης ερυθρού σηματοδότη (red-light). Ειδικές, πιστοποιημένες για «κόκκινο» και μόνο.

Όσα ισχύουν για τις κάμερες

Όπως επισημαίνει ο Κίμωνας Λογοθέτης, σύμβουλος διαχείρισης κυκλοφορίας και καθηγητής κυκλοφοριακής αγωγής, που στο παρελθόν είχε το ρόλο του συμβούλου οδικής ασφάλειας στην Περιφέρεια Αττικής, δεν έχει ξεκινήσει μαζική λειτουργία καμερών που βεβαιώνουν παραβάσεις στην Αττική.

Αυτή τη στιγμή, οι δύο πιλοτικές κάμερες παραβίασης κόκκινου στη Λ. Ποσειδώνος (Άλιμος) λειτουργούν δοκιμαστικά, ενώ δεν αποστέλλονται ακόμη αυτόματα κλήσεις.

Σε ό,τι αφορά το έργο των 388 καμερών παραβίασης ερυθρού σηματοδότη της Περιφέρειας, βρίσκεται σε στάδιο υλοποίησης/εγκρίσεων, κι όχι σε κανονική λειτουργία. Το επόμενο διάστημα, πάντως, προβλέπεται εγκατάσταση των εν λόγω καμερών σε διασταυρώσεις υψηλής επικινδυνότητας, με βάση στατιστικά ατυχημάτων. Στόχος είναι, πάντως, μόνον η παραβίαση ερυθρού σηματοδότη (όχι κινητό/ζώνη/κράνος/ταχύτητα).

«Το έργο των καμερών καταγραφής τροχαίων παραβάσεων δεν έχει ξεκινήσει ακόμη. Το επόμενο διάστημα θα τοποθετηθούν 388 νέες κάμερες, που θα ελέγχουν αποκλειστικά την παραβίαση ερυθρού σηματοδότη. Προς το παρόν, μόνο δύο πιλοτικές κάμερες έχουν εγκατασταθεί στη Λεωφόρο Ποσειδώνος και λειτουργούν δοκιμαστικά, χωρίς αποστολή παραβάσεων» τονίζει ο κ. Λογοθέτης στο Action24.

Σύμφωνα με τον ίδιο, η πλήρης ενεργοποίηση του νέου συστήματος θα γίνει μόλις ολοκληρωθεί το ενιαίο ψηφιακό σύστημα διαχείρισης παραβάσεων, που αναμένεται ως το τέλος Οκτωβρίου. Ωσότου ενεργοποιηθεί, καμία νέα κάμερα της Περιφέρειας (σ.σ. κάμερες διαχείρισης κυκλοφορίας, λεωφορειολωρίδων σε περιορισμένη/μη αυτοματοποιημένη ροή) δεν μπορεί να εκδίδει αυτόματα κλήσεις.

Αξίζει να σημειωθεί ότι, η Αττική Οδός διαθέτει αυτόνομο πιστοποιημένο σύστημα για παραβάσεις ταχύτητας (εκτός του έργου της Περιφέρειας).

Συμπερασματικά, λοιπόν, γίνεται σαφές πως:

  1. Οι «41 κάμερες» των 17 δήμων είναι… φαντάσματα, καθώς ποτέ δεν εγκαταστάθηκαν, δεν υπάρχει διαγωνισμός, ούτε σύμβαση.
  2. Δεν υπάρχουν οι 388 κάμερες παραβίασης ερυθρού σηματοδότη. Το έργο της Περιφέρειας Αττικής έχει ανατεθεί, αλλά η εγκατάσταση δεν έχει ξεκινήσει. Η τοποθέτησή τους θα ξεκινήσει σύντομα.
  3. Οι 2 κάμερες στη Λ. Ποσειδώνος καταγράφουν αλλά δεν στέλνουν ακόμη αυτόματα πρόστιμα.
  4. Η αυτόματη αποστολή κλήσεων θα ξεκινήσει όταν ενεργοποιηθεί το Ενιαίο Ψηφιακό Σύστημα (διασύνδεση με ΑΑΔΕ/Τροχαία).

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα