Το χρονοδιάγραμμα για τη διπλή σύνδεση Λευκάδας με την Αμβρακία Οδό
Διαβάζεται σε 5'
Το έργο κόστους 48,1 εκατ. ευρώ με ανάδοχο την AKTOR, ξεκίνησε να κατασκευάζεται στις 9 Σεπτεμβρίου 2020 όταν υπεγράφη η σύμβαση με το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών που είναι και η αναθέτουσα αρχή του έργου.
- 06 Αυγούστου 2025 07:04
Στο τέλος του έτους μετατέθηκε η ημερομηνία ολοκλήρωσης της εργολαβίας για την διπλή σύνδεση Λευκάδας με την Αμβρακία Οδό. Σύμφωνα με απόφαση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, η νέα ημερομηνία για τα αποπερατωθούν τα έργα από τις 31 Ιουλίου που ήταν μεταφέρθηκε στις 31 Δεκεμβρίου 2025.
Όπως αναφέρεται, η Ανάδοχος Εταιρεία AKTOR, με την από 13-06-2025 επιστολή της, ζήτησε την παράταση της συνολικής Προθεσμίας εκτέλεσης του έργου κατά 243 ημερολογιακές ημέρες, ήτοι έως 31-03-2026, αλλά τελικά εγκρίθηκε η παράταση μέχρι το τέλος του έτους.
Οι λόγοι που αναφέρει ο ανάδοχος και οι οποίοι μας οδήγησαν στην παράταση των εργασιών είναι:
- η μη έγκαιρη απόδοση ελεύθερης ζώνης εκτέλεσης εργασιών του έργου και υπαγορεύει περαιτέρω ολίσθηση στην περαίωση των εργασιών για χρονικό διάστημα 120 ημερολογιακών ημερών,
- η εκπρόθεσμη είσπραξη πιστοποιήσεων η οποία προκάλεσε σοβαρές δυσχέρειες στη χρηματοδότηση του έργου και υπαγορεύει περαιτέρω ολίσθηση στην περαίωση των εργασιών για χρονικό διάστημα 108 ημερολογιακών ημερών,
- η υπέρμετρη καθυστέρηση έγκρισης του 2ου Α.Π.Ε,. ο οποίος ήταν απολύτως αναγκαίος για τη συμβασιοποίηση και εκτέλεση κρίσιμων εργασιών, συμπεριλαμβανομένων των εργασιών πρόληψης κινδύνων, από την οποία προκύπτει περαιτέρω ισόχρονη ολίσθηση στην περαίωση των εργασιών για χρονικό διάστημα 240 ημερολογιακών ημερών και
- η επιβεβλημένη και αποδεκτή από την Υπηρεσία διακοπή των εργασιών (28/03/2025 – 15/05/2025, από την οποία προκύπτει περαιτέρω ολίσθηση στην περαίωση των εργασιών για χρονικό διάστημα 48*1,5=72 ημερολογιακών ημερών,
σημειώνοντας ότι η αναγκαιότητα της παράτασης δεν οφείλεται σε υπαιτιότητα του Αναδόχου και προκύπτει από περιστατικά τελείως απρόβλεπτα και μη δυνάμενα να αποτραπούν, ούτε με μέτρα άκρας επιμέλειας και σύνεσης και κατά συνέπεια αποτελούν λόγους ανωτέρας βίας και δηλώνοντας ρητώς ότι το εν λόγω αίτημα παράτασης, δεν εμπεριέχει λόγους που να εμπίπτουν στα οριζόμενα στην παρ. 1α του άρθρου 153 του Ν.4938/2022 (ΦΕΚ 109/Α/6-6- 2022), δεδομένου ότι η καθυστέρηση της εκτέλεσης των εργασιών έχει προέλθει αιτιωδώς από λόγους που συνιστούν ανωτέρα βία.
Τα έργα
Τα έργα είχαν διακοπεί για αρκετούς μήνες και το τελευταίο διάστημα επανεκκινήθηκαν. H oδική σύνδεση Λευκάδας διευκολύνει από δύο διαφορετικούς άξονες την πρόσβαση στο νησί του Ιονίου. Η αναβάθμιση των αξόνων αυτών έγινε επιτακτική ανάγκη από την ολοκλήρωση της Αμβρακίας Οδού (δηλαδή του δρόμου Άκτιο-Αμβρακία) και την αλματώδη αύξηση που ακολούθησε στην προσέλευση οχημάτων στην περιοχή.
Τι απομένει
Στις 12 Απριλίου 2024 δόθηκε στην κυκλοφορία ο ένας από τους δύο οδικούς άξονες που κατασκευάζονται. Πιο συγκεκριμένα, ο οδικός άξονας Άκτιο – Άγιος Νικόλαος, μήκους 5 χιλιομέτρων, ο οποίος κατασκευάστηκε στα πλαίσια του έργου της διπλής οδικής σύνδεσης της Λευκάδας με τη Βόνιτσα και το Άκτιο.
Το έργο κόστους 48,1 εκατ. ευρώ με ανάδοχο την AKTOR, ξεκίνησε να κατασκευάζεται στις 9 Σεπτεμβρίου 2020 όταν υπεγράφη η σύμβαση με το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών που είναι και η αναθέτουσα αρχή του έργου.
Τώρα σε κατασκευή παραμένει η αποπεράτωση του τμήματος Βόνιτσας – Λευκάδας, μήκους περίπου 16 χιλιομέτρων και η εγκατάσταση αγωγού ύδρευσης μήκους 7,85 χλμ. Ο αγωγός προβλέπεται να ενωθεί με τον μεγάλο αγωγό Πρέβεζας – Άρτας – Λευκάδας, ώστε να βελτιωθεί η υδροδότηση του νησιού. Η ολοκλήρωση των έργων πιθανολογείται για φέτος αλλά ακόμα δεν έχει κλειδώσει ο χρονικός ορίζοντας.
Τα έργα χρηματοδοτούνται από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Δυτική Ελλάδα 2014-2020» του ΕΣΠΑ 2014-2020. Το έργο θα διευκολύνει και θα συντομεύσει τις μετακινήσεις από και προς τη Λευκάδα, καθώς βεβαίως και τη σύνδεση με την Ιόνια και την Αμβρακία Οδό.
Η σύνδεση Αγρινίου
Με την ολοκλήρωση του έργου ουσιαστικά το υπουργείο ΥΠΟΜΕ έχει συμπληρώσει το παζλ των μεγάλων έργων στην περιοχή της Αιτωλοακαρνανίας. Πλέον το κύριο και βασικό αίτημα των φορέων της περιοχής εστιάζεται στην περιοχή του Αγρινίου, όπου η τοπική κοινωνία ζητά εδώ και χρόνια μια βελτιωμένη σύνδεση με την Ιόνια Οδό.
Το έργο της σύνδεσης Αγρινίου αφορά σε ένα νέο συνδετήριο δρόμο 13,3χλμ ενώ περιλαμβάνεται και η αποπεράτωση της δυτικής περιφερειακής οδού μήκους 6,8χλμ. Θα διαθέτει δύο λωρίδες ανά ρεύμα κυκλοφορίας πλάτους 3,5 μέτρων εκάστη. Το μήκος του συνδετήριου αυτού δρόμου είναι 13,3χλμ ενώ το μήκος της δυτικής περιφερειακής οδού είναι 6,8χλμ. Το έργο έχει εκτιμώμενο κόστος 80 εκατ. ευρώ.
Στα έργα της οδικής σύνδεσης περιλαμβάνονται ένα ανισόπεδο κόμβο, πέντε κυκλικούς κόμβους, τρεις άνω διαβάσεις, πέντε κάτω διαβάσεις, τέσσερις γέφυρες, 14 οχετούς, ανακατασκευή και κατασκευή νέου τοπικού οδικού δικτύου κάθετων και παράπλευρων οδών και αποκατάσταση αρδευτικού δικτύου 14χλμ.
Για την ολοκλήρωση της περιφερειακής οδού περιλαμβάνεται νέος άξονας 6,8χλμ. Περιλαμβάνονται τέσσερις κυκλικοί κόμβοι, δυο γέφυρες, μια άνω διάβαση, δυο κάτω διαβάσεις, 4 οχετούς, ανακατασκευή και κατασκευή νέου τοπικού οδικού δικτύου κάθετων και παράπλευρων οδών και κατασκευή ποδηλατοδρόμου συνολικού μήκους 3χλμ.