Τρόλεϊ: Από σήμερα οι γραμμές 17 και 20 αντικαθίστανται από ηλεκτρικά λεωφορεία

Διαβάζεται σε 3'
Τρόλεϊ: Από σήμερα οι γραμμές 17 και 20 αντικαθίστανται από ηλεκτρικά λεωφορεία
Η αποξήλωση του δικτύου των τρόλεϊ στον Πειραιά INTIME

Από σήμερα, Δευτέρα (8/12) ξεκινά η αντικατάσταση των γραμμών τρόλεϊ 17 και 20 από ηλεκτρικά λεωφορεία, μετά την αποξήλωση των καλωδίων στον Πειραιά.

Ξεκίνησε χθες, Κυριακή (7/12) η αποξήλωση των καλωδίων του δικτύου των τρόλεϊ από τον Πειραιά ενώ από σήμερα, Δευτέρα (8/12) ξεκινά η επίσημη κατάργηση των γραμμών 17 και 20 οι οποίες αντικαθίστανται, όπως προβλέπει το έργο, με ηλεκτρικά λεωφορεία. 

Όπως ανέφερε χθες ο υπουργός μεταφορών, κ. Κυρανάκης, στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, οι γραμμές των τρόλεϊ θα πάψουν κατά ένα πολύ μεγάλο ποσοστό να υφίστανται και την θέση τους θα πάρουν τα ηλεκτρικά λεωφορεία, μειώνοντας έτσι το μεγάλο λειτουργικό κόστος που δημιουργούν τα συγκεκριμένα οχήματα.

Το νέο σχέδιο προβλέπει ότι για κάθε δύο τρόλεϊ που αποσύρονται θα αγοράζονται τρία ηλεκτρικά λεωφορεία.

Η διαδικασία θα διαρκέσει 18 μήνες, με 143 χλμ καλωδίων προς αποξήλωση, περίπου δηλαδή το 70% του δικτύου.

Σύμφωνα με στοιχεία του ΟΑΣΑ το κόστος ανά χιλιόμετρο για κάθε τρόλεϊ ανέρχεται σε 5,5 ευρώ, ενώ για τα ηλεκτρικά λεωφορεία αντιστοιχεί σε μόλις 2,5 ευρώ.

Από τη μετάβαση στα ηλεκτρικά λεωφορεία θα προκύψει εξοικονόμηση λειτουργικού κόστους πάνω από 50% ενώ παράλληλα θα εξοικονομηθούν 20.000.000 ευρώ από το κόστος συντήρησης και αντικατάστασης δικτύου.

Σημειώνεται μάλιστα πως μετά από την αποξήλωση των καλωδίων στον Πειραιά, το τραμ θα μπορεί να φτάνει στον τερματικό του σταθμό, ακριβώς έξω από το λιμάνι.

Η αποξήλωση του δικτύου των τρόλεϊ στον Πειραιά INTIME

Οι δηλώσεις του κ. Κυρανάκη και η μικροένταση με εργαζομένους στον Πειραιά

Η πρώτες αποξηλώσεις έγινα παρουσία του υπουργού Μεταφορών, Κωνσταντίνου Κυρανάκη.

“Η ίδια καθαρή ενέργεια την οποία έδωσε το τρόλεϊ για να μπορέσει να μετακινήσει εκατομμύρια πολίτες ανά τις δεκαετίες, πλέον μπορεί να προσφερθεί από ηλεκτρικά λεωφορεία”, είπε ο κ. Κυρανάκης.

Ωστόσο δεν ήταν λίγοι οι εργαζόμενοι που εξέφρασαν την αντίθεσή του με την διαδικασία, με τον κ. Κυρανάκη να εξηγεί, πως η απόφαση λήφθηκε λαμβάνοντας υπόψη τόσο την τεχνική κατάσταση του υφιστάμενου δικτύου όσο και το οικονομικό όφελος για το Δημόσιο και διαβεβαίωσε πως δεν θα υπάρξουν απολύσεις αλλά αντίθετα νέες προσλήψεις.

Η δήλωση του δημάρχου Πειραιά, Γιάννη Μώραλη

Ο δήμαρχος Πειραιά Γιάννης Μώραλης σε δηλώσεις του μίλησε για εκσυγχρονισμό αλλά και μείωση του κόστους τόσο για τους πολίτες όσο και για το ελληνικό κράτος.

“Θα φέρει οικονομία στον πολίτη, θα φέρει οικονομία στο ελληνικό κράτος, θα φέρει έναν εκσυγχρονισμό, και θα φέρει και μία αισθητική αναβάθμιση της πόλης”, δήλωσε.

Το Σωματείο Εργαζομένων Τρόλεϊ

Από την άλλη ο Γιώργος Γιολδάσης, μέλος του Σωματείου Εργαζομένων στα Τρόλεϊ δήλωσε: “Ένα ηλεκτρικό λεωφορείο σε οκτώ χρόνια μαξ, θα κοστίσει 100.000 το κάθε όχημα συν την αγορά του, για να αντικαταστήσεις τις μπαταρίες. Ένα τρόλεϊ θα το έχεις για 24 χρόνια χωρίς να κάνει οτιδήποτε”. 

Σχετικό Άρθρο

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα