Ο υπουργός-πάπια και οι μπηχτές εντός ΝΔ

Διαβάζεται σε 4'

Όταν βουλευτές ζητούν απόσυρση άρθρων, υπουργοί “τα ρίχνουν” στους προηγούμενους και ένας δεν απαντά στη Βουλή.

Ο υπουργός-πάπια

Το τίτλο του «υπουργού-Πάπια» ακόμη και από την Νίκη Κεραμέως όταν της ζητούσαν να καταθέσει στην Βουλή την σύμβασή με την CISCO μπορεί να διεκδικήσει ο διάδοχός  της στο υπουργείο Παιδείας υφυπουργός, Νίκος Παπαϊωάννου.

Όχι 1 αλλά 4 φορές ρωτήθηκε από τον βουλευτή της Ν.Αριστεράς, Νάσο Ηλιόπουλο για το αν έχει υπόψη του το πόρισμα της οικονομικής αστυνομίας για την έρευνα που έκανε σχετικά με την διαχείριση κονδυλίων στο Ίδρυμα Νεολαίας και Δια Βίου Μάθησης (ΙΝΕΒΙΔΙΜ). Ακολούθησε όμως πιστά την τακτική του «κάνω την πάπια». Δίχως να δίνει είτε θετική, είτε αρνητική απάντηση.

Το γιατί έγινε εύκολα κατανοητό: Αφού φρόντισε να υπερασπιστεί την προηγούμενη διοίκηση. Ακόμη και μετά από την διαπίστωσης της επόμενης διοίκησης ότι τα κονδύλια του ιδρύματος ήταν «φουσκωμένα» κατά 6 εκατομμύρια ευρώ.

Όπως δήλωσε ο υφυπουργός η μείωση του κόστους από την σημερινή διοίκηση «πράγματι μεταξύ των ετών 2023 και 2024 ανήλθε σε 5.800.763 ευρώ. Αυτό δεν σημαίνει ότι το Δημόσιο ζημιώνονταν κατά το προηγούμενο διάστημα» υποστηρίζοντας πως «έγινε προσπάθεια εύρεσης τρόπων εξοικονόμησης πόρων, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι προηγουμένως υφίστατο κατασπατάλησή τους».

Γκρίνια

Η γκρίνια του βουλευτή Α’ Θεσσαλονίκης της Ν.Δ Στράτου Σιμόπουλου συνεχίζεται. Έτσι μετά την διαφωνία του για τον τρόπο συγκρότησης της διοίκησης της ΔΕΘ τώρα ζητά την απόσυρση άρθρου νομοσχεδίου του υπουργείου Μεταφορών σχετικά με την Εγνατία Οδό.

Πιο συγκεκριμένα  αφορά την παραχώρηση σε ιδιώτες της συντήρησης του έργου. Όπως δηλώνει ο «γαλάζιος» βουλευτής «με το άρθρο 12 του νομοσχεδίου μεθοδεύεται ο “ξαφνικός θάνατος” της ομώνυμης εταιρείας, μέσω αναγκαστικής μεταφοράς του προσωπικού σε άλλες υπηρεσίες. Διαφωνώ με το “κλείσιμο” της εταιρείας, όχι βέβαια με την παραχώρηση»/. Σημειώνει επίσης ότι «η εταιρεία είναι ένα δημόσιο αναπτυξιακό εργαλείο, που μετά την παραχώρηση πρέπει να οδηγηθεί σε αναδιάρθρωση και να προικοδοτηθεί με νέα έργα, αλλά και με νέους τομείς δραστηριότητας».

Για να δούμε τι θα κάνει η πολιτική ηγεσία…

Μπηχτές

Μια και αναφερθήκαμε όμως στο συγκεκριμένο υπουργείο ας καταγράψουμε και κάτι ακόμη: Τις «μπηχτές» του υφυπουργού Κώστα Κυρανάκη για προκατόχους του (δεν ονομάτισε συγκεκριμένα) για το σύστημα προσλήψεων οδηγών λεωφορείων.

Όπως ανέφερε στην Βουλή, μιλώντας σε επερώτηση για το κυκλοφοριακό που κατέθεσε το ΠΑΣΟΚ «από τους οδηγούς οι οποίοι έρχονται με βάση προηγούμενες προκηρύξεις, -δυστυχώς αυτήν την κατάσταση αντιμετώπισα από τον Μάρτιο του 2025 που ανέλαβα το Υπουργείο- δηλαδή από τους νεοδιόριστους έχουμε περίπου ένα ποσοστό 55% που παραιτούνται. Διέρχονται, κάνουν τα χαρτιά τους, προσλαμβάνονται και μετά παραιτούνται».

Η μομφή προς τους προηγούμενους υπουργούς καταφανέστατη. Μάλιστα ο Κ.Κυρανάκης ανακοίνωσε ότι θα διαφορποιήσει τις συμβάσεις πρόσληψης ώστε να προσελκύσει άλλου είδους προσωπικό…

Κοινοβουλευτική… υπό σκιά

Για την Τετάρτη έχει προγραμματιστεί η Κοινοβουλευτική Ομάδα του ΣΥΡΙΖΑ. Αντικείμενό της είναι η προετοιμασία της επικείμενης συζήτησης του προϋπολογισμού. Όμως πολύ αμφιβάλλουμε για το αν οι βουλευτές που θα μετάσχουν θα έχουν στο μυαλό τους το συγκεκριμένο θέμα.

Προφανώς οι πολιτικές εξελίξεις που σχετίζονται με την πρόσφατη ομιλία του Αλέξη Τσίπρα, τα όσα συνέβησαν στην Αυγή και κυρίως σε όσα θα συμβούν στο μέλλον θα είναι αυτά που θα απασχολήσουν. Άλλωστε να θυμίσουμε ότι αρκετά μέλη της Κ.Ο του ΣΥΡΙΖΑ έχουν ήδη εκφράσει δημοσίως τις απόψεις τους για τα πράγματα.

Μπορεί να θεωρηθεί πάντως εντυπωσιακό το ότι αυτή την εβδομάδα δεν έχει προγραμματιστεί (μέχρι χθες αργά το βράδυ τουλάχιστον…) συνεδρίαση της Πολιτικής Γραμματείας. Παρά την «καυτή» ατζέντα.

Προτιμήθηκε η Κοινοβουλευτική Ομάδα. Ίσως γιατί έχει ένα «πλεονέκτημα»: Δεν μπορεί να πάρει αποφάσεις.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα