ACS – Skroutz Last Mile: Τι φέρνει η συνεργασία ενοποίησης δικτύων παραλαβής δεμάτων
Διαβάζεται σε 3'
Η συνεργασία ACS και Skroutz Last Mile ενοποιεί δίκτυα παραλαβής και ενισχύει τις υποδομές locker, διαμορφώνοντας ένα πιο ευέλικτο, υβριδικό μοντέλο last mile για καταναλωτές και επιχειρήσεις.
- 03 Δεκεμβρίου 2025 14:54
Στο πλαίσιο του ψηφιακού μετασχηματισμού της και με στόχο τη συνεχή αναβάθμιση της εμπειρίας των πελατών, η ACS προχωρά σε συνεργασία με την SLM (Skroutz Last Mile) μέσω του δικτύου Skroutz Point. Παράλληλα, επεκτείνει με γοργούς ρυθμούς το δίκτυο των ACS Smartpoint Locker.
Η συνεργασία με τη Skroutz Last Mile διαμορφώνει ένα νέο μοντέλο ενοποίησης, το οποίο σε αρκετές περιοχές της Ελλάδας ενώνει λειτουργικά τα δίκτυα αυτόματων θυρίδων παραλαβής και αξιοποιεί την ευρύτερη διαθεσιμότητά τους προς εξυπηρέτηση των καταναλωτών.
Την ίδια στιγμή, η εταιρεία συνεχίζει την ανάπτυξη του δικτύου Smartpoint Locker, που αριθμεί πλέον περισσότερα από 1.250 σημεία και 57.000 θυρίδες πανελλαδικά. Οι αυτόματες θυρίδες παραλαβής διευκολύνουν την καθημερινή εξυπηρέτηση σε κομβικά σημεία πόλεων, συμβάλλοντας στη βελτίωση της συνολικής εμπειρίας παραλαβής.
Οι επενδύσεις αυτές εντάσσονται σε μια ευρύτερη στρατηγική που επιδιώκει τη δημιουργία ενός ολοκληρωμένου, υβριδικού μοντέλου last mile. Ο Διευθύνων Σύμβουλος της ACS Απόστολος Γεωργαντζής υπογραμμίζει ότι, με επίκεντρο τις ανάγκες των πελατών, η ACS συνεχίζει να επενδύει σε συνεργασίες και τεχνολογικές λύσεις που αναβαθμίζουν τη διαδικασία παραλαβής. Όπως σημειώνει, στόχος της είναι η παροχή περισσότερων επιλογών και η ενίσχυση του ελέγχου που ασκεί ο πελάτης στις αποστολές του. Στο πλαίσιο αυτό, η νέα συνεργασία, η οποία αξιοποιεί συνδυαστικά τα δύο δίκτυα σε πανελλαδικό επίπεδο, αναμένεται να επιτρέψει την αύξηση του συνολικού αριθμού των locker έως και στα 4.000 μέσα στα επόμενα δύο χρόνια.
Σύμφωνα με πηγές της αγοράς, η αυτοματοποίηση του last mile μιλίου επιτρέπει στις εταιρείες να περιορίσουν το πλήθος των καθημερινών διαδρομών που απαιτούνται για την παράδοση κάθε δέματος χωριστά. Η ενίσχυση και η χρήση των locker αποτελούν κρίσιμο μέρος αυτής της προσέγγισης, καθώς η ανάπτυξη των lockers μειώνει την κυκλοφορία οχημάτων, καθιστώντας τη διανομή πιο πράσινη και πιο αποδοτική. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα χαμηλότερο λειτουργικό κόστος, καλύτερη διαχείριση χρόνου και μικρότερη περιβαλλοντική επιβάρυνση.
Παράλληλα, η χρήση locker απλοποιεί τη διαδικασία για τον καταναλωτή, ο οποίος μπορεί να παραλάβει το δέμα του οποιαδήποτε ώρα, χωρίς την ανάγκη φυσικής παρουσίας στο σπίτι κατά την παράδοση. Η ευελιξία αυτή μειώνει τον αριθμό των αποτυχημένων παραδόσεων, ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα του κλάδου, και καθιστά τη διανομή πιο αξιόπιστη και προβλέψιμη. Με αυτόν τον τρόπο, το υβριδικό δίκτυο που διαμορφώνεται ανταποκρίνεται τόσο στις επιχειρησιακές ανάγκες των εταιρειών όσο και στις αυξανόμενες προσδοκίες των καταναλωτών για γρήγορη, άνετη και βιώσιμη εξυπηρέτηση.
Σύμφωνα με εκτιμήσεις από στελέχη της αγοράς, η ταχεία ανάπτυξη των λύσεων αυτόματης παραλαβής οφείλεται στη ραγδαία αύξηση του ηλεκτρονικού εμπορίου, στη ζήτηση για ευέλικτες παραλαβές εκτός ωραρίου, αλλά και στην ανάγκη των εταιρειών ταχυμεταφοράς να διαχειρίζονται αποτελεσματικότερα τον αυξανόμενο όγκο αποστολών στα μεγάλα αστικά κέντρα. Πηγές του κλάδου επισημαίνουν ότι τα lockers μειώνουν τόσο τον όγκο των ανεπιτυχών παραδόσεων όσο και το λειτουργικό κόστος, ενώ προσφέρουν στους καταναλωτές μεγαλύτερη αυτονομία στον τρόπο παραλαβής.