AKTOR GROUP: Κυνηγάει έργα 4 δισ. ευρώ στη Ρουμανία – Ποιο μεγάλο έργο παραδίδει τις επόμενες ημέρες
Διαβάζεται σε 5'
Η AKTOR Ρουμανίας έχει σημαντικό μερίδιο στο κατασκευαστικό γίγνεσθαι της χώρας με πέντε έργα ύψους 900 εκατ. ευρώ.
- 14 Ιουνίου 2025 07:46
Ένα πολύ μεγάλο οδικό έργο τμήμα στον Περιφερειακό Βουκουρεστίου παραδίδει τις επόμενες ημέρες η AKTOR Ρουμανίας μέλος της AKTOR GROUP. Σε δημοσιογραφική επίσκεψη που πραγματοποιήθηκε στην πρωτεύουσα της Ρουμανίας στελέχη της εταιρείας παρουσίασαν τις δραστηριότητες τους στην Βαλκανική χώρα.
Όπως ανέφερε ο Αντώνης Κυριακός Γενικός Διευθυντής της Άκτωρ Ρουμανίας, αναμένεται ο σχηματισμός κυβέρνησης για να παραδοθεί από την εταιρεία το τμήμα 18χλμ κλειστού αυτοκινητόδρομου στον Περιφερειακό, ένα κρίσιμο τμήμα που θα βοηθήσει στην ελάφρυνση του μεγάλου κυκλοφοριακού φόρτου που παρουσιάζει η Ρουμανική πρωτεύουσα καθώς θα παρακάμπτεται η κίνηση μέσα από το κέντρο. Για να ολοκληρωθεί ο περιφερειακός λείπει μόνο ένα τμήμα για να ολοκληρωθεί και να λειτουργήσει πλήρως.
Το έργο κόστους 300 εκατ. ευρώ μέρος του αυτοκινητόδρομου Α0 Sud χωρίζεται σε τρία υποτμήματα, το μεγαλύτερο εκ των οποίων (Lot3) κατασκευάστηκε από την AKTOR Ρουμανίας. Πρόκειται για 18 χιλιόμετρα εξ ολοκλήρου νέου αυτοκινητόδρομου, που συνοδεύτηκε από την κατασκευή απαιτητικών και δύσκολων τεχνικών έργων, όπως μεταξύ άλλων, 4 μεγάλων γεφυρών, 46 μικρών τεχνικών έργων και 6 άνω διαβάσεων και σχεδιάστηκε για ταχύτητες 140 χλμ. / ώρα. Για τις ανάγκες του έργου, χρησιμοποιήθηκαν 260.000 τόνοι ασφάλτου, ενώ εγκαταστάθηκαν 620 στύλοι φωτισμού LED και «έξυπνα» συστήματα μεταφορών (ITS).
Η AKTOR Ρουμανίας έχει σημαντικό μερίδιο στο κατασκευαστικό γίγνεσθαι της χώρας με πέντε έργα ύψους 900 εκατ. ευρώ τα οποία αφορούν στα έργα αναβάθμισης της σιδηροδρομικής γραμμής Brasov – Simeria, η οποία αποτελεί τμήμα του Διευρωπαϊκού Διαδρόμου Ρήνου – Δουνάβεως και έχει στρατηγική σημασία για την Ευρώπη.
Εκεί, ο Όμιλος κατασκευάζει το τμήμα Apata – Cata (Lot-2), προϋπολογισμού €507 εκατ., ένα δύσκολο τεχνικό έργο που προβλέπει την κατασκευή 2 δίδυμων σηράγγων στους ορεινούς όγκους του Homorod και του Ormenis, μήκους 6,9 χλμ. και 5,1 χλμ. αντίστοιχα, για ταχύτητα 160 χλμ./ώρα, με τη φυσική πρόοδο να ανέρχεται σε 38% (στοιχεία 30 Απριλίου 2025). Σημειωτέον ότι πρόκειται για το πρώτο έργο στη Ρουμανική ιστορία και ένα από τα λίγα στην Ευρώπη όπου γίνεται παράλληλη χρήση 4 μηχανημάτων διάνοιξης σηράγγων (TBM), για τα οποία ο Όμιλος AKTOR επένδυσε περίπου €70 εκατ. μετά την εξαγορά της ΑΚΤΩΡ ΑΤΕ.
Παράλληλα, συμμετέχει στα έργα αναβάθμισης της συγκεκριμένης σιδηροδρομικής γραμμής στα τμήματα Brasov – Sighisoara (Lot 1-3), προϋπολογισμού περίπου €272 εκατ. (τεχνικό αντικείμενο AKTOR), σε μήκος 84 χλμ., που βρίσκεται σε εξέλιξη, με το ποσοστό ολοκλήρωσης του φυσικού αντικειμένου να ανέρχεται σε 30% (στοιχεία 30 Απριλίου 2025).
Επιπλέον, η εταιρεία συμμετέχει στο έργο αναβάθμισης της σιδηροδρομικής Γραμμής Σύνορα – Curtici – Simeria (τμήμα Ilteu-Gurasada), ύψους €159 εκατ., η οποία είναι επίσης τμήμα του Διευρωπαϊκού Μεταφορών και περιλαμβάνει δύσκολα τεχνικά έργα, όπως σήραγγες και γέφυρες, για τον εκσυγχρονισμό της γραμμής. Ακόμη, η AKTOR Ρουμανίας έχει υπογράψει δύο συμφωνίες – πλαίσιο με τις Ρουμανικές αρχές για την συντήρηση της σιδηροδρομικής γραμμής Βουκουρέστι – Κωστάντζα, αθροιστικού ύψους €186 εκατ.
Το επόμενο διάστημα η εταιρεία αναμένει την δημοπράτηση ενός μεγάλου σιδηροδρομικού έργου 1,8 δισ. ευρώ στο οποίο αναμένεται να συμμετάσχει σε κοινοπρακτικό σχήμα. Συνολικά αναμένει την δημοπράτηση έργων που αγγίζουν τα 4 δισ. ευρώ για τρία σιδηροδρομικά και δύο οδικά έργα.
Η Ρουμανική αγορά
Στην χώρα δημοπρατούνται περίπου 4 δισ. ευρώ ανά έτος. Οι διαγωνισμοί που θα πραγματοποιηθούν τα επόμενα χρόνια για συγκοινωνιακά έργα είναι 18 δισ. ευρώ, 11 δισ. για ενεργειακά, 16 δισ. για ενεργειακά.
Η εταιρεία για την υποβοήθηση των έργων στην χώρα έχει ιδρύσει δική της εταιρεία σκυροδέματος, γεγονός που μειώνει το κόστος ανά έργο.
Η Ρουμανία είναι μια χώρα σε διαρκή ανάπτυξη τα τελευταία χρόνια, έχει τον ταχύτερο ρυθμό σύγκλισης στην Ε.Ε. Αξιοσημείωτο είναι πως στην Ρουμανία χτίζεται η μεγαλύτερη νατοϊκη βάση στον κόσμο στην Κωνστάτζα.
Το μήκος των αυτοκινητοδρόμων της χώρας τριπλασιάστηκε από 353 χλμ σε 1024 χλμ. Τα έργα στους αυτοκινητόδρομους γίνονται ως δημόσια έργα. Τώρα υπάρχουν προτάσεις από εταιρείες μεταξύ των οποίων και της AKTOR.
Η ΑΚΤΩΡ Ρουμανίας ιδρύθηκε τι 2004, ο κύκλος εργασιών 238 εκατ., ανεκτέλεστο 880 εκατ. και προσωπικό 700 άτομα. Για φέτος εκτιμάται ότι τα νούμερα αυτά θα αυξηθούν.
Το κόστος ανά χιλιόμετρο είναι μεγαλύτερο από την Ελλάδα. Στην αποπληρωμή υπάρχουν τα ίδια θέματα που υπάρχουν και στην Ελλάδα ειδικά σε αυτή την περίοδο που υπάρχει πολιτική αστάθεια. Μελέτες γίνονται κυρίως από εταιρείες του εξωτερικού καθώς δεν υπάρχει εκπαιδευτική κουλτούρα στις κατασκευές.
Οι διαγωνισμοί όπως και στην Ελλάδα διαρκούν αρκετά χρόνια και για παράδειγμα έργο που ξεκινά τώρα είχε δημοπρατηθεί το 2017. Επίσης προετοιμάζονται διαγωνισμοί για σιδηροδρομικά έργα 1 δισ. ευρώ και 3,6 δισ. ευρώ.`