EDEKA: Γιατί το γερμανικό σούπερ μάρκετ πέταξε έξω όλα τα ελληνικά προϊόντα

Το μήνυμα που πέρασε η διοίκηση της γερμανικής EDEKA βγάζοντας όλα τα ελληνικά και διεθνή προϊόντα από τα ράφια σούπερ μάρκετ της στο Αμβούργο
- 23 Αυγούστου 2017 13:43
Εάν υπάρχει ένας λαός ο οποίος να φημίζεται για τον τοπικισμό του δεν είναι άλλος από την Γερμανία. Είναι κάτι που στο τονίζουν σχεδόν όλες οι ελληνικές επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται με εξαγωγές: ‘η Γερμανία είναι μία από τις πιο δύσκολες αγορές για να πετύχουν γιατί τόσο οι καταναλωτές όσο και οι αλυσίδες προτιμούν γερμανικά προϊόντα”.
Πως θα ήταν ένα σούπερ μάρκετ στην Γερμανία εάν στα ράφια του είχε μόνο τοπικά προϊόντα πήραν το περασμένο Σάββατο οι πελάτες, μίας από τις κορυφαίες αλυσίδες της χώρας, της EDEKA. Η διοίκηση της αλυσίδας αφαίρεσε από τα ράφια, τα ψυγεία και τους καταψύκτες της όλα τα ξένα προϊόντα ανάμεσα τους την φέτα, το ελληνικό γιαούρτι και τις ελιές Καλαμών.
Οι καταναλωτές που επισκέφθηκαν το κατάστημα στο Αμβούργο όπου “έτρεξε” η πρωτοβουλία, βλέποντας τα ράφια και τα ψυγεία σχεδόν άδεια ανέφεραν ότι η εικόνα τους θύμιζε σούπερ μάρκετ της Κούβας και οι παλαιότεροι μπακάλικα της Ανατολικής Γερμανίας.
Είναι χαρακτηριστικό ότι πάνω στα άδεια ράφια είχαν τοποθετήσει ενημερωτικές πινακίδες που ανέφεραν “Έτσι άδειο είναι ένα ράφι χωρίς τους ξένους” ή “οι επιλογές μας σήμερα είναι περιορισμένες”.
Δεν είναι η πρώτη φορά που η EDEKA με προβοκατόρικο τρόπο προσπαθεί να προωθήσει την διαφορετικότητα αλλά και την ποικιλία των αγαθών που φιλοξενεί (σ.σ. η Γερμανια είναι η χώρα που κυριαρχούν οι εκπτωτικές αλυσίδες με περιορισμένες επιλογές). Σε μια καμπάνια της πριν από μερικούς μήνες πρωταγωνιστής ήταν ο Eatkarus, παράφραση του ήρωα της ελληνικής μυθολογίας, Ίκαρου.