Γιατί η Aegean ταξιδεύει για Ινδία;

Διαβάζεται σε 7'
AEGEAN
AEGEAN

Πριν λίγες μέρες η διοίκηση της Aegean ανακοίνωσε ότι μέχρι το καλοκαίρι θα έχει αναπτύξει 8 δρομολόγια προς Μουμπάι και Ν. Δελχί.

Σε μια δυναμική και εντόνως αναπτυσσόμενη αεροπορική αγορά αλλά και οικονομία ποντάρει η Aegean σε μια προσπάθεια τόνωσης της αναπτυξιακής της πορείας, που κατά γενική ομολογία είναι εντυπωσιακή για τόσα λίγα χρόνια λειτουργίας.

Έτσι με βάση όσα ανέφερε την προηγούμενη εβδομάδα η διοίκηση τον Μάρτιο του 2026 με όχημα τα νέα αεροσκάφη – τα δυο αεροσκάφη Α321 neo XLR και των τεσσάρων των Α321neo LR-  θα εμπλουτίσει περεταίρω τον “καμβά” με τα 250 δρομολόγια που ήδη έχει σε 162 προορισμούς και 47 χώρες.

Ουσιαστικά, με την προσθήκη των νέων αεροσκαφών η εταρεία αποκτά σημαντικές δυνατότητας για πιο μακρινά ταξίδια έως και τον Ινδικό και την Αφρική ή ακόμη και την Κεντρική Ασία. Είναι προφανές ότι με δεδομένη την έντονη προοπτική ανάπτυξης της ασιατικής αγοράς η Aegean στοχεύει σε έγκαιρη τοποθέτηση του “προϊόντος” της ώστε να δρέψει καρπούς στο μέλλον.

Άλλωστε η Ινδία  είναι όχι μόνο η πολυπληθέστερη χώρα παγκοσμίως με τον πληθυσμό της να ανέρχεται το 2024 σε 1,464 δισ, αλλά γιατί το ΑΕΠ της χώρας το 2024 έφτασε τα 3,91 τρισ. δολάρια από $2,15 τρισεκ. που ήταν το 2015, παρουσιάζοντας αύξηση 82% το συγκεκριμένο διάστημα.

Η μεσαία τάξη

Το κατά κεφαλήν ΑΕΠ έφτασε πέρυσι τα  $2.718  από $1.617 το 2015, παρά την πτώση που καταγράφηκε εν μέσω πανδημίας, κατατάσσοντας την χώρα στις ταχύτερα αναπτυσσόμενες μεγάλες οικονομίες παγκοσμίως. Οι φορολογούμενοι πολίτες έφτασαν τα 104 εκατ. 

Το πιο σημαντικό είναι ότι σε μια δεκαετία διπλασιάστηκαν οι πολίτες της ανώτερης τάξης, δηλαδή, όσοι έχουν μέσο εισόδημα 35 χιλ. δολάρια. Πλέον υπολογίζεται να φτάσουν τα 13 εκατ. το 2030 από τα 2 εκατ του 2020. Στο φόντο αυτό, πριν λίγες μέρες η διοίκηση της Aegean ανακοίνωσε ότι μέχρι το καλοκαίρι θα έχει αναπτύξει 8 δρομολόγια προς Μουμπάι και Ν. Δελχί. Μάλιστα ποντάρει σε προσφορά υπηρεσιών υψηλής στάθμης.

Οι προοπτικές

Αναφερόμενος μάλιστα στις προοπτικές της Ινδικής αγοράς ο πρόεδρος της Aegean κ. Ευτ. Βασιλάκης τόνισε ότι με βάση τις φορολογικές δηλώσεις το 0,5% των Ινδών έχει εισόδημα πάνω από 53.000 δολ . Στην Ελλάδα είναι περίπου 2% το ποσοστό που είναι πάνω από 50.000 δολ. Η διαφορά είναι, όπως ανέφερε ο κ. Βασιλάκης, ότι εμείς είμαστε δέκα εκατομμύρια. Αυτοί είναι 1,5 δισεκατομμύρια και από αυτούς οι “πλούσιοι” είναι περίπου 7 εκατ. Αν, δε, ληφθούν υπόψη τα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος, βάσει των οποίων οι ‘Ελληνες κάνουν  6 εκατομμύρια ταξίδια το χρόνο και οι Ινδοί σήμερα 30 εκατ. τότε η δυναμική της Ινδικής αγοράς είναι τεράστια. Με βάση προβολές οι Ινδοί εκτιμάται ότι μέχρι το 2039 θα μπορούν να κάνουν 240 εκατομμύρια ταξίδια.

Σημειώνεται ότι ο εισερχόμενος τουρισμός προς την Ινδία έφτασε πέρυσι τα 9,8 εκατ. από 8,8 εκατ. του 2015 εμφανίζοντας αύξηση 11,4% την τελευταία δεκαετία μην έχοντας όμως ακόμα ανακάμψει στα επίπεδα των 10,93 εκατ. ευρώ του 2019.

Αντίστοιχα οι τουρίστες που ταξιδεύουν από την Ινδία προς το εξωτερικό έφτασαν πέρυσι τα 30 εκατ. από τα 20,4 εκατ. Ινδούς ταξιδιώτες του 2015 εμφανίζοντας αύξηση της τάξης του 47%. Ωστόσο, την περίπτωση του εξερχόμενου τουρισμού τα προπανδημικά ιστορικά υψηλά μεγέθη έχουν ξεπεραστεί αφού στην κορύφωση του 2019 οι Ινδοί τουρίστες που βγήκαν στο εξωτερικό έφτασαν τα 26,8 έκατ. Σύμφωνα με τις προβλέψεις που έκαναν λόγο για 30 εκατ. τουρίστες το 2030, ο στόχος φαίνεται να έχει πιαστεί ήδη από την περασμένη χρονιά.

Όσο για τις ταξιδιωτικές δαπάνες των Ινδών διεθνώς από τα 150 δισ. δολάρια του 2015 εκτιμάται από την McKinsey ότι θα ανέλθουν σε 410 δισ. Δολάρια έως το 2030.

Προορισμοί

Αξίζει να σημειωθεί ότι μέχρι σήμερα οι κύριοι ευρωπαϊκοί προορισμοί για Ινδούς τουρίστες είναι η Γαλλία και η Ιταλία, με το 40% των επισκεπτών να ταξιδεύει και για επαγγελματικούς λόγους. Παρότι αριθμητικά λιγότεροι βέβαια, το ποσοστό ανόδου των Ινδών που ταξιδεύουν προς την χώρα μας είναι το υψηλότερο μεταξύ των βασικών ευρωπαίων ανταγωνιστών μας. Συγκεκριμένα ο ρυθμός αύξησης της ταξιδιωτικής κίνησης φτάνει στο 2,7% στην περίπτωση της Γερμανίας, στο +7,3% στην περίπτωση της Ιταλίας ενώ κινείται στο 4% και στο 10% στην περίπτωση της Ισπανίας και της Αυστρίας. Στην Ελλάδα δε το αντίστοιχο ποσοστό φτάνει το 19%.

Δεδομένου δε ότι οι Ινδοί γενικά εμφανίζουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον για πολιτιστικές εμπειρίες η Ελλάδα μαζί με την Αυστρία και την Πολωνία συγκαταλέγεται στις αναδυόμενες αγορές του Ινδικού τουρισμού.

Η διασπορά

Σημαντική είναι δε και η Ινδική διασπορά στην Ευρώπη, παρότι στη χώρα μας ο αριθμός είναι μικρός και κυρίως αφορά εργάτες γης και οικοδομών. Πάντως, το εργατικό δυναμικό της Ινδία που απασχολείται στην Ευρώπη σύμφωνα με εκτιμήσεις του 2022 ξεπερνούσε τις 800.000 και εντοπιζόταν σε χώρες όπως η Γερμανία, Ιταλία, Ολλανδία, Πορτογαλία, Ισπανία και Πολωνία. Η συνολική διασπορά στην Ευρώπη ωστόσο φτάνει ή και ξεπερνούσε τα 2,5 εκατ. Με το Ηνωμένο Βασίλειο κυριαρχεί συνολικά και την Γερμανία, Ολλανδία και Ιταλία να αποτελούν τις χώρες εντός Ε.Ε. με τον μεγαλύτερο αριθμό Ινδών.

Επίσης ο εισερχόμενος τουρισμός προς την Ινδία έφτασε πέρυσι τα 9,8 εκατ. από 8,8 εκατ. του 2015 εμφανίζοντας αύξηση 11,4% την τελευταία δεκαετία μην έχοντας όμως ακόμα ανακάμψει στα επίπεδα των 10,93 εκατ. Ευρώ του 2019.

Και ο ΔΑΑ με Ινδικό προασανατολισμό

Να σημειωθεί ότι και ο ΔΑΑ “Ελ. Βενιζέλος” αναπτύσσει δράση προς την Ινδία ενώ και η Goldair έχει παρουσία στην μεγάλη αυτή χώρα έχοντας σημαντικές επενδύσεις Πέρυσι, μάλιστα, στην Ινδία, η Goldair Handling διεύρυνε την παρουσία της δραστηριοποιούμενη πλέον και στο αεροδρόμιο Nagpur, το οποίο αποτελεί το τρίτο αεροδρόμιο της εταιρείας στη χώρα. Με αυτή την κίνηση, η εταιρεία εδραιώνει τη θέση της στη ραγδαία αναπτυσσόμενη ινδική αγορά και ενισχύει περαιτέρω την αναγνωρισιμότητά της στην Ασία.

Και ο ΔΑΑ το πρώτο τρίμηνο του 2026 αναμένεται να δεχτεί και τα πρώτα δρομολόγια της Ari Indigo.  Ήδη, πέρσι το Δεκέμβριο η διοίκηση του ΔΑΑ είχε υποδεχτεί στην Αθήνα εκλεκτή ομάδα Ινδών αντιπροσώπων του τουρισμού, που ειδικεύονται στην ινδική αγορά FIT τουρισμού, στον πολυτελή τουρισμό, στον τουρισμό αναψυχής και στις γαμήλιες εκδηλώσεις, καθώς και τέσσερα μέλη του ινδικού τουριστικού Τύπου.

Η Eurobank

Παράλληλα και η Eurobank  προωθεί την διμερή σχέση μέσα από Επιχειρηματικό Forum Ελλάδας Ινδίας. Το Μάιο έλαβε χώρα το πρώτο, που συνδιοργάνωσαν η Eurobank και το Ινδικό Εμπορικό Επιμελητήριο (ICC), στην Εθνική Πινακοθήκη – Μουσείου Αλέξανδρου Σούτσου στην Αθήνα, την Τετάρτη, 14 Μαΐου 2025, υπό την αιγίδα του Υπουργείου Εξωτερικών. Η εκδήλωση συγκέντρωσε 300 εκπροσώπους ελληνικών και ινδικών επιχειρήσεων με ισχυρό εξωστρεφή προσανατολισμό, καθώς και ανώτατα στελέχη μεγάλων ινδικών εταιρειών, που είτε δραστηριοποιούνται ήδη στην Ελλάδα και την Κύπρο, είτε εξετάζουν το ενδεχόμενο να εγκαθιδρύσουν παρουσία στις χώρες αυτές.

Και η Κύπρος

Όπως αναφέρεται, η Eurobank έχει ως στρατηγικό όραμα τη σύνδεση των αγορών μέσω του Οικονομικού Διαδρόμου Ινδίας – Μέσης Ανατολής – Ευρώπης (IMEC). Αξιοποιεί, δε, το ότι είναι περιφερειακός τραπεζικός Όμιλος με ισχυρή παρουσία σε Ελλάδα και Κύπρο, όπου μάλιστα οργάνωσε ανάλογο Επιχειρηματικό Forum το Μάιο στη Λεμεσό.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα