Η Coca-Cola Τρία Έψιλον “ζωντανεύει” το success story της εστίασης
Διαβάζεται σε 9'
Πέντε πόλεις, κορυφαίοι experts και άπειρες ευκαιρίες για νέους επαγγελματίες. Το HoReCa Empowered της Coca-Cola Τρία Έψιλον κάνει πράξη όσα υπόσχεται.
- 23 Μαΐου 2025 11:11
Είναι γεγονός, η εστίαση είναι από τα δυνατά “χαρτιά” της εγχώριας οικονομίας. Δεν είναι απλώς ένας κλάδος. Και η ανάγκη για εξειδικευμένο και καταρτισμένο προσωπικό, γίνεται πιο επιτακτική από ποτέ. Κι εδώ, τη λύση έρχεται να δώσει το HoReCa Empowered της Coca-Cola Τρία Έψιλον προσφέροντας δωρεάν masterclasses σε πέντε από τις πιο σημαντικές τουριστικές πόλεις της χώρας.
Νέοι επαγγελματίες έχουν την ευκαιρία να εκπαιδευτούν από κορυφαίους experts στον χώρο του mixology, των spirits και του καφέ, αποκτώντας δεξιότητες που ανοίγουν πόρτες σε έναν κλάδο γεμάτο ευκαιρίες. Με γνώση, δίκτυα και πάθος.
Το δωρεάν πρόγραμμα του HoReCa Empowered της Coca-Cola Τρία Έψιλον, ξεκίνησε δια ζώσης στα τέλη του 2022 -καθώς υλοποιείται και online για περισσότερα χρόνια- σε μια προσπάθεια ενίσχυσης της πολυπαθούς εστίασης και την αναβάθμιση των δεξιοτήτων στον κλάδο ΗοReCa.
Κορυφαίοι επαγγελματίες του κλάδου, συνεργάτες της Coca-Cola Τρία Έψιλον, εκπαιδεύουν νέους επαγγελματίες στις σύγχρονες τάσεις και τεχνικές mixology, spirits και καφέ, βοηθώντας τους να εξελίξουν τις γνώσεις και τις δεξιότητές τους, να δικτυωθούν και να χαράξουν τη δική τους επιτυχημένη διαδρομή.
“Το πρόγραμμα του HoReCa Empowered είναι ένα πρόγραμμα που υλοποιούμε τα τελευταία 2-3 χρόνια δια ζώσης. Ένα πρόγραμμα που ξεκίνησε για να καλύψει την ανάγκη αυτή που έχει ο κλάδος του HoReCa για καταρτισμένο προσωπικό, που θέλει να συνεχίσει και να εξελιχθεί στον κλάδο αυτό. Γιατί έχουμε δει πολλές φορές ότι οι νέοι άνθρωποι βλέπουν την απασχόληση στον κλάδο του HoReCa ως μια εποχική απασχόληση, ως ένα μεταβατικό βήμα που κάνουν από μια δουλειά σε μια άλλη, για να τους προσφέρει μια οικονομική κάλυψη για λίγο, ενώ στην πραγματικότητα είναι ένας κλάδος που έχει πολλά περισσότερα να προσφέρει, πολλές ευκαιρίες εξέλιξης, διαφορετικά μονοπάτια και ουσιαστικά αποτελεί και την κινητήριο δύναμη της χώρας μας, ο τουριστικός κλάδος.
Γι’ αυτό κάνουμε αυτό το πρόγραμμα, για να μπορέσουμε να υποστηρίξουμε και να ενδυναμώσουμε τους νέους ανθρώπους που θέλουν να ασχοληθούν με αυτόν τον κλάδο με δεξιότητες πίσω από το κομμάτι του καφέ, τεχνικές γνώσεις, αλλά και πίσω από το κομμάτι του mixability για τα premium spirits για να μπορέσει να εργαστεί και να παραμείνει μέσα σε αυτό τον κλάδο. Και οι brand ambassadors ουσιαστικά μεταδίδουν τις γνώσεις τους, κάνουν όλες αυτές τις εκπαιδεύσεις της για να δώσουν αυτές τις δεξιότητες, αλλά να αποτελέσουν και για τους νέους ανθρώπους αυτούς μια έμπνευση για όλα τα διαφορετικά μονοπάτια καριέρας που μπορούν να ακολουθήσουν από αυτόν τον κλάδο.
Είτε κάποιος θέλει να απασχοληθεί στον κλάδο ως barista, με όλες τις διαφορετικές πτυχές που μπορεί να κάνει όχι μόνο σε απασχόληση ως εργαζόμενος, αλλά μπορεί να ανοίξει και το δικό του εστιατόριο, τη δική του καφετέρια, να συμμετέχει σε διαγωνισμούς, αλλά και στο κομμάτι του bartending που εκεί υπάρχουν πολλές διαφορετικές ευκαιρίες”, λέει στο NEWS 24/7 η Κωνσταντίνα Στεργιοπούλου, Customer & Community Partnerships Manager της Coca-Cola Τρία Έψιλον.
Το πρόγραμμα προσφέρει εντελώς δωρεάν μια εμπειρία που πολλοί θα ήθελαν να ζήσουν και η ζήτηση από επίδοξους νέους -και όχι μόνο- αποδείχθηκε για ακόμη μια χρονιά ανέλπιστα μεγάλη.
“Τα τελευταία δύο χρόνια κάνουμε δια ζώσης το πρόγραμμα. Η ζήτηση είναι πολύ μεγάλη, δηλαδή φέτος οι εγγραφές έχουν ξεπεράσει τις χίλιες. Βλέπουμε πολύ ενδιαφέρον κι αυτό που ας χαροποιεί είναι ότι βλέπουμε νέους ανθρώπους. Οι ηλικίες ξεκινούν από τα 18 – 20 μέχρι και 30-35, όμως βλέπουμε και μεγαλύτερες, αλλά κατά κύριο λόγο, το 80% του κοινού αυτού είναι νέοι άνθρωποι που, είτε έχουν τελειώσει τις σπουδές τους και αναζητούν εργασία ή έχουν ήδη μια προϋπηρεσία στον κλάδο κι έρχονται να πάρουν περισσότερα εφόδια και ερεθίσματα.
Οι άνθρωποι που έρχονται έχουν όρεξη και θέληση να μάθουν και να εξελιχθούν, γι’ αυτό θέλουμε να δίνουμε αυτές τις ευκαιρίες. Κάνουμε το training σε διαφορετικές περιοχές της Ελλάδας, την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη, δύο πόλεις που έχουν μεγάλη ζήτηση στην εστίαση, αλλά πηγαίνουμε και σε άλλες περιοχές, όπως πήγαμε στην Κρήτη, στα Χανιά και το Ηράκλειο, στη Ρόδο και στην Κέρκυρα. Μιλάμε για περιοχές που έχουν έντονη δραστηριότητα και ιδιαίτερα, τουριστική.
Χαρακτηριστικά, στην Κέρκυρα είχαμε περισσότερους από 150 ανθρώπους και πολλές αιτήσεις συμμετοχής. Το βλέπουμε ακόμη και σε πιο απομακρυσμένες περιοχές, με την έννοια της πυκνότητας του κόσμο. Πηγαίνουμε λίγο πριν τη σεζόν να προετοιμάσουμε τους ανθρώπους για να υποδεχτούν τους νέους ανθρώπους, τους τουρίστες, όλη αυτή τη δυναμική που έρχεται και να είναι καλά προετοιμασμένοι και καταρτισμένοι”, πρόσθεσε η Κωνσταντίνα Στεργιοπούλου.
Στο ξεκίνημα των Masterclasses, οι παρευρισκόμενοι βρέθηκαν σε ένα δημιουργικό εργαστήρι όπου οι βασικές τεχνικές παρασκευής καφέ αποκαλύφθηκαν μέσα από πρακτικές ασκήσεις και εξειδικευμένη καθοδήγηση. Οι Στάθης Κορέμτας και Σάββας Πετρούτσος, έμπειροι Coffee Experts της Coca-Cola Τρία Έψιλον, μοιράστηκαν μυστικά και γνώσεις που ανεβάζουν το επίπεδο της γευσιγνωσίας. Που ανεβάζουν το επίπεδο του καφέ.
Στο δεύτερο μέρος των Masterclasses, η εκπαίδευση επικεντρώθηκε στις σύγχρονες τεχνικές ανάμειξης cocktail και στο σωστό σερβίρισμα, ενώ οι συμμετέχοντες ενημερώθηκαν για τα αποστάγματα και τις βασικές αρχές της κυκλικής οικονομίας και βιωσιμότητας στον χώρο του bar. Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στη σημασία της φιλοξενίας και στη δημιουργία μιας μοναδικής εμπειρίας για τον πελάτη.
Οι ευκαιρίες ωστόσο, δεν τελειώνουν με την ολοκλήρωση του προγράμματος. Μάλιστα, η πραγματική ευκαιρία για τους ενδιαφερόμενους “κρύβεται” στη δυνατότητα που τους δίνεται να διεκδικήσουν παγκοσμίως αναγνωρισμένες υποτροφίες στον καφέ, από τον Specialty Coffee Association (SCA) και τα premium spirits από τoν Οργανισμό WSPC, με σκοπό να ενισχύσουν τις επαγγελματικές τους προοπτικές, αν τα καταφέρουν.
“Εμείς στο πρόγραμμα αυτό συνεργαζόμαστε με δύο μεγάλους οργανισμούς. Ο πρώτος φορέας με τον οποίο συνεργαζόμαστε είναι ο Specialty Coffee Association (SCA), ένας παγκόσμιος οργανισμός που δραστηριοποιείται στον χώρο του καφέ. Ο φορέας SCA παρέχει πιστοποιήσεις και προσφέρει εκπαιδευτικά προγράμματα, ειδικά στον τομέα του barista. Στο πλαίσιο της συνεργασίας μας, προσφέρουμε υποτροφίες σε νέους ανθρώπους που συμμετέχουν στα εκπαιδευτικά μας προγράμματα. Μέσα από μια διαδικασία αξιολόγησης – συνήθως ένα τεστ στο τέλος της εκπαίδευσης – οι συμμετέχοντες με τις υψηλότερες επιδόσεις ξεχωρίζουν και έχουν την ευκαιρία να προχωρήσουν στο επόμενο στάδιο: περισσότερες ώρες εκπαίδευσης και υποτροφία για την απόκτηση της πιστοποίησης barista.
Αντίστοιχα και στο κομμάτι των spirits, συνεργαζόμαστε με την WSPC η οποία είναι και εκείνη μία σχολή που κάνει εξειδίκευση σε κομμάτι γευσιγνωσίας και γνώσης αλκοολούχων ποτών. Υπάρχει το level 1 και το level 2. Αντίστοιχα λοιπόν στο τεστ που κάνουν στο τέλος, υπάρχουν τρία ή τέσσερα άτομα από το κάθε masterclass που ξεχωρίζουν και παίρνουν και εκείνοι τις υποτροφίες κάνουν το επόμενο βήμα και κάνουν τις εκπαιδεύσεις αυτές. Συνολικά, από όλα τα διαφορετικά masterclasses που έχουμε διοργανώσει, περίπου πενήντα άτομα έχουν ήδη λάβει υποτροφίες από εμάς, οι οποίες τους παρέχουν δωρεάν πρόσβαση σε εκπαιδευτικά προγράμματα με σημαντικό κόστος. Οι συμμετέχοντες αυτοί συνεχίζουν την εκπαίδευσή τους στον τομέα του καφέ, αξιοποιώντας πλήρως αυτή την ευκαιρία.”, μας είπε η κ. Στεργιοπούλου.
Η Coca-Cola Τρία Έψιλον δεν περιορίζεται μόνο στα ευρέως γνωστά αναψυκτικά ή και αλκοολούχα ποτά. Κρύβεται πίσω από την παραγωγή ή τη διανομή πολλών ακόμη προϊόντων, που πολλοί από εμάς δεν θα μπορούσαμε καν να σκεφτούμε ότι σχετίζονται με την κόκα κόλα, το αναψυκτικό που κέρδισε επάξια μια θέση στα περισσότερα ελληνικά τραπέζια.
“Οι περισσότεροι γνωρίζουν ότι έχουμε ως δραστηριότητα τα αναψυκτικά Coca-Cola, αλλά είμαστε η Coca-Cola Τρία Έψιλον που έχουμε μια δραστηριότητα κι ένα χαρτοφυλάκιο, είναι αυτό που εμείς λέμε 24/7. Αυτό σημαίνει ότι έχουμε προϊόντα πέρα από τα αναψυκτικά της Coca-Cola, την Sprite, τη Fanta. Έχουμε προϊόντα που καλύπτουν 24/7, δηλαδή κάθε περίσταση κατανάλωσης, από το πρωί, 24 ώρες την ημέρες, 7 ημέρες την εβδομάδα.
Κάνουμε τη διανομή του καφέ Vergnano, ενός ιταλικού καφέ και του Costa Coffee. Οπότε, έτσι ξεκινάμε το πρωί μας. Εδώ στην Ελλάδα παράγουμε και διανέμουμε τους χυμούς Amita, τις Schweppes. Κάνουμε επίσης τη διανομή της μπίρας της AB InBev, που είναι η Stella, η Corona, αλλά έχουμε κι ένα χαρτοφυλάκιο αλκοολούχων ποτών. Υπάρχει ένα ευρύ χαρτοφυλάκιο.
Θέλουμε να είμαστε συνεργάτες επιλογής για τους πελάτες μας στον κλάδο του HoReCa, είναι ένας κλάδος που για εμάς είναι πολύ σημαντικός, γιατί θέλουμε να διανέμουμε τα προϊόντα μας και να δίνουμε λύσεις στους πελάτες μας. Να είμαστε ένας συνεργάτη που μπορεί πέρα από τα προϊόντα, να δώσει κι άλλη τεχνογνωσία και υλικά, να δίνουμε τους τρόπους για να αναδείξει περισσότερο το μαγαζί του”, είπε καταλήγοντας η Κωνσταντίνα Στεργιοπούλου.