Μια ελληνική απάντηση στα… Zara

Διαβάζεται σε 6'
Ο Δημήτρης Ματεμτζής
Ο Δημήτρης Ματεμτζής NEWS 24/7

Ένας ελληνικός όμιλος του fast fashion, η Intrafashion αναπτύσσει τα δικά της προϊόντα και σήματα, όπως ακριβώς κάνει ο ισπανικός κολοσσός Inditex των σχεδόν 39 δισ. ευρώ και ανοίγει δρόμους σε νέες κατηγορίες και χώρες.

Περαιτέρω διεθνή επέκταση, ισχυροποίηση στην αγορά της Ιταλίας, είσοδος σε νέες κατηγορίες και συνεργασίες με μεγάλες αλυσίδες του λιανεμπορίου περιλαμβάνει το φιλόδοξο πλάνο της δυναμικού ομίλου Intrafashion, του Δημήτρη Ματεμτζή, που αναπτύσσει το brand Pink Woman, το brand Faux bijoux  Mira Mira, αλλά και τη Bodytalk μετά την πρόσφατη εξαγορά.

Ο ίδιος, στέλεχος για χρόνια σε πολυεθνικές, π.χ. Champion, L’ OREAL βάζει ψηλά τον πήχη φιλοδοξώντας να σταθεί απέναντι σε μεγάλες μπράντες του fast fashion, της αθλητικής και casual ένδυσης.

“Ονειρεύομαι να δημιουργήσουμε ένα ολοκληρωμένο fashion οικοσύστημα. Δεν θέλω απλώς να αντιπροσωπεύω μάρκες από την Ελλάδα ή το εξωτερικό· θέλω να έχω την πλήρη ιδιοκτησία του σήματος και να προχωρήσω ακριβώς με το μοντέλο της Inditex”, τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Ματεμτζής, μιλώντας σε δημοσιογραφικό πηγαδάκι, αλλά και κατά την παρουσίασή του σε εκδήλωση που έλαβε χώρα στο κέντρο της Αθήνας, το βράδυ της Τετάρτης, με αφορμή την ένταξη της Bodytalk, στον όμιλο μετά την εξαγορά τον περασμένο Ιούλιο.

Ο ίδιος περιγράφει ότι ο όμιλος Intrafashion έχει την αποφασιστικότητα να πετύχει, εξετάζοντας την ανάπτυξη με συμμαχίες. πάντα, με πίστη στα δικά της προϊόντα. Όπως είπε χαρακτηριστικά στην παρουσίασή του υπάρχουν τρεις επιλογές, η ανάπτυξη με συμμαχίες μέσα από τη χονδρική, η καθετοποίηση και η αποτυχία, κάτι που απέκλεισε κατηγορηματικά, καθώς ο ίδιος έχει την ομάδα, την εμπειρία και βέβαια την αποφασιστικότητα να συνεχίσει στο τιμόνι μιας εταιρείας με έντονη ανάπτυξη και επιτυχημένα παραδείγματα “εκτίναξης” εμπορικών σημάτων που στο παρελθόν ακροβατούσαν.

Όπως ανέφερε στην παρουσίασή του, όταν πριν πέντε χρόνια προχώρησε στην εξαγορά του 100% της Intrafashion ο τζίρος ήταν 18,8 εκατ. ευρώ, έχοντας ήδη άνω των 5 εκατ. ευρώ ετήσιες ζημιές και περιορισμένη ρευστότητα. Εφέτος, η Intrafashion αναμένεται να πιάσει, σύμφωνα με τον ίδιο, τα 55 εκατ. ευρώ. 

Υπενθυμίζεται ότι το 2020, όταν ο Δημήτρης Ματεμτζής εξαγόρασε την Intrafashion από τον αείμνηστο Παύλο Χατζηπαυλίδη, η εταιρεία παρουσίαζε σχεδόν ισοσκελισμένο ισολογισμό με κέρδη 0,7 εκατ. ευρώ, ενώ το 2019 είχε καταγράψει ζημίες 5 εκατ. ευρώ.

Εκτός της BodyTalk, οι πωλήσεις του ομίλου, φέτος, αναμένεται να φτάσουν τα 50 εκατ. ευρώ, από 46,7 εκατ. ευρώ πέρυσι, και τα καθαρά κέρδη θα προσεγγίσουν τα 6,5 εκατ. ευρώ. Έτσι, η συνολική κερδοφορία της πενταετίας φτάνει στα 22,5 εκατ. ευρώ και η μέση ετήσια προ φόρων κερδοφορία στα 4,5 εκατ. ευρώ. Ο μέσος όρος ανάπτυξης διαμορφώθηκε στο 23,5% ετησίως. Παράλληλα, το ανθρώπινο δυναμικό τετραπλασιάστηκε από 200 σε 850 εργαζομένους.

Συμμαχίες

Στο καμβά αυτό αναμένεται να προστεθεί και το μπραντ της Bodytalk αλλά με μια διαφορετική στρατηγική από αυτή της Pink Woman, η οποία “πάτησε” στην καθετοποίηση και πλέον διαθέτει 116 monobrand καταστήματα στην Ελλάδα και 16 στην Ιταλία. «Το νόημα εδώ δεν είναι η λιανική, αλλά η συνεργασία με key accounts», σημειώνει ο Ματεμτζής.

Το πλάνο προβλέπει στροφή σε ευέλικτο μοντέλο χονδρικής, συνεργασίες με μεγάλους παίκτες όπως Intersport, Cosmos και Zakcret, συρρίκνωση του δικτύου καταστημάτων από σχεδόν 20 σήμερα σε περίπου 7.

Στόχος είναι η πλήρης αντιστροφή του αρνητικού αποτελέσματος της BodyTalk μέσα στη διετία. Η εταιρεία έκλεισε πέρυσι με ζημιές 2,2 εκατ. ευρώ, αλλά ο Ματεμτζής εκτιμά ότι το 2025 θα ισοσκελίσει το αποτέλεσμα και το 2026 θα εμφανίσει «υψηλή διψήφια κερδοφορία».

Ουσιαστικά, όπως ανέφερε ο κ. Ματεμτζής προς ώρας η επιλογή ανάπτυξης δεν είναι τα  monobrand καταστήματα, αλλά η χονδρική και οι πωλήσεις μέσα από  δίκτυα συνεργατών, επιλογή που έχει και χαμηλότερο ρίσκο.

O “πήχης” της Inditex – Zara

Έτσι, ο κ. Ματεμτζής δίνει και το περίγραμμα της τοποθέτησης του ομίλου του σε μια άκρως ανταγωνιστική αγορά. “Θέλουμε να έχουμε την κατοχή και το brand development των εταιρειών που αγοράζουμε ή δημιουργούμε”, τόνισε στη διάρκεια της χθεσινής εκδήλωσης συμπληρώνοντας ότι “η διαφορά με άλλους ελληνικούς ομίλους είναι σαφής: η Intrafashion δεν θέλει να αντιπροσωπεύει ξένα brands, αλλά να κατέχει και να αναπτύσσει τα δικά της – ακριβώς όπως κάνει ο ισπανικός κολοσσός Inditex των σχεδόν 39 δισ. ευρώ.”

‘Ήδη, η μπράντα σημαία του ομίλου η Pink Woman έχει κλείσει έναν πενταετή επιτυχημένο κύκλο. Κι έτσι πατώντας σε αυτήν την εμπειρία ο  κ. Ματεμτζής στοχεύει στην άκρως αναπτυσσόμενη αγορά των αθλητικών ειδών με την εξαγορά της Bodytalk. Να σημειωθεί ότι με βάση εκτιμήσεις της αγοράς ι οι προβλέψεις ο κλάδος των αθλητικών ειδών παγκοσμίως, ανεβαίνει και θα ξεπεράσει τα 510 δισ. δολ. μέχρι το 2027.

Να σημειωθεί ότι η Pink Woman, διαθέτει σήμερα περίπου 120 καταστήματα στην Ελλάδα με παρουσία σε 116 σημεία, με 11 εκατομμύρια επισκέψεις ετησίως σε χώρους λιανικής άνω των 16.500 τετραγωνικών μέτρων. Ιταλία και νέα brands

Κεντρικό στοιχείο της στρατηγικής για την  Pink Woman είναι η εξωστρέφεια κι έτσι η μπράντα εισήλθε για πρώτη φορά οργανωμένα στην ιταλική αγορά,με καταστήματα “σημαίες” που δεν έχουν τίποτα να ζηλέψουν από άλλα. Όπως τόνισε ο κ. Ματεμτζής η Ιταλία αποτελεί ένα ορόσημο για την εταιρεία καθώς είναι  “η πλέον ανταγωνιστική της Ευρώπης στον κλάδο της γυναικείας ένδυσης”. Υπενθυμίζεται ότι  από τον Μάιο στόχος είναι να αυξηθεί στα 20 σημεία το δίκτυο μέχρι το 2027. Μέχρι σήμερα έχουν ανοίξει 16 καταστήματα σε πόλεις από τον Βορρά έως τη Νότια Ιταλία και τα νησιά.

Να σημειωθεί ότι στο μέτωπο της παραγωγής, ο όμιλος συνεργάζεται με μονάδες σε Κίνα, Μπαγκλαντές και Πακιστάν.

Τα κοσμήματα

Παράλληλα, ο όμιλος επενδύει στην αποκλειστική αντιπροσώπευση του ισπανικού brand κοσμημάτων Mira Mira στην Ελλάδα. Έτσι η μπράντα  επεκτάθηκε με 13 νέα καταστήματα. Παράλληλα προωθεί την ολοκλήρωση της συνεργασίας με τα Terranova, που θα λήξει τον Φεβρουάριο, καθώς τα αποτελέσματα δεν κρίθηκαν ικανοποιητικά και βέβαια το όλο αυτό εγχείρημα δεν “κουμπώνει” με τη στρατηγική για επικέντρωση σε brands που ελέγχει πλήρως ο όμιλος.

Τα καλλυντικά

Την ίδια ώρα ο κ. Ματεμτζής δεν αποκλείει επέκταση και σε άλλη κατηγορία, που o κλάδος του fast fasion επενδύει. «Υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να μπούμε στα καλλυντικά», απάντησε σε ερώτηση δημοσιογράφου για το αν σχεδιάζει εξαγορά ελληνικού ή διεθνούς brand. Χωρίς να μπαίνει σε λεπτομέρειες, τόνισε ότι η μοναδική ελληνική εταιρεία με πλήρως vertical brand είναι η Dust+Cream, αν και έσπευσε να ξεκαθαρίσει ότι δεν υπάρχουν συζητήσεις.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα