Νάνσυ Καπούλα: Να εκμεταλλευτούμε τα πλεονεκτήματά μας για να βγούμε από την κρίση

Νάνσυ Καπούλα: Να εκμεταλλευτούμε τα πλεονεκτήματά μας για να βγούμε από την κρίση

Η Νάνσυ Καπούλα, πρόεδρος του ΤΕΕ Μαγνησίας, υπογραμμίζει μιλώντας στο News 24/7 τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της περιοχής στον τομέα του τουρισμού και τα βήματα που πρέπει να γίνουν για να προχωρήσει η Μαγνησία στην επόμενη μέρα

Στην ανάδειξη των συγκριτικών πλεονεκτημάτων της Μαγνησίας κατά βάση στον τομέα του τουρισμού αλλά και στην παροχή των απαραίτητων εργαλείων για την εκμετάλλευσή τους, πρέπει να εστιάσει ο σχεδιασμός της επόμενης ημέρας στον νομό, σύμφωνα με την πρόεδρο του ΤΕΕ Μαγνησίας. Η Νάνσυ Καπούλα θα είναι ανάμεσα στους ομιλητές του 3ου Συνεδρίου Ανάπτυξης «Σχεδιάζουμε τη Μαγνησία της επόμενης εικοσαετίας» που θα πραγματοποιηθεί στις 11 & 12 Νοεμβρίου στο Συγκρότημα Τσαλαπάτα – Ergon Showground στο Βόλο.

«Η Μαγνησία έχει πληγεί πάρα πολύ από την κρίση. Αν δεν ενισχυθεί επενδυτικά και αν δεν ενισχυθούν και ολοκληρωθούν οι μεταφορικές υποδομές της, δεν θα ανακάμψει εύκολα. Οι δείκτες ανεργίας είναι από τους υψηλότερους στη χώρα» λέει μιλώντας στο News 24/7 λίγες ημέρες πριν από την έναρξη του συνεδρίου.

«Μιλάμε για μια περιοχή που έχει πολλά συγκριτικά πλεονεκτήματα όπως η θάλασσα και το Πήλιο που διέπεται από κανόνες προστασίας της αρχιτεκτονικής και του περιβάλλοντος με Προεδρικό Διάταγμα. Μια περιοχή με πλούσιο αρχαιολογικό και προϊστορικό ενδιαφέρον και προστασία του Πολιτισμού. Όταν μια περιοχή έχει τα συγκριτικά πλεονεκτήματα για να προσελκύσει, ταυτόχρονα ο κάθε επενδυτής έχει και μια πλειάδα γραφειοκρατικών θεμάτων να επιλύσει. Οι επενδύσεις λοιπόν θα πρέπει να γίνονται με σεβασμό στην κληρονομιά αυτή, αλλά χωρίς να μένουν στον αέρα λόγω ελλιπούς νομοθεσίας.

Όπως λέει η κ. Καπούλα, δύο είναι οι μεγάλες επενδύσεις στις οποίες ποντάρει η περιοχή. «Είναι η επένδυση στη νησίδα Αλατάς στο νότιο Πήλιο, όπου μια εταιρεία προσπαθεί να πάρει έγκριση για ξενοδοχειακή μονάδα και άλλη μια επένδυση στην ηπειρωτική πλευρά της Μαγνησίας, αυτή στις Νηές. Και οι δύο βρίσκονται σε αναμονή εγκρίσεων. Ήρθε η ώρα, να συζητήσουμε για επενδύσεις που θα είναι εναρμονισμένες με τα νέα πρότυπα βιοκλιματικού σχεδιασμού, θα θέτουν πιο αυστηρούς όρους προστασίας του περιβάλλοντος, διαχείρισης των αποβλήτων και των απορριμμάτων τους, υποχρεωτική ανακύκλωση… Δηλαδή για πράσινη δόμηση και πράσινη ενέργεια. Εμείς όμως έχουμε μείνει ακόμα να συζητάμε για το χωροταξικό σχέδιο του τουρισμού. Πρέπει να προχωρήσουμε παρακάτω» υπογραμμίζει.

Η Πρόεδρος του ΤΕΕ Μαγνησίας καταδεικνύει ως σημαντικότερο πρόβλημα αυτή τη στιγμή την χωροθέτηση των επενδύσεων. «Όπως είναι γνωστό το πλαίσιο του χωροταξικού του τουρισμού έχει καταπέσει στο Συμβούλιο της Επικρατείας, πράγμα που σημαίνει ότι πρακτικά ακυρώθηκε. Άρα αυτή τη στιγμή δεν έχουμε το στρατηγικό σχέδιο για την χωροθέτηση επενδύσεων. Έτσι, αν κάποιος προσφύγει στο ΣτΕ γιατί διαφωνεί με μια επένδυση, έχει ένα πολύ σοβαρό νομικό έρεισμα. Αν δούμε τα χρονοδιαγράμματα που μεγάλων επενδύσεων, οι περισσότερες ξεπερνούν τη δεκαετία να περιμένουν εγκρίσεις. Για να έχουμε με ασφάλεια επενδύσεις που προστατεύουν το περιβάλλον και δίνουν αξία και στην περιοχή πρέπει να έχουμε ένα σαφές θεσμικό πλαίσιο που θα μπορεί να δώσει σαφείς κατευθύνσεις. Όχι τύπου Fast track που ενίοτε πως ορισμένοι επενδυτές πρέπει να πάρουν προτεραιότητα. Όλοι και οι μικροί και οι μεσαίοι επενδυτές είναι αναγκαίοι. Πρέπει το θεσμικό πλαίσιο να δίνει τις κατευθύνσεις και η νομοθεσία να μπορεί να εφαρμοστεί αντί να μπλέκει με ερμηνείες και ασάφειες».

Πέρα από τις επενδύσεις, στην ανάπτυξη της Μαγνησίας θα βοηθήσει πολύ και ο εκσυγχρονισμός του δικτύου μεταφορών, καθώς είναι μια περιοχή με συνδυασμένες μεταφορές, που έχει το λιμάνι του Βόλου, σιδηροδρομική γραμμή αλλά και το αεροδρόμιο. «Την περσινή χρονιά έγινε μια πολύ σημαντική κίνηση, καθώς πλέον η ηλεκτροκίνηση συνδέει το λιμάνι με την βιομηχανική περιοχή του Βόλου και από εκεί φεύγει προς τη Λάρισα. Αυτό ήταν πάγιο αίτημα της πόλης γιατί νωρίτερα η σιδηροδρομική γραμμή περνούσε μέσα από τον Βόλο. Η αναβάθμιση της γραμμής που όπως έχουμε μάθει θα ενταχθεί στο ΕΣΠΑ, θα δώσει και μια μεγάλη προοπτική ανάπτυξης στην περιοχή». Παράλληλα όμως, τονίζει πως εκκρεμεί η ολοκλήρωση του περιφερειακού δρόμου. Έχει ολοκληρωθεί μόνο κατά το 1/3 με αποτέλεσμα να μην παραλαμβάνει κυκλοφοριακό φόρτο από την είσοδο της πόλης. Επίσης δεν έχει ολοκληρωθεί προς το τμήμα του Πηλίου. Εμείς ζητάμε από το υπουργείο να ολοκληρωθούν οι μελέτες των δύο αυτών κομματιών γιατί παρατηρούμε ότι δεν υπάρχει πρόοδος».

Κλείνοντας, η Νάνσυ Καπούλα τονίζει πως οι διαφορετικές δυνατότητες που προσφέρει η περιοχή στον τριτογενή τομέα παραγωγής μπορούν να κάνουν τη διαφορά και να την τραβήξουν από την κρίση. «Υπάρχει τουριστικό προϊόν και μάλιστα συνδυασμένο που αφορά εναλλακτικές μορφές τουρισμού, από θεραπευτικό, ιαματικό, γαστρονομικό, πολιτιστικό… Υπάρχουν όμως προβλήματα που πρέπει να λυθούν. Πρέπει να μας δοθούν τα νομοθετικά εργαλεία για να αναπτυχθούμε, αφού η εκμετάλλευση των συγκριτικών πλεονεκτημάτων της Μαγνησίας κυρίως στον τουρισμό θα μπορούσαν να επιφέρουν σημαντικά εισοδήματα».

– Περισσότερες πληροφορίες για το 3o Συνέδριο Ανάπτυξης “Σχεδιάζουμε τη Μαγνησία της επόμενης 20ετίας”  στο newmagnesia.gr

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα