Πώς τα “σφηνάκια” λειτουργικών αναψυκτικών γίνονται παγκόσμια τάση

Διαβάζεται σε 5'
Πώς τα “σφηνάκια” λειτουργικών αναψυκτικών γίνονται παγκόσμια τάση

Η παγκόσμια αγορά λειτουργικών ποτών ξεπερνά σήμερα τα 150 δισ. δολάρια με προοπτική να φτάσει τα 250 δισ. ανοίγοντας ευκαιρίες σε όσους και όσες έχουν το σχετικό όραμα.

Μια ματιά σε κυλικεία κτιρίων γραφείων, mini bar πολυτελών ξενοδοχείων, σε φούρνους ή “πρωινάδικα” τουριστικών περιοχών να ρίξει κάποιος/α αρκεί για να δει ένα μικρό “θαυματουργό” βαζάκι με “σφηνάκι” λειτουργικού αναψυκτικού που υπόσχεται, και κατά πολλούς χρήστες, δίνει, ενέργεια και ευεξία.

Πρόκειται για μικρές γυάλινες συσκευασίες των 60 ml, με ένα μίγμα χυμού, εμπλουτισμένου με βιταμίνες και μέταλλα και άλλα ιχνοστοιχεία, που εντασσόμενες στην τάση για υγιεινό τρόπο ζωής, δίνουν μια άλλη διάσταση στην έννοια κατανάλωσης αναψυκτικών.

Αγορά 150 δισ.

Έτσι, ήδη, αυτή η παγκόσμια αγορά λειτουργικών ποτών ξεπερνά σήμερα τα 150 δισ. δολάρια με προοπτική να φτάσει τα 250 δισ. ανοίγοντας ευκαιρίες σε όσους και όσες έχουν το σχετικό όραμα και θέλουν να μπουν σε ένα παράπλευρο δρόμο των μεγάλων πολυεθνικών και μεγάλων εμφιαλωτών των κλασικών αναψυκτικών.

Το δρόμο αυτό, εν μέσω μάλιστα βαθειάς κρίσης στην Ελλάδα και δη στη Χαλκίδα πήρε ο Βασίλης Ρουμπής, ένας καθηγητής του τένις. Ετσι για να κερδίσει τα προς το ζην πήρε τσάντα και ιδέες και άνοιξε το δρόμο για τα όνειρά του, χτίζοντας δίκτυο, πρώτα για την εμπορία φίλτρων νερού.

«Δεν είχα καμία προϋπηρεσία στις επιχειρήσεις. Ημουν 20 χρόνια αθλητής του τένις και μετά προπονητής τένις. Η πρώτη επαφή με τις επιχειρήσεις ξεκίνησε το 2009 όταν άρχισα να πουλάω φίλτρα νερού σε επιχειρήσεις εστίασης και διαπίστωσα ότι διέθεταν μόνο αναψυκτικά με ζάχαρη», ανέφερε χαρακτηριστικά πριν λίγες μέρες ο κ. Ρουμπής, στο πλαίσιο ενημερωτικής εκδήλωσης.

Έτσι, ξεκίνησε η ιστορία της vRoubis, όταν, δηλαδή, ο Βασίλης Ρουμπής αποφάσισε να πειραματιστεί, αρχικά, στην κουζίνα του φτιάχνοντας αγνά, χειροποίητα αναψυκτικά χωρίς ζάχαρη και συντηρητικά. Με έμπνευση τις σπιτικές λεμονάδες, δημιούργησε το bfresh spitiko, το πρώτο «αναψυκτικό στο βαζάκι» που σήμερα αποτελεί εμβληματικό προϊόν της εταιρείας.

Έτσι με οδηγό όπως ανέφερε τη φιλοσοφία της vRoubis που αποτυπώνεται σε τρεις λέξεις: ποιότητα, αυθεντικότητα, βιωσιμότητα, προχώρησε.

Η ανάπτυξη

Σήμερα, κάνει τζίρο που φτάνει τα 3,4 εκατ. ευρώ και έχει ρυθμό αύξησης 25% και πλέον από νεοφυής χαρακτηρίζεται ως μια δυναμική ανερχόμενη μονάδα, που ισχυροποιεί, με όχημα ειδικά και ποιοτικά προϊόντα, τη θέση της σε μια δύσκολη αγορά που δοκιμάζεται, ελέω πκηθωρισμού και κρίσης στην αγοραστική δύναμη. Ποντάρει, όμως, στο “πάνω κομμάτι” της αγοράς και στην εξωστρέφεια.

Με EBITDA στα 700.000 ευρώ και κύκλο εργασιών που εκτιμάται ότι θα κλείσει φέτος στα 3,4 εκατ. ευρώ, διευρύνει τη διεθνή της παρουσία μέσω της Amazon Αμερικής και στρατηγικών συνεργασιών με σήματα υψηλής αξίας όπως τα Starbucks και το Four Seasons ενώ έχει εξαγωγική δραστηριότητα σε 14 χώρες.

Να σημειωθεί ότι η εταιρεία αξιοποιεί στρατηγικά κανάλια διανομής πετά από τα Starbucks, τις αλυσίδες Coffee Lab, Γρηγόρης (με ιδιωτική ετικέτα), αλλά και πολυτελή ξενοδοχεία τύπου Four Seasons, αλλά και το δίκτυο των σούπερ μάρκετ Θανόπουλος. Παράλληλα έχει αναπτυχθεί και σε χώρους take-away, μίνι μάρκετ και μίνι μπαρ ξενοδοχείων, εστιάζοντας σε κοινά που αναζητούν υγιεινά ροφήματα με υψηλή ποιότητα.

Η επιχείρηση, παράλληλα, διαθέτει, 45 εργαζόμενους και ένα ισχυρό δίκτυο Ho.Re.Ca., σχεδιάζει το επόμενο βήμα μέσα από νέες τεχνολογίες, βιώσιμες πρακτικές και ένα θεματικό πάρκο εμπειρίας στη Χαλκίδα, στοχεύοντας να διαμορφώσει ένα νέο, πιο ανθεκτικό μοντέλο ανάπτυξης πέρα από την εποχικότητα.

Η καρδιά της vRoubis χτυπάει στην καταπράσινη Δροσιά Χαλκίδας, σε μια έκταση 50 στρεμμάτων, όπου λειτουργεί η υπερσύγχρονη μονάδα παραγωγής της, πιστοποιημένη με FSSC 22000, με τη σύγχρονη τεχνολογία να συναντά την τέχνη της χειροποίητης δημιουργίας, εξασφαλίζοντας κορυφαία ποιότητα.

Οι εξαγωγές

Η διεθνής παρουσία της vRoubis έχει διευρυνθεί σημαντικά, με εξαγωγές σε 14 χώρες, ανάμεσά τους η Γερμανία, η Γαλλία, η Δανία, η Σουηδία, η Κύπρος, η Ολλανδία, η Μάλτα, αλλά και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και οι Ηνωμένες Πολιτείες.

Ξεχωρίζει η συνεργασία με την Amazon Αμερικής, όπου θα τοποθετήσει τα premium functional shots (με ginger, turmeric, μαγνήσιο κ.ά.) απευθείας στο marketplace, στοχεύοντας σε ένα υψηλής αξίας προϊόν με μικρό όγκο, ιδανικό για εξαγωγή. Το 10% του τζίρου προέρχεται ήδη από εξαγωγές, με προοπτική περαιτέρω ανάπτυξης.

«Θέλουμε να ξεφύγουμε από την εποχικότητα των δύο μηνών και να μεγαλώσουμε σωστά, με ανθρώπους που μοιράζονται τις ίδιες αξίες», σημειώνει o κ. Ρουμπής.

Επενδύσεις και ανταγωνισμός

Κατά τη διάρκεια ενημέρωσης στις εγκαταστάσεις της εταιρείας στη Δροσιά Χαλκίδας, ο ιδρυτής και CEO της vRoubis Βασίλης Ρουμπής γνωστοποίησε το όραμά του για επέκταση της επένδυσης που αγγίζει τα 3,5 εκατ. ευρώ μέσα από νέες εγκαταστάσεις με πράσινο πρόσημο, αλλά και αύξηση πωλήσεων σε νέες αγορές.

«Δεν ανταγωνίζομαι την Coca-Cola ούτε τα μεγάλα εμφιαλωτήρια», δηλώνει χαρακτηριστικά ο κ. Ρουμπής και συμπληρώνει: «Πριν από εμάς δεν υπήρχε τίποτα άλλο πέρα από ζαχαρούχα χυμοποιήματα προς αραίωση. Δημιουργήσαμε ένα χειροποίητο προϊόν, όπως θα το έφτιαχνες στο σπίτι σου, και το στηρίξαμε με ιστορία και ποιότητα».

«Πριν από μας κανείς δεν τολμούσε να μιλήσει για χειροποίητο αναψυκτικό σε premium αγορά. Σήμερα, όχι μόνο αντέχουμε, αλλά πηγαίνουμε σε διψήφια ανάπτυξη κάθε χρόνο», τονίζει ο Βασίλης Ρουμπής, επιβεβαιώνοντας πως η vRoubis φιλοδοξεί να εξελιχθεί σε παγκόσμιο σημείο αναφοράς στο υγιεινό, φυσικό, χειροποίητο ρόφημα.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα