Syncbnb: “Επενδύουμε στην αξιοπιστία μας”

Syncbnb: “Επενδύουμε στην αξιοπιστία μας”
Ο Αλέξανδρος Καραβίτης, στο κέντρο της φωτογραφίας μιλά στο News 24/7 για την επιτυχία της Syncbnb.

Ο Αλέξανδρος Καραβίτης, εκ των ιδιοκτητών της Syncbnb εξηγεί στο News 24/7 πώς από μια καλή ιδέα μπορείς να φτάσεις σε μια επιτυχημένη startup και για το στόχο "του να γίνουμε η Νο1 πλατφόρμα διαχείρισης κρατήσεων ακινήτων".

Θέλει πολλή δουλειά και τόλμη η επιτυχημένη startpup. Για αρχή φυσικά, θέλει την ιδέα και μετά ανθρώπους που να μπορούν να υποστηρίξουν -έως και τιμήσουν- τη σκέψη τους, όπως καλύπτουν και μια ανάγκη. Αλλά να μην σας τα λέμε εμείς. Ας τα πει ο Αλέξανδρος Καραβίτης, εκ των ιδιοκτητών της Syncbnb, εταιρεία που διαχειρίζεται τις κρατήσεις 1000 ακινήτων, σε 78 χώρες -σε διάστημα μικρότερο του χρόνου από το λανσάρισμα της πληρωμένης της έκδοσης.

H Syncbnb, μια εκ των 15 καλύτερων startups της Ευρώπης για φέτος, επικράτησε στο διαγωνισμό "Futurism18", στον οποίον μετείχαν 14 startups από το χώρο του τουρισμού. Facebook

 

Ξέρετε πώς είναι αυτά: ό,τι θες να γίνει καλά, το κάνεις μόνος σου. Επίσης, κανείς δεν μπορεί να καταλάβει μια ανάγκη σου, καλύτερα από εσένα. Και άρα ουδείς μπορεί να την καλύψει, καλύτερα από εσένα. Πάμε λοιπόν, στη σημερινή μας ιστορία.

Ο Αλέξανδρος (Kαραβίτης) που λέτε, έχει ένα εξοχικό. “Το ενοικίαζα στο Airbnb. Κάποια στιγμή αποφάσισα να το βάλω και στο booking.com. Είδα τις κρατήσεις μου να αυξάνονται. Μετά, το έβαλα και στο Homeaway και στο τέλος, το είχα σε 7 πλατφόρμες”. Όπως αυξάνονταν τα έσοδα, προέκυψε ένα πρόβλημα. “Έπρεπε να συγχρονίσω όλα τα ημερολόγια”.

Σε απλά ελληνικά, αυτό σημαίνει ότι κάθε φορά που γινόταν μια κράτηση, έμπαινε στις έξι άλλες πλατφόρμες και “έσβηνε” τις συγκεκριμένες ημερομηνίες. “Κάποια στιγμή αναζήτησα τι υπάρχει στην αγορά, σε υπηρεσία που να το έκανε αυτό για εμένα. Ό,τι βρήκα ή ήταν πολύ ακριβό -απευθυνόταν σε εταιρίες διαχείρισης και το πιο οικονομικό “πακέτο” κόστιζε 100 ευρώ το μήνα- ή εκείνα που ήταν φθηνά, δεν δούλευαν σωστά”.

 

Συζήτησε το θέμα με τον Πέτρο (Ζιώγα) και αποφάσισαν να δώσουν οι ίδιοι λύση. “Και ο Πέτρος και εγώ είμαστε χρόνια στο χώρο της πληροφορικής και του Internet. Εκείνος στο τεχνικό κομμάτι και εγώ στο εμπορικό. Οπότε ενώσαμε τις δυνάμεις μας και φτιάξαμε την εταιρία”.

Γνώριζαν ευθύς εξ αρχής ότι δεν πρόκειται για παρθενογένεση. Όφειλαν λοιπόν, να εντοπίσουν τι έκαναν λάθος οι άλλοι και να το φτιάξουν. “Καταλήξαμε στο ότι καμία από τις οικονομικές υπηρεσίες που υπήρχαν, δεν δούλευε σωστά γιατί οι ιδιοκτήτες τους προσπαθούσαν να κάνουν τα πάντα. Δηλαδή, να γίνουν εργαλείο μάρκετινγκ, αλλά και να παρέχουν στους πελάτες ένα Property Management System”. Δηλαδή, ένα σύστημα διαχείρισης ακινήτων. Μπορεί να παρέχει από καμπάνιες μάρκετινγκ, να βγάζει τιμολόγια για τους πελάτες και να δίνει αυτοματισμούς, ώστε να παίρνει ο κάθε υπάλληλος το σωστό email, τη σωστή ώρα (π.χ. πότε πρέπει να ετοιμάσει η καθαρίστρια το ποιο δωμάτιο).

“Οι υπηρεσίες που υπήρχαν ήθελαν να τα κάνουν όλα και τελικά, δεν έκαναν σωστά το συγχρονισμό των κρατήσεων. Εννοώ δεν επένδυαν το σωστό χρόνο και τη σωστή δουλειά. Εμείς ξεκινήσαμε μόνο με αυτό”.

Πάμε όμως, να δούμε -με ένα πολύ ξεκάθαρο παράδειγμα- τι είναι το  Syncbnb.

Θα σου πω ό,τι λέω στους πελάτες μας”. Τη δική του εμπειρία. “Έχω ένα σπίτι στο Airbnb και κάνω 10 κρατήσεις το χρόνο. Αν το βάλω σε άλλα “κανάλια”, για παράδειγμα τα booking TripAdvisor, Expedia, Homeaway -υπάρχουν πάνω από 20 παγκόσμιου βεληνεκούς και περισσότερα από 200 τοπικού ή ειδικού ενδιαφέροντος, όπου δηλαδή αναζητάς βίλες σε συγκεκριμένα μέρη ή σαλέ σε συγκεκριμένα μέρη- μπορώ να τριπλασιάσω τις πωλήσεις. Όσο περισσότερα όμως, είναι τα κανάλια, τόση περισσότερη δουλειά έχει ο ιδιοκτήτης για να φροντίσει ώστε να μην υπάρξουν διπλές κρατήσεις. Αυτήν τη δουλειά την κάνουμε εμείς”.

Γιατί είναι σημαντικό να μην υπάρχει διπλοκράτηση

Αν σκέφτεσαι “άντε και γίνεται η διπλοκράτηση. Ποιο είναι το πρόβλημα;” να σου πω ότι επειδή μιλάμε για ιδιώτες και άρα σπίτια ή διαμερίσματα, δεν υπάρχει η εναλλακτική. “Πού να στείλεις το δεύτερο πελάτη, του οποίου πρέπει να καλύψεις ενδεχόμενη διαφορά στην τιμή. Ένα άλλο πρόβλημα είναι πως αν ο ιδιοκτήτης προχωρήσει σε ακύρωση της κράτησης, του επιβάλλεται πέναλτι από την πλατφόρμα, με αποτέλεσμα να εμφανίζεται πιο χαμηλά στα αποτελέσματα αναζήτησης και κατά συνέπεια να μειώνονται οι κρατήσεις”. Τελικά, ο ιδιοκτήτης χάνει την αξιοπιστία του.

 

Στην αρχή η υπηρεσία είχε δυο μέλη: τον Αλέξανδρο και τον Πέτρο. Η αρχή εντοπίζεται στο 2016. Την περίοδο που τα παιδιά αναζητούσαν χρήματα για να περάσουν από τη θεωρία στην πράξη, έπεισαν έξι ιδιώτες Έλληνες επενδυτές (“στο χώρο των startups αυτή η κατηγορία των επενδυτών λέγεται “Angels Investors”), να τους εμπιστευτούν και να τους δώσουν το ποσό των 210.000 δολαρίων, στις αρχές του 2017.

Στα μέσα του ίδιου χρόνου δημιουργήθηκαν οκτώ funds, που διαχειρίζονται τα 250.000.000 ευρώ του EquiFund. Τι είναι EquiFund; Ευρωπαϊκό πρόγραμμα, για την ενίσχυση νέων επιχειρήσεων που έχει συνεχόμενους ελέγχους και πολύ συγκεκριμένη οργάνωση και διαδικασία λειτουργίας. Στόχος είναι η ενίσχυση νεοφυών επιχειρήσεων. Τα χρήματα μοιράστηκαν στα funds, σε αυτά προστέθηκαν λεφτά ιδιωτών και έγιναν οι επιχορηγήσεις, οι ενισχύσεις και οι επενδύσεις.

Στις αρχές του 2018, ο Αλέξανδρος και ο Πέτρος άρχισαν να αναζητούν το δεύτερο γύρο επιχορήγησης, με τέσσερα από τα funds του EquiFund. Τον Ιούνιο κατέληξαν στο Velocity.Partners “που επένδυσε σε εμάς 380.000 δολάρια”.

Στο μεσοδιάστημα οι δυο που ασχολούνταν με το site, έγιναν 10 και η δωρεάν υπηρεσία της δοκιμαστικής περιόδου (από τον Αύγουστο έως το Δεκέμβριο του 2016) πλέον κοστίζει 15 δολάρια το μήνα, για κάθε ακίνητο. Γιατί δολάρια; “Διότι το προϊόν απευθύνεται παντού. Έχουμε πελάτες από 78 χώρες”. Ο πρώτος ποιος ήταν; “Ο Robo Prieska, από την Μπατισλάβα”. Πού τους βρήκε; “Μα στο Internet”.

https://www.syncbnb.com/

 

Πριν ξεκινήσουν τη δραστηριότητα τους, είχαν αναρτήσει στη σελίδα τους syncbnb.com, ένα κείμενο με λεπτομέρειες επί του τι επρόκειτο να φτιάξουν. “Είχαμε βάλει όλα τα απαραίτητα keywords για να μας βρει κάποιος. Από το synchronize και το calendars, έως όλα τα κανάλια (booking, tripadvisor κλπ). Ζητούσαμε emails των ενδιαφερομένων, στους οποίους στείλαμε την πρώτη, δωρεάν, έκδοση για δοκιμή”.

Ήταν 600 αυτοί οι ενδιαφερόμενοι. Την 1η Γενάρη του 2018 που άρχισε η χρέωση “κάποιοι έφυγαν, αλλά πάρα πολλοί ήλθαν”. Αυτήν τη στιγμή, το Syncbnb διαχειρίζεται 1000 ακίνητα, σε 78 χώρες. Στο site μπορείτε να διαβάσετε πως “αν χάσουμε το στόχο μας, έστω για μια κράτηση, όλος ο μήνας είναι δωρεάν. Ναι, τέτοια αυτοπεποίθηση έχουμε”. Για την ακρίβεια, όπως λέει ο Αλέξανδρος “επενδύουμε πολύ στην αξιοπιστία μας”.

https://www.syncbnb.com/

 

H χώρα… έκπληξη του ΤΟΡ10

Ποια είναι η χώρα που όταν προστέθηκε στη λίστα του προκάλεσε εντύπωση; “Η Κολομβία! Είναι στην πρώτη δεκάδα, μαζί με πολλές αγγλόφωνες, την Ιαπωνία, την Ελλάδα. Έχουμε πελάτες από την Κένυα, την Ταϋλάνδη, το Βιετνάμ…”. Επόμενος στόχος “είναι το μάρκετινγκ στις ισπανόφωνες χώρες και να ενισχύσουμε την υπηρεσία μας, με περισσότερες επιλογές και δυνατότητες”. Όπως το συγχρονισμό τιμών. “Τα χρήματα που πουλά ο κάθε ιδιώτης το δωμάτιο, το διαμέρισμα ή τη βίλα”.

Μια από τις υπηρεσίες θα είναι “να παρέχουν σε εμάς τις νέες φωτογραφίες και εμείς να ενημερώνουμε όλα τα κανάλια. Γενικά θέλουμε να το κάνουμε αυτό με όλες τις παροχές και τις υποδομές”. Είναι φρόνιμο να αποκαλύπτει τις επόμενες κινήσεις; “Μας αρέσει η πρόκληση και ο ανταγωνισμός. Από την αρχή ανακοινώναμε τα πλάνα μας. Δεν θα το αλλάξουμε τώρα”.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα