Β.Σ. Καρούλιας: Αλκοτέστ και νέες τάσεις οδήγησης οδηγούν σε πτώση κατανάλωσης αλκοόλ
Διαβάζεται σε 4'
Νέες συνήθειες των Ελλήνων οδηγών, η καθιέρωση του “designated driver” και τα συχνά αλκοτέστ συμβάλλουν στη μείωση της κατανάλωσης στην αγορά, σύμφωνα με πηγές της Β.Σ. Καρούλιας.
- 04 Δεκεμβρίου 2025 06:41
Στις νέες συνήθειες των Ελλήνων οδηγών οι οποίες έχουν διαμορφωθεί υπό την πίεση των συχνών αλκοτέστ και της αυστηροποίησης των ελέγχων οφείλεται εν μέρη η πτώση κατανάλωσης αλκοόλ στην αγορά, σύμφωνα με πηγές της Β.Σ. Καρούλιας. Η καθιέρωση της πρακτικής του “designated driver”, που εδώ και χρόνια εφαρμόζεται σε χώρες του εξωτερικού όπου ένα άτομο της παρέας επιλέγει να μην πιει καθόλου ώστε να μεταφέρει με ασφάλεια τους υπόλοιπους, οδηγεί σε περιορισμό της κατανάλωσης όχι μόνο από τον ίδιο, αλλά και συνολικά από την παρέα.
Η συνειδητοποίηση ότι ακόμη και δύο ποτήρια σαμπάνια μπορούν να καταστήσουν έναν οδηγό υπόλογο στο αλκοτέστ έχει ενισχύσει αυτή τη στροφή προς πιο…συνετές επιλογές. Σε συνδυασμό με το ήδη περιορισμένο εισόδημα των καταναλωτών, αλλά και την τάση του no alcohol (nolo) να ανεβαίνει με νέες προτάσεις από τις εταιρείες η αλλαγή αυτών των συνηθειών αποτελεί βασικό λόγο για την πτώση που παρουσιάζει η αγορά αλκοόλ, η οποία συνολικά κινείται στο -1%.
Σε αυτό το πλαίσιο η Β.Σ. Καρούλιας επιδιώκει ενίσχυση και της κατηγορίας των μη αλκοολούχων. Έτσι η διοίκηση εστιάζει στην εδραίωση της συνεργασιών με τις Κλιάφας – Δουμπιά (μέλη του ομίλου Ελληνικά Γαλακτοκομεία), τη Lipton – Ekaterra, καθώς και στην περαιτέρω ενίσχυση των “δικών” της προϊόντων, OZ και MastiH20. Με αυτόν τον τρόπο ενισχύει το αποτύπωμα της τόσο στη ζεστή αγορά όσο και σε επιλεγμένα κανάλια της κρύας αγοράς, διευρύνοντας παράλληλα τη συνολική γκάμα των προσφερόμενων προϊόντων στους πελάτες της.
Παράλληλα, παραμένει σε ενεργή αναζήτηση νέων κερδοφόρων συνεργασιών στην κατηγορία.
Στον τομέα των αλκοολούχων ποτών, η Β.Σ. Καρούλιας ενισχύει περαιτέρω τη συνεργασία της με τους οίκους Remy Cointreau – Metaxa καθώς και με τη SPI (Stoli), ενώ παράλληλα δίνει ιδιαίτερη βαρύτητα στην κατηγορία του κρασιού, με στόχο τόσο την ενδυνάμωση των υφιστάμενων συνεργασιών όσο και την αξιολόγηση νέων πιθανών συνεργατών.
Υπενθυμίζεται ότι τον περασμένο Απρίλιο η εταιρεία ανακοίνωσε τη σύναψη συμφωνίας για τη διανομή των κρασιών του Οινοποιείου Ρούβαλη στην ελληνική αγορά, ενώ λίγο νωρίτερα είχε ανανεώσει για πέντε ακόμη χρόνια τη συνεργασία της με την Κ. Τσιλιλής. Η εμπορική στρατηγική στη συγκεκριμένη περίπτωση επικεντρώνεται στην περαιτέρω ανάπτυξη του δικτύου διανομής και αφορά τόσο το τσίπουρο που φέρει την επωνυμία της εταιρείας όσο και τα σήματα Αγιονέρι και BiancoNero.
Μεταξύ των κατηγοριών της Β.Σ. Καρούλιας τα αλκοολούχα κινούνται στο δεκάμηνο στο +8%, το κρασί στο +10% και ο καφές στο +8%.
Στην κατηγορία του καφέ, παρά τις αυξήσεις στην πρώτη ύλη η εταιρεία επιδίωξε και κατάφερε να αγοράσει πρώτη ύλη καφέ σε τιμές που της επιτρέπουν να διατηρήσει σταθερές τις τιμές, τουλάχιστον για το α’ τρίμηνο του 2026. Παράλληλα οι ανατιμήσεις στην πρώτη ύλη ήταν ένας από τους λόγους που οδήγησαν την εταιρεία στο να προχωρήσει στο καβούρδισμα πρώτης ύλης για συγκεκριμένες μάρκες καφέ στην Ελλάδα. Όπως μαθαίνουμε πρόκειται για εξέλιξη που αποδίδει καλά. Μάλιστα από τον Ιούνιο έχει ήδη ξεκινήσει την παραγωγή για την Cortesse στην εγχώρια αγορά. Στόχος της είναι να ενισχύσει περαιτέρω την παρουσία της στην αναπτυσσόμενη αγορά του καφέ και ταυτόχρονα να βελτιώσει τους οικονομικούς δείκτες της.
Κατά τη χρήση 2024/2025 ο κύκλος εργασιών της Β.Σ. Καρούλιας παρέμεινε σταθερός, με τον καθαρό να ενισχύεται ελαφρώς, ωστόσο η προ φόρων κερδοφορία της εταιρείας συνέχισε την καθοδική της πορεία.
Τα οικονομικά στοιχεία της χρήσης από 1η Απριλίου 2024 που έληξε 31 Μαρτίου 2025 δείχνουν μια σχετική σταθερότητα στον κύκλο εργασιών της εταιρείας, ο οποίος για το 2024-2025 ανήλθε σε €129.264 χιλ., παραμένοντας ουσιαστικά στα ίδια επίπεδα με ένα χρόνο πριν και ελαφρώς αυξημένος σε σχέση με το 2022-2023 (€125.368 χιλ.). Τα κέρδη προ φόρων καταγράφουν καθοδική πορεία, περιοριζόμενα στα €1.972 χιλ. από €3.085 χιλ. το 2023-2024. Αντίστοιχη μείωση εμφανίζουν και τα καθαρά κέρδη, τα οποία διαμορφώθηκαν σε €1.416 χιλ. το 2024-2025, έναντι €2.404 χιλ. και €4.257 χιλ. τα δύο προηγούμενα οικονομικά έτη αντίστοιχα.
Για τη χρήση 2025-2026 η Β.Σ. Καρούλιας προσδοκά ανάπτυξη 5%.