Η κόντρα εκπαιδευτικών-κυβέρνησης και τα προνήπια που μένουν εκτός σχολείου

Η κόντρα εκπαιδευτικών-κυβέρνησης και τα προνήπια που μένουν εκτός σχολείου
Στιγμιότυπο από τον αγιασμό για τη νέα σχολική χρονιά, στο Δημοτικό Σχολείο Μεγαλοχώριου την Τετάρτη 11 Σεπτεμβρίου 2012. (EUROKINISSI/ΘΑΝΑΣΗΣ ΚΑΛΛΙΑΡΑΣ) Eurokinissi

Διαβάστε ένα άρθρο για την ανάγκη, οι γονείς να προασπίσουν τη δημόσια εκπαίδευση, ερχόμενοι σε κόντρα με τον εκάστοτε υπουργό παιδείας αφήνοντας να περάσει σε δεύτερη μοίρα η καθιερωμένη κόντρα συνδικαλιστών - κυβέρνησης, με την έναρξη της σχολικής χρονιάς

Όπως κάθε Σεπτέμβρη, τα τελευταία χρόνια ζούμε το θρίλερ αν θα ανοίξουν ή όχι τα σχολεία,  λόγω απεργιακών κινητοποιήσεων των εκπαιδευτικών.

Τώρα συζητάμε -όπως και κάθε χρόνο επαναλαμβάνω– αν οι εκπαιδευτικοί υποκινούνται πολιτικά. Σε λίγο θα συζητάμε  – όπως και κάθε χρόνο– αν θα κινητοποιηθούν και οι μαθητές με καταλήψεις και αν και αυτοί υποκινούνται πολιτικά.

Είναι μια ωραία ιστορία που τη ζούμε -κάθε χρόνο– με τους ίδιους  πρωταγωνιστές . Από τη μια εκπαιδευτικοί συνδικαλιστές και από την άλλη οι υπουργοί παιδείας των κυβερνήσεων του ΠΑΣΟΚ και της Ν.Δ.

Οι συνδικαλιστές εκπαιδευτικοί καταγγέλλουν διαχρονικά ότι με την πολιτική της λιτότητας το δημόσιο σχολείο υποβαθμίζεται χάριν της παραπαιδείας των φροντιστηρίων, λέγοντας ότι οι  είναι οι πιο χαμηλόμισθοι της Ε.Ε.

Από την πλευρά τους οι πολιτικοί υπουργοί παιδείας κάνουν λόγο για στρατιές εκπαιδευτικών εκτός σχολείων και υποστηρίζουν ότι θα πρέπει με τις συγχωνεύσεις και τις αποσπάσεις να νοικοκυρευτεί  το σύστημα, ώστε να τηρείται το ωράριο.

Ας τα αφήσουμε όλα αυτά και ας πάμε στην ουσία γιατί θεωρώ ότι τη συγκεκριμένη στιγμή το λόγο δεν πρέπει να έχουν οι εκπαιδευτικοί και οι υπουργοί παιδείας, αλλά οι γονείς. Άλλωστε αυτοί είναι που μπορούν να αξιολογήσουν άριστα το δημόσιο σχολείο γιατί το βιώνουν καθημερινά και βλέπουν τα αποτελέσματα μέσα από την πρόοδο των παιδιών τους.

Για πρώτη φορά οι μαθητές της Α΄ Λυκείου θα είναι τα πειραματόζωα του νέου εισαγωγικού συστήματος που ψηφίστηκε μόλις την Τρίτη (10/09) με το νομοσχέδιο του νέου λυκείου. Ενώ οι μαθητές των Τεχνικών λυκείων δεν θα έχουν επιλογές σε τεχνικές ειδικότητες που είχαν μέχρι πέρυσι  οι μεγαλύτεροι συμμαθητές τους.

Και καλά αν βγει το σύστημα, αν δεν βγει όμως, απλά θα την πληρώσουν κάποια παιδιά. Και του χρόνου αν εντοπιστούν λάθη το υπουργείο παιδείας θα αλλάξει για πολλοστή φορά το εισαγωγικό σύστημα στην τριτοβάθμια εκπαίδευση .

Σίγουρα το δημόσιο σχολείο νοσεί.

Σαφώς υπάρχουν εξαιρέσεις από τις ηρωικές προσπάθειες κάποιων εκπαιδευτικών που στην ουσία χωρίς εργαλεία και οικονομική άνεση, επιχειρούν με τη φαντασία τους, να καλύψουν τα κενά της πολιτείας. Όπως η περίπτωση του δασκάλου του Φουρφουρά της Κρήτης.

Ενδεικτικό είναι ότι πέρυσι σε πολλά σχολεία  χρήματα, δόθηκαν στην κυριολεξία την τελευταία στιγμή για να αγοραστεί πετρέλαιο και να μην παγώσουν μαθητές.

Και τα παράδειγμα εκπαιδευτικών, που κουβαλούν στην τάξη το προσωπικό τους υπολογιστή, καθώς το σχολεία δεν διαθέτει, είναι άπειρα.    

Στην ανατολική Αττική, όπου τα τελευταία χρόνια παρατηρείται σημαντική αύξηση του πληθυσμού, υπάρχουν πολλά κενά σε δασκάλους και νηπιαγωγούς.

Γνωρίζω προσωπικά ότι σε νηπιαγωγείο που πέρυσι υπηρετούσαν τρεις νηπιαγωγοί για να καλυφθεί και το διευρυμένο ωράριο, σήμερα υπηρετεί ένας.

Αυτό ο νηπιαγωγός θα κληθεί την Πέμπτη (12/09) ή να επιλέξει 25 από τα 48 νήπια για να τους κάνει μάθημα, ή αν θέλει να μην έρθει σε προστριβή με τους γονείς να αναλάβει και τα 48. Και αν φυσικά γιατί μιλάμε για νήπια κάποιο διαφύγει της προσοχής τους εκπαιδευτικού  και έχουμε κάποιο ατύχημα, να κληθεί να πληρώσεις και το μάρμαρο

Έτυχε αυτές τις ημέρες να έχω προσωπική επικοινωνία με το σύλλογο γονέων Διονύσου (Ροδόπολη).

Σας παραθέτω το δελτίο τύπου που εξέδωσαν την Τρίτη (10/09)

” Τα προβλήματα στη προσχολική Αγωγή  που ταλαιπωρούν γονείς και εκπαιδευτικούς είναι χρόνια και έχουν να κάνουν και με τη γενικότερη κατάσταση που επικρατεί στην Παιδεία ,των περικοπών των απολύσεων, των συγχωνεύσεων και υποβάθμισης της μόρφωσης που παρέχεται το Δημόσιο Σχολείο

Οι ελλείψεις σε αίθουσες διδασκαλίας είναι τραγικές και δεν αφορά μόνο τα νηπιαγωγεία  αλλά και τις άλλες βαθμίδες εκπαίδευσης του Δήμου μας. Κάθε χρόνο στα περισσότερα νηπιαγωγεία, η φοίτηση των  προνηπίων  κρίνεται  κατόπιν κλήρωσης. 

Τον Ιούνιο  δύο ιδρυμένα Νηπιαγωγεία 3ο Διονύσου και 3ο Άνοιξης με διορισμένους εκπαιδευτικούς καταργήθηκαν.  

Η Ένωση Γονέων με έγγραφό της είχε προειδοποιήσει την Δημοτική Αρχή για τα σχέδια του Υπουργείου και της  ζητούσε να στεγάσει το ένα σχολείο στα εκπαιδευτήρια Καργάκου αφού εκεί υπάρχει χώρος και οι Δημότες πληρώνουν κάθε μήνα 15.500 ευρώ και να μην αποδεχτεί το κλείσιμο των Νηπιαγωγείων. Συνέπεια αυτού ήταν 90 προνήπια να βρεθούν έξω από το Δημόσιο Σχολείο.                                                                                                          

Σήμερα 10/9/2013 πληροφορηθήκαμε ένα ακόμη Νηπιαγωγείο , με απόφαση του ΠΥΣΠΕ το 4ο Αγίου Στεφάνου, ανέστειλε την λειτουργία του.

Η κατάσταση που επικρατεί είναι απελπιστική. Οι γονείς τρέχουν πανικόβλητοι την τελευταία στιγμή σε όλα τα όμορα νηπιαγωγεία του Δήμου για να βρουν μια θέση για το παιδί τους σε Δημόσιο σχολείο και οι εκπαιδευτικοί τρέχουν να συμπληρώσουν αίτηση για να τοποθετηθούν σε άλλο νηπιαγωγείο.

Η ενημέρωση που έχουμε από τους συλλόγους των εκπαιδευτικών είναι ότι αυτές τις μέρες δίνεται κατεύθυνση στις νηπιαγωγούς, να μην προχωρήσουν σε κληρώσεις προνηπίων γιατί τα τμήματα θα υπολογιστούν μόνο με βάση τα νήπια.

Η προσπάθεια πλήρους αποκλεισμού των προνηπίων από τα δημόσια νηπιαγωγεία είναι σε εξέλιξη.

Επίσης σε εγκύκλιο που έστειλε το Υπουργείο στις 9/9/2013 αυξάνει τον αριθμό των μαθητών ανά τάξη ,δίνεται προτεραιότητα στα πρωινά τμήματα και ανοίγει ο δρόμος για να κλείσουν ολοήμερα σχολεία.

Όλα τα παραπάνω θα έχουν άμεση επίπτωση στο μορφωτικό επίπεδο των παιδιών μας .

Σε μια περίοδο που όλες οι οικογένειες πλήττονται από τις συνέπειες της οικονομικής κρίσης κλείνουν τις πόρτες και τα παράθυρα των δημόσιων νηπιαγωγείων για τα προνήπια ανοίγοντας έτσι ορθάνοιχτα τις πόρτες των ιδιωτικών παραμάγαζων ή αφήνουν τα παιδιά αυτά στα σπίτια σε μία περίοδο της ζωής τους που η κοινωνικοποίησή τους είναι καθοριστική.”

Φαντάζομαι ότι ανάλογες ιστορίες υπάρχουν και σε άλλες περιοχές σε όλα τα μήκη και τα πλάτη της Ελλάδας.

Προσωπικά σε αυτούς τους γονείς θα με ενδιαφέρει να δώσει μια απάντηση η δικομματική πολιτική ηγεσία , το να ακούω τα ίδια και τα ίδια από την πολύχρονη κόντρα υπουργείου παιδείας- ΟΛΜΕ, μου είναι εντελώς αδιάφορο. Άλλωστε τα άκουσα και πέρυσι και πρόπερσι…               

*Ο Φώτης Νάκος είναι αρχισυντάκτης του NEWS247. Έχει εργαστεί στον “Ταχυδρόμο” και στις εφημερίδες “Ελεύθερος” και “Αδέσμευτος Τύπος”, την τηλεόραση της ΕΡΤ και του ΣΚΑΪ και στο ρ/σ City και έχει σπουδάσει “Ελληνικό πολιτισμό” στο ανοικτό πανεπιστήμιο.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα