Και μία καλή είδηση

Και μία καλή είδηση

Ακολουθούμενη φυσικά από λίγη (καλοπροαίρετη) γκρίνια

Ευχάριστη είναι οπωσδήποτε η είδηση ότι εννέα ελληνικά προϊόντα σάρωσαν στα Great Taste Awards, τα “όσκαρ της γεύσης”. Ευχάριστη γιατί σε καιρούς κρίσης είναι θετικό, ελληνικά προϊόντα να διακρίνονται, δείχνοντας ότι υπάρχει η δυνατότητα ενίσχυσης των εξαγωγών.

Αλλά. Ενώ ο τομέας της αγροτικής και κτηνοτροφικής παραγωγής δίνει στην Ελλάδα τη δυνατότητα, με ποιοτικά προϊόντα και σωστό, εθνικό marketing, ένα brand συνολικό της χώρας και των αγαθών που παράγει (σημείο στο οποίο δεν έχουμε καταφέρει να εκμεταλλευθούμε τη μοναδικότητα των ελληνικών προϊόντων σε αντίθεση με τους Γάλλους και τους Ιταλούς), δεν είναι ο μόνος στον οποίο θα έπρεπε να περιοριστεί η χώρα.

Πόσες φορές και από πόσους πολιτικούς, δεν έχουμε ακούσει οράματα για μία Ελλάδα που θα επενδύσει στην καινοτομία και στις νέες τεχνολογίες, έχοντας τόσους νέους επιστήμονες με υψηλό επίπεδο γνώσεων, που στο εξωτερικό γίνονται συχνά περιζήτητοι.

Όμως, όταν για να δημιουργήσει κανείς μία νέα επιχείρηση, η οποία θα παράγει από ποιοτικό μέλι μέχρι φυτικά καλλυντικά, χρειάζεται να δώσει τουλάχιστον 5.000 ευρώ μόνο για τα γραφειοκρατικά της ίδρυσης, μόνο και μόνο δηλαδή για να του επιτραπεί να υπάρξει, αλλά και όταν η εξαγωγική δραστηριότητα βρίσκει χιλιάδες εμπόδια, αντιλαμβάνεται κανείς ότι δεν είναι εύκολο να επιχειρήσει όποιος δεν έχει το χρήμα και τις “άκρες”.

Επίσης εξυπακούεται ότι δεν είναι ο στόχος να γίνει η χώρα ένα “εργαστήρι” παραγωγής υψηλής ποιότητας προϊόντων μόνο προς εξαγωγή, επειδή οι φτωχοποιημένοι Έλληνες δε θα έχουν τα χρήματα να τα αγοράσουν…

Με δυο λόγια, χαιρόμαστε όταν έχουμε καλές ειδήσεις να δημοσιεύσουμε, οφείλουμε να θέτουμε όμως και τα ζητήματα που μας εμποδίζουν να έχουμε περισσότερες καλές ειδήσεις προς δημοσίευση.

*της Βίκυς Σαμαρά, αρχισυντάκτριας του Πολιτικού Τμήματος του NEWS 247

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα