Πόσο “ασφαλισμένα” είναι τα ανασφάλιστα οχήματα;

Πόσο “ασφαλισμένα” είναι τα ανασφάλιστα οχήματα;
ΑΥΞΗΜΕΝΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ ΣΤΗΝ ΕΘΝΙΚΗ ΟΔΟ ΑΘΗΝΩΝ ΛΑΜΙΑΣ (EUROKINISSI // ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΥ ΓΕΩΡΓΙΑ) Eurokinissi

Τι συμβαίνει όταν ανασφάλιστο όχημα εμπλέκεται σε ατύχημα. Από ποιες προϋποθέσεις εξαρτάται η αποζημίωση των οδηγών ασφαλισμένων οχημάτων και τι συμβαίνει με το Επικουρικό Κεφάλαιο

Μια από τις συνέπειες της οικονομικής κρίσης που υφίσταται η χώρα μας τα τελευταία χρόνια είναι να κυκλοφορούν όλο και περισσότερα ανασφάλιστα οχήματα στους δρόμους και αυτό είτε γιατί οι ιδιοκτήτες δεν έχουν τα χρήματα των ασφαλίστρων είτε γιατί τίθενται σε εκκαθάριση και αναστέλλονται οι άδειες των ασφαλιστικών εταιρειών.

Συχνά τίθεται το ερώτημα: τι συμβαίνει όταν εμπλακεί σε ένα ατύχημα, όχημα το οποίο είναι «ανασφάλιστο»;

Τη στιγμή που ακολουθεί το ατύχημα η διαδικασία είναι δεδομένη. Καλείτε την τροχαία όπου στο δελτίο καταγράφονται τα περιστατικά και κάνετε δήλωση στον ασφαλιστή σας. Η περαιτέρω πορεία της αποζημίωσής σας διαφοροποιείται σε δύο περιπτώσεις:

Πρώτη περίπτωση: Όταν στο ασφαλιστήριο συμβόλαιο υπάρχει η κάλυψη «υλικές ζημιές από ανασφάλιστο αυτοκίνητο» , πολύ απλά η ασφαλιστική σας εταιρεία οφείλει να σας αποζημιώσει.

Δεύτερη περίπτωση: Όταν δεν υπάρχει η κάλυψη που προαναφέραμε, η ζημιά αποζημιώνεται από το «Επικουρικό  Κεφάλαιο». Σύμφωνα με τον Νόμο 4092/2012 και την τελευταία τροπολογία για το Επικουρικό Κεφάλαιο πριν από οποιαδήποτε δικαστική ενέργεια κατά του Επικουρικού Κεφαλαίου πρέπει ο ζημιωθείς να υποβάλει στο Επικουρικό Κεφάλαιο έγγραφη αίτηση αποζημίωσης με συνημμένα τα έγγραφα που αποδεικνύουν την απαίτησή του. Το Επικουρικό Κεφάλαιο με βάση τις πληροφορίες που του παρέχει υποχρεούται εντός τριμήνου από την κατάθεση της αίτησης να του δώσει αιτιολογημένη απάντηση σχετικά με την καταβολή ή μη αποζημίωσης. Μετά την λήψη της απάντησης του Επικουρικού Κεφαλαίου ή την άπρακτη παρέλευση της ως άνω προθεσμίας, ο ζημιωθείς δύναται να ασκήσει αγωγή κατά του Επικουρικού Κεφαλαίου. Ωστόσο δεν επιτρέπεται στο Επικουρικό Κεφάλαιο να απαιτεί, προκειμένου να καταβάλει την αποζημίωση, να αποδείξει το θύμα καθ’ οιονδήποτε τρόπο, ότι το υπεύθυνο για το ατύχημα μέρος δεν είναι σε θέση ή αρνείται να πληρώσει. Το Επικουρικό Κεφάλαιο με την καταβολή της αποζημίωσης υποκαθίσταται σε όλα τα εξ αιτίας του ατυχήματος δικαιώματα του προσώπου που ζημιώθηκε, έναντι του υπόχρεου προς αποζημίωση ή του ασφαλιστή αυτού.

Η τελευταία αυτή τροπολογία, η  οποία στην πράξη δυσχεραίνει την αποζημίωση του ζημιωθέντος από το Επικουρικό Κεφάλαιο – καθώς  δημιουργεί περισσότερη γραφειοκρατία  και αυξάνει το χρονικό διάστημα για την άσκηση της αγωγής –  είναι επίσης απόρροια της οικονομικής  κρίσης και αυτή τη φορά από την πλευρά του Κράτους.

Η αλήθεια είναι ότι το Επικουρικό Κεφάλαιο χρηματοδοτείται από τους ίδιους τους ασφαλισμένους καθώς  σε κάθε ασφαλιστήριο συμβόλαιο ένα ποσοστό των ασφαλίστρων δίδεται για την ενίσχυση του Επικουρικού Κεφαλαίου. Με λίγα λόγια τα ασφαλισμένα οχήματα «ασφαλίζουν» και τα ανασφάλιστα. Όμως το Επικουρικό Κεφάλαιο λόγω έλλειψης κονδυλίων καταλήγει να αποζημιώσει μέχρι και δύο χρόνια μετά την  έκδοση δικαστικής απόφασης. Στην ουσία ένας οδηγός ο οποίος ζημιώθηκε από ανασφάλιστο όχημα – ενώ  έχει χρηματοδοτήσει την αποζημίωσή του μέσω των ασφαλίστρων που  έχει πληρώσει – πρέπει να περιμένει δύο χρόνια για την εκδίκαση της  αγωγής του και άλλα δύο περίπου για την αποζημίωσή του από το Επικουρικό Κεφάλαιο.

Η προαπαιτούμενη υποβολή αίτησης αποζημίωσης προς το Επικουρικό Κεφάλαιο θα έπρεπε να λειτουργήσει ευεργετικά προς τους πολίτες – θύματα της  οικονομικής κρίσης και να αποζημιώνονται εφόσον το δικαιούνται στο τρίμηνο  από την υποβολή της. Έτσι και  θα εισέπρατταν τα χρήματά τους πιο γρήγορα οι ζημιωθέντες και θα άδειαζαν τα δικαστήρια από δίκες  χωρίς νόημα με μόνο σκοπό την ταλαιπωρία των ζημιωθέντων και την καθυστέρηση  της εκταμίευσης της αποζημίωσης.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα