Ελλάδα: Ζήσε το μύθο του άρπα κόλλα

Ελλάδα: Ζήσε το μύθο του άρπα κόλλα
Σκηνή από την ταινία Άρπα Colla του Νίκου Περάκη: στη φωτό, οι Δέσποινα Παγιάνου και Νίκος Καλογερόπουλος

Ένα άρθρο που μίλα για την ποιότητα και όχι την ποσότητα των τουριστών συγκρίνοντας τις πρακτικές της Ελλάδας και της Γαλλίας

Δέκα επτά εκατομμύρια τουρίστες θα φάνε Ελληνική σαλάτα, μουσακά και πίτα γύρο στην Ελλάδα της φοροδιαφυγής και της ανασφάλιστης εργασίας εποχιακών υπαλλήλων τη φετινή καλοκαιρινή σεζόν.

Σε μια χώρα που ο τουρισμός έπρεπε να είναι υψηλών προδιαγραφών μετά από τρία χρόνια μνημονίου, οι επαγγελματίες του τουρισμού δεν έχουν βάλει ακόμα μυαλό και αντί να παρέχουν  διακοπές ποιότητας σε ανταγωνιστικές τιμές εξακολουθούν στην πλειοψηφία τους  να συμπεριφέρονται έχοντας για μότο τους το  “come to Greece” για να τη βρεις.

Ελάχιστες ξενοδοχειακές μονάδες έχουν τη δυνατότητα να προσφέρουν όλα όσα ζητούν  εκείνοι οι τουρίστες που μπορούν να αφήσουν ζεστό χρήμα στη χώρα.

Η κυβέρνηση θριαμβολογεί για τις αφίξεις των τουριστών χωρίς ωστόσο να δίνει στο φως της δημοσιότητας στατιστικά στοιχεία για την ποιότητα του κόσμου που επιλέγει την Ελλάδα για τις διακοπές του.

Οι προηγμένες χώρες αναζητούν τουρίστες που θα ξοδέψουν χρήματα και όχι όσους κάνουν διακοπές με ένα σλίπινγκ μπαγκ οι οποίοι μοιράζονται μια ελληνική σαλάτα δια δύο.

Καν’ το όπως στο Σαιν-Τροπέ

Φανταστείτε μια εικόνα. Τουρίστα στις Κάννες, τη Νίκαια και το Σαιν-Τροπέ να μεθά πίνοντας  μπύρες και να κοιμάται σε καταλύματα των δέκα ευρώ.

Είναι απίθανο, καθώς οι Γάλλοι δεν επέλεξαν τέτοιου είδους τουρίστες και μέσα στα χρόνια, ήδη από την εποχή της Μπριζίτ Μπαρντό,έκαναν  την Κυανή Ακτή ένα θέρετρο  διακοπών του διεθνούς τζετ σετ.

Στο Σαιν-Τροπέ θα δείτε αναρίθμητα πολυτελή σκάφη αναψυχής που δένουν στο λιμάνι της πόλης απέναντι στα παραλιακά καφέ. Η νυχτερινή ζωή στη πόλη είναι έντονη ενώ μπορεί κανείς συχνά να πετύχει ελικόπτερα που προσγειώνονται προκειμένου να μεταφέρουν τους υψηλούς καλεσμένους στα πριβέ πάρτι που διοργανώνονται σε κάποια από τις πολυάριθμες πολυτελείς βίλες.

Οι ελληνικές θάλασσες δεν είναι συγκρίσιμες με αυτές της Κυανής Ακτής ωστόσο λόγω ενός μύθου που χτίζεται εδώ και πέντε δεκαετίες οι ζάπλουτοι αυτού του κόσμου προτιμούν τις γαλλική Ριβιέρα από ότι την Ελλάδα.

Βεβαίως ορισμένοι από αυτούς έστω και για λίγες μέρες επισκέπτονται την Ελλάδα δίνοντας τροφή στους εγχώριους παπαράτσι να παραμυθιάζονται ότι η χώρα είναι το κέντρο των ξένων επωνύμων.

Γιατί όμως όλοι αυτοί προτιμούν τους καλοκαιρινούς μήνες κατά κόρων την Γαλλική Ριβιέρα και την Ελλάδα.

Πρώτα απ΄ όλα είναι θέμα διαφήμισης. Οι Γάλλοι κατάφεραν με στοχευμένες κινήσεις να δημιουργήσουν ένα μύθο. Για παράδειγμα το φεστιβάλ των Κανών κάτι που όμοιο του δεν υπάρχει στην Ελλάδα. Το Σαιν-Τροπέ από τη πλευρά του, λόγω της συμβολής  της Μπαρντό πέτυχε μια διεθνή ακτινοβολία η οποία έγινε γνωστή στα πέρατα του κόσμου χάριν μιας κωμωδίας, Ο χωροφύλακας του Σαιν-Τροπέ,  με πρωταγωνιστή τον Λουί ντε Φινές.

Δεύτερον οι επαγγελματίες του τουρισμού. Δεν μπορεί για παράδειγμα να διανοηθεί κανείς ένα ρεστοράν στη Γαλλία όπου το μενού έχει μόνο τοπικά πιάτα  αμφιβόλου ποιότητας. Η Μεσογειακή διατροφή μπορεί  είναι φημισμένη στα πέρατα του κόσμου και τα ελληνικά προϊόντα να είναι ποιοτικά και να ξεχωρίζουν από αυτά της Γαλλίας ωστόσο κάποιος πρέπει να τα μαγειρέψει και να τα σερβίρει με τον πλέον επαγγελματικό τρόπο καθώς σήμερα σημασία έχει και το φαίνεσθαι.

Τρίτον ο τρόπος που προσεγγίζει το υπουργείο τουρισμού τη βιομηχανία του τουρισμού. Εδώ δεν θέλω να μακρηγορήσω γιατί άπειρα είναι τα παραδείγματα της Ελληνικής παράνοιας στον τρόπο που διαφημίζεται η χώρα στο εξωτερικό.

Είναι λοιπόν απαράδεκτο να έχεις την πιο όμορφη χώρα της Μεσογείου και να μην έχεις κάνει ένα εθνικό σχεδιασμό πως θα φέρεις όλους αυτούς που θα δώσουν με τις αφίξεις τους κύρος στη χώρα.

Σημασία λοιπόν δεν έχουν τα ρεκόρ αλλά η ποιότητα του τουρίστα που θα κάνει διακοπές στη χώρα.

Τα στοιχεία που καταγράφονται και στις στατιστικές για τις επισκέψεις τουριστών στη Γαλλία είναι εντυπωσιακά. Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Τουρισμού του ΟΗΕ (UNWTO) τη Γαλλία επισκέφτηκαν 83 εκατομμύρια τουρίστες κάνοντάς τη τον πλέον δημοφιλή προορισμό στον κόσμο.

Η Γαλλία κέρδισε το “χρυσό” λόγω των τουριστών που κατέκλυσαν τις Άλπεις το χειμώνα αλλά και τα θέρετρα της Μεσογείου το καλοκαίρι. Αξίζει εδώ να σημειωθεί ότι μόνο το Παρίσι επισκέφτηκαν 13,92 εκατομμύρια τουρίστες.

Η Ελλάδα βρισκόταν στην 17 θέση με 15,5 εκατομμύρια επισκέπτες, κάτω από τη Ισπανία  την Ιταλία, τη Γερμανία, τη Βρετανία ακόμα και την Αυστρία!

Κατά μέσο όρο κάθε επισκέπτης ξόδεψε στη Γαλλία 645,8 δολάρια ενώ στην Ελλάδα 832,3.

Μπορεί αριθμητικά ένας τουρίστας να ξοδεύει λιγότερα κατά μέσο όρο στη Γαλλία απ’ ότι στην Ελλάδα ωστόσο  αυτό συμβαίνει επειδή καταμετρούνται και όσοι έρχονται μονοήμερη εκδρομή  από τις γειτονικές χώρες όπως το Λουξεμβούργο, τη Γερμανία, την Ισπανία, το Βέλγιο, την Ιταλία.

Όσοι επισκέπτονται την Ελλάδα μένουν στη χώρα από μια έως δύο εβδομάδες και ξοδεύουν 832,3 δολάρια, ενώ στη Γαλλία τα 645,8 δολάρια κατά μέσο όρο μπορεί να τα ξοδέψει κανείς μέσα σε μόλις μια μέρα κάνοντας σκι στις Άλπεις ή παίζοντας στο Καζίνο ή διασκεδάζοντας ένα βράδυ στα μπαρ της Κυανής Ακτής!

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα