Το λιμάνι της αφασίας

Θέατρο παραλόγου στον Πειραιά μετά την πώληση του λιμανιού στην Cosco με πρωταγωνιστή τον υπουργό Ναυτιλίας και συμμέτοχους όλους τους συναρμόδιους υπουργούς
- 01 Φεβρουαρίου 2016 06:16
Το μείζον πρόβλημα είναι προφανώς ότι το πρώτο λιμάνι της χώρας… σαλπάρησε και πέρασε στα χέρια της Cosco, με έναν πολυδιαφημισμένο διαγωνισμό που κατέληξε σε μία μόνο προσφορά (!) και με τίμημα που, όπως επισημαίνουν ειδικοί, δεν καλύπτει ούτε την αξία των οικοπέδων του ΟΛΠ.
Πρόβλημα όμως είναι και όσα ακολούθησαν, όσα λέχτηκαν και όσα εξακολουθούν να λέγονται, στον ιδιότυπο “διάλογο”, από ραδιόφωνο σε ραδιόφωνο κι από εφημερίδα σε εφημερίδα, του υπουργού Ναυτιλίας και του επικεφαλής του ΤΑΪΠΕΔ, με την κυβέρνηση ως συλλογικό όργανο να… σφυρίζει, και τους συναρμόδιους υπουργούς να μην βλέπουν, να μην ακούνε και να μη μιλάνε!
Κάπως έτσι, ο Θοδωρής Δρίτσας κατηγορεί το ΤΑΪΠΕΔ ότι “ανέλαβε δεσμεύσεις πέραν των αρμοδιοτήτων του” αλλά όλοι οι άλλοι κάνουν ότι δεν τον άκουσαν, και ο Στέργιος Πιτσιόρλας απαντά, ούτε λίγο ούτε πολύ, ότι όσα λέει ο υπουργός είναι άνευ σημασίας.
Αυτήν όμως την αντιπαράθεση, ενός μάνατζερ που τοποθέτησε η κυβέρνηση με το αρμόδιο (;) μέλος της κυβέρνησης, όλοι οι άλλοι, από τον συντονιστή του κυβερνητικού έργου Αλ. Φλαμπουράρη και τον αντιπρόεδρο Γ. Δραγασάκη, που ουσιαστικά “οργάνωσε” τη συγκεκριμένη πώληση, μέχρι τον αρμόδιο για τις ξένες επενδύσεις Ν. Παππά, κάνουν ότι δεν την βλέπουν.
Βέβαια, ο κ. Δρίτσας αυτοϋπονομεύεται, όταν τη μια στιγμή δηλώνει πως «Αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει συμφωνία ΟΛΠ-COSCO” και πως «Το αποτέλεσμα του διαγωνισμού θα το αξιολογήσω, με υπευθυνότητα και πληρότητα, όπως επιτάσσει ο θεσμικός μου ρόλος, όταν λάβω όλο τον φάκελο τον οποίο έχω ζητήσει”, και την άλλη υποστηρίζει ότι δεν έχει “δικαίωμα” “να κάνει κάτι για να σταματήσει η διαδικασία, από τη στιγμή που είναι δέσμευση της κυβέρνησης με βάση αυτά που ψηφίστηκαν στη Βουλή”.
Οι αντιφάσεις του όμως δεν αναιρούν την ουσία: ο αρμόδιος υπουργός δηλώνει ότι ζητάει τον φάκελο του διαγωνισμού και δεν του τον δίνουν (!) και ότι η συμφωνία είναι στον αέρα, και ο διευθύνων σύμβουλος του ΤΑΪΠΕΔ Στ. Πιτσιόρλας αντί να τον ενημερώσει, και τηλεφωνικά και εκ του σύνεγγυς και στέλνοντάς του τον φάκελο, γυρνάει δεξιά αριστερά στα ΜΜΕ και “απαντά” εμμέσως, λέγοντας ότι “Σε όλα τα επίπεδα υπήρξε ενημέρωση όλων. Το ΤΑΙΠΕΔ από μόνο του δεν θα έπαιρνε μια τέτοια μεγάλη απόφαση», εννοώντας ίσως ότι ενημέρωσε αυτούς που… έπρεπε.
Όλα αυτές οι ακροβασίες όμως δεν δίνουν εικόνα μιας κυβέρνησης που λειτουργεί ενιαία και συγκροτημένα, που έχει σχέδιο και ικανότητα να διαπραγματευτεί, τόσο, στην περίπτωση αυτή, με την Cosco, όσο και γενικότερα, με το κουαρτέτο και τους όποιους επενδυτές, με ή χωρίς εισαγωγικά, εμφανιστούν στο μέλλον.
Η αστεία πλευρά αυτής της κωμικοτραγικής κατάστασης είναι ότι ο υπουργός Ναυτιλίας επιμένει πως «Παρά τους ισχυρισμούς δεύτερης διαλογής, η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ δεν σκοπεύει να ξεπουλήσει το λιμάνι», ενώ η δημοτική παράταξη “Λιμάνι της Αγωνίας”, επικεφαλής της οποίας υπήρξε ο… Θ. Δρίτσας, έχει καταγγείλει ότι «Η κυβέρνηση, με όλες τις εσωτερικές αντιφάσεις της, εν τέλει αποφάσισε να (ξε)πουλήσει το λιμάνι του Πειραιά”!
Και επειδή τα στερνά τιμούν τα πρώτα, προφανώς δεν είναι συμπτωματική, αλλά… συστημένο γράμμα (και) για τον Δρίτσα, η κατάληξη της ανακοίνωσης του Λιμανιού της Αγωνίας: “Η ζωή και η ιστορία θα μας κρίνουν”.
*Ο Βαγγέλης Δεληπέτρος είναι δημοσιογράφος και συγγραφέας.