Έτσι εξηγεί η Εκκλησία το προνομιακό ‘χαλάρωμα’ των capital controls

Έτσι εξηγεί η Εκκλησία το προνομιακό ‘χαλάρωμα’ των capital controls
ΕΓΚΑΙΝΙΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥ ΦΑΡΜΑΚΕΙΟΥ ΤΗΣ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΗΣ ΑΘΗΝΩΝ ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟ ΙΑΘΗΝΩΝ ΙΕΡΩΝΥΜΟ--ΣΤΗΝ ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΠΑΡΕΥΡΕΘΗΚΑΝ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΕΣ,Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΩΝ ΦΑΡΜΑΚΟΒΙΟΜΗΧΑΝΩΝ, ΟΙ ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ ΤΗΣ Ν.Δ ΑΔΩΝΙΣ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ,ΝΙΚΗΤΑΣ ΚΑΚΛΑΜΑΝΗΣ ΚΑΙ ΘΑΝΑΣΗΣ ΠΛΕΥΡΗΣ, ΟΙ ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ ΤΟΥ ΣΥΡΙΖΑ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΟΥΡΟΥΜΠΛΗΣ ΚΑΙ ΧΑΡΟΥΛΑ ΚΑΦΑΝΤΑΡΗ Ο ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΤΩΝ ΑΝΕΛ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΜΕΛΑΣ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΙ ΤΟΥ ΔΗΜΑΡΧΟΥ ΓΙΩΡΓΟΥ ΚΑΜΙΝΗ ,ΚΛΗΡΙΚΟΙ ΚΑΙ ΜΕΛΗ ΤΟΥ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΥ ΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ--ΣΤΗ ΦΩΤΟ ΦΩΤΟ ΧΡΗΣΤΟΣ ΜΠΟΝΗΣ/EUROKINISSI Eurokinissi

Η επίσημη απάντηση της Ιεράς Συνόδου ως προς την απόφαση του υπουργείου Οικονομικών να αλλάξει το καθεστώς που υπόκειται η Αρχιεπισκοπή και οι Μητροπόλεις, σχετικά με το όριο ανάληψης βάσει capital controls. Η ανακοίνωση και του υπουργείου που κάνει λόγο για "φιλανθρωπικά αίτια"

Η Ιερά Σύνοδος με επίσημη ανακοίνωση της, επεξηγεί το γιατί τροποποιήθηκαν οι περιορισμοί στην ανάληψη μετρητών και στην κίνηση κεφαλαίων που θεσπίστηκαν με την Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου της 18ης Ιουλίου 2015 (Α΄ 84), αυξάνοντας το προβλεπόμενο όριο για τις Μητροπόλεις και την Αρχιεπισκοπή.

Όπως ανακοινώνεται από το γραφείο Τύπου της Ιεράς Συνόδου λοιπόν, η σχετική απόφαση “δεν κατήργησε τους κεφαλαιακούς ελέγχους για τους φορείς της Εκκλησίας, αλλά αύξησε το μηνιαίο όριο αναλήψεως μετρητών”. Κάτι που δεν είχε τεθεί άλλωστε υπό αμφισβήτηση και στο πρώτο κείμενο μας, καθώς δεν έγινε λόγος για “κατάργηση” αλλά για προνομιακή τροποποίηση.

Τονίζεται επίσης ότι “η αύξηση ορίου αναλήψεως αφορά μόνο στις Ι. Μητροπόλεις και δεν αφορά σε φυσικά πρόσωπα” και στη συνέχεια επεξηγείται το γιατί ως εξής:

“Οι λόγοι της αύξησης του μηνιαίου ορίου αναλήψεως μετρητών ήταν η ως σήμερα δυσχέρεια καταβολής τακτικών και εκτάκτων επιδομάτων βοήθειας σε ημεδαπούς και αλλοδαπούς απόρους και οικογένειες από τα Φιλόπτωχα Ταμεία των Μητροπόλεων, καθώς η υλική βοήθεια προς αυτούς δεν διεκπεραιωνόταν ώς σήμερα διατραπεζικά, όπως επίσης και η διευκόλυνση πληρωμής εξόδων για τα συσσίτια, εξόφλησης τρεχουσών υποχρεώσεων λειτουργίας των φιλανθρωπικών ιδρυμάτων (γηροκομεία, άσυλα ανιάτων κ.λπ.) των Μητροπόλεων.

Επομένως η αύξηση του ορίου αναλήψεως μετρητών ήρθε να αποτρέψει την παράλυση του προνοιακού έργου των προαναφερθέντων εκκλησιαστικών φορέων δημοσίου δικαίου και όχι να θεσπίσει κάποιο προνόμιο υπέρ προσώπων, όπως ερμηνεύθηκε από ορισμένα δημοσιεύματα με σκανδαλοθηρική πρόθεση”.

Η επεξήγηση του Υπουργείου Οικονομικών:

Σε δελτίο Τύπου που είχε εκδώσει στις 28 Σεπτεμβρίου παραπέμπει το υπουργείο Οικονομικών, από τη δική του μεριά.

Σε αυτό αναφέρονται τα εξής:

“Εξαιρούνται των περιορισμών χρηματικά ποσά από διεθνείς οργανισμούς και φιλανθρωπικά ιδρύματα του εξωτερικού που προορίζονται για ανθρωπιστικούς σκοπούς. Ομοίως, εξαιρούνται και οι Μητροπόλεις και η Αρχιεπισκοπή για την ανάληψη έως του ποσού των 10.000 και 20.000 ευρώ μηνιαίως αντίστοιχα”.

Το υπουργείο Οικονομικών συμπληρώνει ότι στο ίδιο δελτίο Τύπου περιγράφεται σειρά διευκολύνσεων και για οργανισμούς (φιλανθρωπικά ιδρύματα εξωτερικού) και για φυσικά πρόσωπα (νοσηλεία στο εξωτερικό, συνοδοί αρρώστων, οπλίτες, φοιτητές, διενέργεια εράνων για πάσχοντες από ανίατες ασθένειες,  και σε φιλανθρωπικά ιδρύματα και σε λοιπά,  αλλά και για αρρώστους όπως και συνοδούς αυτών σε περίπτωση νοσηλείας εκτός Ελλάδας, άρση προθεσμιακών λογαριασμών για λόγους βιωσιμότητας κ.ό.κ.).

Με λίγα λόγια, η Εκκλησία εδώ αντιμετωπίζεται ως “φιλανθρωπικό ίδρυμα” και εξαιρείται λόγω αγαθοεργιών.

Η ανακοίνωση έχει ως εξής:

Σε σχέση με ανεύθυνα δημοσιεύματα, κατά τα οποία δήθεν «η Εκκλησία» (συλλήβδην) «εξαιρέθηκε» προνομιακά από τους περιορισμούς αναλήψεως μετρητών και κίνησης κεφαλαίων (capital controls), σε αντίθε-ση με τους έλληνες πολίτες, διευκρινίζεται προς αποκατάσταση της αλήθειας :

α. η Υπουργική Απόφαση (Οικονομικών) της 25.9.2015 (ΦΕΚ Β΄ 2100) δεν κατήργησε τους κεφαλαιακούς ελέγχους για τους φορείς της Εκκλησίας, αλλά αύξησε το μηνιαίο όριο αναλήψεως μετρητών ειδικά για την Αρχιεπισκοπή Αθηνών και τις υπόλοιπες Ιερές Μητροπόλεις της χώρας και υπό τον όρο ότι πρόκειται για ανάληψη από ένα πιστωτικό ίδρυμα και από ένα τραπεζικό λογαριασμό κάθε μήνα.

β. η αύξηση ορίου αναλήψεως αφορά μόνο στις Ι. Μητροπόλεις και δεν αφορά σε φυσικά πρόσωπα (εφημέριους, μοναχούς, Μητροπολίτες κ.λπ.) ούτε στα υπόλοιπα νομικά πρόσωπα της Εκκλησίας (στον κεντρικό φορέα της «Εκκλησίας της Ελλάδος» ως νομικό πρόσωπο, στις Ι. Μονές κ.λπ.).

γ. οι λόγοι της αύξησης του μηνιαίου ορίου αναλήψεως μετρητών ήταν η ώς σήμερα δυσχέρεια καταβολής τακτικών και εκτάκτων επιδομάτων βοήθειας σε ημεδαπούς και αλλοδαπούς απόρους και οικογένειες από τα Φιλόπτωχα Ταμεία των Μητροπόλεων, καθώς η υλική βοήθεια προς αυτούς δεν διεκπεραιωνόταν ώς σήμερα διατραπεζικά, όπως επίσης και η διευκόλυνση πληρωμής εξόδων για τα συσσίτια, εξόφλησης τρεχουσών υποχρεώσεων λειτουργίας των φιλανθρωπικών ιδρυμάτων (γηροκομεία, άσυλα ανιάτων κ.λπ.) των Μητροπόλεων.

Επομένως η αύξηση του ορίου αναλήψεως μετρητών ήρθε να αποτρέψει την παράλυση του προνοιακού έργου των προαναφερθέντων εκκλησιαστικών φορέων δημοσίου δικαίου και όχι να θεσπίσει κάποιο προνόμιο υπέρ προσώπων, όπως ερμηνεύθηκε από ορισμένα δημοσιεύματα με σκανδαλοθηρική πρόθεση.

Eκ του Γραφείου Τύπου της Ιεράς Συνόδου

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα