Στην κυκλοφορία 37 νέα χλμ. στην Ιόνια Οδό – ανοικτή και η σήραγγα Κλόκοβας

Στην κυκλοφορία 37 νέα χλμ. στην Ιόνια Οδό – ανοικτή και η σήραγγα Κλόκοβας

Ο υπουργός Υποδομών προχώρησε στην παράδοση της Ιόνιας Οδού, Αντίρριο – Ιωάννινα. Ποια ακόμη τμήμα έχουν παραδοθεί στην κυκλοφορία

Αποστολή: Δημήτρης Μπαλής

Σήμερα το βράδυ θα δοθεί στην κυκλοφορία ένα ακόμη πολύ σημαντικό τμήμα της Ιόνιας Οδού, Αντίρριο – Ιωάννινα.

Ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης, σε μια λιτή τελετή προχώρησε στην παράδοση του συγκεκριμένου τμήματος, μπροστά από τη σήραγγα της Κλόκοβας, η οποία πιθανότατα θα πάρει την ονομασία Κενταύρου Νέσσου, κι αυτό διότι σήμερα ο υπουργός δεν προχώρησε σε ονοματοδοσία, όπως έκανε χθες με τις σήραγγες στην Ολυμπία Οδό, στο τμήμα Κόρινθο – Πάτρα.

Το NEWS247 βρέθηκε από νωρίς στην Ιόνια Οδό και έκανε τη διαδρομή των περισσοτέρων από τα 37 χιλιόμετρα που δίνονται στις 7 το βράδυ σε κυκλοφορία.

Το τμήμα αυτό του δρόμου, που περιλαμβάνει και τη σήραγγα της Κλόκοβας, είναι τελειωμένο, με δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση συν μία λωρίδα έκτακτης ανάγκης (ΛΕΑ).

Εντός της διπλής σήραγγας η κυκλοφορία θα διεξάγεται με μία λωρίδα ανά κατεύθυνση κι αυτό διότι στην κατεύθυνση προς Ιωάννινα αμέσως μετά τη σήραγγα υπάρχουν σταθμοί διοδίων που δεν έχουν τεθεί σε λειτουργία (από μια λωρίδα θα περνούν τα οχήματα και αμέσως γίνονται κανονικά δύο λωρίδες κυκλοφορίας).

Στην κατεύθυνση προς Αντίρριο, αμέσως μετά τη σήραγγα τα αυτοκίνητα θα εκτρέπονται στον παλιό δρόμο, κι αυτό διότι απομένουν 500 μέτρα κατασκευής δρόμου, μέχρι τις σήραγγες της Μακύνειας.

Το τμήμα που παραδίδεται σήμερα σε κυκλοφορία

Δεδομένου ότι η χιλιομέτρηση γίνεται από τον κόμβο του Ρίου, το τμήμα που παραδίδεται σήμερα στις 7 το βράδυ ξεκινά από το 11ο χλμ. της Ιόνιας Οδού και την είσοδο στη σήραγγα της Κλόκοβας (Κενταύρου Νέσσου*) και φτάνει έως την παράκαμψη Αγρινίου όπου ενώνεται με το τμήμα «Παράκαμψη Αγρινίου (Α/Κ Κεφαλόβρυσο 48ο χλμ.) έως Α/Κ Αμφιλοχίας (107ο χλμ.) που ήδη είναι σε κυκλοφορία από τον Δεκέμβριο του 2016.

 

Τα 37 χλμ. του τμήματος αυτού, θα συνδεθούν με τα 59 χλμ. της Παράκαμψης Αγρινίου που προανέφερα, δημιουργώντας ένα ενιαίο τμήμα στην Ιόνια Οδό, σύγχρονου και ασφαλούς αυτοκινητόδρομου συνολικού μήκος 96 χλμ.

Το υπό παράδοση τμήμα διαθέτει 1 Ανισόπεδο Κόμβο (Μεσολογγίου) και 1 Ημικόμβο (Ευηνοχωρίου), και στα σημαντικότερα τεχνικά χαρακτηριστικά του περιλαμβάνονται:

 

4 γέφυρες με σημαντικότερη και μεγαλύτερη σε μήκος τη Γέφυρα Ευήνου ποταμού (μήκος 260μ. και ύψος βάθρων 35μ.)

 

2 δίδυμες σήραγγες: Κενταύρου Νέσσου (Κλόκοβας) με συνολικό μήκος 2.900μ. και Καλυδώνας με συνολικό μήκος 1.240μ.

11 Άνω & 24 Κάτω διαβάσεις

1 Cut & Cover μήκους 97μ. 

98 οχετοί

 

Πιο ασφαλής μετακίνηση σε λιγότερο χρόνο

Πλέον, με αυτά τα 97 χιλιόμετρα, η διάρκεια του ταξιδιού από την περιοχή της Κλόκοβας έως την Αμφιλοχία δε θα ξεπερνά τα 45 λεπτά αντί της 1 ώρας και 15 λεπτών από το υπάρχον δίκτυο της υφιστάμενης Εθνικής Οδού. Οι οδηγοί με το που θα διασχίζουν τη Γέφυρα Χαρίλαος Τρικούπης (Ρίου – Αντιρρίου)  θα συναντούν μετά από λίγα χιλιόμετρα 2 κυκλικούς κόμβους. Ο ένας κόμβος θα τους οδηγεί στην είσοδο της σήραγγας Κενταύρου Νέσσου (Κλόκοβας) και ο έτερος θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τοπικές μετακινήσεις. 

Έργο σε χρόνο ρεκόρ

Η διάνοιξη της διπλής σήραγγα Κενταύρου Νέσσου, ολοκληρώθηκε σε 13 μήνες και η παράδοση στην κυκλοφορία γίνεται μέσα σε 24 μήνες από την έναρξη των εργασιών. Το ανθρώπινο δυναμικό εργάζονταν αδιάλειπτα σε 3 βάρδιες, σε 24ωρη βάση, ενώ η εκσκαφή πραγματοποιούνταν ταυτόχρονα και από τα 4 μέτωπα. Επίσης, ανά 330μ. οι κλάδοι της σήραγγας ενώνονται, για λόγους ασφαλούς εκκένωσης, με συνδετήριες στοές διέλευσης πεζών, ενώ ανά κατεύθυνση  έχουν κατασκευαστεί δύο εσοχές έκτακτης ανάγκης (parking) μήκους 50μ. συνοδευόμενες με σήραγγες αναστροφής οχημάτων. Επιπλέον, προ και μετά των μετώπων των σηράγγων, σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης, υπάρχει δυνατότητα αναστροφής στα αντίθετα ρεύματα.

Ποια ακόμη τμήματα έχουν παραδοθεί στην κυκλοφορία

Εκτός από σημερινό τμήμα «είσοδος σήραγγας Κενταύρου Νέσσου έως Παράκαμψη Αγρινίου» που ενώθηκε με το τμήμα «Παράκαμψη Αγρινίου (Α/Κ Κεφαλόβρυσο 48ο χλμ.) έως Α/Κ Αμφιλοχίας (107ο χλμ.), ήδη είναι σε κυκλοφορία το τμήμα της Ιόνιας Οδού από Σελλάδες Άρτας (Παράκαμψη Άρτας) έως  Πέρδικα Ιωαννίνων (Δήμος Δωδώνης), συνολικού μήκους 53 χλμ. Με αυτό το τμήμα, ο χρόνος του ταξιδιού από Φιλιππιάδα σε Ιωάννινα μειώθηκε στο μισό, δηλαδή 30 λεπτά αντί 1 ώρας.

Ποια τμήματα απομένουν να ολοκληρωθούν 

Εντός του Μαΐου θα παραδοθεί σε κυκλοφορία και το τμήμα από τη γέφυρα Ρίου Αντιρρίου μέχρι τις σήραγγες Κενταύρου Νέσσου (Κλόκοβα). Απομένει η σύνδεση του δρόμου με το τέλος της γέφυρας στο Αντίρριο καθώς και 500 μέτρα από τις σήραγγες της Μακύνειας μέχρι τις σήραγγες Κενταύρου Νέσσου. Μόλις δοθεί σε κυκλοφορία το τμήμα αυτό, τότε θα λειτουργήσουν και τα διόδια μετά τις σήραγγες, οπότε η κυκλοφορία θα διεξάγεται σε δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση στις σήραγγες.

 

Τέλος Ιουνίου θα δοθούν στην κυκλοφορία και τα δύο τελευταία τμήματα της Ιόνια Οδού, στο Μενίδι στην Αιτωλοακαρνανία (27 χλμ.) και στο Αβγό Ιωαννίνων μέχρι ΑΚ Εγνατίας Οδού (16 χλμ.).

Αυτή τη στιγμή το συνολικό έργο της Ιόνιας Οδού είναι στο 95% ολοκλήρωσής της.

Κατά την παράδοση του τμήματος του αυτοκινητοδρόμου, ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών, Χρήστος Σπίρτζης, δήλωσε μεταξύ άλλων:

«Δίνεται στην κυκλοφορία σήμερα μια μεγάλη σήραγγα και ένα μεγάλο κομμάτι του δρόμου της Ιόνιας Οδού, προκειμένου να διευκολυνθούν οι συμπολίτες μας στη μετακίνησή τους. Η επίσημη παράδοση στην κυκλοφορία θα γίνει από τον Πρωθυπουργό γύρω στην Πρωτομαγιά. Θα ήθελα να δώσω πραγματικά συγχαρητήρια στους συντελεστές του έργου: στο Γενικό Διευθυντή στον κ. Μακρή, στον Διευθυντή μας τον κ. Καρβούνη, και στους κατασκευαστές του έργου, διότι αυτές οι σήραγγες έπρεπε κανονικά, σύμφωνα με το συμφωνημένο χρονοδιάγραμμα, να παραδοθούν τον Αύγουστο.

Ήταν πραγματικά μια υπερπροσπάθεια σε ένα πάρα πολύ δύσκολο κομμάτι του έργου, στις σήραγγες της Παλαιοβούνας, στην Κλόκοβα.  Να είμαστε όλοι γεροί να μπορούμε να ταξιδεύουμε με ασφάλεια. Να μπορέσουμε να ολοκληρώσουμε τη νέα γενιά των έργων υποδομής που θα μετακινήσουν το κέντρο βάρους ανάπτυξης της χώρας μας στη Δυτική Ελλάδα και στην Ήπειρο, μετά τους αυτοκινητόδρομους και μετά τις υπόλοιπες υποδομές που έχουμε προγραμματίσει. Κι αυτό είναι το πιο σημαντικό για τις περιοχές αυτές που βρίσκονταν 10ετίες στην απομόνωση.

Το έργο αυτό είναι πραγματικά αξιοζήλευτο, αλλά θέλει συμπλήρωση. Θέλει συμπλήρωση διότι δεν έχουν προβλεφθεί οι απαραίτητες συνδέσεις με μεγάλα αστικά κέντρα της περιοχής, όπως το Αγρίνιο, την Πρέβεζα. Και βέβαια θα γίνουν κι αυτές και θα γίνουν μαζί.

Ήδη το Υπουργείο και οι υπηρεσίες έχουν προχωρήσει στην προετοιμασία, τα απαραίτητα συμπληρωματικά αντιπλημμυρικά έργα και στο Μεσολόγγι και στις περιοχές της σήραγγας που βρισκόμαστε τώρα, για να σταματήσουν στους οικισμούς και τις πόλεις μας τα γνωστά προβλήματα και οι καταστροφές.

Θέλω να σας πω μια που είμαστε στην περιοχή ότι επιτέλους ωρίμασαν και ξεκόλλησαν τα δυο από τα τέσσερα τμήματα της παραιόνιας και προετοιμαζόμαστε για τους διαγωνισμούς, προκειμένου να ολοκληρωθεί και αυτό το έργο που έχει ταλαιπωρήσει τους κατοίκους πάρα – πάρα πολλά χρόνια.

Να είστε όλοι καλά. Καλή Ανάσταση. Καλό Πάσχα και με υγεία».

*Στην ελληνική μυθολογία ο Κένταυρος Νέσσος ήταν  γιος του Ιξίωνα και της Νεφέλης και είχε λάβει μέρος στην πάλη του Φόλου με τον Ηρακλή. Αφού καταδιώχθηκε από τον ήρωα, ο Νέσσος εγκαταστάθηκε στις όχθες του ποταμού Ευήνου, όπου εργαζόταν ως περαματάρης, περνώντας πεζούς διαβάτες στην άλλη πλευρά του ποταμού πάνω στην πλάτη του.*

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα