Ζυμώσεις και κόντρες για την ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ

Ζυμώσεις και κόντρες για την ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ

Ζυμώσεις στην Τοπική Αυτοδιοίκηση ενόψει της ιδιωτικοποίησης του ΟΛΠ. Έντονη διαφωνία με το σχέδιο παραχώρησης εκφράζει ο αντιπεριφερειάρχης Πειραιά, Γ. Γαβρίλης

Το περιεχόμενο του σχεδίου παραχώρησης του ΟΛΠ σε ιδιώτες, «αναλυτικά και συγκεκριμένα», θα παρουσιάσει αύριο το απόγευμα στις παρατάξεις του Περιφερειακού Συμβουλίου (ΠΕΣΥ), ο αντιπεριφερειάρχης Πειραιά, Γιώργος Γαβρίλης.

Στην απόφαση αυτή κατέληξαν απόψε τα μέλη του ΠΕΣΥ, μετά την πρόταση του επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης Γιάννη Σγουρού να συζητηθεί εκτάκτως το θέμα, «λόγω της σπουδαιότητάς του και του ασφυκτικού χρονοδιαγράμματος διαβούλευσης (σ.σ. μία εβδομάδα) για την συμφωνία». Ο κ. Σγουρός σημείωσε, ότι τόσο η συμφωνία ιδιωτικοποίησης του ΟΛΠ όσο και των συμπεριλαμβανομένων κρίσιμων εκτάσεων γης, «αποτελεί ζωτικής σημασίας ζήτημα για τη περιοχή του Πειραιά» και ότι «καμία τέτοια συμφωνία δεν πρέπει να προχωρήσει εν αγνοία της Αυτοδιοίκησης».

Από την πλευρά του, ο αντιπεριφερειάρχης, ο οποίος από κοινού με τους δημάρχους των παραλιμανίων δήμων, συναντήθηκαν την Τρίτη, με τον υπουργό Ναυτιλίας Θ. Δρίτσα για μία κατ΄αρχήν ενημέρωση, είπε ότι αύριο θα έχει όλα τα στοιχεία. «Οι εξελίξεις τρέχουν με χειμαρρώδη ορμή» επιβεβαίωσε ο κ. Γαβρίλης, προσθέτοντας ότι «το Σχέδιο παρουσιάζει αοριστίες και ασάφειες – ασάφειες οι οποίες αποσαφηνίζονται στα παραρτήματα όπου εκεί κρύβονται όλοι οι σοβαροί κίνδυνοι». Δεσμεύτηκε δε, να τα συγκεντρώσει όλα σήμερα, ώστε να επακολουθήσει η πλήρης ενημέρωση για το σύνολο των εκχωρούμενων προς τους ιδιώτες ζητημάτων.

Τέλος ο Γ. Γαβρίλης – εκπροσωπώντας και τους δημάρχους που αγγίζει η εν λόγω παραχώρηση – με δήλωση του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ εξέφρασε «έντονη διαφωνία και ανησυχία για το Σχέδιο παραχώρησης του ΟΛΠ, αλλά και για επιμέρους θέματα (επιπλέον εκχώρηση εκτάσεων γης, κτιρίων, υποδομών κ.α.) όπως επίσης και για την κατάληξη του Σχεδίου, το οποίο πέραν του λιμανιού παραχωρεί σε ιδιώτες επενδυτές σημαντικά τμήματα της πόλης και των υποδομών της», σημείωσε χαρακτηριστικά.

Η επέκταση του λιμανιού στο επενδυτικό πρόγραμμα του ΟΛΠ

Υπενθυμίζεται ότι η επέκταση του επιβατικού λιμανιού του Πειραιά προς την πλευρά των Λιπασμάτων στη Δραπετσώνα, όπου προβλέπει την πρόσδεση σύγχρονων επιβατικών πλοίων και τουριστικών μεγάλων και μεσαίου μεγέθους (mega yahts), είχε προβλεφθεί στο επενδυτικό πρόγραμμα του ΟΛΠ ΑΕ για τις περιόδους 2011-2015 και 2012-2016.

Όπως αναφέρεται μάλιστα σε πληροφοριακό έντυπο του οργανισμού, το έργο περιλαμβάνει την κατασκευή εξωτερικών λιμενικών έργων συνολικού μήκους 1.000 μέτρων και εσωτερικών λιμενικών έργων 5.000 μ.

Η δαπάνη τους εκτιμάται σε 150 εκατ. ευρώ, ενώ ζητείται να μελετηθεί η αξιοποίηση των χερσαίων χώρων πίσω από τα λιμενικά έργα. Τα έργα αυτά –τονίζεται- θα αποτελούν τη φυσική συνέχεια του υπό ανάπλαση χώρου της λιμενοβιομηχανικής περιοχής της Δραπετσώνας ιδιοκτησίας κυρίως Εθνικής Τράπεζας, ΟΛΠ, Δημοσίου και της BP, θα έχουν έντονο κοινωνικό στοιχείο και διέξοδο ανάπαυσης και αναψυχής με ήπιες παρεμβάσεις για τους κατοίκους των παραλιμένιων περιοχών.

Προστίθεται επίσης ότι τα έργα θα εκτελεσθούν σε δύο φάσεις. Στην πρώτη θα κατασκευασθούν τα έργα για εξυπηρέτησης της επιβατικής κίνησης ως επέκταση της Ακτής Βασιλειάδη στο κεντρικό λιμάνι του Πειραιά και σε δεύτερη θα γίνουν τα έργα τουριστικής κίνησης με δυνατότητα εξυπηρέτησης έως 200 mega yahts.

Στα μέσα Ιουνίου πάντως η διοίκηση της ακτοπλοϊκής εταιρείας Hellenic Seaways είχε εκδηλώσει πρόθεση για να έχει ενεργό ρόλο στην «επόμενη ημέρα» του λιμανιού του Πειραιά, δηλαδή μετά τη πώληση του 51% των μετοχών του ΟΛΠ.

Μια από τις σκέψεις του διευθύνοντος συμβούλου της εταιρείας Αντώνη Αγαπητού είναι να προτείνει στον νέο κάτοχο των μετοχών τη σύναψη σύμβασης παραχώρησης χώρου όπου σήμερα «δένουν» πλοία της ακτοπλοΐας για ένα χρονικό διάστημα περίπου 20 ετών με ανταποδοτικά οφέλη προκειμένου εκεί η Hellenic Seaways να επενδύσει και να δημιουργήσει ένα δικό της terminal, καθώς και να διαμορφώσει χώρους εξυπηρέτησης των επιβατών της, όπως γίνεται σε λιμάνια του εξωτερικού.

Πάντως σχετικά με τη δυνατότητα κατασκευής χώρων πρόσδεσης mega yahts στο σημείο, μελέτη του Πολυτεχνείου αναφέρει, ότι πρόκειται για έργο υψηλού κόστους και δυσκολίας καθώς στη θαλάσσια περιοχή υπάρχει υψηλός κυματισμός και θαλάσσια ρεύματα.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα