Air India: Οι χρόνιες αναταράξεις για το μοντέλο της Boeing που συνετρίβη

Διαβάζεται σε 3'
Air India: Οι χρόνιες αναταράξεις για το μοντέλο της Boeing που συνετρίβη
Αεροσκάφος της Air India με 242 επιβαίνοντες συνετρίβη σε κατοικημένη περιοχή Associated Press

Στο μικροσκόπιο των αρχών είχε τεθεί το προηγούμενο διάστημα η Boeing μετά τις καταγγελίες για την ασφάλεια αεροσκαφών, όπως το Dreamliner που συνετρίβη στην Ινδία.

Μπορεί να χρειαστούν μήνες ή και χρόνια για να προσδιοριστεί η αιτία του αεροπορικού δυστυχήματος που κόστισε τη ζωή σε εκατοντάδες επιβάτες της πτήσης της Air India την Πέμπτη (12/6), αλλά ο συγκεκριμένος τύπος αεροσκάφους -Boeing 787 Dreamliner- βρίσκεται υπό επιτήρηση για χρόνια.

Μέχρι την Πέμπτη, όπως επισημαίνουν οι New York Times, το Dreamliner δεν είχε εμπλακεί ποτέ σε θανατηφόρο ατύχημα. Σε ανακοίνωσή της, η Boeing ανέφερε ότι είναι ενήμερη για το συμβάν και ότι «εργάζεται για να συλλέξει περισσότερες πληροφορίες».

Τα αεροπορικά δυστυχήματα οφείλονται σε διάφορους παράγοντες, στους οποίους περιλαμβάνονται συγκρούσεις με πουλιά, λάθος πιλότου, κατασκευαστικά ελαττώματα και ανεπαρκής συντήρηση.

Η πρώτη παράδοση Dreamliner πραγματοποιήθηκε το 2011 στην All Nippon Airways, τη μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία της Ιαπωνίας. Σήμερα, υπάρχουν περισσότερα από 1.100 τέτοια αεροσκάφη σε υπηρεσία. Η Air India πετά με σχεδόν τριάντα μεγάλα αεροσκάφη αυτής της σειράς, τα οποία χρησιμοποιούνται κυρίως για διεθνείς πτήσεις. Το αεροσκάφος που ενεπλάκη στο δυστύχημα, ένα 787-8, κατασκευάστηκε το 2013.

Ωστόσο, οι παραδόσεις Dreamliner είχαν ανασταλεί για περισσότερο από ένα χρόνο, μέχρι το καλοκαίρι του 2022, όταν η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας των ΗΠΑ (FAA) ενέκρινε ένα σχέδιο της Boeing για την αντιμετώπιση ανησυχιών για κάποια κατασκευαστικά λάθη. Κανένα από αυτά τα προβλήματα δεν είχε άμεσο αντίκτυπο στην ασφάλεια των Dreamliners, ανέφερε η Boeing εκείνη την περίοδο.

Πέρυσι, η FAA ανακοίνωσε ότι ερευνούσε, επίσης, καταγγελίες από έναν μηχανικό της Boeing ότι μέρη της ατράκτου του Dreamliner ήταν συνδεδεμένα με λάθος τρόπο, κάτι που ο καταγγέλλων είπε ότι θα μπορούσε να προκαλέσει πρόωρη φθορά του αεροσκάφους μετά από χρόνια λειτουργίας.

Η Boeing αμφισβήτησε αυτές τις καταγγελίες, και μάλιστα κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου πέρυσι στο εργοστάσιο της εταιρείας στο North Charleston της Νότιας Καρολίνας, όπου συναρμολογούνται τα Dreamliners. Δύο κορυφαίοι μηχανικοί της Boeing δήλωσαν εκείνη την περίοδο ότι η εταιρεία δεν είχε βρει κανένα αποδεικτικό στοιχείο πάνω στο οποίο να βασίζονται οι ανησυχίες του μηχανικού, μετά από συνεχείς δοκιμές, επιθεωρήσεις και αναλύσεις του αεροσκάφους.

Ένας σκελετός αεροσκάφους 787 υποβλήθηκε σε δοκιμές, συμπληρώνοντας 165.000 «κύκλους πτήσης». Ο αριθμός αυτός ξεπέρασε κατά πολύ την αναμενόμενη διάρκεια ζωής του αεροσκάφους, και ο σκελετός δεν παρουσίασε κανένα σημάδι φθοράς, δήλωσε ο Στιβ Τσίσολμ, αντιπρόεδρος και επικεφαλής μηχανικός της Boeing, κατά τη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου.

Την ίδια περίοδο, η Boeing ανέφερε ότι το Dreamliner με το μεγαλύτερο ιστορικό πτήσεων είχε πραγματοποιήσει μόνο περίπου το ένα δέκατο των πτήσεων στα 12 χρόνια που ήταν σε λειτουργία. Η Boeing είχε, επίσης, δηλώσει ότι σχεδόν 700 Dreamliners είχαν περάσει από ενδελεχείς ελέγχους συντήρησης κατά τη συμπλήρωση έξι ετών ζωής, και 8 Dreamliners από ελέγχους κατά τη συμπλήρωση δώδεκα ετών ζωής, όπου οι μηχανικοί δεν εντόπισαν σημάδια πρόωρης φθοράς.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα