Ιταλία: Παίρνει το “πράσινο φως” για την μακρύτερη γέφυρα στον κόσμο

Διαβάζεται σε 3'
Γέφυρα (αρχείο)
Γέφυρα (αρχείο) iStock

Η Ιταλία εξασφάλισε σήμερα την τελική έγκριση για τη κατασκευή της γέφυρας, που θα συνδέει την ηπειρωτική Ιταλία με τη Σικελία.

Η Ιταλία έλαβε σήμερα (06/08) την τελική έγκριση για την κατασκευή της γέφυρας του Στενού της Μεσσήνης, που θα ενώνει τη Σικελία με την ιταλική χερσόνησο.

Το συνολικό κόστος του έργου ανέρχεται στα 13,5 δισεκατομμύρια ευρώ και η ολοκλήρωσή του προβλέπεται για το 2026. Το μήκος της γέφυρας θα ξεπερνά τα 3,6 χιλιόμετρα και για να καλύψει κανείς την απόσταση αυτή με αυτοκίνητο θα χρειάζεται ένα τέταρτο της ώρας. Οι δυο “πύργοι”, στην αρχή και στο τέλος της γέφυρας, θα έχουν ύψος 399 μέτρων. Η συγκεκριμένη υποδομή σχεδιάστηκε για να μπορεί να αντέχει σε σεισμούς μέχρι και 7,7 βαθμών (δεδομένου ότι η περιοχή είναι σεισμογενής) και σε ανέμους ταχύτητας μέχρι και 200 χιλιομέτρων την ώρα.

Η Διυπουργική Επιτροπή για τον Οικονομικό Σχεδιασμό και τη Βιώσιμη Ανάπτυξη επιβεβαίωσε ότι το έργο είναι εφικτό και η κατασκευή της θα μπορούσε να ξεκινήσει μέσα στους επόμενους μήνες.

Το υπουργείο Υποδομών, με επικεφαλής τον Ματέο Σαλβίνι, προβάλλει τη κατασκευή της γέφυρας ως μοχλό αναγέννησης για την νότια Ιταλία και τη χώρα γενικότερα, τονίζοντας την ενίσχυση των νέων θέσεων εργασίας, την τόνωση της οικονομίας, την αύξηση του τουρισμού και την προώθηση της καινοτομίας και της επιστημονικής έρευνας.

Η μεγαλύτερη γέφυρα στον κόσμο σε ό,τι αφορά την κατηγορία της, θα οικοδομηθεί με εθνικά και ευρωπαϊκά κονδύλια. Όπως αναφέρει το ΑΠΕ-ΜΠΕ, μέρος του ποσού, μάλιστα, πρόκειται να θεωρηθεί δαπάνη αμυντικού χαρακτήρα, από την στιγμή που θα διευκολύνει στρατηγικές οδικές συνδέσεις, σε περίπτωση πολέμου. Με τον τρόπο αυτό, η κυβέρνηση Μελόνι αναμένεται να μπορέσει να προσεγγίσει πιο εύκολα τον στόχο της διάθεσης του 5% του ΑΕΠ της χώρας, για αμυντικές δαπάνες.

Ωστόσο, η προσπάθεια να χαρακτηριστεί η γέφυρα ως στρατιωτικό έργο προκαλεί αντιδράσεις τόσο εντός της Ιταλίας όσο και στο ΝΑΤΟ. Στις Βρυξέλλες, ανώτατος αξιωματούχος της ΕΕ δήλωσε ότι η γέφυρα δεν θεωρείται προς το παρόν προτεραιότητα για τη στρατιωτική κινητικότητα.

Ενώ η ιταλική αντιπολίτευση, από την μεριά της, εφιστά την προσοχή στον κίνδυνο παρείσδυσης εργολαβικών εταιριών που συνδέονται με την μαφία και υπογραμμίζει ότι θα έπρεπε να δοθεί προτεραιότητα σε δεκάδες άλλες υποδομές που χρειάζονται άμεσα ενίσχυση και συντήρηση, όπως για παράδειγμα στις σιδηροδρομικές συνδέσεις της Κάτω Ιταλίας.

Σύμφωνα με όσα αναφέρει το POLITICO, το έργο έχει πυροδοτήσει έντονες αντιδράσεις, κυρίως εξαιτίας των σεισμικών κινδύνων που χαρακτηρίζουν την περιοχή, των ανησυχιών για τις επιπτώσεις στο περιβάλλον και των φόβων ότι το τελικό κόστος θα ξεπεράσει κατά πολύ τον αρχικό προϋπολογισμό.

Σημειώνεται, πως οι προσπάθειες κατασκευής της γέφυρας έχουν επανειλημμένα σταματήσει στο παρελθόν. Ο πρώην πρωθυπουργός Σίλβιο Μπερλουσκόνι προσπάθησε να ξεκινήσει το έργο το 2005, αλλά ακυρώθηκε ένα χρόνο αργότερα από τον πρωθυπουργό Ρομάνο Πρόντι. Το σχέδιο εγκαταλείφθηκε ξανά λόγω της οικονομικής κρίσης του 2011, ωστόσο η τρέχουσα κυβέρνηση της πρωθυπουργού Τζόρτζια Μελόνι επανάφερε τις συζητήσεις για την κατασκευή της το 2023.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα