Σε παγκόσμια απαγόρευση του #SkinnyTok προχώρησε το TikTok
Διαβάζεται σε 3'
Το #SkinnyΤok έχει προκαλέσει έντονες ανησυχίες και φέρνει ξανά στο προσκήνιο το ζήτημα προστασίας των παιδιών στον διαδικτυακό χώρο.
- 03 Ιουνίου 2025 19:27
Η πλατφόρμα TikTok προχώρησε σε παγκόσμια απαγόρευση του δημοφιλούς hashtag «#SkinnyTok», το οποίο συνδέεται με βίντεο που προωθούν ακραίες δίαιτες και ανθυγιεινές πρακτικές απώλειας βάρους. Η κίνηση αυτή έρχεται μετά από πίεση και έλεγχο από ευρωπαϊκούς θεσμούς, με τις αρχές στις Βρυξέλλες και το Παρίσι να ζητούν αυστηρότερα μέτρα.
Τους τελευταίους μήνες, το TikTok είχε κατακλυστεί από βίντεο με νεαρές κοπέλες να προωθούν ακραίες δίαιτες και συμβουλές απώλειας βάρους, τα οποία προκάλεσαν έντονη ανησυχία για την επιρροή σε παιδιά και εφήβους.Tο θέμα βρίσκεται στην κορυφή της ατζέντας τόσο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής όσο και του γαλλικού ρυθμιστικού φορέα Arcom.
«Έχουμε μπλοκάρει την αναζήτηση του #SkinnyTok καθώς το περιεχόμενο που σχετίζεται με αυτό είναι επιβλαβές για την υγεία», τόνισε σε ανακοίνωσή του ο εκπρόσωπος της TikTok, Paolo Ganino.Η κίνηση αυτή αποτελεί μέρος μιας «τακτικής ανασκόπησης» των μέτρων ασφάλειας του TikTok «για την αντιμετώπιση των εξελισσόμενων κινδύνων», πρόσθεσε Πλέον, όποιος αναζητήσει το συγκεκριμένο hashtag θα οδηγείται σε σελίδα με πληροφορίες και υποστήριξη για την ψυχική υγεία.
Η γαλλίδα Υπουργός Ψηφιακής Πολιτικής, Κλάρα Σαπάζ, χαρακτήρισε την εξέλιξη «συλλογική νίκη» και τόνισε ότι ο αγώνας για την προστασία των παιδιών στο διαδίκτυο συνεχίζεται. «Η απαγόρευση των κοινωνικών δικτύων για ανήλικους κάτω των 15 ετών είναι η προτεραιότητά μου», δήλωσε με νόημα.
Το θέμα της διαδικτυακής ασφάλειας των παιδιών αποτελεί πλέον βασικό ζήτημα στις Βρυξέλλες, όπου εξετάζονται νέοι κανόνες της ΕΕ για την ουσιαστική μείωση της χρήσης των social media από τους ανηλίκους. Το «SkinnyTok» έχει χρησιμοποιηθεί ως χαρακτηριστικό παράδειγμα για να ενισχύσει την ανάγκη αυστηρότερων ρυθμίσεων.
Η ευθύνη της πλατφόρμας για τη διαχείριση του περιεχομένου αποτέλεσε αντικείμενο συζήτησης την Παρασκευή μεταξύ του Ευρωπαίου Επιτρόπου για την Προστασία των Καταναλωτών, Μάικλ ΜακΓκραθ, και του CEO της TikTok, Σου Τσέου. Παράλληλα, συνεχίζεται η ευρύτερη έρευνα της ΕΕ για τους αλγόριθμους της πλατφόρμας, στο πλαίσιο του Digital Services Act.
«Η έρευνα βρίσκεται σε εξέλιξη, αλλά επανέλαβα την ξεκάθαρη θέση της Επιτροπής για την προστασία των παιδιών», υπογράμμισε ο ΜακΓκραθ μετά την επικοινωνία.
Υπενθυμίζεται ότι το 2024 το TikTok είχε ήδη αναστείλει και στη συνέχεια καταργήσει το πρόγραμμα επιβράβευσης «TikTok Lite», το οποίο παρείχε ανταμοιβές στους χρήστες για τον χρόνο παραμονής στην πλατφόρμα, μετά από ανησυχίες για τις επιπτώσεις του στην ψυχική υγεία.