Τραμπ: 66 εκατ. δολάρια από την τσέπη του για να βγει πρόεδρος

default image

Με δικά του χρήματα κάλυψε o Τραμπ το 1/5 της προεκλογικής του εκστρατείας, στην οποία διέθεσε 322 εκατομμύρια, έναντι 565 εκατομμυρίων που ξόδεψε η Κλίντον

Είχε πει ότι θα έκανε “σφιχτή” προεκλογική εκστρατεία και τα στοιχεία τον δικαιώνουν. Ο Ντόναλντ Τραμπ υποστήριζε ότι θα συνεισφέρει 100 εκατομμύρια δολάρια από την προσωπική του περιουσία, τελικά τα περιόρισε στα 66. Του έμειναν μάλιστα και…ρέστα, αφού από τα 339 εκατομμύρια που συγκέντρωσε συνολικά, διέθεσε τα 322…

Στις αρχές της εβδομάδας οι υπεύθυνοι για την προεκλογική του εκστρατεία αποκάλυψαν ότι ο Τραμπ είχε πωλήσει, τον Ιούνιο, όλο το μετοχολόγιο το οποίο διέθετε, με την οικονομική αξία του να αποτιμάται γύρω στα 40 εκατομμύρια δολάρια. Παράλληλα, οι επιχειρήσεις που φέρουν το όνομά του, το προσωπικό του αεροσκάφος, αλλά και ο πύργος του στο Μανχάταν που αποτέλεσε το προεκλογικό του στρατηγείο, έλαβαν το ποσό των 11 εκατομμυρίων δολαρίων, για την αξιοποίησή τους στον προεκλογικό αγώνα.

Η ρευστοποίηση επενδυτικών στοιχείων που είχε στην κατοχή του, έγινε σε μία περίοδο της προεκλογικής εκστρατείας κατά την οποία έκανε μεγάλη προσπάθεια προκειμένου ο προεκλογικός αγώνας του να χρηματοδοτηθεί από ιδιώτες χορηγούς. Η απόφαση για την πώληση των μετοχών του, ελήφθη λίγες εβδομάδες μετά την απόφαση του, να χαρίσει δάνεια οικονομικής αξίας 47 εκατομμυρίων δολαρίων, που είχε ο ίδιος χορηγήσει στην προεκλογική του εκστρατεία.

Κατά τις τελευταίες μέρες του προεκλογικού αγώνα, ο Τραμπ ξόδεψε 94 εκατομμύρια δολάρια, ενώ η Χίλαρι Κλίντον, την ίδια περίοδο, 123 εκατομμύρια.

Η τακτική του Τραμπ ήταν απλή: έκανε προσωπικές επιθέσεις στους αντιπάλους του, εξασφαλίζοντας “δωρεάν” τηλεοπτικό χρόνο προβολής, που αν τον αγόραζε θα έπρεπε να δαπανήσει πάνω από 5 δισεκατομμύρια δολάρια!  Είχε δηλώσει επίσης ότι οι δημοσκοπήσεις ήταν “πεταμένα λεφτά”. Όταν όμως τα ποσοστά του στις δημοσκοπήσεις άρχισαν να μειώνονται, τότε άρχισε να δαπανά χρήματα για τη διεξαγωγή δημοσκοπήσεων, αλλά και για τηλεοπτικές διαφημίσεις.

Συνολικά, ο εκλεγμένος πρόεδρος των ΗΠΑ δαπάνησε 107 εκατομμύρια δολάρια για διαφημίσεις, συμπεριλαμβανομένων και των τηλεοπτικών διαφημίσεων. Οι δαπάνες του για την ψηφιακή διαφήμιση και διαφήμιση στο διαδίκτυο καταγράφηκαν στα 85 εκατομμύρια δολάρια, ενώ η δεύτερη μεγαλύτερη προεκλογική του δαπάνη ήταν οι αεροπορικές μετακινήσεις του, που κόστισαν 26 εκατομμύρια δολάρια, ξεπερνώντας τις δαπάνες μισθοδοσίας της προεκλογικής του εκστρατείας.

Πηγή: ΑΜΠΕ

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα