ΤΙ ΑΚΡΙΒΩΣ ΕΚΑΝΕ Η ΣΑΤΤΙ ΣΤΗΝ ΠΛΑΤΕΙΑ ΝΕΡΟΥ;
Η Μαρίνα Σάττι στην Πλατεία Νερού έδωσε μια συναυλία που επαναπροσδιόρισε την ελληνική pop με ενέργεια, θεατρικότητα και ξεκάθαρη μουσική ταυτότητα. Το NEWS 24/7 ήταν εκεί.
Το βράδυ της Πέμπτης 25 Ιουνίου, η Μαρίνα Σάττι εμφανίστηκε στην Πλατεία Νερού και παρέδωσε μία από τις πιο καλοδουλεμένες συναυλίες του φετινού καλοκαιριού. Το NEWS 24/7 βρέθηκε εκεί. Όχι απλώς για να καταγράψει, αλλά για να ζήσει και να κατανοήσει τι ακριβώς συμβαίνει όταν μια καλλιτέχνιδα με ξεκάθαρο όραμα και δημιουργικό υπόβαθρο ανεβαίνει στη σκηνή για να επαναπροσδιορίσει την ελληνική pop.
Ήταν ένα show που ξεκίνησε με ενέργεια, εξελίχθηκε με ακρίβεια και κορυφώθηκε με μια σειρά από στιγμές που είχαν ουσία και βάθος. Δεν είχε τίποτα από “καλοκαιρινό hype”. Είχε πολυπλοκότητα, αισθητική συνοχή και κυρίως έναν σαφή δημιουργικό άξονα: τη Μαρίνα Σάττι να ξετυλίγει μπροστά μας την πορεία της από τη YENNA, μέχρι το POP και το POP TOO.
ΜΑΡΙΝΑ ΣΑΤΤΙ ΣΤΗΝ ΠΛΑΤΕΙΑ ΝΕΡΟΥ: ΜΙΑ ΣΥΝΑΥΛΙΑ ΠΟΥ ΕΠΑΝΑΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΕ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ POP
Από τα πρώτα λεπτά ήταν φανερό πως η συναυλία δεν είχε στηθεί με όρους “best of”. Δεν επρόκειτο για μια απλή παράθεση επιτυχιών. Η σκηνική αφήγηση ήταν χτισμένη, οργανωμένη και εκτελεσμένη με θεατρική λογική.
Η Μαρίνα Σάττι παρουσίασε στην Πλατεία Νερού το πολυαναμενόμενο POP TOUR live, παρασύροντας το κοινό σε ένα πολυσύνθετο μουσικοχορευτικό σόου. Η setlist ήταν μια γέφυρα ανάμεσα στο παρελθόν και το παρόν της: από τις KOUPES και τη MANTISSA, μέχρι τις πιο πρόσφατες επιτυχίες TUCUTUM, ZARI, MIXTAPE, LALALALA και AH THALASSA (το οποίο αφιέρωσε στον πατέρα της), η Σάττι χάρισε στο κοινό μια ηχητική περιπλάνηση που παντρεύει την ελληνική παράδοση με σύγχρονες pop φόρμες.
Τραγούδια όπως το ANATOLI και το EPANO STO TRAPEZI ξεχώρισαν όχι απλά ως hits, αλλά ως κομμάτια που αναδεικνύουν την ιδιαίτερη ταυτότητά της και την ικανότητά της να ενώνει διαφορετικά μουσικά σύμπαντα.
Στη σκηνή ανέβηκαν και αγαπημένοι φίλοι και συνεργάτες της Μαρίνας Σάττι, δίνοντας μια ακόμη πιο ζωντανή διάσταση στο show. Ο Saske, ο Oge, ο Rack, ο Νέγρος του Μοριά, οι Locomondo και ο Tso εμφανίστηκαν σε ξεχωριστά ντουέτα, ξεσηκώνοντας το κοινό και απογειώνοντας την ενέργεια της βραδιάς.
Συναισθηματικές μπαλάντες, trap ρυθμοί, ζουρνάδες, νταούλια, reggaeton vibes και πολυφωνίες συνθέτουν μια μουσική γλώσσα που μιλά παγκόσμια. Οι εναλλαγές τονικότητας, το φωνητικό layering, κάθε λεπτομέρεια ακριβής, ζυγισμένη, ουσιαστική.
Η παραγωγή ολόκληρου του σόου –από τον ήχο ως τα visuals– ήταν προσεγμένη, χωρίς ίχνος υπερβολής ή φλυαρίας. Οι φωτισμοί δεν έκλεβαν την παράσταση, αντίθετα έδεναν αρμονικά με τη μουσική. Οι χορογραφίες δεν ήταν ξεκομμένα show acts, αλλά αναπόσπαστα κομμάτια της αφήγησης και τι σύνολο έβγαζε την εντύπωση μιας ομάδας που δουλεύει σαν καλοκουρδισμένη μηχανή, με κοινό στόχο να δημιουργήσει μια συνεκτική, ολοκληρωμένη εμπειρία –όχι ένα πυροτέχνημα για να το θυμάσαι για λίγες μέρες.
ΤΟ ΗΧΗΡΟ ΜΗΝΥΜΑ ΥΠΕΡ ΤΗΣ ΕΙΡΗΝΗΣ
Σε μια από τις μαζικότερες συναυλίες του καλοκαιριού, η Μαρίνα Σάττι δεν περιορίστηκε στον ρόλο της ερμηνεύτριας. Επέλεξε να χρησιμοποιήσει το βήμα της για να αρθρώσει μια πολιτική και ηθική τοποθέτηση απέναντι σε όσα εκτυλίσσονται στη Γάζα και στην Παλαιστίνη γενικότερα.
Κατά τη διάρκεια της συναυλίας, στην κεντρική LED οθόνη πίσω από τη σκηνή προβλήθηκαν η σημαία της Παλαιστίνης μαζί με τα μηνύματα “Stop The Genocide” και “Peace”, ως μία κραυγή διαμαρτυρίας απέναντι στη συνεχιζόμενη αιματοχυσία, στις μαζικές απώλειες αμάχων και στην ανθρωπιστική καταστροφή που συντελείται εδώ και 20 μήνες στην περιοχή.
Το μήνυμα ήταν ξεκάθαρο: καμία καλλιτεχνική έκφραση δεν μπορεί να παραμένει ουδέτερη, όταν ο κόσμος φλέγεται. Η Μαρίνα Σάττι, με αυτή την κίνηση, πήρε σαφή θέση υπέρ της ειρήνης, υπέρ του δικαιώματος των λαών στην ελευθερία, και ενάντια σε κάθε μορφή βίας, αποικιοκρατικής καταστολής και εθνοκάθαρσης.
Η Σάττι αυτή τη στιγμή δεν είναι απλώς δημοφιλής. Είναι επίκαιρη με την ουσιαστική έννοια. Δεν ακολουθεί trends -τα μεταφράζει. Δεν προσπαθεί να «γίνει κάτι» -είναι κάτι. Και αυτό είναι που έκανε τη χθεσινή συναυλία στην Πλατεία Νερού να έχει τόσο ξεκάθαρο αποτύπωμα.
Με άλμπουμ που απέχουν αισθητά μεταξύ τους σε ύφος, αλλά ενώνονται μέσα από μια κοινή δημιουργική στάση, η Μαρίνα Σάττι δείχνει πως η ελληνική pop μπορεί να είναι πολιτισμικά ανήσυχη και ευρηματική. Όχι απλώς φρέσκια, αλλά και ουσιαστική.
Και αν κάτι κρατάμε από αυτή τη βραδιά, είναι ότι παρακολουθήσαμε μια καλλιτέχνιδα που χτίζει το μέλλον της ελληνικής μουσικής όχι με κραυγές, αλλά με περιεχόμενο. Και αυτό, ειδικά σήμερα, έχει μεγαλύτερη αξία από ποτέ.
ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ, ΟΜΩΣ, Η ΜΑΡΙΝΑ ΣΑΤΤΙ
Το τελευταίο διάστημα, οι κάμερες κυνηγούν τη Μαρίνα Σάττι για όλα τα λάθος πράγματα. Τη ρωτούν (ακόμα) για το τι συνέβαινε στα παρασκήνια της Eurovision, για τη μία δήλωση ή την άλλη, για τίτλους και στιγμιότυπα που προορίζονται για κοπτοραπτική στα media. Και μέσα σε όλο αυτό τον θόρυβο, ξεχνάμε –ή επιλέγουμε να ξεχνάμε– ποια είναι πραγματικά. Ποια είναι η πορεία της, πόσο μεθοδικά χτίστηκε το στίγμα της την τελευταία δεκαετία. Πόσο δύσκολα, συχνά σιωπηλά, συγκρότησε μια εντελώς δική της γλώσσα.
Ίσως πολλά από αυτά να μην είναι ευρύτερα γνωστά. Ίσως ορισμένοι δεν έχουν συνδέσει τη Μαρίνα του σήμερα με τη φωνή που πρωτογνωρίσαμε πριν περίπου δέκα χρόνια. Όμως η διαδρομή της είναι εκεί -και αξίζει να τη θυμηθούμε.
Η Μαρίνα Σάττι είναι μια καλλιτέχνιδα με προσωπική κατεύθυνση, που τα τελευταία χρόνια διαμορφώνει με συνέπεια ένα νέο, ελληνικό, αστικό μουσικό ιδίωμα, με παγκόσμια απεύθυνση. Με φωνή που ακουμπά στο παραδοσιακό και ταυτόχρονα εκτείνεται στο σύγχρονο, με γνώση του πολυφωνικού ήχου και ένα ιδιαίτερο οπτικοακουστικό όραμα, η Σάττι γράφει τη δική της ιστορία στην ελληνική και διεθνή σκηνή.
Με καταγωγή από την Κρήτη και το Σουδάν και μεγαλωμένη σε ένα διαπολιτισμικό περιβάλλον, η Μαρίνα Σάττι ενσάρκωσε από πολύ νωρίς τη συνάντηση διαφορετικών κόσμων. Οι μουσικές της σπουδές ξεκίνησαν από το πιάνο και το κλασικό τραγούδι, ενώ η εμβάθυνσή της στη σύνθεση και την παραγωγή πραγματοποιήθηκε στο Berklee College of Music της Βοστώνης, απ’ όπου αποφοίτησε με υποτροφία. Παράλληλα, σπούδασε υποκριτική στην Ανώτερη Σχολή Δραματικής Τέχνης Βεάκη (2005) και στην Ανώτερη Σχολή Δραματικής Τέχνης «Κεντρική Σκηνή» (2012). Το 2008 απέσπασε δίπλωμα Κλασικού Τραγουδιού με τον καθηγητή Πάνο Δήμα (1ο βραβείο, άριστα παμψηφεί), ενώ το 2009 ολοκλήρωσε και τις σπουδές της στο Κλασικό Πιάνο και τα Ανώτερα Θεωρητικά. Από νωρίς ανέπτυξε έντονο ενδιαφέρον για τις μουσικές παραδόσεις των Βαλκανίων, της Ανατολικής Μεσογείου και της Μέσης Ανατολής, εστιάζοντας σε φωνητικές τεχνικές και ρυθμικά σχήματα που αναδεικνύονται σε όλο το ρεπερτόριό της.
Η δισκογραφική της πορεία ξεκίνησε με εκκωφαντικό τρόπο. Το 2016, με το τραγούδι “Κούπες”, έφερε στην ελληνική σκηνή έναν νέο ήχο που συνδύαζε το παραδοσιακό με την urban αισθητική και την ηλεκτρονική παραγωγή. Το 2017, η “Μάντισσα” έγινε viral φαινόμενο, ξεπερνώντας τα 59 εκατομμύρια προβολές στο YouTube και καθιερώνοντάς την ως μία από τις πιο πρωτότυπες φωνές της ελληνικής μουσικής. Η μουσική πρόταση της Σάττι δεν ήταν απλώς τραγούδι -ήταν δήλωση αισθητικής, ταυτότητας και πολιτισμικής συνείδησης.
Το 2022, η Μαρίνα Σάττι κυκλοφόρησε τον πρώτο της ολοκληρωμένο δίσκο με τίτλο “YENNA”. Η λέξη “γέννα” δεν ήταν τυχαία: ο δίσκος αποτέλεσε μια δημιουργική αναγέννηση, μία μουσική αυτοβιογραφία με επιρροές από την πολυφωνία, το τραγούδι των λαών, αλλά και την trap, το hip-hop και την πειραματική electronica. Στη “YENNA”, η Σάττι υπογράφει τη μουσική, τους στίχους, την παραγωγή, την ενορχήστρωση και την ερμηνεία. Ένας δίσκος βαθιά προσωπικός, ωμός και τρυφερός ταυτόχρονα, που μιλά για τη θηλυκή εμπειρία, την παράδοση, το τραύμα, τη μεταμόρφωση. Ανάμεσα στα κομμάτια ξεχωρίζουν το “Πόνος Κρυφός”, το “Κρητικό”, και το συγκλονιστικό “Μοιρολόι”, όλα ντυμένα με μια πρωτοποριακή αισθητική και οπτικοακουστική ταυτότητα.
Το 2024 ακολούθησε ο δίσκος “P.O.P.”, μια δουλειά που αποτυπώνει την επιθυμία της Μαρίνας Σάττι να παίξει με το φαινομενικά απλό και εμπορικό, και να το μετατρέψει σε εσωτερικό και εναλλακτικό. Ο τίτλος είναι ειρωνικός και ακριβής ταυτόχρονα: η Σάττι προσεγγίζει την pop με την ελευθερία του δημιουργού που δεν φοβάται να ανατρέψει τα όρια. Το “P.O.P.” δεν είναι απλώς ένας δίσκος· είναι μια performance, μια αισθητική πράξη, μια ελεύθερη γλώσσα που αποκαλύπτει νέα επίπεδα έκφρασης και ταυτότητας. Το άλμπουμ περιλαμβάνει κομμάτια όπως τα “TUCUTUM”, “ZARI”, “STIN IYIA MAS”, “LALALALA”, “Ah THALASSA”, αλλά και το πολυδιάστατο “MIXTAPE” διάρκειας 10 λεπτών. Η διεθνής ανταπόκριση ήταν άμεση: το “P.O.P.” κατέλαβε την 7η θέση στο Global Spotify Debut Albums Top 10, ενώ μπήκε και στη 10άδα των Spotify Top Albums Debut UK charts. Στην Ελλάδα, η Σάττι έγινε η πρώτη γυναίκα που βρέθηκε στην κορυφή του Daily Top Artists στο Spotify, καθώς και η πρώτη γυναίκα καλλιτέχνιδα που κατέκτησε ταυτόχρονα τις θέσεις Νο1, Νο2 και Νο3 στο “Spotify Greece Top 200”.
Το 2025, η Σάττι επανέρχεται με τον νέο της δίσκο “POP TOO”, ο οποίος έχει ήδη προκαλέσει αίσθηση διεθνώς. Το άλμπουμ περιλαμβάνει κομμάτια που έγιναν viral όπως το “LOLA”, το “Epano Sto Trapezi”, το “Ela Ela” και η “Anatoli”. Ένα χρόνο μετά τη συμμετοχή της στη Eurovision και την κυκλοφορία του crossover άλμπουμ “P.O.P.” -που είχε φτάσει στο Top 8 των παγκόσμιων charts και στο Top 10 των UK album charts –η Μαρίνα Σάττι επιστρέφει με ένα άλμπουμ που εδραιώνει τη διεθνή της παρουσία.
Το “POP TOO” έχει μπει στα charts 36 χωρών, με έντονη streaming δραστηριότητα στη Γερμανία, το Ηνωμένο Βασίλειο, την Ολλανδία, τις ΗΠΑ, την Ισπανία, τη Γαλλία, το Βέλγιο, την Ελβετία, τη Σουηδία, την Ιταλία και άλλες χώρες, αποδεικνύοντας ότι η απήχηση της ξεπερνά πλέον κατά πολύ τα ελληνικά σύνορα. Όλα τα τραγούδια του άλμπουμ έχουν γίνει viral στα social media, δημιουργώντας trends και ενισχύοντας τη διάδραση του κοινού, ενώ ταυτόχρονα διατηρούνται σταθερά στα ψηφιακά charts. H “ANATOLI” είναι ήδη 4x πλατινένιο, το “ELA ELA” με τον Saske έχει γίνει διπλά πλατινένιο και το “EPANO STO TRAPEZI” πλατινένιο. H “LOLA” αναδείχθηκε σε απόλυτο pop φαινόμενο, κατακτώντας το Νο1 των YouTube Trends για τρεις συνεχόμενες εβδομάδες και φτάνοντας στο #55 των YouTube World Charts -επίτευγμα μοναδικό για καλλιτέχνιδα το 2025. Παράλληλα, η Σάττι έγινε η μοναδική Ελληνίδα με δύο διαφορετικά No1 στα YouTube Trends την ίδια χρονιά: “LOLA” και “EPANO STO TRAPEZI”. Επιπλέον, το “Fovame”, η αποκλειστική της κυκλοφορία για το Spotify Singles, σημείωσε πρωτοφανή παγκόσμια πορεία, εισερχόμενο σε curated playlists σε δεκάδες χώρες -μεταξύ των οποίων και η Ινδία- γεγονός που ανοίγει νέους διεθνείς δρόμους για την ελληνική μουσική σκηνή.
Με περισσότερους από 1.000.000 μηνιαίους ακροατές στο Spotify και συνεχή παρουσία στα Top 50, η Μαρίνα Σάττι επιβεβαιώνει τη θέση της ως η πιο εξωστρεφής, σύγχρονη και καλλιτεχνικά ελεύθερη εκπρόσωπος της νέας ελληνικής pop.
Ταυτόχρονα, η δράση της επεκτείνεται σε πολλές κατευθύνσεις. Η Σάττι στήριξε έμπρακτα το 2024 την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες και ανταποκρίθηκε στην έκκληση του Οργανισμού για αλληλεγγύη προς τους πρόσφυγες, προσφέροντας τα έσοδα από το μουσικό βίντεο για το τραγούδι της «Αχ, θάλασσα», για να υποστηρίξει το έργο του για τα παιδιά πρόσφυγες. Το βίντεο αποτελεί μια σκληρή υπενθύμιση ότι οι θάλασσές μας έχουν γίνει το αιώνιο σπίτι για δεκάδες χιλιάδες ανθρώπους και στρέφει τον προβολέα σε μια συνεχιζόμενη τραγωδία που τείνουμε να ξεχνάμε. Από το 2025, η Μαρίνα Σάττι εντάχθηκε επίσημα στην ομάδα Υποστηρικτών της Ύπατης Αρμοστείας με στόχο να συνεχίσει να μεταφέρει ένα μήνυμα προσφοράς κι ευαισθησίας μέσα από αυτή τη συνεργασία.
Ακόμη, έχει ιδρύσει και διευθύνει φωνητικά σχήματα όπως οι fonés, η χορωδία Chóres και το φρέσκο πρότζεκτ CHORDAE, μέσα από τα οποία εξερευνά τον γυναικείο ήχο, την πολυφωνία και τη συλλογική έκφραση. Παράλληλα, έχει ενεργή παρουσία στο θέατρο και τον κινηματογράφο, συμμετέχοντας σε παραστάσεις του Εθνικού Θεάτρου, του Φεστιβάλ Επιδαύρου, αλλά και σε κινηματογραφικές μεταγλωττίσεις.
Πλέον, με εκατοντάδες εκατομμύρια streams, δεκάδες εκατομμύρια προβολές και μια διαρκώς όλο και μεγαλύτερη βάση κοινού σε Ευρώπη, Ασία και Μέση Ανατολή, η Μαρίνα Σάττι δεν είναι απλώς εκπρόσωπος μιας νέας γενιάς καλλιτεχνών: είναι φορέας ενός νέου πολιτιστικού ρεύματος. Ό,τι κάνει -από τους δίσκους και τα βίντεο, μέχρι τη σκηνική παρουσία και την κοινωνική δράση- κουβαλά τη σφραγίδα ενός αυθεντικού καλλιτέχνη που επαναδιατυπώνει με τον δικό του τρόπο τι σημαίνει “ελληνική μουσική” σήμερα.
Τον Σεπτέμβριο του 2025 ξεκινά ευρωπαϊκή περιοδεία με σταθμούς σε σημαντικές μουσικές πρωτεύουσες, συνεχίζοντας να επαναπροσδιορίζει την ταυτότητα της σύγχρονης Ελληνίδας δημιουργού με παγκόσμια απήχηση.
Επόμενη στάση για τη Μαρίνα Σάττι είναι η Θεσσαλονίκη, όπου θα εμφανιστεί την Τρίτη 2 Ιουλίου στο γήπεδο του Απόλλωνα Καλαμαριάς. Εκεί, η τραγουδίστρια αναμένεται να παρουσιάσει μια ακόμη συναυλία γεμάτη εκπλήξεις, συνεχίζοντας την περιοδεία της με την ίδια ένταση και δημιουργική φαντασία που είδαμε στην Πλατεία Νερού. Όσοι βρίσκονται βόρεια, ξέρουν ότι δεν πρέπει να τη χάσουν.